Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waar vuurskills testen?


Dauntless

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

In Noord-Brabant het je diverse paalkampeerplaatsen waar je een kampvuur mag maken. Gratis overnachten en je kunt testen wat je wilt.

 

Beekdal Merkse is niet eens zo ver uit de buurt van Antwerpen.

 

https://www.google.nl/maps/place/51%C2%B024'55.3%22N+4%C2%B053'18.7%22E/@51.3681991,5.1051445,47191m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x0:0x0?hl=nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je zoekt gewoon een rustig plekje in het bos op?

 

een vuurplaats is leuk maar tenzij je voor elk vuurtje een uitgebreide vuurplaats wilt gaan maken zou ik gewoon het bos ingaan en het doen met de materialen die je daar hebt.

Als iedereen ergens een stil plekje zoekt in het bos is het snel gedaan met de pret. Laten we koesteren dat er plaatsen zijn waar we legaal ons ding mogen doen. Waar je niet weggestuurd wordt als je midden in de winter onder je tarpje ligt en je een vuurtje maakt. Zeker in Noord-Brabant zijn er zoveel plaatsen dat het niet moeilijk moet zijn een locatie te vinden waar je terecht kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als iedereen ergens een stil plekje zoekt in het bos is het snel gedaan met de pret. Laten we koesteren dat er plaatsen zijn waar we legaal ons ding mogen doen. Waar je niet weggestuurd wordt als je midden in de winter onder je tarpje ligt en je een vuurtje maakt. Zeker in Noord-Brabant zijn er zoveel plaatsen dat het niet moeilijk moet zijn een locatie te vinden waar je terecht kan.

 

 

Nu nog een paar plekken in het noorden:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dauntless: Als je een kennis/familie/vriend heb met een tuintje heb je een goede kans dat hij een BBQ heeft. Anders pak je gewoon een RVS dienblad oid uit een kringloop winkel, twee bakstenen eronder om hem van de grond te houden en je krijgt ook geen schroeiplekken in 't gras.

 

In zo'n prive tuintje is het geen probleem lijkt me, als je het niet te bont maakt zodat de buren gaan klagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe bedenk me net een probleempje waar haal ik hout in een stad?

 

In Nederland liggen de bouwmarkten al weer vol met netten hout. Een zak aanmaakhoutjes heb je voor een euro of 4 en daar kun je heel wat skils mee oefenen. Ik deed er in ieder geval twee weken mee en stak dagelijks minimaal twee keer de houtkachel aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dauntless op http://www.bivakzone.be/ staan een aantal paalkampeerplaatsen waar je mag kamperen en vaak een vuurtje stoken. Zelf wil ik nog een keer bij hoogstraten gaan kijken want dat lijkt me een mooie plek en lekker in de buurt bij ons. Daar mag zeker een vuur gestookt worden en is er zelfs een kleine houtopslag te vinden zodat je geen hout uit de bossen hoeft te slepen maar al zo klaar voor je is ;) Maar ook op de plek bij hoge vijvers wat je eigen voorkeur was is er een vuurplaats aanwezig om te gaan oefenen om een vuurtje te stoken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe bedenk me net een probleempje waar haal ik hout in een stad?

 

Ik heb altijd in een stad gewoond en jarenlang hout gestookt als verwarming van huis en gezin, en nooit een houtje gekocht. In de stad ligt heel veel hout. Hou je ogen open en noteer de plekken.

Goede plekken zijn, grofvuil (eikenhouten bankstellen), winkels (pallets), laadbakken bij verbouwingen van huizen, bedrijven en industrieterreinen (o.a. pallets)

Het is ons wel gebeurd tijdens een strenge winter dat het hout op straat heel schaars werd, maar als het voor een klein vuurtje is moet er genoeg te vinden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet weten wat de plaatselijke verordening in mijn gemeente is, maar ik mag graag een fikkie stoken in mijn tuin.

Hoeft werkelijk niemand last van te hebben, zeker als je een vuurtje kan bouwen die niet zo rookt.

Voor thuis verzamel ik overal en nergens oud hout. Tegenwoordig ben ik wat selectiever en wil ik alleen schoon hout. Anders roepen de buren weer "Geen nieuwe paus dit keer?".

Daarnaast wil ik nog wel eens fikken bij mijn huis in het bos, daar kan ik meerdere dingen uitproberen. Zoals een Arizona Firepit. Daar kan ik ook gelijk mijn brandhout uit het bos halen, dat is een voordeel.

 

Als je bij de scouts zit hoef ik je waarschijnlijk niks te vertellen, maar je kan een vuurtje in alles opbouwen. Oude BBQ, grote metalen schaal op de grond. Misschien kun je wat tegels uit de tuin halen en dan op het zand stoken. Kan je later zo de tegels weer terug leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...