Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Cyberbeer

De dienstplicht

Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht...  

108 leden hebben gestemd

1. 1. Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht...

• Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht, vecht ik mee
      41
    • Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht, dan neem ik de benen
      38
    • Ik weet het nog niet
      29

Recommended Posts

In Nederland is de dienstplicht niet afgeschaft, maar voor onbepaalde tijd uitgesteld. Deze gaat weer gelden als Nederland in oorlog is met een ander land of landen. Maar stel dat dit gebeurt, en jij (of je zoon/dochter) wordt opgeroepen om mee te vechten voor Nederland. Hoe kijk jij hier tegenaan? Zou je meevechten of heb je zoiets van: "Nederland?, what have you done for me lately"

Alleen opkomstplicht uitgesteld

Alleen de opkomstplicht is voor onbepaalde tijd uitgesteld. Daarom roept Defensie dienstplichtige mannen tussen de 17 en 45 jaar niet meer op. Zij ontvangen op 17-jarige leeftijd wel een brief waarin staat dat ze zijn ingeschreven voor de dienstplicht. Deze geldt weer als Nederland in oorlog is met een ander land.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/krijgsmacht/dienstplicht

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/krijgsmacht/vraag-en-antwoord/bestaat-er-een-dienstplicht-in-nederland.html

Artikel 101: Dienstplicht in geval van oorlog, oorlogsgevaar of andere buitengewone omstandigheden

http://www.denederlandsegrondwet.nl/9353000/1/j9vvihlf299q0sr/vi9hbush70wz

---------------------------------------------------------------------

Nieuws:

VNL wil dienstplicht voor man en vrouw

Herinvoering van een zes maanden durende dienstplicht voor man en vrouw.

http://www.nu.nl/politiek/3865826/vnl-wil-dienstplicht-man-en-vrouw.html

60.000 in dienstplicht

Van Klaveren denkt dat jaarlijks circa 60.000 jongeren vanaf hun 18e hun dienstplicht kunnen vervullen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23028365/__Van_Klaveren__dienstplicht_invoeren__.html

Ik ben dienstplichtig, wat als nou de pleuris uitbreekt?

Behoorlijk speculatief, maar toch: Wat als nou echt de pleuris uitbreekt, we in oorlog komen met de Russen en de totale apocalyps op ons neerdaalt?

http://www.vice.com/nl/read/ik-ben-dienstplichtig-wat-als-nou-de-pleuris-uitbreekt

Soldaten.jpg.1b44f311a5e8a3d7ea24c90883ec09af.jpg

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Met mijn 32 jaar is er altijd nog een risico dat ik opgeroepen word.

Mijn hoofddoel zou dan zijn om afgekeurd te worden.

Als dat niet lukt, dan duik ik onder.

Mijn land verdedigen, met alle liefde.

Maar ik ben niet van plan me in één of ander ver land overhoop te laten schieten om een machtskwestie, economische belangen, of politieke spelletjes.

Deze post delen

Ja daar mee mogen ze het bekijken.

Ik heb al zo vaak problemen en scheld worden gekregen door mijn "huidskleurtje" dat zei mij gewoon niet kunnen dwingen.

En dan ook nog moeten gaan vechten wat toch "niet mijn land" is.

Als ik echt wordt opgeroepen ben ik weg.

edit: zelf zou ik persoonlijk wel willen vechten: maar niet onder dwang! en ook niet door de reden hier boven.

want ik zou best willen vechten voor familie maar om dat nou voor dit land te doen ho maar

homerun

• Leuk 1

Deze post delen

Even moest ik toch echt twijfelen want ik ben een vechter maar als ik denk aan mijn kinderen, aan wat oorlog een verschrikkingen met zich meebrengt, de rede waarom men oorlog voert en wat je zelf al zegt wat heeft nederland voor mij gedaan dan ben ik/wij mooi pleite.

Deze post delen

laat zien dat je actief lid bent op dit forum = s5

maar stel dat het terug ingevoerd zou worden dan vallen vrouwen waarschijnlijk er ook onder

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dienstplicht

3

Bovendien werd steeds vaker gewezen op het discriminerende karakter van de dienstplicht. In een tijd waarin gelijke rechten en plichten voor iedereen steeds vanzelfsprekender werden, paste een plicht voor alleen mannen niet langer. Verder is de dienstplicht op basis van geslacht incompatibel met artikel 1 van de Nederlandse Grondwet.

Deze post delen

Misschien ben ik dan van een andere generatie. Als je land in oorlog is, en begrijp me goed, dat is iets heel anders dan wat voor missie dan ook, verdedig je niet je regering, maar je land, je stad, je dorp, je waarden, je toekomst en je familie. Dat is nu eenmaal beter samen te doen dan in je eentje!

Ik hoop dat we dat nooit hoeven meemaken, en ik hoop dat niemand van ons ooit opgeroepen wordt, maar het nederlandse dienstplichtige leger was wel een van de beste legers ter wereld. De hoop is dan wel dat die kennis en kunde nog aanwezig zal zijn op het moment dat het ooit nodig zal zijn.

Persoonlijk sta ik liever naast een aantal getrainde en goed opgeleide al dan niet dienstplichtige militairen in een gevechtssituatie dan naast een soort van zelfuitgeroepen burgerwacht zonder tactische skills en zonder infrastructuur.

Deze post delen

Je kunt wel een pré- melding doen op de wet Gewetensbezwaren, dan zal bij een oorlogsdreiging dit register geopend worden en bij een beroep op de wet gewetensbezwaren bij het ministerie van defensie dit als extra ondersteuning van het beroep aangeven dat betrokkene ingeschreven staan in het register. Hiermee kan onderstreept worden dat de betrokkene al langer kiest voor een houding van geweldloosheid.

Op initiatief van Henk Klein Nagelvoort, doopsgezind predikant te Heerenveen heeft de Algemene Doopsgezinde Sociëteit besloten een register aan te leggen van diegenen die kenbaar willen maken dat ze gewetensbezwaren hebben tegen dienst doen in het leger mocht de overheid besluiten de opkomstplicht weer in te stellen. De doopsgezinden willen hiermee tonen dat ze solidair zijn met mensen die kiezen voor een geweldloze levenswijze.

De persoonsgegevens en motivatie van degenen die zich laten registreren zullen bewaard worden en uitsluitend op schriftelijk verzoek van de betreffende persoon zal aan derden mededeling gedaan worden van inschrijving. Er zijn geen andere rechten te ontlenen aan de inschrijving. beroep op gewetensbezwaren bij het ministerie van defensie als extra ondersteuning van hun beroep aangeven dat ze ingeschreven staan in het register. Hiermee kan onderstreept worden dat de betrokkene al langer kiest voor een houding van geweldloosheid.

Wij bewaren de inschrijving voor het geval dat de opkomstplicht opnieuw wordt ingesteld. Mogelijk zal dat gebeuren in een tijd dat er sprake is van oorlogsdreiging. Ingeschrevenen kunnen dan bij een beroep op gewetensbezwaren bij het ministerie van defensie als extra ondersteuning van hun beroep aangeven dat ze ingeschreven staan in het register. Hiermee kan onderstreept worden dat de betrokkene al langer kiest voor een houding van geweldloosheid.

De aanmelding kan via internet plaatsvinden door het invullen van een on-line formulier.

http://www.gewetensbezwaren.nl

Mocht de procedure beroep op de wet gewetensbezwaren gestart zijn, dan zal altijd een bezoek aan een psychiater deel uitmaken van de procedure.

Tijdens dit bezoek kun je met een spijker op het buro van de psychiater krassen PEACE MAN of JESUS LOVE YOU wat het beste bij je past.

[ATTACH=CONFIG]14338[/ATTACH]

De truuk is natuurlijk om als ongeschikte aspirant militair over te komen.

Als je "goedgekeurd" wordt als erkend gewetensbezwaarde kwam men in de regel bij ene rijksinstelling te werken, wel een half jaar langer als de gewone dienstplicht die toen gold.

Deze post delen

ik word volgend jaar 17 en ben vanaf dan oproepbaar bij oorlog,

bij mij hangt het er vanaf ik vecht niet voor een land of whatever ...

maar wel voor wat ik juist acht uit dit principe probeer ik altijd te handelen en blijf ik doen

mvg Bjorn

Deze post delen

ik word volgend jaar 17 en ben vanaf dan oproepbaar bij oorlog,

bij mij hangt het er vanaf ik vecht niet voor een land of whatever ...

maar wel voor wat ik juist acht uit dit principe probeer ik altijd te handelen en blijf ik doen

mvg Bjorn

wat een wijs antwoord....en dat voor zo'n jonge knul...complimenten......is in lijn met het mijn antwoord: als het vechten is tegen "het kwaad" dan doe ik mee, zo niet, dan bekijk het maar.....

Deze post delen

De hoop is dan wel dat die kennis en kunde nog aanwezig zal zijn op het moment dat het ooit nodig zal zijn.

zoals de kennis en de weidsheid van de generatie waar mee ik ben opgegroeid dan is die strijd als snel afgelopen.

(terwijl niet iedereen die ik ken van mijn generatie een debiel is maar de meeste wel spijtig :( )

maar ja nu maar ervoor zorgen dat ik niet zo,n iemand wordt. en mijn zaakjes op orde krijg voor een bug out als de dienst plicht wordt opgeroepen

Deze post delen

IK heb "Ja " gekozen, maar:

Niet in een of ander ver weg land waar mannen jurken dragen.

Wel als mijn land, omgeving, familie fysiek aan de grenzen of in het land(jihadgangers!)bedreigd wordt.

Al ben ik boven de 45, ik heb wel een hoop ervaring te bieden op het gebied van verkenning en conflictbeheersing.

Deze post delen

Ben in nederland geboren en getogen, af en toe zeker een kutland maar zeer zeker wel mijn kutland.

JE MAINTIENDRAI

Vind niet dat je mag genieten van de voordelen als je er in de slechte tijden niet bent oftewel onderduiken.

@homerun vanwege je huidskleur? Vind ik moeilijk te geloven

Deze post delen

Gast ghostwhiper

Invoeren die handel.

Een beetje respect en discipline in de hangjongeren stampen.

Ik zou wel mee willen vechten met een bedreiging aan de landsgrenzen maar niet in een of ander land in de middenoosten.

Helaas kom ik de fysieke tests niet Door.

Deze post delen

Ben in nederland geboren en getogen, af en toe zeker een kutland maar zeer zeker wel mijn kutland.

JE MAINTIENDRAI

Vind niet dat je mag genieten van de voordelen als je er in de slechte tijden niet bent oftewel onderduiken.

@homerun vanwege je huidskleur? Vind ik moeilijk te geloven

ik geef je hier in gelijk.

maar wat ik zei is echt waar ik weet het 100% zeker.

maar hier voor hoeft dit topic niet bevuilt te worden.

dus hier wil ik veder niet op ingaan.

want ik vindt het nu wel als ik zo de berichten van mij in dit topic terug lees.

dat ik dan erg op een huilebalk lijk.

Deze post delen

ik zou worden afgekeurd, maar stel het zou niet zo zijn dan zou ik me netjes melden, de opleiding doen(voor de kennis en ervaring) en dan zeggen: ik wil best wel vechten om mijn land te verdedigen, maar ik weiger om in het buitenland te gaan vechten om daar de normen en waarden van ons land daar op te dringen. Ze kunnen het een vredesmacht noemen, een politie actie of wat dan ook, ze kunnen mij de pot op. Staan ze hier aan de grenzen dan vecht ik (moeten ze de grenzen wel eerst weer herstellen), maar voor alles andere? Laat Rutte maar gaan, hahaha daar win je de oorlog mee.

Deze post delen

Ik heb ja gezegt zonder "maar" als de "vijand" voor de deur staat vind ik het een eer to mogen vechten voor mijn gezin, familie, vrienden en mijn vaderland.

Helaas voor het vader land word ik volgende maand 45 jaar :p

Deze post delen

Gast tom666

Ik ben 40 maar voor vrouw en kind en het behoud van de situatie zal ik verdedigen wat mij lief is....

Deze post delen

tom 66 zo is het! bij een inval van ons land verdedig ik mijn gezin tot mijn laatste druppel bloed, uitzenden ....... no fu..... way! ik graag op vakantie maar ben erg gehecht aan mijn lichaam en de compleetheid ervan! verder is het een illusie dat ze mij zouden oproepen met mijn 41 jaar, dan zijn ze wel heeeel wanhopig whahahahaha. dienstplicht terug invoeren/activeren 100% voor. zowel man als vrouw. wel met de regel dat alleen beroeps uitgezonden mogen worden. die hebben er tenslotte bewust voor gekozen

Deze post delen

Hoewel we een heel bijzonder onbetrouwbare regering hebben, en een heel onbetrouwbaar koninklijk huis, zou ik toch m'n cultuur willen beschermen tegen gestoorden uit andere delen van deze wereld die menen het te moeten verdelen en er over willen heersen. De vraag die dan komt: zouden ze mij wel willen hebben? :p

Deze post delen

Wie mij oproept en me een wapen geeft, kan maar beter zorgen dat hij niet voor de loop van mijn geweer komt. Wat mijn kinderen betreft, geen denken aan dat ze meevechten in een conflict. Desnoods stuur ik ze naar de andere kant van de wereld.

Deze post delen

Wie mij oproept en me een wapen geeft, kan maar beter zorgen dat hij niet voor de loop van mijn geweer komt. Wat mijn kinderen betreft, geen denken aan dat ze meevechten in een conflict. Desnoods stuur ik ze naar de andere kant van de wereld.

Eén antwoord:

wpid-996580_157062754489412_848732837_n.png

• Leuk 1

Deze post delen

Nederland? Nee, geen kans, opgerot.

Zweden (waar ik nu dus al ruim 6 jaar woon), ik weet 't niet, liever niet maar als 't echt niet anders kan dan bevalt dit land me genoeg om 't te helpen verdedigen. Let op, verdedigen doe je dus niet aan de andere kant van de wereld, maar echt in 't land zelf.

• Leuk 1

Deze post delen

Nou ik ben best bereid te vechten in Nederland als dat zou moeten JA, maar dan in vorm van een ondergrondse verzetsbeweging die zich toelegt op verzet, sabotage, vergaren van inlichtingen of hulpbieden aan het landsleger.

Deze post delen

Ik kan wel gaan roepen dat het niet mijn oorlog zou zijn, dat dit land nog nooit wat voor mij gedaan heeft, uit gewetenswroeging of whatever...

Feit blijft dat als er een macht dit land binnen zou vallen en er in dit land meerdere huizen staan van familie. Dat als de provincie waar ik woon bezet zou worden, de stad waarin ik woon niemand meer iets te vertellen zou hebben, de wijk waarin ik woon de mens onderdrukt zou worden en mijn huis die in die wijk staat niet meer veilig zou zijn en in dat huis daar woont mijn gezin....

Als puntje dus bij paaltje zou komen dan staat deze lamlul dus uiteindelijk vooraan om de bezetter terug te schoppen en de landsgrenzen te helpen verdedigen.

Voor mijn familie, mijn vrienden, mijn zussen, mijn neefjes en nichtjes, mijn vrouw en allerbelangrijkste: Voor mijn kinderen!

Maar ook gewoon voor jou, omdat ik jou ook niet onderdrukt wil zien.

Zelfs als jij er voor weg loopt om hetzelfde te doen.....

• Leuk 2

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...