Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bizarre ingrediënten in voedsel


FincaInSpanje

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Muggen zijn spawn from hell. Dat vind ik een uitzondering.

 

Ik probeer altijd dealtjes te sluiten met muggen. Zo van "als jij niet bij mijn oor gaat zoemen als ik wil slapen, maak ik jou niet dood". Maar daar luisteren ze dus mooi niet naar hè. Dus ik denk niet dat ze spawn from hell zijn, naar wat ik heb vernomen schijn je met duivelsgebroed juist wel dealtjes te kunnen sluiten enzo.

 

Laatst zat er overigens een groot vliegbeest bij zoonlief op de kamer. Omdat ik echt zo enorm geen zin had in gezeik had ik hem doodgemept. Vervolgens voelde ik me daar zo schuldig over dat ik sorry heb gezegd tegen die vlek op de muur. Best ernstig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert nee, want hoe egocentrisch het ook is vind ik dat die hamburger eten een doel dient. Al vind ik wel dat er bij leven zo respectvol mogelijk met alle levende wezens omgegaan zou moeten worden, dus ook met dieren die mijn hamburger gaan worden.

Dat dode vliegbeest was nutteloos, zinloos geweld.

Ik zei toch dat het best ernstig was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik gebruik niks waar 'light' op staat. Voor mij geen kunstmatige suikers, zoals aspartaam - sucralose - acesulfaam K.

Geef mij maar echte suiker. Smaakt beter. En echte suiker is een prima brandstof voor het lichaam.

 

Het beetje Ve-tsin (MSG, E621) wat ik in de nasi doe, neem ik wel voor lief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle gekheid op en stokje: Ik vraag mij af of ons eten nog wel voedzaam is. Het liefst zou ik enkel "unprocessed food" eten, maar met alles is inmiddels geklooid.

 

:mad:

 

We zijn een beetje doorgeslagen, nou ja de voedingsindustrie. Er mag geen vlekje of beetje meer zitten op groenten en fruit. Het moet allemaal een bepaalde kleur, geur en maat hebben, anders wordt het consumenten niet voorgeschoteld. Hebben consumenten hier om gevraagd? Dat denk ik niet want de meesten weten niet eens wat ze eten. Het is dus een kwestie van marketing en winstmaximalisering en hierdoor is men producten gaan bewerken tot wat het nu is.

 

Vlees wordt gekleurd omdat het (mooi rood) er dan beter uitziet, maar vervolgens is het volgespoten met allerlei houdbaarheid- en verzwarende middelen om zoveel mogelijk geld te ontvangen in de kassa. Eet maar eens iets biologisch en je merkt dat het heel anders smaakt.

 

Bepaalde dingen in voedsel zijn niet eens zo slecht maar ze horen er gewoon niet in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...