Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Japan heeft iets te veel wiet gerookt..

QE vehoogt tot jpy 80 trillion ( was 60 - 70 trillion) per jaar (ruim 700 miljard dollar per jaar).

http://www.zerohedge.com/news/2014-10-31/markets-explodes-bank-japan-goes-all-er-increases-qqe-jpy-80-trillion

http://www.zerohedge.com/news/2014-10-31/futures-surge-record-bank-japans-shocking-trick-and-qe-boosting-treat

http://www.zerohedge.com/news/2014-10-31/gold-falls-stocks-record-highs-japan-goes-‘weimar’-“here-be-dragons”

Eindelijk wat achtergrond van de markt bewegingen...

Japanse beurs natuurlijk hoger:

image.jpg.ec7af1d56706d280ef9f5f3202d50f50.jpg

PM lager (moet natuurlijk al is het geen natuurlijke reactie):

image.jpg.e6ac29b9cb7e89b102187ec06373cd95.jpg

Behalve in jpy:

image.jpg.0320fbfbd052cb58b8c8bed8b46ceac9.jpg

Nu wachten op Amerika en/of Europa om te volgen...

K a n s

• Leuk 1

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Ok, geen reactie's dus dit heeft wat toelichting nodig?

Japan zit op een doodlopende weg.

De laatste poging, Abenomics genoemd, is keynisme in ultimo, die gaat uit dat geldcreatie groei zal veroorzaken en de enige reden dat dit niet werkt zou domweg een te kort zijn aan geldcreatie of die creatie te snel stoppen.

Volgens de keyanen was de grote depressie in Amerika om die reden, te weinig QE, niet de kop ingedrukt en die theorie leeft nu in de hoofden van alle topbankiers en economen omdat die zijn opgegroeid met die theory en dat nu in de praktijk proberen te brengen.

Er zijn alternatieve denkwijzes maar aangezien alle top economen en bankiers vrijwel allemaal hetzelfde geloof aanhangen zijn dit slechts tegengeluiden.

Japan is een ramp en wonder ineen.

De economie is al ruim 20 jaar een ramp en de heersende deflatie is eigenlijk hun enige redding ( van de bevolking dan).

Maar de overheid wil groei en groei krijg je door inflatie en inflatie krijg je door geld bij te drukken.

Dus is Japan recent de geldcreatie weg ingeslagen.

En omdat de theorie vooorschrijft dat de enige reden dat geldcreatie niet werkt is omdat je te weinig geldcreeerd heeft Japan nu dus weer besloten om meer geld te creeeren.

Dat nu de schuld ongeveer 225% van het jaarlijks binnenlands product is en domweg onmogelijk om nog ooit normaal af te betalen boeid blijkbaar niet.

Het wonder bestaat uit het feit dat Japan nog niet compleet financieel is ingestort ( en dat geeft de economen weer hoop "zie je wel dat onbeperkt QE kan, kijk naar Japan").

Maar ja oneindig geld bijdrukken is volgens de theorie dan wel gewenst de praktijk is net iets anders.

De Japaners zien wel die schuldenberg, buitenlandse investeerders ook en als je maar door blijft gaan knaagt dat aan het vertrouwen dat het wel goed komt.

Het is tenslotte bij iedereen bekent dat je met bv 50.000 euro inkomen per jaar geen normale bank jou een miljoen wil lenen, en dat is niet voor niks zo....

Nu is dat vertrouwen iets bijzonders.

Ik verglijk het graag met een olietanker, die veranderd niet zomaar van koers.

Maar ik wil het anders brengen, vertrouwen is inderdaad een olietanker maar dan een die na een paar graden van koers veranderen wel eens in minuten kan omklappen en 180 graden kan omdraaien. En wees eerlijk dat verwacht je niet van een olietanker? en toch zal dat gaan gebeuren en zal het de meesten mensen enorm verrassen.

Terug naar de laatse QE stap van Japan.

Niemand weet of dit het moment zal worden dat die snelle omdraai zal veroorzaken, maar dat zal ooit gebeuren.

Japan is deflatie aan het exporteren naar de rest van de wereld door hun QE ( en gezien zij de derde economie zijn in omvang is die impact groot)

En zowel China als Europa als Amerika kunnen dat absoluut niet gebruiken.

Deflatie zou momenteel best wel eens de doodsteek kunnen worden.

China, Europa en Amerika zullen moeten reageren met bv ook QE.

En dat doen we natuurlijk al, we zijn allemaal bezig om tegen elkaar op te bieden en zo valuta dus export voordeel te behalen.

En omdat we dat allemaal doen lijkt het onderling niet veel uit te halen, het blijft in balans.

Echter de geldhoeveelheid is wel aan het toenemen.

Veel QE komt nog niet in de normale economie en de omloopsnelheid, met name in Amerika, neemt af.

Maar dat hangt allemaal weer aan het vertrouwen vast.

Als dat vertrouwen ineens omslaat en daardoor de omloopsnelheid wel ineens gaat toenemen dan krijgen we echt inflatie.

Dat hoeft niet te gebeuren maar deflatie zou de huidige economische crisis aanwakkeren en Europa en Amerika verder in de recesie/depresie duwen.

China is een verhaal appart en kan ik niet zo snel samenvatten.

Een duidelijk stuk dat hierop aansluit:

http://www.zerohedge.com/news/2014-10-31/most-important-chart-investors-flashback-and-why-usdjpy-120-now-coming-fast

Het is helaas erg beknopt en ik moet veel achterwegen laten.

Ik hoop het allemaal nog een keer in stukjes te kunnen hakken en in betere samenhang te kunnen presenteren..

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

De VS exporteert hun inflatie al jaren. Wat ik schandalig vind is dat dit met de wereldreservemunt zomaar mag gebeuren.

PS Misschien hebben WA en Maxima een kilo wiet meegenomen inderdaad op het staatsbezoek.:cool:

Deze post delen

De VS exporteert hun inflatie al jaren. Wat ik schandalig vind is dat dit met de wereldreservemunt zomaar mag gebeuren.

PS Misschien hebben WA en Maxima een kilo wiet meegenomen inderdaad op het staatsbezoek.:cool:

Klopt en mocht dit geld ooit terug komen, is het game over...

Mijn simpele geest zegt me dat aangezien vele grootmachten bezig zijn met inflatie te pogen te creëren, men als andere grootmacht niet anders kan van mee te spelen,

anders duw je jezelf een beetje uit het spel. Klinkt zot, toch lijkt me dit een verklaring.

Deze post delen

Klopt en mocht dit geld ooit terug komen, is het game over...

Mijn simpele geest zegt me dat aangezien vele grootmachten bezig zijn met inflatie te pogen te creëren, men als andere grootmacht niet anders kan van mee te spelen,

anders duw je jezelf een beetje uit het spel. Klinkt zot, toch lijkt me dit een verklaring.

Precies, maar het lijkt erop dat het spel gewonnen gaat worden door diegenen die met het bijdrukken zijn begonnen. Dat vind ik wel frappant.:(

Deze post delen

Precies, maar het lijkt erop dat het spel gewonnen gaat worden door diegenen die met het bijdrukken zijn begonnen. Dat vind ik wel frappant.:(

Bij monopoly is er een echte winnaar en die zit aan het einde met een berg waardeloos papier en nep huizen enz opgescheept..

In het echt zullen er denk geen winnaars zijn men spreekt dan eerder van overlevers.......:(

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

@Kans, wat een kennis, dank voor het delen. Als ik het goed begrijp print het meest failliete land ook het meeste geld, zodat ze als eerste dominosteen in de rij kunnen omvallen? (even heel kort door de bocht gezegd)

Deze post delen

Ach kennis.., het klinkt allemaal duur mischien maar vergeet niet dat fiat helemaal niks waard is :cool:

Japan is echt een ramp, maar wanneer en welke dominosteen gaat vallen ik zou geen gok over durven maken.

Eigenlijk hebben we allemaal onze problemen:

Europa en alle landen daarbinnen heeft/hebben ook mega ellende met natuurlijk Griekenland als een van de bekenste maar de rest is echt niet op orde.

Amerika is zo slecht aan het boeren dat de effecten nog best meevallen. De vraag is hoe lang nog?

China heeft ook mega problemen. Ook al hebben ze dan het meeste goud in de wereld het valt nog te bezien of dat land het zonder kleerscheuren gaat redden.

En zo heeft bijna elk land in de wereld echt grote problemen.

Ofwel vanuit zichzelf ofwel omdat het systeem zo verweven zit en zo rot is dat ze alsnog in een direct spervuur van shit zitten..

Ik vind het geen slechte omschrijving dat het huidige systeem alleen nog maar drijft op shit bubbels.

Waar welke bubble ploft zal niet veel uitmaken hou er rekening mee dat het overal zal gaan stinken....

Prep ze,

K a n s

@Kans, wat een kennis, dank voor het delen. Als ik het goed begrijp print het meest failliete land ook het meeste geld, zodat ze als eerste dominosteen in de rij kunnen omvallen? (even heel kort door de bocht gezegd)

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...