Ga naar inhoud
GENEGEERD

Pottenkijkers bij je voorraden


HenkV

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om onze kelder waar een deel van de voorraden ligt opnieuw in te richten.

Ooit ben ik begonnen met kasten vol te zetten, maar dat is niet efficiënt gebeurd.

Allemaal verschillenden kasten e.d.

 

Wel heb ik tot nu toe het voordeel dat het totaal niet opvalt dat er grote voorraden liggen als je in onze kelder komt.

 

Als ik ga reorganiseren kan bijvoorbeeld de watermeteropnemer (want helaas zit de watermeter in de kelder) wel meer zien.

De laatste jaren geef ik zelf de meterstand door maar ik weet dat ze 1x in de 5 jaar of zo fysiek de meter willen aflezen.

 

Hoe doen jullie dat? Voldoet een simpel gordijn? Of toch afsluitbare kasten zodat je niets ziet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Soms is het simpelste om je voedsel voorraad niet te verbergen maar simpelweg er een goede reden voor geven als mensen er naar zitten te kijken. in mijn geval:

 

Jah het is veel, maar ik koop reclame aanbiedingen in grote getallen in. Het bespaart mij op die wijze gewoon zoveel geld en het gaat de eerste 2 jaar toch nog niet kapot. Hoeveel het bespaard?? Nou normaal kost zo een potje groente €1.10 , mij heeft het €0.55 gekost want het 2e potje was gratis.

 

Dit gaat natuurlijk niet op voor gasmaskers en dat soort dingen, maar die heb ik onherkenbaar in opberg bakken gedaan en die staan bij mijn "Kampeer Spullen".

 

En de buurt hoeft het toch ook niet te zien, ik laat mijn visite echt niet het hele huis zien of de kasten lostrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meteropnemer komt in principe alleen voor elektra\gas langs, sinds dat gescheiden is van water en gas. Die zul je dus waarschijnlijk niet meer zien. Daarnaast komen die gasten een heleboel wacko's tegen, dus een beetje voorraad zal niet direct bij hem opvallen.

 

Ik heb in mijn meterkast ook allemaal planken gemaakt voor voorraad. Als de meteropnemer komt, dan vraag ik of hij later kan terugkomen omdat ik dan de kast leeg kan maken. Dat is nooit een probleem.

 

Je zou hem kunnen vragen later terug te komen, omdat je niet weet waar de sleutel ligt. Dan geef je aan dat je even contact opneemt met je vrouw bijv. Dan heb je tijd e.a. te verbergen ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral is het niet echt prepper gericht een water teller in een kelder te plaatsen . En de mesen die dit komen op meten kijken gewoon niet naar wat er in een kelder of berging staat . En zien ze het toch dan zijn ze het na 3 . 4 huizen vergeten . Of het moet ook een prepper zijn .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meteropnemer komt in principe alleen voor elektra\gas langs, sinds dat gescheiden is van water en gas. Die zul je dus waarschijnlijk niet meer zien.

 

In Nederland komt het waterbedrijf de watermeter opnemen ook al is het maar 1x in de 5 jaar.

Vorig jaar zijn ze bij ons (hele straat) langs geweest. Wordt door vakantiewerkers gedaan die zich wel netjes legitimeren.

Misschien ook als je minder water gebruikt dan ze verwachten?

De keren daarvoor (en ook dit jaar) kon ik het zelf opgeven via telefoon/internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral is het niet echt prepper gericht een water teller in een kelder te plaatsen . .......................................

 

Als je niet zelf je huis bouwt is die plek een gegeven. Wellicht te verplaatsen in een koophuis, maar zelfs dat geeft een heel gedoe en medewerking van het waterleidingbedrijf. Een dergelijk verzoek zal juist tot argwaan leiden. (begint meneer een wietkwekerij of zo?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ook als je minder water gebruikt dan ze verwachten?
Die uren douchende pubers niet meer in huis scheelt heel wat water en na hun vertrek ben ikzelf erg op waterverbruik gaan letten. Dus ja, ik krijg extra controles, of heb er een aantal gehad in elk geval, omdat ik minder dan doorsnee verbruik (17 kuub per jaar)

 

Andersom, als iemand wat meer gebruikt, dan wordt dat doorgespeeld naar de uitkeringsinstanties. Daar kreeg een kennis van mij mee te maken. Er was niets aan de hand, niet stiekem samenwonend ofzo, maar op veranderende cijfers van waterbedrijf kreeg die kennis extra huiscontrole bijstandsrecherche (het zogenaamde tandenborstel tellen...als je niet meewerkt wordt de uitkering sowieso gestopt)

Overigens, of je tv kijkt via zenderkastje van je provider worden ook gecheckt...zo werd ik gebeld waarom ik zo weinig tv keek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die uren douchende pubers niet meer in huis scheelt heel wat water en na hun vertrek ben ikzelf erg op waterverbruik gaan letten. Dus ja, ik krijg extra controles, of heb er een aantal gehad in elk geval, omdat ik minder dan doorsnee verbruik (17 kuub per jaar)

 

Andersom, als iemand wat meer gebruikt, dan wordt dat doorgespeeld naar de uitkeringsinstanties. Daar kreeg een kennis van mij mee te maken. Er was niets aan de hand, niet stiekem samenwonend ofzo, maar op veranderende cijfers van waterbedrijf kreeg die kennis extra huiscontrole bijstandsrecherche (het zogenaamde tandenborstel tellen...als je niet meewerkt wordt de uitkering sowieso gestopt)

Overigens, of je tv kijkt via zenderkastje van je provider worden ook gecheckt...zo werd ik gebeld waarom ik zo weinig tv keek.

 

Asociaal om mensen te controleren op privé zaken, terwijl er geen enkele verdenking is dat je verder iets verkeerds in de haak hebt.:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die uren douchende pubers niet meer in huis scheelt heel wat water en na hun vertrek ben ikzelf erg op waterverbruik gaan letten. Dus ja, ik krijg extra controles, of heb er een aantal gehad in elk geval, omdat ik minder dan doorsnee verbruik (17 kuub per jaar)

 

Andersom, als iemand wat meer gebruikt, dan wordt dat doorgespeeld naar de uitkeringsinstanties. Daar kreeg een kennis van mij mee te maken. Er was niets aan de hand, niet stiekem samenwonend ofzo, maar op veranderende cijfers van waterbedrijf kreeg die kennis extra huiscontrole bijstandsrecherche (het zogenaamde tandenborstel tellen...als je niet meewerkt wordt de uitkering sowieso gestopt)

Overigens, of je tv kijkt via zenderkastje van je provider worden ook gecheckt...zo werd ik gebeld waarom ik zo weinig tv keek.

 

Krijg ik echt een probleem als ik ooit in de uitkering geraak, want ik heb geen tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er een beetje van af hoeveel mensen in je kelder komen lijkt me.. Als die ene persoon dat eens in de 5 jaar, of eens per jaar ziet, dan maakt het me niet veel uit. Denk eerlijk gezegd dat tijdens een SHTF deze beste man zich niet meer kan herinneren waar hij ooit tijdens werk eens in een kelder is geweest waar een voedselvoorraad stond, die is dan wel met andere dingen bezig.

Ikzelf gebruik gewoon grote kisten. Desnoods kan je er dingen opschrijven als 'gereedschap' 'speelgoed' etc. om het onherkenbaar te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in mijn meterkast ook allemaal planken gemaakt voor voorraad. Als de meteropnemer komt, dan vraag ik of hij later kan terugkomen omdat ik dan de kast leeg kan maken. Dat is nooit een probleem..

 

@FincaInSpanje

Mijn oog viel net op deen flyer die bij ons in de meterkast hing, en toen moest ik toch even aan je denken...:)

 

meterkast.jpg.294cce3f8f30b8749afe1fed7305d010.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die uren douchende pubers niet meer in huis scheelt heel wat water en na hun vertrek ben ikzelf erg op waterverbruik gaan letten. Dus ja, ik krijg extra controles, of heb er een aantal gehad in elk geval, omdat ik minder dan doorsnee verbruik (17 kuub per jaar)

 

Andersom, als iemand wat meer gebruikt, dan wordt dat doorgespeeld naar de uitkeringsinstanties. Daar kreeg een kennis van mij mee te maken. Er was niets aan de hand, niet stiekem samenwonend ofzo, maar op veranderende cijfers van waterbedrijf kreeg die kennis extra huiscontrole bijstandsrecherche (het zogenaamde tandenborstel tellen...als je niet meewerkt wordt de uitkering sowieso gestopt)

Overigens, of je tv kijkt via zenderkastje van je provider worden ook gecheckt...zo werd ik gebeld waarom ik zo weinig tv keek.

 

Wow, inderdaad doorgeslagen regelgeving en controle in Nederland, maar ook "big data" - we worden steeds meer geanalyseerd en benaderd als consumenten, "slaven" zou ik het willen noemen. Of het nou de overheid is of bedrijven, aan alle kanten wordt aan ons gesnuffeld om ons leeg te zuigen, maar ook om ons in het gareel te houden, zodat we als goede slaven het systeem in hand houden. Dit is een van de belangrijkste redenen om weg te gaan naar een land dat minder overheidsbemoeienis heeft of minder interessant voor bedrijven. Niet dat je kan ontsnappen aan dit wereldwijde systeem, maar je kan proberen zoveel mogelijk afstand te nemen. Het belastingskantoor is trouwens de grootste "Big Data" company in Nederland, die weten in principe alles over je (als je in het NL systeem zit), ze koppelen informatie-bestanden en er is weinig dat ons hier tegen beschermt. Erg beklemmend ... ook 1 van de redenen dat ik niet voor Spanje koos, daar moet je ook van alles invullen richting belastingkantoor over je wereldwijde investeringen en vermogen. Niet dat het veel is,daar gaat het niet om, het heeft met privacy te maken --> ik wil zo min mogelijk informatie verstrekken, je weet gewoonweg niet wat ze er mee doen .... Ik vertrouw geen enkele regering en zijn ambtenaren-machinerie. Lijkt mij trouwens ook typisch iets voor een prepper -- dat ze zo weinig mogelijk over je weten... anyway ... goedemorgen :-) ik moest even wat kwijt op de vroege ochtend !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...