Ga naar inhoud
GENEGEERD

Urban farming


xavier

Aanbevolen berichten

Ik heb al veel gelezen als bezoeker en ofwel is het me ontgaan ofwel heb ik verkeerd gezocht maar ik vroeg me af of urban farming niet iets is voor preppers. De meesten van ons leven in de stad of aan de rand van een grote stad. Ruimte wordt schaarser. En dan zijn er vast wel wat mogelijkheden maar als iedereen met een tuintje begint is het misschien niet helemaal productief. Zou een urban farm in leegstaande gebouwen of op daken of plantsoenen en parken geen mogelijkheid ?

 

Zoiets ongeveer :

 

urban-farm.jpg.88562466e9a5c444309ed99f2c3e2714.jpg

 

http://popupcity.net/top-5-of-the-greatest-urban-rooftop-farms/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Fijn @Dreutel maar is het ook haalbaar in onze streken ?

 

Een gewone moestuin werkt prima, waarom zou die niet werken in een park?

 

Daken ben ik minder voorstander van, door het ontbreken van een echte bodem blijf je meststoffen en pesticide je dak op slepen. Maar ja, organisch biologisch tuinieren is een dingetje van mij. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn ongelooflijk veel verschillende manieren om urban farming toe te passen, wij gaan een aanvraag doen bij onze gemeente voor een straatmoestuin. Wat blijkt "onze" gemeente geeft niet snel/gemakkelijk een vergunning voor dit soort initiatieven...

 

Vandaar een project window farming gestart! Ik heb nu ook een aquaponics systeem bedacht dat naast iedere sloot neergezet kan worden, vraag blijft natuurlijk wel of zoiets "heel" blijft in de randstad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gewone moestuin werkt prima, waarom zou die niet werken in een park?

 

Daken ben ik minder voorstander van, door het ontbreken van een echte bodem blijf je meststoffen en pesticide je dak op slepen. Maar ja, organisch biologisch tuinieren is een dingetje van mij. :)

 

Er zijn ook nog andere mogelijkheden zoals kiemen. Dat lijkt me ook leuk. Moet ik eens gaan proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem een konijn als huisdier en je hebt gratis perfecte mest voor je vierkantemetertuin. :D

 

Mijn broer is bezig net aquaponics in zijn huisje van 40 m2. Het benodigde licht bekomt hij van de elektriciteit die hij met zonnepanelen genereert.

 

Je kunt ook verticaal tuinieren. Door pvcbuizen met openingen voor planten of door rechtopstaande pallets met grond te vullen of een aardappeltoren ipv veld. Bijvoorbeeld. Allemaal manieren om met de beschikbare ruimte zo efficiënt mogelijk om te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop hier in de buurt een kuub compost voor 10 euro. De gemeente brengt bij dit bedrijf al het snoei afval.

 

In onze stad staan ze open voor burgerinitiatieven zials Buurtmoestuinen, adopteren van stukjes gemeentegrond, stimuleren van lokale markt economie, wijk-energie, voedsel dat andrs doorgedraaid wordt weggeven aan stadbewoners etc. Mazzel met zo'n gemeente! Er wordt dankbaar van deze kansen gebruik gemaakt:):)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...