Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht...  

108 leden hebben gestemd

1. 1. Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht...

• Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht, vecht ik mee
      41
    • Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht, dan neem ik de benen
      38
    • Ik weet het nog niet
      29

Recommended Posts

... indien de mogelijkheid bestaat dat je kinderen in contact komen met dergelijk spul, dan

is het mijns inziens belangrijk (en de taak als ouder) de gevaren en correcte behandeling van dergelijk

artikel te laten zien.

Datzelfde geldt natuurlijk ook voor cactussen.
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 320
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik kreeg van jongs af aan al schiet les, mijn vader was hoofd fauna beheer, en de jachtopziener nam mij als menneke al mee. Snap t probleem niet , dit land is bang van alles.

niet zo'n probleem mee eigenlijk, maar dat is een andere context dan het filmpje waar de redactie op is. Maar kinderen leren andere mensen te doden door ze op te leiden als soldaten is niet oké. Als je dit wel oké vind moet je ook niet zo naïef zijn fout te denken dat we als mensheid ooit voorbij dit stadium van onderling vechten, doden en oorlog komen. Dan moet je ook niet afvragen waarom er mensen graag oorlog voeren. Dat is er namelijk letterlijk met de paplepel in gegoten.

Jager of soldaat, het is de mindset die bepalend is.

• Leuk 1
[MOD] Het topic heet "De dienstplicht", discussies over wapens zijn helaas niet toegestaan. (zie forumregels)

Dus graag weer ontopic en niet door blijven gaan over kinderen wel of niet met wapens trainen. [MOD]

Filmpje net gezien, is over de Uk military, En jong geleerd is oud gedaan. Ik zie er geen enkel probleem in. Oorlog is er altijd geweest en zal er nog een poosje blijven.

Filmpje net gezien, is over de Uk military, En jong geleerd is oud gedaan. Ik zie er geen enkel probleem in. Oorlog is er altijd geweest en zal er nog een poosje blijven.

En altijd handig om onze jeugd opgeleiden om dat vooral te blijven doen. Jong geleerd is oud gedaan, daar kunnen wij wat aan doen.

Ik herhaal het nog maar een keer...

[MOD] Het topic heet "De dienstplicht", discussies over wapens zijn helaas niet toegestaan. (zie forumregels)

Dus graag weer ontopic en niet door blijven gaan over kinderen wel of niet met wapens trainen. [MOD]

ik ben veel te oud om te vechten:p

Als ik nou een jonge kerel was zei ik onmiddelijk; ik ga vechten voor mijn land!

ik ben hooguit nog geschikt als spion. wie zou nou zo'n lief vrouwtje ergens van verdenken?

Het lijkt mij zelfs niet eens een slecht idee om weer een soort van dienstplicht in te voeren.

heb je de jeugd van tegenwoordig wel gezien? er zit weinig discipline, respect, orde, doorzettingsvermogen etc. in....

hupsakeee!, al die luie monsters twee jaar het leger in. jongens én meiden. laten ze daar maar kerels van ze maken.

in de maatschappij van tegenwoordig lukt het blijkbaar niet.

(volgens mij zei m'n moeder dit 30 jaar geleden ook al...:p)

Volgens mij is de dienstplicht destijds afgeschaft omdat je dienstplichtigen niet kunt verplichten op missie naar Afghanistan of Mali (of iets dergelijks) te gaan. Beroeps soldaten hebben er voor getekend dat ze dat wel zullen doen. Ik krijg de indruk dat er hier veel zijn die de jeugd in het leger willen sturen om discipline te leren, de kazerne aan te vegen, en roze koeken te eten, maar de tijden zijn veranderd.

Volgens mij is de dienstplicht destijds afgeschaft omdat je dienstplichtigen niet kunt verplichten op missie naar Afghanistan of Mali (of iets dergelijks) te gaan. Beroeps soldaten hebben er voor getekend dat ze dat wel zullen doen. Ik krijg de indruk dat er hier veel zijn die de jeugd in het leger willen sturen om discipline te leren, de kazerne aan te vegen, en roze koeken te eten, maar de tijden zijn veranderd.

Dienstplicht is opgeschort, niet afgeschaft.

Probleem is dat men bij defensie niet eens genoeg wapens ter beschikking heeft voor het huidig aantal militairen laat staan voor een mobilisabel leger.

Men zal over moeten naar een mobilisabele brigade van voormalig beroepsmilitairen, dit is qua opleiding en training het meest effectief. 3mnd per jaar operationeel .

ik ben veel te oud om te vechten:p

Als ik nou een jonge kerel was zei ik onmiddelijk; ik ga vechten voor mijn land!

ik ben hooguit nog geschikt als spion. wie zou nou zo'n lief vrouwtje ergens van verdenken?

Het lijkt mij zelfs niet eens een slecht idee om weer een soort van dienstplicht in te voeren.

heb je de jeugd van tegenwoordig wel gezien? er zit weinig discipline, respect, orde, doorzettingsvermogen etc. in....

hupsakeee!, al die luie monsters twee jaar het leger in. jongens én meiden. laten ze daar maar kerels van ze maken.

in de maatschappij van tegenwoordig lukt het blijkbaar niet.

(volgens mij zei m'n moeder dit 30 jaar geleden ook al...:p)

Vechten voor jou land? Of is het vechten voor de politiek?

Gewone mensen bij jou en mij op straat beginnen geen oorlog, de politiek, de onderwereld, de mannen achter-de-schermen, die begint een oorlog, en daar wil jij voor vechten?

Het heet dienstplicht, plicht, let op dat woordje plicht. Je moet, op het door de overheid bepaalde moment, alles in je leven laten liggen om voor hare majesteit het leger in te gaan. Dat jij op dat moment bezig was aan een vaste baan te bewerkstelligen heeft de overheid geen boodschap, verplicht in dienst. Joepi.

En dan het oeroude geneuzel van oudere volwassenen dat "de jeugd" niet deugd... kom op zeg, elke puber deugd niet en is een lamlendeling, daarvoor zijn het pubers.

Daarbij, de meeste jongeren doen gewoon hen werk/studie, echt gezeur van oude mensen die zeggen dat het in hun tijd anders was! (vraag je moeder maar).

Dan je verhaal over gebrek aan respect en discipline.

Heb jij dan als ouder niet ontzettend gefaald? Dat je nu de overheid gaat vragen om je kind op te voeden, verplicht?! :confused::confused: Dat was toch jou taak als opvoeder?

Al die zaken door jou genoemd kun je ook prima door andere middelen verkrijgen, sporten (aanrader!), vereniging, scouting enz. En niet je kind dumpen en later weer ophalen, nee, ook langs de kant gaan staan en aanmoedigen! Steun en begeleid je kind/jongere.

Mijn haren gaan elke weer overeind staan bij dat soort "de jeugd van tegenwoordig.." & "leren ze discipline en respect" opmerkingen!!

• Leuk 1

Heb jij dan als ouder niet ontzettend gefaald? Dat je nu de overheid gaat vragen om je kind op te voeden, verplicht?! :confused::confused: Dat was toch jou taak als opvoeder?

Al die zaken door jou genoemd kun je ook prima door andere middelen verkrijgen, sporten (aanrader!), vereniging, scouting enz. En niet je kind dumpen en later weer ophalen, nee, ook langs de kant gaan staan en aanmoedigen! Steun en begeleid je kind/jongere.

Mijn haren gaan elke weer overeind staan bij dat soort "de jeugd van tegenwoordig.." & "leren ze discipline en respect" opmerkingen!!

Precies. En daarom moet je ze als ouder leren omgaan met allerlei gereedschappen. (Ja mods ik weet het, maar dit is een heel dun scheidslijntje in dit topic).

• Niet leuk 1
  • Moderator

Gewone mensen bij jou en mij op straat beginnen geen oorlog, de politiek, de onderwereld, de mannen achter-de-schermen, die begint een oorlog, en daar wil jij voor vechten?

Misschien kijk ik hier wel te romantisch naar maar ik vecht voor mijn land, wie er op dat moment in de politiek zit maakt mij niet zoveel uit.

De problemen zijn absoluut begonnen door de politiek maar of rutte dat nou doet of pietje jan puk. Die problemen komen er toch wel. Je vecht voor je land en de mensen hierin. Op de een of andere manier zien mensen dat altijd samen met de politiek. Heeft er niks mee te maken.

Ga je de terroristen in parijs uitleggen dat jij het niet was maar dat het mensen achter de schermen waren?

Je vecht voor je land en niet voor de regering.

• Leuk 1
Misschien kijk ik hier wel te romantisch naar maar ik vecht voor mijn land, wie er op dat moment in de politiek zit maakt mij niet zoveel uit.

De problemen zijn absoluut begonnen door de politiek maar of rutte dat nou doet of pietje jan puk. Die problemen komen er toch wel. Je vecht voor je land en de mensen hierin. Op de een of andere manier zien mensen dat altijd samen met de politiek. Heeft er niks mee te maken.

Ga je de terroristen in parijs uitleggen dat jij het niet was maar dat het mensen achter de schermen waren?

Je vecht voor je land en niet voor de regering.

En die terroristen vechten voor het geloof, en niet voor opruiende imams? De vergelijking is wel passend vind ik.

Zodra de oorlog afgelopen is neemt de politiek het weer over en gaan door met hun spelletjes. Zolang er mensen zijn die iemand anders z'n conflicten gaan uitvechten zonder zelf na te denken heeft de elite de macht en is de circel rond.

De serie 'apocalypse WWII' laat dit mooi zien hoe zo'n hersenspoeling van de bevolking systematisch plaatsvind.

• Moderator
En die terroristen vechten voor het geloof, en niet voor opruiende imams? De vergelijking is wel passend vind ik.

Zodra de oorlog afgelopen is neemt de politiek het weer over en gaan door met hun spelletjes. Zolang er mensen zijn die iemand anders z'n conflicten gaan uitvechten zonder zelf na te denken heeft de elite de macht en is de circel rond.

De serie 'apocalypse WWII' laat dit mooi zien hoe zo'n hersenspoeling van de bevolking systematisch plaatsvind.

Lees nou eens naar mijn verhaal want blijkbaar doe je dit niet.

Je vecht voor je land, niet de politiek/regering.

Met dit land ben je verbonden en het land zorgt ervoor dat jij kunt leven in vrijheid als je de juiste kennis bezit. Probeert iemand anders dit land over te nemen dan proberen zij mij dus te onderdrukken en beroven zij mij van mijn vrijheid. Daar vecht je voor op wat voor manier dan ook.

Lees nou eens naar mijn verhaal want blijkbaar doe je dit niet.

Je vecht voor je land, niet de politiek/regering.

Met dit land ben je verbonden en het land zorgt ervoor dat jij kunt leven in vrijheid als je de juiste kennis bezit. Probeert iemand anders dit land over te nemen dan proberen zij mij dus te onderdrukken en beroven zij mij van mijn vrijheid. Daar vecht je voor op wat voor manier dan ook.

We bedoelen hetzelfde, maar 'vechten voor je land' is al zo'n veelgebruikte propagandaboodschap dat ik even over die nuance heen gelezen heb.

Ik vecht voor mijn directe omgeving (bezit, gezin, familie) en de rest kan de pot op. Of dit nu tegen een troep terroristen of een maligne overheid is maakt geen verschil. Maar dit hoeft ook niet aan landsgrenzen gebonden te zijn.

En dan het oeroude geneuzel van oudere volwassenen dat "de jeugd" niet deugd... kom op zeg, elke puber deugd niet en is een lamlendeling, daarvoor zijn het pubers.

Daarbij, de meeste jongeren doen gewoon hen werk/studie, echt gezeur van oude mensen die zeggen dat het in hun tijd anders was! (vraag je moeder maar).

Aiaiaiai! wat een reactie....

ok, het was misschien niet zo duidelijk maar het laatste stuk over de jeugd van tegenwoordig was cynisch bedoeld.

30 jaar geleden was ik blijkbaar ook zo en het is allemaal goed gekomen:D

mijn dochter is af en toe écht geen engel. ze is eigenwijs en koppig. ze gaat over alles met je in discussie en neemt niets zomaar voor de waarheid aan. als haar iets niet aanstaat zegt ze je dat recht in je gezicht. misschien niet zo diplomatiek, maar wel zo eerlijk. het is geen gemakkelijke tante....en zo heb ik haar ook opgevoed.

Mijn dochter weet wie respect verdiend en heeft dicipline genoeg om een volwaardig volwassene te worden. of bedoelde je het niet zo gericht?....

Een beeeetje waarheid zit er wel in het laatste stuk.

maar dan kijk ik vooral naar de moeilijke opvoeding van tweede generatie buitenlandse jongeren én naar de sleutelkinderen van deze tijd.

Ik denk dat we daar 'als maatschappij' flink de mist in gaan....maar wie fikst dat? jij? ik? de regering??

• Leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...