Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Tom

Eerste maandag van de maand, 12.00 uur.

Recommended Posts

En maar denken dat alles veilig is; blijkt dus dat we niet voor 100% op de sirenes kunnen rekenen.

De maandelijkse sirene is vandaag in de Veiligheidsregio's IJsselland en Noord- en Oost Gelderland niet om 12.00 uur afgegaan.

Geen sirenes door storing in deel Overijssel

De sirene was in een aantal gemeenten niet te horen.

LEES MEER OP DE LINK

Nu heb ik eerlijk gezegd geen flauw idee wat het zou betekenen en wat we moeten doen.

Was in mijn jeugd de benaming "luchtalarm" tegen de Russen.

Begrijp van de verhalen uit WW2 dat men naar een schuilkelder moeten gaan, maar waar kan ik die nu vinden, is er een kaart of zoiets van en wie kunnen er dan in.

Tijdens WW2 was het goed geregeld.

In Israel weten ze het wel door de goede voorlichting

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Voor zover ik weet als ie afgaat en 't is niet op de geplande oefentijd, ramen en deuren sluiten en kijken op crisis.nl, televisie of de rampenzender in de regio.

Deze post delen

Gast Peerke

Ik hoorde vanmiddag op Tiengemeten de sirene.

Normaal hoor je daar nooit iets.

Deze post delen

uuuuuuuuuuuuhm daarvoor IS die eerste maandag in de maand toch?

dat is de TESTdag voor die dingen, en nu werkte het systeem niet, daarom word het iedere maand getest

of denken jullie dat die dingen afgaan om iedereen te laten weten dat het de eerste maandag van de maand is?

Deze post delen

uuuuuuuuuuuuhm daarvoor IS die eerste maandag in de maand toch?

dat is de TESTdag voor die dingen, en nu werkte het systeem niet, daarom word het iedere maand getest

of denken jullie dat die dingen afgaan om iedereen te laten weten dat het de eerste maandag van de maand is?

Is toch om je klokken weer gelijk te zetten? Of niet?

Deze post delen

met name de inwendige broedklok van de kippen ja ;)

Deze post delen

Normaal gesproken is dat het signaal voor de lunch op de 1e maandag van de maand :)

Deze post delen

De meeste Nederlanders, en zeker alle preppers kennen de sirenes die op die dag worden proefgedraaid, maar vandaag werd al aangekondigd dat in een deel van Limburg het feest vandaag niet door kon gaan, doordat koperdieven weer eens toegeslagen hadden. En dan is het nog niet eens een shtf.

http://www.nu.nl/binnenland/3919128/geen-sirenes-in-deel-limburg-koperdiefstal.html

Deze post delen

Het is toch ongeloofelijk. Als ze de kabels bij de trein niet jatten knippen ze die van het luchtalarm wel weg.

Werkelijk idioot! Dit soort dingen lijkt onschuldig, maar is een directe inbreuk op de veiligheid.

Trouwens, niet alleen kabels moeten er aan geloven. Ook mijn brievenbus hebben ze al een keer gejat, inclusief betonnen voet!

Ik zeg stroom er op de volgende keer, weten we gelijk wat 'tosti' is in het pools.

Deze post delen

Als ze ze vinden, berechten als terroristen. Ben ik normaal helemaal niet voor maar in een geval als dit zou het levens gekost kunnen hebben als er daadwerkelijk alarm was.

Deze post delen

Als ze ze vinden, berechten als terroristen. Ben ik normaal helemaal niet voor maar in een geval als dit zou het levens gekost kunnen hebben als er daadwerkelijk alarm was.

Niet mee eens.

Primo: Zulke dieven zijn nu niet de meest intelligente wezens op aarde, dus de implicaties van hun daden kunnen zij niet inschatten.

Secundo: Ik raag me af wat de gemiddelde reactie van de mensen zou zijn na een uurtje sirenes die af gaan zonder dat er een duidelijk teken van dreiging is.

Gewoon berechten zoals alle andere diefstallen... (En dat dit zich beperkt tot een vermanend vingertje, dat is weer een andere zaak)

Deze post delen

Ik raag me af wat de gemiddelde reactie van de mensen zou zijn na een uurtje sirenes die af gaan zonder dat er een duidelijk teken van dreiging is.

Wat dacht je van geen reactie?

Ik heb meerdere malen brandalarm meegemaakt op mijn winkelcentrum niemand die er op reageert. Één keer was er echt wat, stond er een blusauto, alsnog gingen de mensen gewoon door met shoppen.

Mensen zijn zo waanzinnig afgestompt of arrogant (dat gebeurt mij toch niet). Hopeloos.

Deze post delen

Wat dacht je van geen reactie?

Ik heb meerdere malen brandalarm meegemaakt op mijn winkelcentrum niemand die er op reageert. Één keer was er echt wat, stond er een blusauto, alsnog gingen de mensen gewoon door met shoppen.

Mensen zijn zo waanzinnig afgestompt of arrogant (dat gebeurt mij toch niet). Hopeloos.

Voila, I rest my case qua het hebben van maatschappelijk belang van een sirene.

Deze post delen

@wodan . Doen ze dit nog in België ( vlaanderen ) ? De sirene testen he niet de kabels stelen . Vroeger was dat eerste donderdag van de maand . Maar ik heb dat hier al jaren niet meer gehoord .

Deze post delen

geval als dit zou het levens gekost kunnen hebben als er daadwerkelijk alarm was.
Maar als er daadwerkelijk wat aan de hand is en het gebeurt om 12 uur op de eerste maandag van de maand zullen ook de meeste mensen het niet door hebben;)

Deze post delen

@wodan . Doen ze dit nog in België ( vlaanderen ) ? De sirene testen he niet de kabels stelen . Vroeger was dat eerste donderdag van de maand . Maar ik heb dat hier al jaren niet meer gehoord .

Doen ze inderdaad al JAREN niet meer. zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Luchtalarm

In Belgie worden de sirenes niet elke maand, maar om de drie maanden - dus vier keer per jaar getest. Op de eerste donderdag van elk trimester worden de sirenes getest tijdens een proefalarm. Het testen vindt plaats tussen 11.45 en 13.15 uur. De werking van de sirenes wordt herhaalde keren getest. Na ieder signaal wordt via de aanwezige luidsprekers de tekst ‘proefsignaal’ uitgesproken. Ook worden dagelijks twee stille testen uitgevoerd, die niet hoorbaar zijn voor het menselijke gehoor.

Ik heb er na 2000 nooit meer eentje gehoord... Maar misschien word ik doof.

Voor vragen of klachten: alerte@ibz.fgov.be

• Leuk 1

Deze post delen

Gast ghostwhiper

@GuywithAplan als er echt wat aan de hand is dan loeit de sirene ietsje langer dan de 2 minuten en na 5 minuten gaan mensen zich wel achter de oren krabben (hoop ik)

Deze post delen

@GuywithAplan als er echt wat aan de hand is dan loeit de sirene ietsje langer dan de 2 minuten en na 5 minuten gaan mensen zich wel achter de oren krabben (hoop ik)

Ik heb in 1980-1981 een keer meegemaakt dat het luchtalarm (dat ouderwetse geloei) zeker 5 minuten af ging terwijl het niet de maandelijkse oefening was.

Wij hadden als scholieren een ontgroeningsweek in de bossen rond Havelte.

Ca. 5 km verwijderd van de legerplaats Havelte. Kan zijn dat iedereen daar dacht dat bij een kernaanval v.d. russen het daar toch zowiezo einde verhaal was, of dat ontgroenen belangrijker was :), maar niemand reageerde.:confused:

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...