Ga naar inhoud
GENEGEERD

'Zevenmijlslaarzen' maken mens zo snel als struisvogel (40km per uur)


Tom

Aanbevolen berichten

Interessante ontwikkelingen op het gebied van evacuatie en rondom je BOL lopen.

Weet nog niet wat ze kosten en kun je er ook een rugzak mee dragen, dan is het een mooi BUG OUT middel, misschien een BUG OUT BIONIC BOOT? dan wordt het dus heb jij al BOBB.

Of heb je al struis-vogel-voeten? Dan wordt het SVV.

 

 

Zevenmijlslaarzen bestaan niet langer alleen in sprookjes. Dankzij de 'bionische boots' die de Britse uitvinder Keahi Seymour ontwierp, kan een mens een snelheid van wel 40 kilometer per uur halen. Ongeveer net zo snel als kangoeroes en struisvogels, op hun kunstjes is de techniek trouwens gebaseerd.

[video=youtube;VCnT-qWTE84]

 

lees artikel op http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetenschap/article/detail/2107205/2014/10/30/Zevenmijlslaarzen-maken-mens-zo-snel-als-struisvogel.dhtml

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Die zou ik wel eens willen uitproberen. :p

 

Ik heb wel m'n twijfels of de efficiëntie van je energie verbruik dermate verhoogd kan worden dat je echt gemiddeld twee keer zo snel bent. Waarschijnlijk ben je vrij snel uitgeput. Te vergelijken met het gebruik van zwemflippers bij het duiken en zwemmen. Ik heb zelf gezwommen met Condor flippers van ruim 1,20 lang en je kan daarmee vrij makkelijk 12 kilometer per uur halen op je rug aan de oppervlakte maar het kost wel ontzettend veel energie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zou ik wel eens willen uitproberen. :p

 

Ik heb wel m'n twijfels of de efficiëntie van je energie verbruik dermate verhoogd kan worden dat je echt gemiddeld twee keer zo snel bent. Waarschijnlijk ben je vrij snel uitgeput. Te vergelijken met het gebruik van zwemflippers bij het duiken en zwemmen. Ik heb zelf gezwommen met Condor flippers van ruim 1,20 lang en je kan daarmee vrij makkelijk 12 kilometer per uur halen op je rug aan de oppervlakte maar het kost wel ontzettend veel energie.

 

Die bedenkingen heb ik ook, maar we hebben aan de fiets gezien dat het kan. 15 km per uur fietsen is minder vermoeiend dan 10 km per uur lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zou ik wel eens willen uitproberen. :p

 

Ik heb wel m'n twijfels of de efficiëntie van je energie verbruik dermate verhoogd kan worden dat je echt gemiddeld twee keer zo snel bent. Waarschijnlijk ben je vrij snel uitgeput. Te vergelijken met het gebruik van zwemflippers bij het duiken en zwemmen. Ik heb zelf gezwommen met Condor flippers van ruim 1,20 lang en je kan daarmee vrij makkelijk 12 kilometer per uur halen op je rug aan de oppervlakte maar het kost wel ontzettend veel energie.

Zal afhangen van hoeveel x je zoiets doet denk ik, bij het duiken ben je snel bekaf omdat je spieren die specifieke beweging anders zo goed als nooit maken, als je veel gaat duiken gaat je uithoudingsvermogen op je benen snel omhoog.

Vraag mij idd ook wel af hoeveel extra gewicht je voelt en heb de indruk dat je balanspunt ook ergens anders ligt, aangezien je 'ijzeren voeten' achter je 'echte voeten' lijken te liggen.

Filmpje is in wezen wel indrukwekkend omdat je hem ook op oneffen terrein ziet lopen en niet alleen op een perfecte testvloer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...