Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Kans

Zilver op 16,8 dollar/ounce

Recommended Posts

Zilver zit weer tegen een lange termijn steunlijn aan te hicken:

image.jpg.43d6fff072bb7a704e0985415025e469.jpg

Volgens de technische analyse kan dit betekenen dat we daar door heen gaan en dus nog lagere prijzen kunnen verwachten.

Gezien de koop druk, fysiek, die recente lage prijzen al tot gevolg hadden wordt dit steeds extremer.

Als je dan ook de druk en uitstroom ziet van de paar fysieke handelsplaatsen dan moet er haast ergens iets op een breekpunt komen.

Ik zie nog geen effect bij de grote leveranciers die voorraad hebben.

Ik probeer te timen hoelang dat duurt, bij de laatste dip waren die leveranciers binnen hun dag door hun voorraden heen.

Die waren dan weer binnen enkele dagen weer aangevult.

Momenteel zijn De GOFO rates ook negatief (sinds enkele dagen) dus ook leuk om te zien hoe ver dat doorzet.

Er worden de laatste tijd meer Eagles gekocht dan Amerikaanse miners aan zilver kunne delven dus alleen al die verkopen zorgen ervoor dat ofwel voorraden verbruikt moeten worden ofwel ergens ander zilver moet worden ingekocht..

Dit is weer zonder het verbruik van de industrie, die heeft meestal ook wel enkele jaren verbruik van zilver op voorraad.....

Prep ze,

K a n s.

• Leuk 1

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Zilver zit weer tegen een lange termijn steunlijn aan te hicken:

image.jpg.43d6fff072bb7a704e0985415025e469.jpg

Ik zie nog geen effect bij de grote leveranciers die voorraad hebben.

Ik probeer te timen hoelang dat duurt, bij de laatste dip waren die leveranciers binnen hun dag door hun voorraden heen.

Die waren dan weer binnen enkele dagen weer aangevult.

.

Prep ze,

K a n s.

Als er dat soort koerswisselingen plaatsvinden lijkt het mij aannemelijk dat die ondernemer gewoon zijn voorraad op 0 zet om te voorkomen dat hij tegen een TE lage prijs verkoopt. Tegelijkertijd koopt hij wel nieuwe voorraad in tegen de lage koers bij de producent. Dat heeft denk ik niet zozeer te maken dat men opeens 'exhorbitant' veel verkoopt. Als klant zijnde koop je het liefst natuurlijk bij een ondernemer die direct zijn producten kan leveren en laat je diegene zonder voorraad maar even links liggen.

Was vanmiddag van plan wat gouden dukaten te gaan halen maar denk dat ik toch nog even wacht. Ben erg benieuwd of dat je voorspelling uitkomt @Dr.Prepper .

Deze post delen

Mooie ontwikkelingen allemaal, ik kijk met spanning uit of ik een beetje in de buurt zit met m'n voorspelling ;)

Die voorspelling ga ik niet proberen beter neer te zetten :rolleyes:

Maar voeg daar wel mijn voorspelling aan toe dat op dat moment er dan voor ons burgers geen zilver meer te krijgen zal zijn.

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Ik hou persoonlijk Platina in de gaten.

Komt deze onder de goudprijs heb je ergens een probleem in de wereld.

En een goed koopmoment...

Greener

Deze post delen

Dat zie je verkeerd.

Dat zou namelijk gokken zijn voor de handelaar ( wat als hij nu inkoopt en we morgen op 16 staan)

Op een gok basis kun je geen bedrijf, lang, runnen.

Een bedrijf verzekert zich tegen dit soort koersschomelingen en die verzekering wordt betaald met de premium die wij betalen daarnaast houd de handelaar nog wat over wat zijn winstmarge is.

Het effect van deze lage prijzen op de verkoop:

http://preppers.nl/forum/threads/11093-Eagle-verkoop

K a n s

Als er dat soort koerswisselingen plaatsvinden lijkt het mij aannemelijk dat die ondernemer gewoon zijn voorraad op 0 zet om te voorkomen dat hij tegen een TE lage prijs verkoopt. Tegelijkertijd koopt hij wel nieuwe voorraad in tegen de lage koers bij de producent. Dat heeft denk ik niet zozeer te maken dat men opeens 'exhorbitant' veel verkoopt. Als klant zijnde koop je het liefst natuurlijk bij een ondernemer die direct zijn producten kan leveren en laat je diegene zonder voorraad maar even links liggen.

Was vanmiddag van plan wat gouden dukaten te gaan halen maar denk dat ik toch nog even wacht. Ben erg benieuwd of dat je voorspelling uitkomt @Dr.Prepper .

• Leuk 1

Deze post delen

Dat zie je verkeerd.

Dat zou namelijk gokken zijn voor de handelaar ( wat als hij nu inkoopt en we morgen op 16 staan)

Op een gok basis kun je geen bedrijf, lang, runnen.

Een bedrijf verzekert zich tegen dit soort koersschomelingen en die verzekering wordt betaald met de premium die wij betalen daarnaast houd de handelaar nog wat over wat zijn winstmarge is.

K a n s

Nou ik heb zo'n situatie wel een keer meegemaakt, vandaar dat ik ervan uitging dat het een standaard is. Een paar maanden geleden was ik opzoek naar gouden tientjes en kwam bij de munthandelaar waar ik regelmatig kom en mijn opa al tientallen jaren. Hij had geen gouden tientjes meer tegen spotprijs van 195 euro. Echter hij had wel gouden tientjes die hij redelijk duur had gekocht voor 225 euro destijds. Deze wilde hij echter niet verkopen tegen de prijs van 195 euro. Nu is denk ik het nuance verschil dat hij niet voor 195 euro die gouden tientjes terug kan kopen simpelweg omdat ze niet meer geproduceerd worden en weinig in omloop zijn. Voor zilver geld natuurlijk het tegenovergestelde er is genoeg te krijgen bij de fabrikant.

Deze post delen

Verzamelaarsmunten is net zoals kunst een vak appart.

Daar heb ik weinig verstand van en doe ik niet veel mee.

(Van de rest heb ik ook weinig verstand van maar doe ik teminste nog iets mee)

K a n s

Deze post delen

Als ik de 20 jaar S&P bekijk zou ik, als ik daarin belegde, best bang worden, nog los van de huidige situatie.....

http://www.kitco.com/finance/details.html?redirect=&popup=1&j1_symbol=%24SPX&j1_region=US&j1_selected=chartForm&j1_module=indiceDetail&time=20y&volume=&barType=AREA&grid=1&logscale=&events=&ov1=&pctchange=&addindicator=&indicators=

Brrrrr

Maar als je dan deze van de AEX ziet:

image.jpg.8c0cf0215f90e5e3acfef12b0b84c323.jpg

Dan kun je ook denken " dat gaat nog wel even door omhoog"

(De rode lijn is een jaarlijks rendament van 7,5%)

K a n s

Deze post delen

We zijn er nog niet :

image.jpg.8bc469c97cbee3ed3cb6c9a256cf30a0.jpg

Persoonlijke trigger staat op 16 d/o

(Al kriebelt het behoorlijk...)

Kan eigenlijk weinig nieuws vinden?

S&P future staat op groen.

Wel de Russische munt die opveert:

http://www.zerohedge.com/news/2014-10-30/russian-ruble-soars-over-5-intervention-rate-hike-rumors

Maar verder ?

Gelukkig DE verklaring; we zijn allemaal collectief gek geworden (dan klopt het plaatje best wel weer :cool: )

http://www.zerohedge.com/news/2014-10-30/monetary-lunacy-work-imf-puts-005-floor-under-sdrs

K a n s

Deze post delen

Yep goud is aan het versnellen, ik vraag me nu af wanneer we door de bodem gaan: capitulatie.....

image.jpg.432c289e5a2242e1b39a4ebe4abbdd23.jpg

K a n s

Deze post delen

Nu 5,8 % verandering binnen 24 uur...

Dat gaat toch al richting de 10% die ikzelf als richtlijn heb waarbij ik een eerste lichte paniek fase verwacht....

image.jpg.f525ff9e1043483c4bdcb86be9127904.jpg

En wat me niet tegenvalt na 10 uur dalende prijzen nog steeds zilver beschikbaar...

ZH:

http://www.zerohedge.com/news/2014-10-30/gold-drops-below-1200-heavy-volume-silver-freefall-feb-2010-lows

K a n s

Deze post delen

Tja bij paniek doen mensen rare dingen.....

Dus dat zou nog moeilijker te voorspellen moeten zijn dan bv de PM koersen en dat kan ik ook al niet eens.....

Als we eerst boven de 16,6 gaan win jij als we eerst onder de 16,2 gaan win ik :p

image.jpg.130d307def3705fcbd7a9f6a69523b6c.jpg

Prep ze,

K a n s

Omhoog ! (hoop dat ik het fout heb :D )

@Kans wat verwacht jij dat die 'paniekfase' inhoudt?

Deze post delen

Verzamelaarsmunten is net zoals kunst een vak appart.

Daar heb ik weinig verstand van en doe ik niet veel mee.

(Van de rest heb ik ook weinig verstand van maar doe ik teminste nog iets mee)

K a n s

Als deze reactie slaat op de post van Silver over gouden tientjes dan klets je weer eens uit je nek. Gouden tientjes worden niet meer gemaakt (alhoewel, in China zijn ze er vast bedreven in), maar worden toch gezien als 'beleggingsgoud', tenzij het om bepaalde jaren gaan die zeldzamer zijn. Van de meeste jaargangen zijn miljoenen tientjes in omloop. Deze worden dus gewoon rond spotprijs verhandeld, net zoals de munten uit andere Europese landen uit de tijd van de gouden standaard.

Deze post delen

Als deze reactie slaat op de post van Silver over gouden tientjes dan klets je weer eens uit je nek. Gouden tientjes worden niet meer gemaakt (alhoewel, in China zijn ze er vast bedreven in), maar worden toch gezien als 'beleggingsgoud', tenzij het om bepaalde jaren gaan die zeldzamer zijn. Van de meeste jaargangen zijn miljoenen tientjes in omloop. Deze worden dus gewoon rond spotprijs verhandeld, net zoals de munten uit andere Europese landen uit de tijd van de gouden standaard.

Mooi en over welk jaartal ging het dan precies?

Ik geef het gewoon toe als ik er geen verstand van heb?

( de enige zinnige reden die er zou kunnen zijn was dat het om zo'n specifiek jaargang ging zoals je zelf perfect aangeeft)

Kun jij nog iets anders dan uit je nek kletsen?

K a n s

Deze post delen

Alle gouden tientjes van Lodewijk Napoleon, Willem I en Willem II zijn zeldzaam. Bij Willem III en Wilhelmina gaat het om enkele jaargangen die schaars zijn. Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.goudentientje.info/10-gulden/ of http://www.zilver-inkoop.nl/gouden-tientje.html als je daar meer over wilt weten. De tientjes die je bij de handel rond de spotprijs koopt zijn zonder uitzondering Wilhelmina-tientjes uit de vorige eeuw.

Deze post delen

Weet je wat @silver ?

Als hij eerst boven de 16.58 komt voordat hij door de 16.2 gaat:

image.jpg.7c396fb243d88c9e2e71d265a9722628.jpg

Krijg je van mij een zilver maple op de volgende sc ( anders even zien hoe we die uitwisselen).

K a n s

Tja bij paniek doen mensen rare dingen.....

Dus dat zou nog moeilijker te voorspellen moeten zijn dan bv de PM koersen en dat kan ik ook al niet eens.....

Als we eerst boven de 16,6 gaan win jij als we eerst onder de 16,2 gaan win ik :p

image.jpg.130d307def3705fcbd7a9f6a69523b6c.jpg

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Zul je zien dat we dagen in spanning moeten afwachten :(

image.jpg.d47d38e4339f972519da8bb76728ff00.jpg

Wel frapant is dat nu de premie van elke maple 30 eurocent hoger is geworden, bij heubach, in drie uur tijd....

Dat is dus dynamischer dan ik dacht..

K a n s

Deze post delen

Er zit inderdaad weer wat beweging in. Ik heb sinds 31-12-2013 tot zo'n 2 weken geleden op mijn handen gezeten vwb het aankopen van PM, maar "iets in de onderbuik" (ja, ik weet het, misschien niet de juiste beslissingstactiek) heeft er toch toe geleid dat ik mijn PM verzameling toch weer redelijk uitgebreid heb de laatste twee weken, en zelfs aan zilver begonnen ben.

Persoonlijk zie ik zilver wel meer als een speculatieve bezigheid, waar ik goud meer als een bezit voor de lange termijn zie.

Deze post delen

Dus voor de mensen die een langetermijn voorspelling willen hebben :cool:

image.jpg.04a4f4063c6008ef7e7b08fab97225af.jpg

Vraag het aan @silver en K a n s en deel hun voorspelling door twee...

In andere woorden: de actie is voorbij, dit draadje zal afgebouwd gaan worden.

Geen crash, geen cash, recht vooruit richting de afgrond...

Nog even wachten op de 16.58 of 16.2 en dan kan het dicht, tot de volgende actie.

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...