Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht...  

108 leden hebben gestemd

1. 1. Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht...

• Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht, vecht ik mee
      41
    • Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht, dan neem ik de benen
      38
    • Ik weet het nog niet
      29

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 320
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Door de onvoorspelbare militaire ambities Rusland en de dreiging van de Islamitische Staat (IS) moet Nederland de militaire dienstplicht opnieuw invoeren. Daarvoor pleit Kamerlid Joram van Klaveren van Groep Bontes/Van Klaveren.

Om jonge allochtonen met wapens om te leren gaan lijkt mij geen goed idee. Dat kan straks tegen ons worden gebruikt. Het idee van militaire dienstplicht spreekt mij aan maar dan alleen voor echte Nederlanders. De arbeidsmarkt is toch waardeloos dus dan is een half jaar dienstplicht zo slecht nog niet. Dan leer je nog eens wat. Vaderlandsliefde en discipline bijvoorbeeld.

Om jonge allochtonen met wapens om te leren gaan lijkt mij geen goed idee. Dat kan straks tegen ons worden gebruikt. Het idee van militaire dienstplicht spreekt mij aan maar dan alleen voor echte Nederlanders. De arbeidsmarkt is toch waardeloos dus dan is een half jaar dienstplicht zo slecht nog niet. Dan leer je nog eens wat. Vaderlandsliefde en discipline bijvoorbeeld.

Ten eerste: de meeste dienstplichtige soldaten leren nauwelijks met wapens om te gaan. In mijn diensttijd ben ik welgeteld eenmaal op een schietbaan geweest waar ik denk ik hooguit 15 patronen heb afgevuurd. Verder alleen theoretische kennis. Sommigen zullen misschien meer hebben geschoten maar wat je leerde in mil. dienst leer je elders in een middag. Tijdens een trip in de USA heb ik in 4 uur meer geschoten en met meer verschillende wapens dan in 12 maanden dienstplicht.

Ten tweede: je bent Nederlander als je een Nederlands paspoort hebt. Een verschil maken tussen allochtonen en autochtonen doet het idee juist zijn punt missen. Het is juist bevorderlijk voor de integratie en wederzijds respect als deze groepen wel samen dienen. Anders creeer je alleen maar een evrdere tweespalt in de samenleving en daar moeten we nu juist vanaf. Je zou tweederangs burgers van ze maken en dan dwing je hen alleen maar meer het extremistische hoekje in.

Ten derde: vaderlands liefde wordt je niet bijgebracht in het leger, dat heb je of dat heb je niet. Ook discipline moet je niet overschatten. Velen zullen zich wel gedragen zoals het moet in dienst maar dat heeft meer te maken met aanpassingsvermogen dan geïntegreerde discipline.

Ten tweede: je bent Nederlander als je een Nederlands paspoort hebt.

Daar denk ik anders over. Een paspoort zegt tegenwoordig weinig meer. Er lopen meer dan anderhalf miljoen mensen rond met een Nederlands paspoort die absoluut geen Nederlander zijn en zich niet als dusdanig gedragen. Hun loyaliteit ligt ergens anders.

Gast Heksenboot
Daar denk ik anders over. Een paspoort zegt tegenwoordig weinig meer. Er lopen meer dan anderhalf miljoen mensen rond met een Nederlands paspoort die absoluut geen Nederlander zijn en zich niet als dusdanig gedragen. Hun loyaliteit ligt ergens anders.

Bedoel je die MULTInationals zoals Shell, die over lijken gaan voor winst, geen reet geven om Nederland en hier alleen maar kantoren hebben, omdat ze hier geen miljarden belasting hoeven af te dragen, want hun directeuren zitten hier in de politiek,, hebben feitelijk de touwtjes in handen en houden het volk zo dom, dat de schuld (letterlijk en figuurlijk) altijd op een minderheidsgroep wordt afgeschoven?

Dat is een persoonlijke mening. Staatsrechtelijk zijn dit gewoon Nederlanders met dezelfde rechten en plichten als jij.

• 3 months later...

Hallo allemaal.

Buiten het forum voor preppers is door meneer Berts een idee voor de heroprichting van de Bescherming Bevolking voorgesteld. Voor mensen die zich wel willen inzetten voor het land, maar niet buiten de landsgrenzen, kan dit een mooi idee zijn. Het is dan een vrijwilligersorganisatie die de bevolking in extreme omstandigheden helpt, zoals een ramp of een oorlog. Ik ben om mijn lichamelijke vorm te verbeteren meer gaan bewegen dan dat ik eerst deed, als het me lukt om in goede vorm te komen, dan zou ik eventueel lid willen worden van de nieuwe BB of het Rode Kruis. Het Rode Kruis doet af en toe rampenoefeningen, dit kan de nieuwe BB dan samen met het Rode Kruis doen. Ook kan de BB op uitnodiging van Defensie binnen Nederlandse landsgrenzen grootschalige oefeningen doen.

Misschien is zo iets ook een idee voor Belgie. Ik denk dan dat de Nederlandse BB en de Belgische BB met een organisatie in Luxemburg kunnen samenwerken. De BB zal dan net zoals een vereniging als het Rode Kruis leden moeten hebben, die een bijdrage aan de vereniging moeten leveren. Daarnaast kan de Staat een bijdrage geven, zodat de bijdrage voor leden behapbaar zijn. De BB organiseert zelf of samen met het Rode Kruis of het leger, de oefeningen. Door oefeningen te doen worden de mensen weerbaar en inventief, ze worden ook er fitter door. Door rampen en oorlogen in de oefeningen op te nemen, kunnen de leden van de BB de bevolking in het land door de noodsituatie heen helpen of begeleiden.

Als dit ook een idee voor andere landen binnen de EU kan zijn. Dan moeten alle landen voor de nieuwe BBs in hun land de geschikte wetgeving en draaiboeken maken.

Ik denk dat wij als Preppers dit idee moeten omarmen, immers zijn wij de mensen die dit idee, denk ik goed kunnen uitvoeren met onze diverse scenario's en manieren van preppen.

Groeten,

Japio

Hallo allemaal.

Buiten het forum voor preppers is door meneer Berts een idee voor de heroprichting van de Bescherming Bevolking voorgesteld.

interessant! ..heb je een link naar die oproep? ben benieuwd naar de vorderingen daarvan.
Voor degenen die niet weten wat NATRES is:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Korps_Nationale_Reserve

Natres is een lege huls, ben er nu ruim 10 jaar geleden uitgestapt na de zoveelse uitholling en bezuinigingen.

Afgelopen weekend in Luxemburg bij de marche de L,armee in Diekirch de schamele restanten van wat eens natres was meegemaakt, oud collega,s die ge-demotiveerd zijn tot op het bot.

Verder nog oude contacten gesproken die geen spaan heel laten van wat ooit eens Neerlands krijgsmacht was.

Nu is het een papieren teddybeertje geworden , het lachertje van Europa...en de wereld.

• 2 months later...
  • 2 months later...

Ik ben zelf een ex-marn. Het bestaat echter niet dat ik ooit nog een wapen opneem om mijn land (lees Koningshuis - Bilderberg regering) te verdedigen. Mijn landgenoten? Ja! Mijn land? No way! In mijn ogen is dat een onderdeel van het grote probleem in onze wereld. Mannen en vrouwen die andere medemensen dood schieten omdat zijn 'hun land' moeten verdedigen. Het is volkomen waanzin om mee te gaan in de Elite spelletjes en te vechten tegen mensen die je niet kent.

zelf heb ik nooit in het leger gezeten (te jong voor de dienstplicht) en heb hier eigenlijk geen behoeften aan behalve als het bv nodig is vanwege oorlog. maar ik ben wel een voorstander van weer een vorm van dienstplicht, zou goed zijn voor vele jongeren. leren ze discipline en respecteren van andere meningen en/of ouderen.

als er een oorlog zou komen en ik zou worden op geroepen voor dienstplicht dan zou ik wel toetreden en dienen voor mijn land, mijn manier van leven en vrijheid maar niet voor de overheid die wij in nederland nu hebben.

ik zou blijven om te vechten vvor me land voor me familie en voor me gezin.....

ik gun het ze niet om me neer te knallen als een deserteur......

ben nu 39 dus wat willen ze met een oude knar :p 100 meter rennen en me tong hangt op half 9

nee ze willen mij niet eens hebben :)

zelf heb ik nooit in het leger gezeten (te jong voor de dienstplicht) en heb hier eigenlijk geen behoeften aan behalve als het bv nodig is vanwege oorlog. maar ik ben wel een voorstander van weer een vorm van dienstplicht, zou goed zijn voor vele jongeren. leren ze discipline en respecteren van andere meningen en/of ouderen.

als er een oorlog zou komen en ik zou worden op geroepen voor dienstplicht dan zou ik wel toetreden en dienen voor mijn land, mijn manier van leven en vrijheid maar niet voor de overheid die wij in nederland nu hebben.

En Jacobus, leg mij nu eens uit hou je de (door jou gewenste) discipline en respect verkrijgt door 9 maanden te dienen?

Je vraagt nu de overheid om ons op te voeden tot gedisciplineerd mens, en respect leren we ook pas in die dienstplicht van jou? Volgens mij hebben de ouders/opvoeders dan al de eerste 18 jaar van je leven liggen slapen.

Persoonlijk werd ik zo recalcitrant als prikkeldraad van de dienstplicht!

• Leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...