Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Primus Ignition Steel L


prepper053

Aanbevolen berichten

Mijn eerste Review gaat over de: Primus Ignition Steel L.

 

[ATTACH=CONFIG]494[/ATTACH]

 

 

Deze heb ik onlangs aangekocht van de winkel Beversport te Enschede voor de prijs van €10.95 .

 

 

Na een middag van oefenen van het aansteken van diverse vuurtjes heb ik inmiddels een mening gekregen over de Primus Ignition Steel L.

 

Het begon behoorlijk tegenvallend, het elastiek kabeltje wat werd gebruikt voor het bij elkaar houden van de 2 delen was merkbaar te kort en het belemmerde het gebruik van de ignition steel behoorlijk. Tevens was de vonk ook erg klein en ik kreeg er mijn vuurtjes er niet makkelijk mee aan het branden.

 

Na meerdere malen de ignition steel te gebruiken knapte op een gegeven het elastieken kabeltje en kreeg ik de ruimte om het set je met meer kracht te gebruiken. Waarop de vonk veel heter en ook veel groter werd. Ook merkte ik dat als de coating van de ignition steel eenmaal weg was dat de vonk veel makkelijker tot onstaan kwam. En mijn vuurtjes branden al na 2 keer (afhankelijk van de brandstof) strijken van de ignition steel.

 

Op de verpakking van de Primus Ignition Steel L staat: 3000 graden vonken en 10 000 keer. Nu kan ik daar weinig over zeggen, wat ik ga de vonken niet met de handvoelen en zekers niet elke keer noteren als ik de ignition steel gebruik.

 

Maar wat ik wel kan zeggen: Dat als je de primus ignition steel L koopt dat je gegarandeerd je vuur aan de gang krijgt, mits je even de moeite neemt om het elastieken koordje te vervangen voor een langere koord. Het geeft mooie grote en heldere vonken waaraan je kan zien dat het erg heet is.

 

 

Hopelijk heeft deze kleine review jullie geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Een eerste review in het Review forum! Dank Prepper053, kort maar krachtig - helemaal prima :)

 

Zijn er overigens nog andere firesteels die je eerder hebt gebruikt of waar je mee bekend bent? D.w.z. kan je het met anderen - wellicht uit een andere prijsklasse - vergelijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ prepper053

 

Je zou die fantastische tip van Bolo eens moeten proberen. Koop wat vaseline (gewoon bij de supermarkt of drogist) en wattenbollen (of pluk een tampon uit elkaar) en kneed wat vaseline door dat losse spul heen. Je kunt het eindresultaat opslaan in een kunststof filmrolbuisje waardoor het altijd klaar is voor gebruik. Het gebruik zelf? Leg een doorkneed wattenbolletje op de grond, strijk een vonk af met je fire steel en presto: vuur. Direkt en nauwelijks meer te doven.

 

http://www.youtube.com/watch?v=IWSQqz0BaKk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ prepper053

 

Je zou die fantastische tip van Bolo eens moeten proberen. Koop wat vaseline (gewoon bij de supermarkt of drogist) en wattenbollen (of pluk een tampon uit elkaar) en kneed wat vaseline door dat losse spul heen. Je kunt het eindresultaat opslaan in een kunststof filmrolbuisje waardoor het altijd klaar is voor gebruik. Het gebruik zelf? Leg een doorkneed wattenbolletje op de grond, strijk een vonk af met je fire steel en presto: vuur. Direkt en nauwelijks meer te doven.

 

ik heb iets dergelijks gebruikt bij mijn test van de ignition steel, stof uit de wasdroger filter. het was erg effectief en brande zelfs al na 2 keer strijken van de ignition steel. wat ook erg makkelijk brand is slijpsel van een potlood, je moet tenslotte kunnen improviseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...