Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Tom

Wanneer ga jij met pensioen?

Recommended Posts

Voor veel jongen mensen een ver van mijn bed show, maar er is nu een rekentool om je pensioen datum te berekenen.

Meer dan de helft van de Nederlandse beroepsbevolking krijgt zijn AOW-uitkering later dan gedacht.

Dat blijkt uit onderzoek van Wijzer in geldzaken in het kader van de Pensioen3daagse.

De AOW-leeftijd loopt op tot 67 jaar in 2023, waarna de AOW-leeftijd gekoppeld wordt aan de levensverwachting.

Een jongere van 35 jaar moet naar verwachting doorwerken tot hij minimaal 70 jaar is. Nog geen derde is zich hiervan bewust.

Ook een grote groep 40- tot 55-jarigen is zich er niet bewust van dat zij na hun 67ste moeten doorwerken. Nog geen kwart van de 45- tot 49-jarigen realiseert zich dat de eerste AOW-uitkering op 68-jarige leeftijd wordt uitbetaald.

DOOR OP DE LINK TE KLIKKEN, KIUN JE ONDERAAN HET ARTIKEL MET EEN PAAR SIMPELE VRAGEN JE PENSIOEN LEEFTIJD BEREKENEN.

http://www.nu.nl/pensioen/3913644/meerderheid-schat-aow-leeftijd-laag-in.html

Aan het eind van jou berekening komen er nog diverse tips naar voren.

De AOW is momenteel 730 euro netto voor 1 persoon. het pensioen is afhankelijk van de opbouw maar hou het voor een modaal inkomen maar op een 300 euro per maand,. ambtenaren komen hoger uit.

Als fiscale partners samen AOW krijgen kom je op een 1350 netto.

Dan nog de opgebouwde pensioenen, kun je via deze link opvragen

://www.mijnpensioenoverzicht.nl/register-web/introductie?cid=308557

(inloggen met DigiD)

Maar er schuilt een groot gevaar de Nederlandse pensioen potten zitten vol met een 800 tot 1000 miljard en de EU zit met begerige blikken hier na te kijken.

http://www.nu.nl/economie/2781248/europa-bedreigt-pensioenen.html

Ook wel handig wanneer gaat de EU pensioenleeftijd in?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pensioenleeftijd

Gezien mijn bouwjaar verwacht ik voor mijn wettelijke pensioenleeftijd ofwel een wetswijziging (in mijn voor- of nadeel, kan ik nog niets zinnigs over zeggen), ofwel ik val dood neer voor die tijd, of (het meest waarschijnlijke) de pleuris breekt voor die tijd uit. ;)

Nou, nou ik rekende al op 67 maar het blijkt zelfs 68 te zijn.

Net even met mijn echtgenote besproken en we hebben geconcludeerd dat er nog 15 a 20 duizend aan de reserves moet worden toegevoegd als we dit extra jaar niet willen volmaken als loonslaaf. Niet onhaalbaar want we zitten al jaren in de spaar- en bespaarmodus, laat een ander maar zorgen voor consumentenvertrouwen en aantrekkende bestedingen.

De autoverkopen waren al weer gedaald las ik vandaag en dat snap ik meteen. Wij hebben ook net twee knappe tweedehands auto's aangeschaft ter vervanging terwijl we "vroeger" gewoon twee nieuwe exemplaren durfden kopen.

Ik reken niet op pensioen al heb ik wel wat opgebouwd. Ik ga er liever van uit dat ik niks krijg dan er naar uit te kijken.

Qua werk ben ik al met pensioen: woon lekker buiten, hoef niet of nauwelijks te werken en geniet van mijn jonge dag :p

Pensioen, wat is dat?

Heb er mijn grootvader ooit over praten maar das wel lang geleden....

Volgens mij is het een van de meest onrealistische sprookjes die ik in lange tijd heb gehoord.

Prep ze,

K a n s

Pensioen? Waarschijnlijk als ik 300 ben.,... de regering is zo onbetrouwbaar als de eerste de beste oplichter dus dat zullen ze (zonder te melden) vast wel jaar na jaar uitrekken totdat iedereen werkt tot ie er bij neervalt. Mits je in de politiek of in het bankwezen zit...

Over 20 jaar is er geen pensioen meer, maar moeten we blijven doorwerken totdat we tussen vier planken liggen.

wel lullig werk je zolang kan je geen bodem en deksel betalen voor je kist;):p

wel lullig werk je zolang kan je geen bodem en deksel betalen voor je kist;):p

Ach, het rekensommetje is heel simpel. Kijk gewoon even terug naar de economische ontwikkelingen van de afgelopen 10 tot 15 jaar. Daarna kijk je hoe we er nu voorstaan en dan weet je dat de roverheid niks van ons overlaat in de toekomst. Vroeger had ik nog rekeningen van 35 gulden(ziekenfonds). Nu zijn bijna alle rekeningen vanaf 100 euro(220 gulden). En dit wordt in de toekomst nog veel erger.

Gast tom666

Ja hier in B niet beter..ben er nu 40 en zal nog lang moeten doorgaan..MAAR...het systeem is onbetaalbaar geworden...

Jaren is de pot leeggezogen en nu is die op...IEDEREEN die kon profiteren van de staat heeft dat gedaan en daar dragen we nu de zeer zware last van..

Mn werk zal ik niet volhouden tot mn pensioen...het is soms echt loodzwaar om aan graafmachines en wielladers te werken en je kruipt soms in heel rare bochten in de machine...

Ik denk ( en zeker als prepper ) dat je je eigen toekomst moet zeker stellen...heel moeilijk maar mits wat vernuftigheid zullen we het zeker moeten doen.

Het is en blijft een heel hekel punt..

Lekker tot mn 71e. Denk dat ik echter als ik al mn zaken geregel heb niet mn oude dag in NL ga uitzitten. Als er nog geen stront in de ventilator zit vertrek ik voor mijn oude dag permanent naar warmere oorden.

Ik verwacht sowieso mijn pensioen niet te halen; naar verwachting wordt ik niet eens (in goede gezondheid) ouder dan 67 jaar. :rolleyes:

En dat terwijl ik al (of pas?) 25 jaar AOW afdraag iedere maand en 20 jaar pensioen (heb een tijdje als zelfstandige gewerkt = geen pensioenopbouw).

Tja... er komen minder jonge mensen (we n**ken te weinig) en de babyboomers worden steeds ouder, dus vind je het gek?

Het heeft, zoals sommigen denken en beweren, niet zoveel met de huidige politiek te maken, maar met geld waarmee in het verleden gestrooid werd en de eerder genoemde vergrijzing.

Daar hadden ze bij de uitvinding van dit systeem (AOW en pensioenen) geen rekening mee gehouden.

Groeten,

QF

Ik zou nog een jaar op 23 te gaan hebben, maar daar gaan we niet op wachten. Werken tot je bijna kapot gaat, meer te leven of te oud bent grote veranderingen in je leven te doen is niet mijn doel. Dan maar arm sterven maar wel op de manier geleefd zoals wij dat hebben gewild.

Ik zie hier steeds meer "buitenlandse" initiatieven van mensen die het in NL\BE zat zijn. Spanje, Frankrijk, Hongarije, Zweden, Cariben noem maar op. Mensen die gekozen hebben voor een andere manier van leven. Misschien iets meer effort erin en met minder middelen, maar wel gelukkiger leven. Veel mensen zien een BOL in het buitenland niet als een stukje pensioen, maar dat is het wel. En dan niet op 67+, maar nu al werken en genieten van je pensioen in opbouw.

We vergrijzen de komende jaren steeds meer en meer kinderen zou ons ook niet helpen, want door robotisering (en steeds sneller opvolgende uitvindingen) is er straks gewoon voor de meesten geen werk meer.

Haha...

Bij tijd van leven wil ik eerder stoppen dan Den Haag wil.

Daarvoor prep ik.

Wanneer ga ik met pensioen?

Ik zal eens eerder denken wat ik nou voor werk ga doen;)

Maar mijn streven is ergens rondt mijn eind 20 begin 30 een mooi stuk bos grond te kopen. En daar zelfvoor zienend te leven:)

60/62 jaar vind ik( arbeidsconflict/psychische klachten) zat..heb de meeste en mooiste jaren van mijn leven moeten werken voor een werkgever voor een redelijk pensioentje..maar dat zie ik allemaal verdwijnen in die Bermuda driehoek genaamd Brussel..

Tegen die tijd moet onze BOL er zijn en ga ik daar van me ouwe dag genieten..en dan kunnen werkgevers/regering van mij allemaal het weet ik veel krijgen

Gast ghostwhiper

Ik wil voor mn mogelijke pensioen ook zo zelf voorzienend mogelijk zijn.

Zelfvoorzienend is hard werken, dat klopt. Maar het geeft wel een hele hoop voldoening. En rust. Daarbij komt dan ook nog dat je veel minder bestolen wordt door de roverheid die jou eigenlijk het liefst na een volgzaam en hardwerkend leven ( voor een ander) een spuitje geeft. Dat om kosten te besparen, ondanks het feit dat dit land geld in overvloed heeft. Kortom, off the grid gaan , zo snel mogelijk.. De shit zit al in de ventilator.. en flink ook..Pensioen en aow...ach .. als je daar op blijft hopen..tja...

Over 20 jaar is er geen pensioen meer, maar moeten we blijven doorwerken totdat we tussen vier planken liggen.

dat denk ik dus ook, ben nu 27, dus met de huidige regels zal dat tot +- mn 70e zijn

nu zal er in de tussen tijd wel hier en daar een paar jaar er bij komen dat word dus al 80

over 50 jaar zal er wel een verplichte pil van drion komen bij het "niet productief" zijn voor de samenleving of iets

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...