Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Cyberbeer

De dienstplicht

Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht...  

108 leden hebben gestemd

1. 1. Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht...

• Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht, vecht ik mee
      41
    • Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht, dan neem ik de benen
      38
    • Ik weet het nog niet
      29

Recommended Posts

Heb optie twee gestemd bij gebrek aan beter.

Ik zou gewoon verder gaan met mijn leven, niet alsof het echt kan boeien als we door een vreemde mogendheid worden ingelijfd toch?

De vorige keer dat het gebeurde deden we met z'n allen ook niets....

dictatorialedrieeenheid.jpg.402ec2cd06444216d06150faa5bd8ef7.jpg

• Leuk 1

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De vorige keer dat het gebeurde deden we met z'n allen ook niets....

Nou, er waren anders wel 8 ambtenaren die weigerden de ariërverklaring te tekenen hoor!

Deze post delen

Nou, er waren anders wel 8 ambtenaren die weigerden de ariërverklaring te tekenen hoor!

Nee ik bedoelde de laatste, in 1940 reden de soldaten nog braaf met de fiets en een karabijn naar het front om zich door Duitsers met machinegeweren te laten neermaaien.

Deze post delen

Nou ze zullen vrouwen van over de 40 niet snel oproepen maar indien... nee dan doe ik NIET mee.

Ik ben tegen oorlog, echt waar ik neem de benen.... uh. heb ik dat niet al gedaan? ;)

En als het nodig is "vecht" ik wel ondergronds. Maar no-way in een staat-leger.

• Leuk 1

Deze post delen

Ook hier is de dienstplicht niet afgeschaft, maar voor onbepaalde tijd uitgesteld. Losstaand van het feit dat zowat iedereen gaat deserteren zijn jullie in deze high tech wereld helemaal irrelevant bij een oorlog.

Deze post delen

Ik heb Ja ingevuld maar ben inmiddels 40+. Als er in NL gevochten moet worden vind ik het mijn burgerplicht. Ik ga niet in één of ander geitenneukersland mijn leven op het spel zetten, omdat onze regering zo graag mee wilt doen. In NL zou ik graag helpen de rotte appels te verwijderen, maar dat is (nog) niet aan de orde.

Daarnaast hebben wij als land niets in te brengen. Onze strijdkrachten zijn gedecimeerd en we kunnen ons nauwelijks beschermen tegen een sterke vijand. Wij zullen altijd afhankelijk van de Duitsers blijven. Hoe rot het ook voor sommige mensen zal klinken, maar wij zullen altijd een provincie van Duitsland blijven en ook bescherming genieten als schoothondje van Merkel en de zijnen.

Deze post delen

Ik heb Ja ingevuld maar ben inmiddels 40+. Als er in NL gevochten moet worden vind ik het mijn burgerplicht. Ik ga niet in één of ander geitenneukersland mijn leven op het spel zetten, omdat onze regering zo graag mee wilt doen. In NL zou ik graag helpen de rotte appels te verwijderen, maar dat is (nog) niet aan de orde.

Daarnaast hebben wij als land niets in te brengen. Onze strijdkrachten zijn gedecimeerd en we kunnen ons nauwelijks beschermen tegen een sterke vijand. Wij zullen altijd afhankelijk van de Duitsers blijven. Hoe rot het ook voor sommige mensen zal klinken, maar wij zullen altijd een provincie van Duitsland blijven en ook bescherming genieten als schoothondje van Merkel en de zijnen.

Je hebt gelijk, we zullen de grenzen van de Europese unie verdedigen mocht het tot een conflict komen.

Als ze tot Nederland geraken is de oorlog allang verloren.

Ook daar pas ik dan voor, Europese unie is niet mijn ding.

Deze post delen

Onder de wapens gaan en strijden voor Nederland . Nee dat zou ik nu niet doen . Voor België ben ik te oud . Voor vlaanderen daar moet ik nog eens over nadenken . Ik zou eerder ja zeggen dan neen . Mijn kinderen zijn oud genoeg om zelf te beslissen , dat zal ook een neen worden denk ik .

Deze post delen

Vechten voor familie en vrienden te verdedigen ja. Vechten voor de idealen van onze regering nog niet misschien. Ik betaal al genoeg aan ze, als ik dan zie hoe ze met onze oudere omgaan ga ik daar geen kogel voor koppen.

Deze post delen

Mocht het zover komen dat iedereen van 17 tot 45 opgeroepen wordt, dan vechten we niet meer voor idealen, maar om te overleven...

Voor vluchten of iets op eigen houtje doen is het dan te laat ;-)

• Leuk 1

Deze post delen

Niets nieuws toe te voegen. Ik heb eigenlijk ja gestemd, maar dat hangt nog af van de exacte omstandigheden. Ik zou liever alleen 'eigen huis en haard' (met inbegrip van iedereen die ik goed ken of liefheb) willen verdedigen voor het kwaad.

Ik heb gelukkig een aardig clubje eensgezinde en sterke gezonde jongemannen en -vrouwen om mij heen, en samen staan we toch een stuk sterker.

Voor de EU wordt het zeker een nee, voor Nederland een sterk twijfelgeval. In geen enkel geval ver weg.

Wil wel een scheidslijn kunnen trekken tussen vechten voor/in Nederland (land en cultuur) en vechten voor het Nederlandse politieke gezag. De Nederlandse roverheid verdient onze steun al jaren niet meer, en als puntje bij paaltje komt vluchten zij lafjes naar verre oorden en laten het 'klootjesvolk' het oplossen.

Ik zie het eerder gebeuren dat de Nederlandse roverheid ZELF verantwoordelijk zal zijn voor onrusten in eigen land, met name dankzij het politieke en economische wanbeleid, de multiculti onzin en de toenemende terreurdreiging. Er heerst enorme ontevredenheid bij de autochtone bevolking, maar dat mag je natuurlijk niet hardop zeggen want rascistisch/discriminatie. Ooit zal er een moment komen dat de Nederlandse bevolking eindelijk in opstand zal durven komen, vraag is alleen of we al niet te laat zijn.

• Leuk 1

Deze post delen

Ik denk dat ik sommige reacties niet zo goed begrijp. Op het moment dat je ja zegt voor dienstplicht kun je daarna in dienst niet meer zeggen dat je alleen maar familie en vrienden wil verdedigen.

Wat zou het doel van preppen zijn als je bij een SHTF staat te vechten aan het front i.p.v. je familie proberen in veiligheid te houden in bijv. schuilkelder of BOL?

Deze post delen

Mocht het zover komen dat iedereen van 17 tot 45 opgeroepen wordt, dan vechten we niet meer voor idealen, maar om te overleven...

Dan vechten we om de huidige machtstuctuur te laten overleven. ;)

Maakt het echt veel uit of je door Brussel, Washington, Beijing of Moskou geregeerd wordt?

Deze post delen

Ik denk dat ik sommige reacties niet zo goed begrijp. Op het moment dat je ja zegt voor dienstplicht kun je daarna in dienst niet meer zeggen dat je alleen maar familie en vrienden wil verdedigen.

Wat zou het doel van preppen zijn als je bij een SHTF staat te vechten aan het front i.p.v. je familie proberen in veiligheid te houden in bijv. schuilkelder of BOL?

Ik snap je denk wijze, maar door allemaal onder de grond te gaan of te vluchten geven we het dus gewoon weg zonder te strijden ! Eenmaal verloren kunnen we voor altijd onder de grond blijven of op de vlucht. SHTF is in mijn beleving (in dit geval) na de strijd, als die verloren is...

• Leuk 1

Deze post delen

Ik vecht mee, maar niet aan het front.

Liever in het verzet. Liever in mijn eigen dorp/stad.

Daar heb ik de kans om mijn familie te beschermen tot het laatste moment en niet te sterven als kanonnenvoer tegen wat voor vijand dan ook.

Ze zullen thuis ook de mankrachten nodig hebben.

Deze post delen

Ik heb mijn dienstplicht reeds vervuld en ben sinds kort niet meer oproepbaar begrijp ik gezien de respectabele leeftijd van 45. De PSU zak staat nog ergens in mijn schuur, misschien gooi ik er eens wat pullen van in de verkoop cq karma want ik pas het meeste toch niet meer.

Zou ik knokken om de landsgrenzen te beschermen? Mogelijk, toen ik jonger was had ik het zeker gedaan. Knokken in het buitenland voor het Nederlands belang? Neen.

Deze post delen

SHTF is in mijn beleving (in dit geval) na de strijd, als die verloren is...

Raar idee.

Jij laat je dus voor karretjes van achterlijke bestuurder spannen?

Zie de toestanden m.b.t. de Oekraine. Als Putin niet zo wijs was geweest had er al oorlog kunnen zijn.

Dit komt door vehikels als EU en VS en NAVO enzo die allemaal de Wolfowitz doctrine lijken te volgen en ondersteunen, zelfs nu nog.

Deze post delen

Raar idee.

Jij laat je dus voor karretjes van achterlijke bestuurder spannen?

Zie de toestanden m.b.t. de Oekraine. Als Putin niet zo wijs was geweest had er al oorlog kunnen zijn.

Dit komt door vehikels als EU en VS en NAVO enzo die allemaal de Wolfowitz doctrine lijken te volgen en ondersteunen, zelfs nu nog.

Ik heb je antwoord met een + gewaardeerd. Om dat het jou stand punt is, de mijne dus anders :rolleyes:

Deze post delen

Vechten om de landgrensen te beschermen!

[ × ] GESCHIKT

[ ] ONGESCHIKT

Vechten in het buitenland voor Nederlands belang!

[ ] GESCHIKT

[ × ] ONGESCHIKT

Maar blijf als het even kan toch echt liever thuis om steun en bescherming te bieden aan mijn gezin en familieleden.

Greetz

Peter

Deze post delen

Ook al zouden we willen vechten in dit land en niet indirect voor een leger, dan zitten we nog met het harde feit dat er geen geweer of kogels zo maar te krijgen zijn. En ik geloof echt niet dat de staat deze zo maar cadeau geeft aan verzetsbewegingen of een groep separatisten. De wet is zo gemaakt dat alles wel verboden is in Nederland of je stapels papieren moet hebben. hier ga je al de bak in als je een inbreker klap verkoopt dan zit de belager thuis en het slachtoffer in de bak :(

Als ik een soldaat van een bezettingsmacht doodschiet, dan ga ik nog me leven de bak in en dan ben ik voor de ander een held en voor de ander een terrorist.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...