Ga naar inhoud
GENEGEERD

En hoe staat Nederland er voor?

Kans
 Share

Recommended Posts

Heel vaak plaats ik stukjes over dat land aan de andere kant van de oceaan.

Het is zo failliet dat het onvoorstelbaar is, probeert op oude glorie door te gaan, en helaas is het nog steeds een wereldmacht , met een vreselijke buitelandpolitiek...

Maar het is ook ver weg...

Nederland is zeker geen bananenstaat maar doen we het wel zo goed?

De volgende grafiek zet wel wat vraagtekens bij onze toekomstige verplichtingen:

image.jpg.ec5128cb616453bcc1880cf367f4b683.jpg

Al zijn we niet hel slechtste jongetje van de klas, we zijn zeker niet de braafste....

Zolang de groei droom blijft aanhouden zal het mischien nog draagbaar of oplosbaar zijn?

Maar als er echt klad komt in de economie dan worden deze verplichtingen net zo ondraagbaar als ze dat nu voor onze eurolanden in het zuiden zijn.......

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Voor zover ik er verstand van heb is een impliciete schuld de schuld die een land heeft door het maken van beloftes van toekomstige betalingen (rood). Expliciete schuld is de schuld die we daadwerkelijk nu hebben en waarvan het geld al is uitgegeven. (zwart). Is lang geleden allemaal.

EDIT: Net te laat zie ik :)

• Leuk 1
Link naar reactie

Ook ik vind Italie een vreemde eend in de bijt.

Dit kan bv komen omdat ze weinig pensionarissen verwachten of hardop zeggen dat de eventuele pensionarissen gewoon niks krijgen.......

Zoals altijd zul je om echt tot de bodem van het verhaal te komen veel verder moeten graven...

Ons pensioenstelsel, ziektekosten enz zijn dan op papier geweldig het is de vraag of het systeem houdbaar is......

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...