Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Kans

Negatieve rente voor Duitse consumenten

Recommended Posts

Trots gaan daar waar nog geen mens gegaan is:

In Duitsland is nu de eerste bank die een negatieve rente van 0,25% aan particulieren REKENT...

http://www.zerohedge.com/news/2014-10-30/wrath-draghi-first-german-bank-hits-savers-negative-interest-rate

Yep wat nog een paar weken geleden zelfs hier op het forum als belachelijk werd afgedaan "wie zet er nu geld op de bank als je daar voor moet betalen" is nu dus praktijk....

Prep ze,

K a n s

• Leuk 1

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

In Duitsland kun je wel een bankkussen huren waar je geld in mag stoppen.

In Nederland is dat officieel verboden.

Kost je ongeveer 30 euro per jaar exclusief de verzekering 50 cent per 1000 Euro.

Deze post delen

In Duitsland kun je wel een bankkussen huren waar je geld in mag stoppen.

In Nederland is dat officieel verboden.

Kost je ongeveer 30 euro per jaar exclusief de verzekering 50 cent per 1000 Euro.

Een bankkussen?

Is dat wezenlijk anders dan mijn huidige kussen?

Daar heb ik trouwens al geen plaats meer, wie heeft er nu nog geld op of in de bank :confused:

(Is dus ook nog goedkoper, en moppelt iets over Freud)

En die verzekering, wtf is dat gewoon zodat je ze netjes meld hoeveel je in je kluisje hebt?

Mag ik een leeg kluisje voor 5.000.000 verzekeren lijkt me best een leuke gok.....

K a n s

Deze post delen

Bij rekeningen boven de half miljoen euro.

Niet alleen ZH meldt dat: http://www.faz.net/agenturmeldungen/unternehmensnachrichten/deutsche-skatbank-erhebt-negativzins-fuer-besonders-hohe-guthaben-13237144.html

Wel te verwachten, aangezien een bank geen liefdadigheidsinstelling is maar een commerciële instelling en ze zelf ook negatieve rente moeten betalen om het geld weg te zetten. Dit is het resultaat van het beleid van de EU om geforceerd de rent zo dramatisch laag te houden.

Goede reden voor die mensen wat geld uit te geven of te investeren. Goed voor de economie of heb ik het mis?

Deze post delen

Goede reden voor die mensen wat geld uit te geven of te investeren. Goed voor de economie of heb ik het mis?

Psychologie....

Ja net als inflatie zou een lage of zelfs negatieve rente de uitgave kunnen vergroten..

Als echter het vertrouwen instort, wat betekent het dat de bank zijn eigen rommel niet terug wil hebben, en een soort afval heffing vraagt?, dan zou ik zeggen: KOOP kuchgoudenzilverkuch........

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Niet alleen ZH meldt dat: http://www.faz.net/agenturmeldungen/unternehmensnachrichten/deutsche-skatbank-erhebt-negativzins-fuer-besonders-hohe-guthaben-13237144.html

Wel te verwachten, aangezien een bank geen liefdadigheidsinstelling is maar een commerciële instelling en ze zelf ook negatieve rente moeten betalen om het geld weg te zetten. Dit is het resultaat van het beleid van de EU om geforceerd de rent zo dramatisch laag te houden.

Dat de banken negatieve rente betalen, is juist bedoeld om hen hun geld uit te lenen, niet om het weg te zetten.

Maar als banken hun klanten willen wegjagen, dan is dit wel de manier.

Deze post delen

Dat de banken negatieve rente betalen, is juist bedoeld om hen hun geld uit te lenen, niet om het weg te zetten.

Als straks iedere bank volgt voor het groot kapitaal, zullen die toch wat anders moeten verzinnen dan geld oppotten.

Psychologie....

Ja net als inflatie zou een lage of zelfs negatieve rente de uitgave kunnen vergroten..

Als echter het vertrouwen instort, wat betekent het dat de bank zijn eigen rommel niet terug wil hebben, en een soort afval heffing vraagt?, dan zou ik zeggen: KOOP kuchgoudenzilverkuch........

Prep ze,

K a n s

Tja, als iedereen straks PM gaat kopen, wordt dat de volgende zeepbel. Leuk voor de mensen die het nu al hebben en het straks willen verkopen maar voor de meesten wordt het dan weer een drama.

Deze post delen

Tja, als iedereen straks PM gaat kopen, wordt dat de volgende zeepbel. Leuk voor de mensen die het nu al hebben en het straks willen verkopen maar voor de meesten wordt het dan weer een drama.

Yep zal wel iets met PREPPEN te maken hebben?

K a n s

Deze post delen

In feite betaal ik nu ook al negatieve rente, want ik krijg bijna geen rente, en de kosten van de rekening en het pasje en dergelijke zijn hoger.

• Leuk 1

Deze post delen

In feite betaal ik nu ook al negatieve rente, want ik krijg bijna geen rente, en de kosten van de rekening en het pasje en dergelijke zijn hoger.

Moet je de inflatie nog eens meerekenen.....

Alhoewel die weer even laag is officieel....

K a n s

Deze post delen

Waarom verkopen Ray? Zilver en/of goud zou zomaar eens weer een betaalmiddel kunnen worden dat geaccepteerd wordt door iedereen bij een ineenstorting van de economie....pm lijkt me niet direct iets om te verkopen nu. En waarvoor? Papier geld? :D think again my dear friend :D

Deze post delen

Waarom verkopen Ray? Zilver en/of goud zou zomaar eens weer een betaalmiddel kunnen worden dat geaccepteerd wordt door iedereen bij een ineenstorting van de economie....pm lijkt me niet direct iets om te verkopen nu. En waarvoor? Papier geld? :D think again my dear friend :D

Toch denk ik dat Ray gelijk gaat krijgen.

Eerst zal PM extreem stijgen, dat is dus niet waar fiat zal instorten.

Dan zal er direct een tekort ontstaan en zal PM wel echt stijgen en waarschijnlijk weer absurt veel waard worden, dan kun je waarschijnlijk het beste veel PM omzetten in grond of huizen enz.

Daarna zal PM weer inzakken naar een soort nieuwe stabieler fase maar nog steeds een factor meer waard zijn dan nu.

Dat zal zo blijven todat de volgende shit-streek, nieuwe fiat, digitale meuk, of wat dan ook weer slim aan de man gebracht zal worden..

Maar goed voorspellen is moeilijk maar als die voorspelling over de toekomst gaat is het vaak onzin...

K a n s

Deze post delen

Uiteindelijk is het een tussen fase, of het nu fiat, pm of wat anders is. Het doel is leven en de daarvoor benodigde goederen aanschaffen. Onderdak, eten, andere benodigdheden, leuke dingen en wellicht wat overdragen aan je nageslacht.

De kunst is om de vorm te kiezen die later op de meest gunstige manier dit doel bereikt. :)

@Kans: Ik gelijk krijgen?! :confused: Laten we hopen dat ik groot ongelijk krijg over de richting van deze wereld.

Deze post delen

Ik gelijk krijgen?! :confused: Laten we hopen dat ik groot ongelijk krijg over de richting van deze wereld.

We denken daar hetzelfde over en hopen allebij dat we het fout hebben.

Jammer dat hoop en realiteit vaak ver uit elkaar liggen.

Prep ze,

K a n s

• Leuk 1

Deze post delen

We denken daar hetzelfde over en hopen allebij dat we het fout hebben.

Jammer dat hoop en realiteit vaak ver uit elkaar liggen.

Prep ze,

K a n s

Dat is ook de reden dat we hier zitten. Compleet verschillend van elkaar, met dezelfde angst (is dat het goede woord?) en hoop.

Deze post delen

Is Saving Money Bad For The Economy?

http://www.zerohedge.com/news/2013-10-07/guest-post-saving-money-bad-economy

Deze post delen

Psychologie....

Prep ze,

K a n s

Lastig om over dat stukje wat te zeggen.

Ik zie echter een groot verschil met het aanhouden van een reserve en sparen voor je oude dag voor een normaal leven en het oppotten van miljoenen.

Deze post delen

@Raycoupe en @Kans ik denk dat we wel op één lijn zitten. Grond/Huis kopen/inwisselen voor PM lijkt me zinvoller op het juiste moment dan om te ruilen voor fiat........ Gisteren een kleine discussie gehad dat goud een ouderwets iets is (barbaric relic). En dat we zo snel mogelijk van goud af moeten. Digitaal fiat is de toekomst....... een kansloze discussie. Dus vandaar m'n "kort door de bocht" reactie....:D

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...