Ga naar inhoud
GENEGEERD

De kunst van het strikken


Gast ghostwhiper

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hier wil ik toch even inbreken.

 

Flora en Fauna wet.

 

 

Artikel 50

 

1. Tot jagen geoorloofde middelen zijn:

 

a. geweren;

 

 

b. honden, niet zijnde lange honden;

 

 

c. gefokte jachtvogels, te weten slechtvalken (Falco peregrinus) en haviken (Accipiter gentilis);

 

 

d. geregistreerde eendenkooien als bedoeld in artikel 56;

 

 

e. lokeenden of lokduiven, mits niet blind of verminkt;

 

 

f. fretten;

 

 

g. buidels.

 

 

 

2. Bij algemene maatregel van bestuur kan het gebruik van de in het eerste lid genoemde middelen worden uitgesloten of beperkt. Daarbij kunnen tevens regels worden gesteld betreffende de eisen waaraan die middelen dienen te voldoen, alsmede betreffende het gebruik van munitie, waarbij ook rekening kan worden gehouden met belangen van veiligheid, volksgezondheid, welzijn en milieu.

 

 

3. Het is verboden zich ter uitoefening van de jacht in het veld te bevinden met andere dan tot jagen geoorloofde middelen.

 

 

4. Degene die zich in het veld bevindt met een of meer tot jagen geoorloofde middelen, bedoeld in het eerste lid, alsmede met ANDERE middelen waarmede kan worden gejaagd, wordt geacht zich daarmede ter uitoefening van de jacht in het veld te bevinden tenzij het tegendeel blijk.

 

 

met andere woorden, je kunt serieus in problemen komen.

Wet technisch gezien ben je gewoon aan het stropen en jij mag bewijzen dat je dat niet was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ghostwhiper klopt er staan ook hele overdreven grote vallen in, maar die ene die hier uitgelegd werd staat er bijvoorbeeld ook in. En zo nog meer kleinere dingen.

@dubbel0 Wat je in feite zegt is dat je terwijl je een val op zet en er komt politie, boswachter, e.d. opdagen dat er verwacht wordt dat je aan het stropen bent? In principe niet heel raar, niet iedereen gaat voor de fun naar het bos om een valstrik te maken en vervolgens af te breken. Misschien dat het in je voordeel werkt als je niet met een gehele BOB op komt dagen maar met een camera en vooral je survivalmes thuis laat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jorisb

Wat je in feite zegt is dat je terwijl je een val op zet en er komt politie, boswachter, e.d. opdagen dat er verwacht wordt dat je aan het stropen bent? In principe niet heel raar, niet iedereen gaat voor de fun naar het bos om een valstrik te maken en vervolgens af te breken. Misschien dat het in je voordeel werkt als je niet met een gehele BOB op komt dagen maar met een camera en vooral je survivalmes thuis laat.

 

ik zeg het niet, het is de letterlijke wettekst.

 

Deze strikkenpost, inclusief foto's e.d. is dan ook verglijkbaar met posts over "broadheads" of "geweld gebruiken" etc. Volgens de wet mag het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

@dubbel0 je mist nog een ander wetje en ook nog 2 gerechtelijke uitspraken.

zoek maar even op in de Nederlandse jager een jaar of 3 tot 5 geleden.

 

Ik krijg zelfs tips van jagers als ze langs komen.

 

Ohja ik mag dus ook niet in het bos wandelen met hond en fret ohw wacht even daar zijn ook een aantal gerechtelijke uitspraken over.

fret heb ik overigens zelf aangevochten en gewonnen,

 

Zo lang je ze niet onbeheerd achter laat is er niets aan de hand.

en dan nog oefenen in je achtertuin is niets mee mee en is sowieso niet verboden.

 

Over broadheads gesproken dat valt niet onder de flora en fauna wet waar we het nu over hebben maar onder wwm dacht dat je dat wel wist.

 

Kom maar eens gezellig bij afdeling bijzondere wetten een kopje koffie drinken over 2 weken want dan moet ik er ook heen.

 

Ohja je onderschrift is tegen de forum regels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dubbel0 je mist nog een ander wetje en ook nog 2 gerechtelijke uitspraken.

zoek maar even op in de Nederlandse jager een jaar of 3 tot 5 geleden.

 

Ik krijg zelfs tips van jagers als ze langs komen.

 

Ohja ik mag dus ook niet in het bos wandelen met hond en fret ohw wacht even daar zijn ook een aantal gerechtelijke uitspraken over.

fret heb ik overigens zelf aangevochten en gewonnen,

 

Zo lang je ze niet onbeheerd achter laat is er niets aan de hand.

en dan nog oefenen in je achtertuin is niets mee mee en is sowieso niet verboden.

 

Over broadheads gesproken dat valt niet onder de flora en fauna wet waar we het nu over hebben maar onder wwm dacht dat je dat wel wist.

 

Kom maar eens gezellig bij afdeling bijzondere wetten een kopje koffie drinken over 2 weken want dan moet ik er ook heen.

 

Ohja je onderschrift is tegen de forum regels.

 

vertel ze me maar :) of waar het staat ( dat wetje en die uitspraken). art 50 ffw is duidelijk. jou tekst is alleen suggestief en laat weer (eens) te raden over.

 

- zoek maar in de nederlandse jager = geen geldig argument

- een wetje ( ergens ) = geen geldige argument

- een paar rechtelijke uitspraken ? = geen geldig argument

 

fretteren mag, geoorloofd jachtmiddel, (mits weer de juiste papieren) viel niet veel aan te verliezen dunkt me (of je liep met je huisdiertje).

strikken mag niet, geen geoorloofd jachtmiddel en word je aangetroffen in het veld met strikken word je geacht te jagen.

Je huisdier fret in het bos uitlaten? (ik heb een fret gehad als huisdier) lijkt me lastig als die niet aan de lijn loopt. en dan nog ligt de bewijslast bij jou ( dat heb je dus gemerkt)

 

definitie jagen (wet technisch): Het opsporen, bemachtigen of doden van wild of het doen van pogingen daartoe.

 

ergo, of je komt met goed en aantoonbaar juiste informatie of het is gewoon quats.

 

misschien moet je gewoon weer eens bij de collega's van bw navragen als je moeite hebt met het interpreten van een tekstje ... zou wel eens een paar andere collega's vragen, de vorige gaven aantoonbaar onjuiste informatie vooropgesteld dat het niet aan jou ligt.

 

en als laatste: de context ( moeilijk woord) v.w.b. broadheads lag niet in de wettelijke sfeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Ik zei dat je niet met een hond of fret in het bos mag wandelen volgens het door jou geposte artikel.

Dat is al lang en breed van de baan en de hele wet gaat sowieso op de schop door te veel rechtszaken waar de rechter anders geoordeeld heeft.

 

Mijn teckel is in training voor zweetwerk dus mag er niet mee in het bos want ik wordt dan geacht te jagen euh juist.

 

Die andere wet waar ik op doel zit iets na dit artikel en aangezien je het zo goed weet zoek je het zelf maar op.

Krijg steeds meer de indruk dat je van natuurmonumenten bent en ja zo'n gek heeft mij bekeurd omdat ik de fret in de auto had onderweg naar de dierenarts en het beestje even uit de carrier moest.

niets bewijslast de rechter zei gelijk dat het onzin was en de natuurmonumenten pikken heeft inmiddels geen bevoegdheden meer.

 

 

Overigens heb je de begin post compleet gemist want daar staat wel het een en ander in vermeld.

 

Overigens is pas officieel sprake van stropen Waneer men op heterdaad met dood of gevangen dier betrapt wordt.

 

Ik ga het verder niet voorkauwen met wetten dat heb ik je al eerder gezegd.

Jij doet nooit iets wat in een grijs gebied zit zeker.

 

Nogmaals waarom stoer doen met je wapen kalibers in je onderschrift?

 

Stoer hoor een 30.06 met 180grain kopje en vihtavuori kruit er in.

ik zet mn speelgoed er ook niet in ivm Forum regels.

 

Edit: hier ben ik in overtreding want de hond zit op het spoor van een fazant.

20150131_150919.jpg.0ab2634407039ac774c564f657899231.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo zo, wat een frustratie. ik vind het prima dat je dat even wilt spuien maar je kan beter professionele hulp zoeken (die kunnen je echt beter helpen dan ik, met woede opbouw etc) hier bijvoorbeeld . en ik zou voorzichtig wezen met het woord "speelgoed". men kan denken dat je het niet zo serieus neemt vwb je hobby's.

 

tip 2 gebruik een zweetlijn, dummy (een velletje er om) en wat bloed (ree oid, te bewaren in de vriezer) als je zweetwerk traint. jammer dat de foto zo onduidelijk is, lijkt me een mooi beestje.

 

in je beginpost staat dat het zetten van strikken verboden is. niet dat je al een groot probleem kan krijgen als je met strikken in het veld word "betrap" .

 

erg onverantwoordelijk van je om niet de volledige risico's van je handelswijze's te vertellen.

 

en nee, ik doe niks in het grijze gebied. mijn beroep vereist een voorbeeld functie. daarom neem ik ook het recht jou aan te spreken en eventuele volgers van je acties te waarschuwen.

 

mocht je de regeltjes / wetten / uitspraken waarop jij je handelswijze baseert, vinden ,dan hoor ik ze graag. nooit te oud om te leren.

 

owjah. ik heb niks met natuurmonumenten of andere "natuur" clubs. ik sta zelfs een beetje sceptisch tegenover die verenigingen, maar dat terzijde.

 

 

00 out

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, ik geloof dat @ghostwhiper duidelijk was in zijn eerste post. Ik geloof dat @dubbel0 alleen nog wat extra info gaf over wat er nou precies in de wet staat. En ja hoor er zal altijd een grijs gebied zijn om verschillende redenen. Maar laten we nou even ophouden met dit gezeik in dit hele leuke draadje. We begrijpen allemaal of bijna allemaal wat hiervan de bedoeling was dus laten we het niet kapot maken door mensen die hun gelijk willen hebben. In mijn opinie allebei gelijk en allebei bedankt voor alle info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dubbel0

@ghostwhiper

 

"Fijn"dat dit draadje zo onder mijn aandacht is gebracht, inclusief onderschrift van Dubbel0. Het deed mij plezier de uitleg te lezen hoe je een strik kunt maken, en met de initiele disclaimer en de eerste reakties dacht ik het draadje wel te kunnen laten staan ondanks dat het in een grijs gebied zit, maar nu zal het toch in de Modgroep gegooid worden en zit dit draadje dus dicht totdat we besloten hebben wat we ermee gaan doen.

 

 

Update: zolang er respectvol met het onderwerp wordt omgegaan kan het draadje open blijven. Let wel, het gaat hier om de vaardigheid van het strikken, niet om heden ten dage vallen of strikken te zetten.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...