Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Cyberbeer

De dienstplicht

Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht...  

108 leden hebben gestemd

1. 1. Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht...

• Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht, vecht ik mee
      41
    • Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht, dan neem ik de benen
      38
    • Ik weet het nog niet
      29

Recommended Posts

Vechten voor jou land? Of is het vechten voor de politiek?

Gewone mensen bij jou en mij op straat beginnen geen oorlog, de politiek, de onderwereld, de mannen achter-de-schermen, die begint een oorlog, en daar wil jij voor vechten?

Ja, lekker vechten voor mijn land!

als je land in oorlog is. Jouw land, waar je vrienden en familie wonen in oorlog is ga jij dan tegen je vrienden en familie zeggen 'ja sorry hoor, dit is de schuld van de regering dus ik steek geen poot voor jullie uit?? ik ga lekker in m'n bug out zitten en laat iedereen in de steek. ga maar lekker bij de regering klagen?

en als de vijand aan jouw deur klopt ga je dan tegen hen zeggen dat ze iedereen en alles mogen vernietigen maar dat jij niet aan het spelletje meedoet?

je vecht in zo'n situatie toch niet voor de regering maar voor de mensen die het zelf niet kunnen? geef mij dan maar een gun en ik probeer alles te doen om mijn dierbaren en de weerlozen te beschermen...

Dit is voor mij net zoiets als de situatie in Syrië. 75% van alle vluchtelingen zijn weerbare gezonde mannen. de kinderen, oude van dagen en vrouwen laten ze gewoon achter!

ik snap dat gewoon niet. ik weet het, de situatie is complexer dan dat maar dan snap ik het nog niet....wat voor man ben je dan? daar zou ik meteen weer de dienstplicht weer invoeren.

Nee, dienstlicht zoals het vroeger was is niet geschikt voor deze tijden. er zou heel wat aan moeten veranderen voordat zoiets weer ingevoerd zou kunnen worden.

of dat kan? geen idee, ik ben geen politicus....maar er zitten niet alleen nadelen aan dienstplicht.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ja, lekker vechten voor mijn land!

als je land in oorlog is. Jouw land, waar je vrienden en familie wonen in oorlog is ga jij dan tegen je vrienden en familie zeggen 'ja sorry hoor, dit is de schuld van de regering dus ik steek geen poot voor jullie uit?? ik ga lekker in m'n bug out zitten en laat iedereen in de steek. ga maar lekker bij de regering klagen?

en als de vijand aan jouw deur klopt ga je dan tegen hen zeggen dat ze iedereen en alles mogen vernietigen maar dat jij niet aan het spelletje meedoet?

je vecht in zo'n situatie toch niet voor de regering maar voor de mensen die het zelf niet kunnen? geef mij dan maar een gun en ik probeer alles te doen om mijn dierbaren en de weerlozen te beschermen...

Dit is voor mij net zoiets als de situatie in Syrië. 75% van alle vluchtelingen zijn weerbare gezonde mannen. de kinderen, oude van dagen en vrouwen laten ze gewoon achter!

ik snap dat gewoon niet. ik weet het, de situatie is complexer dan dat maar dan snap ik het nog niet....wat voor man ben je dan? daar zou ik meteen weer de dienstplicht weer invoeren.

Nee, dienstlicht zoals het vroeger was is niet geschikt voor deze tijden. er zou heel wat aan moeten veranderen voordat zoiets weer ingevoerd zou kunnen worden.

of dat kan? geen idee, ik ben geen politicus....maar er zitten niet alleen nadelen aan dienstplicht.

Ik vind het triest om te zeggen maar NL-ERS waaien met elke wind mee helaas. Niemand is er meer trots op zijn land, laat staan om ervoor te vechten.

Nergens lopen er zoveel verraders rond als hier. Hoeveel kliklijnen hebben we wel niet. Toen de Duitsers ons binnenvielen heulden vele NL-ERS vrijwel direct met de vijand. Politiemensen die een Jood aangaven kregen 3 rijksdaalders. Er hebben helaas heel veel munten in hun zakken gerinkeld.

Natuurlijk horen we het liefst moedige verzetsverhalen en er waren gelukkig ook goede mensen, maar in verhouding met andere landen hebben wij maar weinig patriotten.

Met de afschaffing van de dienstplicht is er niet alleen veel kennis bij de burgers verloren gegaan, maar ook de liefde voor je land voor als het echt eens nodig is. Zgn. Mannen worden niet meer gevormd, respect en ouderwetse normen en waarden zie je al helemaal nauwelijks meer in de huidige maatschappij terug.

Neem een land als Turkije waar nog wel een redelijk strenge dienstplicht geldt. Wanneer daar welke vijand dan ook voor de deur staat, dan pakt iedere Turk zijn pukkel en staat klaar om te vechten voor zijn land.

Het is een kwestie van een hele andere mentaliteit en respect voor je voorouders.

My2cents

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

• Leuk 1

Deze post delen

Gast Jim90

Voorouders zijn dood. Het leven is voor de levenden. Ik heb maar aan enkelen verantwoording af te leggen en dat is mijn gezin, familie en nog wat mensen waar ik ook om geef.

Ik heb geen enkele interesse om de wapens op te pakken uit naam van geld, bedrijf, geloof, corrupte politici, gemiddeld nederlands schaap of wie dan ook. En dan is het nog maar de vraag wie die vijand nu werkelijk is.. Net zo misleid door propaganda/msm? Of hebben 'we' gewoon weer een oorlog nodig voor de industrie en om de bevolking wat uit te dunnen?

Het plaatje wat net gepost is over het niet komen opdagen bij een oorlog vond ik wel een hele goeie!

Deze post delen

Voorouders zijn dood. Het leven is voor de levenden. Ik heb maar aan enkelen verantwoording af te leggen en dat is mijn gezin, familie en nog wat mensen waar ik ook om geef.

Ik heb geen enkele interesse om de wapens op te pakken uit naam van geld, bedrijf, geloof, corrupte politici, gemiddeld nederlands schaap of wie dan ook. En dan is het nog maar de vraag wie die vijand nu werkelijk is.. Net zo misleid door propaganda/msm? Of hebben 'we' gewoon weer een oorlog nodig voor de industrie en om de bevolking wat uit te dunnen?

Het plaatje wat net gepost is over het niet komen opdagen bij een oorlog vond ik wel een hele goeie!

Ik denk dat niemand zit te wachten de wapens op te pakken uit naam van wie dan ook. Vroeg of laat zal ieder volk moeten vechten voor hun bestaansrecht op welke manier dan ook, links, rechts, arm of rijk. Anders wordt je land, cultuur en manier van leven door anderen van je afgenomen (survival of the fittest). Ook een mens is maar gewoon een zoogdier. Of je het nu eens bent met de huidige maatschappij of niet, alleen als een volk zich op bepaald moment verenigd heb je kansen.

Even simpel gezegd kunnen we jou met je gezin dus in een woestijnland droppen en dan zorg je wel voor jezelf en je gezin, want je geeft dus alleen om jezelf en je gezin. Wanneer er een buurman voor je neus staat die je schapen wil hebben, dan ga jij hem netjes uitleggen dat het jouw schapen zijn en dat hij er af moet blijven anders heb je geen eten vanavond. Als hij vervolgens met zijn 40 neven terugkomt en zegt dat je vrouw een doek over haar hoofd moet doen, dan zeg jij natuurlijk nee hoor niet nodig. Vervolgens zegt hij dat je 5x per dag een gebedje moet doen en dan zeg jij ook gewoon nee. Als hij vervolgens een bruidegom voor je dochter heeft gevonden, dan zeg je ook gewoon nee tegen hem. En dat ze zelf haar vent mag uitzoeken. Dit even als voorbeeld wat er zou kunnen gebeuren als je niet staat voor de principes waar je voorouders voor hebben gevochten.

Persoonlijk heb ik veel van mijn ouders en grootouders geleerd. We leven in een andere tijd en een maatschappij die voortdurend veranderd, maar de basis principes veranderen nauwelijks. Dan kun je geen ene moer om je volk of anderen geven behalve je gezin, maar dan nog vecht je in principe voor je gezin en dat je kinderen in min of meer dezelfde maatschappij terechtkomen waarin je zelf bent opgegroeid. Mijn gezin en familie staan op nr. 1 dat zeker, maar als het echt nodig is zal ik er wel staan voor mijn volk dus bereid zijn ervoor te sterven. Ook al zitten er leugenaars, corrupte politici en religieuze gekken tussen mijn volk. Alleen begin je niets. En ook ik ben tegen geweld en oorlog.

Vroeg of laat worden rekeningen altijd vereffend, dat zei mijn opa altijd. En tot nu toe heeft hij gelijk gekregen.:eek:

Deze post delen

Gast Jim90

Als ik moet vechten voor mijn bestaansrecht of voor dat van mijn familie is dat mijn keuze. In hoeverre dat deze door de gemiddelde nederlander nog objectief gemaakt kan worden is een tweede maar alla(h)..

Dit gaat om de dienstPLICHT. Hierin heb ik niks te zeggen maar kan zo waar dan ook ingezet worden tegen een door de bevelhebber/regering/kerk benoemde vijand. Of om een groep van mensen te verdedigen die toevallig binnen dezelfde landsgrenzen als mij wonen..

Daar bedank ik voor als zelfdenkend individu

Deze post delen

is te oud om opgeroepen te worden (in iedergeval bij de eerste golf) en heeft ook nooit de dienstplicht vervuld, koopvaardij uitstel.

maar ... na mijn 27ste vrijwillig dienst genomen :D dus enig kennis is wel aanwezig :D

Deze post delen

Er is nog nooit iemand slechter geworden van de dienstplicht. Daarnaast hebben velen erna gekozen als beroeps te dienen bij één van onze onderdelen. Nu heeft defensie en politie de grootste moeite fatsoenlijke mensen in hun organisatie te krijgen. Toen lagen ze voor het oppikken.

Overigens veel respect voor degenen die nu nog binnen deze organisaties willen dienen.

Deze post delen

Ik heb volgens mij wel eens in dit topic gereageerd.

Maar toch wil ik weer mijn mening geven :D.

Ik zou niet in dienst gaan.

Niet omdat ik een egoïstische klootz*k ben. Nou... ik ben wel een klootzak. Maar niet egoïstische.

Nee, maar omdat als we in "oorlog" zouden zijn met de religie/vijand die hier wel erg duidelijk is genoemd.

Het een oorlog zou zijn aan de andere kant van de wereld waar ik dus totaal niks te "verdedigen" heb.

Dan gaat helemaal niet om een "land. Een land is gewoon een paar lijnen op een kaart die zeggen wij zijn anders dan de lijnen rechts van ons.

En familie wat zou ik voor mijn familie vechten?

Omdat ik toevallig geboren ben en hun toevallig ook afstammen van wie ik afstam?

Dan zouden we uiteindelijk allemaal voor elkaar moeten vechten?

Wat is dan het nut als ik uiteindelijk mijn achter achter achter achter achter achter achter neef neer schiet?

En ik wil nog terug komen op het vechten voor "mijn" land.

Waarom zou ik voor een land vechten die wat andere landen steunen waar ik echt een bloed hekel aan heb?

Nee ik zal niet vechten voor mijn land.

Ik zal wel willen en berijd zijn om te vechten waar ik in geloof.

En dat is geen religie oid.

Maar over het gene dat ik juist vind.

Maar natuurlijk zal ik wel voor de mensen opkomen die ik lief heb.

Maar als iemand in elkaar slaat omdat hij bijv een islamiet is. Dan zou ik die Islamiet ook helpen.

Daar heb ik geen twijfel aan.

Niet omdat hij familie is of mijn plicht als burger van NL.

Nee, maar omdat ik vind dat hij zijn eigen geloof mag hebben. En dat die andere fout zit omdat hij vind dat hij dat niet mag hebben.

Deze post delen

Er is nog nooit iemand slechter geworden van de dienstplicht. .

Jawel, ik.

Ten eerste had ik absoluut niet de behoefte om het leger in te gaan, maar het heet dienstplicht.

Ten tweede, ik heb daar, afgezien van een vrachtwagen rijbewijs, echt nul, 0, niets nada extra of nuttigs nuttigs geleerd.

Ten derde, voor mijn diensttijd had ik vooruitzicht op een vaste baan na een tijdelijk contract. Let op dat woordje had, ik moest in dienst (want geen vaste baan) en verloor daarbij mijn kansen op een (goed betaalde en leuke)vaste baan.

Ten vierde, ik verdiende er aanzienlijk minder als die tijdelijke baan.

Ten vijfde, wat kreeg ik daar, nog meer als eerst, een graf-hekel aan autoritair gedrag van "meerdere" en klasse/rangen systemen.

En voor de @Mods, IK WIL MIJN ONTVANGEN KUDDO'S TERUG! Door het wissen van mijn berichten loop ik 3! kuddo punten mis, hoe in hemelsnaam moet ik mijn kaart dan ooit vol krijgen voor die felbegeerde handdoekset! :p;)

(maar ik zal er verder niet over klagen..)

• Leuk 2

Deze post delen

Jawel, ik.

Ten eerste had ik absoluut niet de behoefte om het leger in te gaan, maar het heet dienstplicht.

Ten tweede, ik heb daar, afgezien van een vrachtwagen rijbewijs, echt nul, 0, niets nada extra of nuttigs nuttigs geleerd.

Ten derde, voor mijn diensttijd had ik vooruitzicht op een vaste baan na een tijdelijk contract. Let op dat woordje had, ik moest in dienst (want geen vaste baan) en verloor daarbij mijn kansen op een (goed betaalde en leuke)vaste baan.

Ten vierde, ik verdiende er aanzienlijk minder als die tijdelijke baan.

Ten vijfde, wat kreeg ik daar nog meer als eerst een graf-hekel aan autoritair gedrag van "meerdere" en klasse/rangen systemen.

En voor de @Mods, IK WIL MIJN ONTVANGEN KUDDO'S TERUG! Door het wissen van mijn berichten loop ik 3! kuddo punten mis, hoe in hemelsnaam moet ik mijn kaart dan ooit vol krijgen voor die felbegeerde handdoekset! :p;)

(maar ik zal er verder niet over klagen..)

Sorry wat betreft de verloren kudo's, no can do :)

Mijn ervaring met dienst was dan weer anders. Okay, ik verdiende ook (iets) minder maar had nog geen rijbewijs (B) en die haalde ik in dienst.

Ik stond ook niet zo te trappelen maar kon mijzelf ook niet gewetensbezwaarde noemen in die tijd. Uiteindelijk heb ik na de HAVO vervroegde dienst aangevraagd om het gewoon achter mij te hebben en er van af te zijn terwijl ik nadacht wat ik wilde in het leven.

Zonder een beroepsopleiding heb ik in de eerste jaren na mijn diensttijd flink wat banen gehad op basis van dat rijbewijs dus dat wat wel handig.

Tja, echt veel geleerd heb ik er ook niet, zeker niet in direct militaire zin alhoewel je natuurlijk dingen oppikt.

Maar ik heb waarschijnlijk geen "standaard" diensttijd gehad doordat ik als landmacht was toegevoegd aan een helikopter squadron en squadron chauffeur was, Weinig oefeningen en als we wel een oefening hadden had ik de luxe dat ik de landrover kon volstouwen met extra dingetjes.

In de dagelijkse praktijk kwam het voor mij neer op een 9-5 baan (ik kon vrijwel altijd 's avonds gewoon naar huis) met voorgeschreven werkkleding en had ik weinig last van autoritair gedrag. Dat laatste even los van de eerste 2 maanden opleiding, maar dat viel mij eigenlijk ook allemaal wel mee. Ik was en ben goed in mij aanpassen aan heersende omstandigheden.

Deze post delen

Er is nog nooit iemand slechter geworden van de dienstplicht

Wat een heerlijk zelfverzonnen en 100% on-aantoonbaar "feitje", het is natuurlijk pure onzin, maar dat doet er niet toe voor de dienstslavernij fans.

Als ik in dienst had gemoeten was ik niet de persoon geweest die ik vandaag ben. Waarschijnlijk had ik dan in de bak gezeten wegens het doodschieten van de eerste officier die ik tegen kwam na een wapen in handen gekregen te hebben. Lijkt me duidelijk dat ik dan een slechter persoon was geweest.

Niemand is er meer trots op zijn land, laat staan om ervoor te vechten.

Wat is er nou nog om trots op te zijn aan Nederland? Helemaal niets. Waarom zou je in godsnaam voor dat ellendige land vechten? Hell, jij zelf bent er ook dusdanig trots op, dat je een groot deel van je tijd in Spanje doorbrengt.

Nee, als dat apenland mij ooit oproept voor de dienstplicht, dan mogen ze me komen halen, waarbij ik ze zal melden dat ik elke medewerking zal weigeren en zodra ik de kans krijg; de verantwoordelijke officier lek zal schieten. Wat ze daar verder mee doen is aan hun, maar vechten voor Nederland zal ik in geen geval doen.

Het dorp waar ik woon verdedigen is een heel ander verhaal; daar werk ik graag aan mee, bij voorkeur in een technische, ondersteunende rol, maar als 't nodig is ook in een bewapende verdedigende rol. Maar dat is dan dus in Zweden en niet in Nederland; en dat is mijn keuze. Geen door een of andere idiote overheid opgelegde plicht.

• Leuk 1

Deze post delen

Wat een heerlijk zelfverzonnen en 100% on-aantoonbaar "feitje", het is natuurlijk pure onzin, maar dat doet er niet toe voor de dienstslavernij fans.

Als ik in dienst had gemoeten was ik niet de persoon geweest die ik vandaag ben. Waarschijnlijk had ik dan in de bak gezeten wegens het doodschieten van de eerste officier die ik tegen kwam na een wapen in handen gekregen te hebben. Lijkt me duidelijk dat ik dan een slechter persoon was geweest.

Wat is er nou nog om trots op te zijn aan Nederland? Helemaal niets. Waarom zou je in godsnaam voor dat ellendige land vechten? Hell, jij zelf bent er ook dusdanig trots op, dat je een groot deel van je tijd in Spanje doorbrengt.

Nee, als dat apenland mij ooit oproept voor de dienstplicht, dan mogen ze me komen halen, waarbij ik ze zal melden dat ik elke medewerking zal weigeren en zodra ik de kans krijg; de verantwoordelijke officier lek zal schieten. Wat ze daar verder mee doen is aan hun, maar vechten voor Nederland zal ik in geen geval doen.

Het dorp waar ik woon verdedigen is een heel ander verhaal; daar werk ik graag aan mee, bij voorkeur in een technische, ondersteunende rol, maar als 't nodig is ook in een bewapende verdedigende rol. Maar dat is dan dus in Zweden en niet in Nederland; en dat is mijn keuze. Geen door een of andere idiote overheid opgelegde plicht.

Wanneer iemand zijn diensttijd niet nuttig gebruikt heeft, zegt meer over de mensen zelf. Naast de dingen die je daar leert (en dat gaat niet alleen over wapentuig, schieten, tieten en helikopters), kun je voldoende kansen pakken jezelf te verrijken en in jezelf te investeren. Naast het vasthouden van een wapen leer je tal van andere zaken. Samenwerken in een groep, luisteren, verantwoordelijkheden, opdrachten goed uitvoeren, EHBO (ZHKH), cursussen, activiteiten, hobbyclubjes, sporten, rijbewijzen etc. etc. alle mogelijkheden liggen voor je klaar. Pak je die niet, dan zegt dat meer over jezelf dan over de dienstplicht.

Veel preppers zouden blij zijn als ze de kennis en ervaring zouden hebben op kunnen doen wat er in het handboek soldaat staan. Vele jongeren die hun school niet hadden afgemaakt en dreigden te ontsporen hebben hun school in de avonduren kunnen afmaken of hebben uiteindelijk de tijd nuttig gebruikt. Zelf ging ik na mijn opleiding in dienst, maar heb ik direct een cursus erbij genomen voor in de avonduren. Vrijdag zwaaide ik af en maandag stond ik bij mijn eerste werkgever op de stoep. Graag hadden bedrijven mensen die in dienst hadden gezeten en dat was niet alleen omdat ze dan niet meer hoefden te dienen. Dat was omdat je bepaalde dingen werd bijgebracht die je in de rest van het leven kon toepassen op een ander gebied. Dat was omdat je "betrouwbaar" was en over de skills beschikte die ik eerder noemde. Wil je geen wapen in je handen, dan kon je in de maatschappij kiezen voor een vervangende dienstplicht allemaal geen probleem of de zorg.

De honderden hobbyclubs die er waren (van fotografie tot en met sleutelen aan auto's) hadden je kennis aanzienlijk kunnen vergroten. Ja, er zijn ook lamlullen die een jaar lang in de kroeg gezeten hebben, maar die zie je nu ook wanneer je een willekeurige kroeg binnen stapt. Ja, er zijn ook mensen die hun tijd niet zo nuttig mogelijk hebben besteed, maar die zie je nu ook terug in de maatschappij.

Ik denk niet zo zeer in landen, meer in culturen, gewoonten en verworven rechten en vrijheden waar onze voorouders voor hebben geknokt. Dat wil zeggen dat als ISIS aan de poorten van de EU staat, ook al ben ik tegen huidige vorm van EU, dan zal ik klaarstaan om onze vrijheden te verdedigen. Ook al is dat buiten NL. Volgens mij zijn wij ook bevrijd door Engelsen, Amerikanen, Canadezen, Polen, Russen etc. tijdens onze laatste bezetting en moet je dus niet in landen denken of nog kleiner, zelf je eigen dorpje. Wanneer de Belgen mij nodig hebben of de Spanjaarden, dan zal ik er staan.

Voor mij heeft het nut van de dienstplicht zich meer dan bewezen voor de maatschappij. Er zit meer achter dan wat wapengekletter en de hele dag marcheren, maar dat moet je wel willen inzien.

Nogmaals, ik ben in principe tegen geweld maar als er geen enkele andere oplossing meer is om ergens voor te staan, dan moet je wel. De geschiedenis heeft dat al meerdere maken aangetoond. Ik help je hopen dat je het dorpje waar je woont kunt blijven behoeden voor wat er gaande is in de wereld, maar met name Zweden krijgt straks de grootste problemen van binnenuit en dat gaat echt geen 10 jaar meer duren.:(

• Leuk 1

Deze post delen

Jammer dat je mij een negatieve kuddo geeft over mijn opmerking om kinderen leren om te gaan met bepaalde gereedschappen. (Wat jij opvatte als kinderen leren omgaan met moordwapens...). Terwijl je zelf een officier wil lekschieten.

• Leuk 1

Deze post delen

Gast DRD28

zegt meer iets over jouw mentale toestand, dan over de dienstplicht. Zeer waarschijnlijk zou je afgekeurd worden en (hopelijk) nooit een wapen in je handen gedrukt krijgen.

wat mij verontrust is het feit dat 3 mensen jouw post een meerwaarde vinden..

Er is dus een categorie mensen die blijkbaar zodra ze een wapen krijgen iedere vorm van autoriteit aan zal vallen, mooie anarchisten, ook jullie zijn voor mij een reden om te preppen.

Deze post delen

zegt meer iets over jouw mentale toestand, dan over de dienstplicht. Zeer waarschijnlijk zou je afgekeurd worden en (hopelijk) nooit een wapen in je handen gedrukt krijgen.

Laat dat nou net de bedoeling zijn (afgekeurd worden). Doel bereikt dus.

Het heeft ook niets te maken met het aanvallen van autoriteit of anarchisme; van beide ben ik geen voorstander.

Maar dienstplicht is gewoon slavernij en voor mij gewoon onacceptabel, en als ik tegen zo'n dienstplicht officier wat koekkoek moet overkomen om daardoor afgekeurd te worden, dan is dat een perfecte oplossing.

Deze post delen

Wanneer iemand zijn diensttijd niet nuttig gebruikt heeft, zegt meer over de mensen zelf. Naast de dingen die je daar leert (en dat gaat niet alleen over wapentuig, schieten, tieten en helikopters), kun je voldoende kansen pakken jezelf te verrijken en in jezelf te investeren. Naast het vasthouden van een wapen leer je tal van andere zaken. Samenwerken in een groep, luisteren, verantwoordelijkheden, opdrachten goed uitvoeren, EHBO (ZHKH), cursussen, activiteiten, hobbyclubjes, sporten, rijbewijzen etc. etc. alle mogelijkheden liggen voor je klaar. Pak je die niet, dan zegt dat meer over jezelf dan over de dienstplicht.

(

En wie zegt jou dat je dat alleen maar tijdens dienstplicht kan leren? Waar haal jij die wijsheid vandaan?

- Samenwerken? Ik deed teamsport, waterpolo. Teamsport werkt alleen met samenwerken.

- Verantwoordelijkheden? Had ik al, voelde ik al.

- Opdrachten? Ik werkte al.

- EHBO, ok, had ik niet. ZHKH was nog wat, maar niet echt nieuws.

- Activiteiten/hobbyclubjes/sporten? Man, voor de dienstPLICHT trainde ik me suf, had allerlei clubjes en door die dienstPLICHT kon ik dat niet meer volhouden of bezoeken!! Koste mij mijn positie in het eerste.

- Rijbewijzen? Kreeg je niet, moest je wel voor in aanmerking komen. niet iedereen "kreeg" zo maar een rijtje rijbewijzen.

Dat was omdat je bepaalde dingen werd bijgebracht die je in de rest van het leven kon toepassen op een ander gebied. Dat was omdat je "betrouwbaar" was en over de skills beschikte die ik eerder noemde. Wil je geen wapen in je handen, dan kon je in de maatschappij kiezen voor een vervangende dienstplicht allemaal geen probleem of de zorg.

Willem Holleeder, de Neus, heeft in dienst gezetten, goed argument!

Deze post delen

En wie zegt jou dat je dat alleen maar tijdens dienstplicht kan leren? Waar haal jij die wijsheid vandaan?

- Samenwerken? Ik deed teamsport, waterpolo. Teamsport werkt alleen met samenwerken.

- Verantwoordelijkheden? Had ik al, voelde ik al.

- Opdrachten? Ik werkte al.

- EHBO, ok, had ik niet. ZHKH was nog wat, maar niet echt nieuws.

- Activiteiten/hobbyclubjes/sporten? Man, voor de dienstPLICHT trainde ik me suf, had allerlei clubjes en door die dienstPLICHT kon ik dat niet meer volhouden of bezoeken!! Koste mij mijn positie in het eerste.

- Rijbewijzen? Kreeg je niet, moest je wel voor in aanmerking komen. niet iedereen "kreeg" zo maar een rijtje rijbewijzen.

Willem Holleeder, de Neus, heeft in dienst gezetten, goed argument!

Volgens mij heeft Finca nergens gezegd dat je die zaken niet buiten de diensttijd kan leren. Hij had het over mensen die hun diensttijd niet nuttig en leerzaam vonden en gaf voorbeelden daarvan. Dus eerst even lezen voordat je weer kritiek hebt.

Deze post delen

Naast het vasthouden van een wapen leer je tal van andere zaken..... (

Volgens mij heeft Finca nergens gezegd dat je die zaken niet buiten de diensttijd kan leren. Hij had het over mensen die hun diensttijd niet nuttig en leerzaam vonden en gaf voorbeelden daarvan. Dus eerst even lezen voordat je weer kritiek hebt.

IDD Raptor, dat nu ook net wat ik aangeef, je hebt de dienstplicht absoluut niet nodig voor de genoemde vaardigheden. Dat is precies wat ik aangeef.

Dus of het wat zegt over mij, dat ik daar weinig tot niets nuttigs heb gevonden of geleerd, zegt niets over mij alswel over de dienstplicht. Slap ouwehoeren kon ik ook al voor mijn dienstlpicht, maar om dat nou nuttig te noemen...

En zolang er de romantisering van dienstplicht en de zoveel unieke geleerde en nuttige vaardigheden van de dienstplicht voorbij komt blijf ik (weer) kritiek leveren.

Feit blijft dat je jongere ongewild voor een langere periode uit de maatschappij haalt voor iets waar ze niet om gevraagd hebben, of je er nu wel iets leert is dan niet relevant. Dat is mijn grootste weerstand tegen dienstplicht.

***EDIT*** Dat je er "van alles" kunt doen tijdens je dienstplicht. dat is nou net het vervelende, dan zit je er al in! En dat is nou precies niet de bedoeling, vanuit mijn optiek.

Deze post delen

Als je ISIS wil stoppen kun je beter de Europese leiders de rijken en koningshuizen vernietigen, grote kans dat het dan snel over is met ISIS.

Voor die strijd ben ik wel te porren.

Maar ik ga zeker niet mijn leven wagen tegen ISIS voor die klootzakken.

Ik ben geen schaap;)

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...