Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Cyberbeer

2015

2015 wordt een....  

80 leden hebben gestemd

1. 1. 2015 wordt een....

• 2015 wordt een goed jaar
      19
    • 2015 wordt een gemiddeld jaar
      19
    • 2015 wordt een slecht jaar
      31
    • Ik heb geen flauw idee
      11

Recommended Posts

Wat gaat het jaar 2015 ons brengen?

Elk jaar heeft zijn positieve als negatieve kanten. Er zijn leuke en minder leuke momenten. Toch moeten we ons in deze wereld staande zien te houden, hoe lastig of moeilijk dit soms ook is. Ook in dit afgelopen jaar is er weer veel gebeurd. De vele dreigingen en spanningen zoals ISIS(Irak/Syrië), Ukraine/Rusland, vlucht MH17, de verslechterende economie, maar ook onze eigen (financiële) situatie heeft soms flink te lijden gehad. Toch is het niet voor iedereen negatief. Er zijn ook mensen waarbij het nog goed gaat. Ik zeg “nog” goed gaat, omdat niets in dit leven zeker is. Het enige wat wij kunnen doen is positief blijven in een negatieve wereld.

Negatieve scenario's

De wereldeconomie gaat instorten? Een super-crash op de beurs? Het einde van Europa(euro)? Het einde van de (petro)dollar? Een derde wereldoorlog(WWIII)? Een burgeroorlog? Een pandemie? ISIS wordt groter? Aanslagen? Een zombie Apocalyps? Een vulkaan uitbarsting? Een tsunami? Een asteroïde inslag? Een zonne-storm? Een IJstijd? Niburu (planeet x)? Financieel krijgen we het nog moeilijker? Je persoonlijke situatie wordt slechter? enz.

Positieve scenario's

Shelter Campings, Meetings, Het afronden van je BOB/Bug-in? Je vindt eindelijk je perfecte BOL/BOV? Je krijgt een nieuwe baan? Je start je eigen bedrijf? Je koopt/huurt een nieuw huis? Je verbouwd je huis? Je koopt nieuwe meubels? Je krijgt meer salaris? Je gaat op vakantie? Je ontmoet je partner? Je gaat trouwen? Je gaat emigreren? De geboorte van je (klein)kind? enz.

Hoe denk jij over 2015 (verwachtingen en voornemens)?

[ATTACH=CONFIG]15766[/ATTACH]

Ik ga met een beetje geluk weer terug naar een ger, en anders gaan we het wel heel hard plannen in 2015.

2014 was geen top jaar voor mij, dus ik hoop op betere tijden in 2015. (en zal ook meer doen om dat af te dwingen)

Ik word met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dakloos.Pluspuntje is dan wel dat ik eindelijk kan aankloppen bij de schuldhulpverlening. Ben daar vorig jaar al geweest, maar omdat ik een eigen huis heb, ging het feest niet door.Dan drie jaar op een houtje bijten, en dan kan ik weer verder Heb het tot nu toe steeds net kunnen redden, by the skin of my teeth, maar nu is het dan toch einde verhaal binnenkort. tja.........shit happens

• Leuk 5

Wat gaat het jaar 2015 ons brengen?

De negatieve kant

Een wereldeconomie die gaat instorten? Een super-crash op de beurs? Het einde van Europa? Het einde van de (petro)dollar? Een derde wereldoorlog(WWIII)? Een pandemie? ISIS wordt groter? Aanslagen? Een zombie Apocalyps? Een vulkaan uitbarsting? Een tsunami? Een asteroïde inslag? Een zonne-storm? Een IJstijd? Niburu (planeet x)? enz.

De positieve kant

Leuke Shelter Campings, Meetings, Het afronden van je BOB/Bug-in? Je vindt eindelijk je perfecte BOL/BOV? Je krijgt een nieuwe baan? Je koopt/huurt een nieuw huis? Je verbouwd je huis? Je koopt nieuwe meubels? Je krijgt meer salaris? Je gaat op vakantie? Je ontmoet je partner? Je gaat emigreren? De geboorte van je (klein)kind? enz.

Hoe denk jij over 2015?

De negatieve kant: Ik zie wel! Ben meer voorbereid voor shit dan ooit. Focussen op ellende is niet mijn ding.

De positieve kant: De laatste jaren gaat het elk jaar beter, kom ik dichter bij doelen die ik mijzelf ruim vier jaar geleden gesteld heb nadat het laatste maatschappelijk gewenste succes was afgebrokkeld (dikke baan, koophuis en dure auto's) en ik op een aso camping in een oude stacaravan van 1000 euro belandde met de koudste winters van de afgelopen twee decennia. Ik heb nog nooit zo bewust geleefd als nu, was nog nooit zo helder als nu.

I will not only survive, but thrive, watch out world here comes the real me!

(voor Geert: Ik zal niet alleen overleven, maar floreren, kijk maar uit wereld, hier kom ik!)

• Leuk 1

soort van BOL inrichten althans als ik mijn bosperceel een BOL noem worden sommigen hier gek geloof ik maar ik noem het gewoon een BOL dus ja aan mijn BOL werken.

nee geen sluip reclame........

Punt Com.

• Leuk 1

soort van BOL inrichten althans als ik mijn bosperceel een BOL noem worden sommigen hier gek geloof ik maar ik noem het gewoon een BOL dus ja aan mijn BOL werken.

nee geen sluip reclame........

Punt Com.

Zolang het je niet in de BOL schiet..... :p

Waarom staat de instorting van de economie onder het kopje negatief?

My 2 cents too, nu weet ik niet welke ik moet kiezen ;)

Nah, ik zet die toch maar op goed jaar, en dan reken ik daar ook de ontbinding van de EU in mee :D

• Leuk 1

Ik wordt Oma :D ( van mijn pleegdochter)

Ik word opa ( van mijn dochters zoon ) gepland voor op mijn verjaardag . En als het goed is ben ik dan aan het eind van mijn revalidatie .

• Leuk 2

Heel veel meer bezuinigingen (van mijn kant dan) in 2015. Is nog niet echt broodnodig maar ik wil uitzoeken hoe ik met zo min mogelijk zo veel mogelijk doen kan. Ben dit jaar al een aardig eind op weg met m'n wasmiddel, het gestopt zijn met roken en een aantal anderen dingen. Bijna alle abbo's de deur uit, veel minder stoken dan ik al deed enzovoort. Dan eens zien of, en zo ja, wat ik overhoud en dat dan maar opbouwen voor als het echt erg wordt met de economie. Ik denk dat het wat de economie betreft naar beneden zal blijven gaan, zo'n beetje net zo hard als nu maar dat na 2015, zo rond zomer, herfst 2016 er wel eens hele harde klappen kunnen vallen.

Ik baseer dat nergens over, gewoon een gevoel dat ik heb. Nu heb ik het gevoel dat ik er iets aan het doen ben voor mezelf en dat geeft me weer een stuk rust. Rust = minder stress. Minder stress is een beter afweersysteem - gezonder dus.

ik hoop op een val van de eu unie .....

de economie gaat vallen...

banken zullen omvallen ala leyman brothers

het wordt eerst veel en veel slechter,

maar daarna zal iedereen volle bak moeten halen

er is dan veel te doen aan opbouwen.....

Ik hoop dat de pleuris (eindcrisis) nog even op zich laat wachten tot 2018 of zo, zodat ik nog wat er tijd heb me verder voor te bereiden. Dat het systeem op barsten staat is wel duidelijk, al jaren.

• Leuk 1

Of 2015 een goed jaar voor mij word dat is nog even afwachten want in december weet ik meer (contract verlenging of einde oefening).

Een nieuwe baan (huidige houd op eind maart 2015) en verder genieten zolang het nog kan.

Een stukje grond op een gezamelijke BOL zie ik ook wel zitten, heb al grootse plannen voor hoe/wat ik voor onderkomen wil gaan bouwen. :)

M'n voorraad verder uitbouwen

Hopen dat Ebola overwaait (niet letterlijk).

(nog) Vaker de natuur in.

Meer SC bezoeken

Maar eerst nog even 2014 voltooien...

Een ban voor elke winkel/instantie die het lef heeft om zwarte piet uit te bannen..

Lekker illegaal doen met oud&nieuw, heb nog een kleine 1000 babypijltjes liggen, uit protest gaan die allemaal de lucht in :)

En zoals altijd hopen dat de 'elite' ergens een foutje maakt in hun NWO plannen waardoor ze er zelf het meeste last van hebben :p

Voor mij persoonlijk lijkt er stap voor stap wat meer financiele ruimte te komen. De belastingschulden zijn weggewerkt, hypotheek is aanzienlijk gekrompen, over een 4 jaar is die afgelost en kan ik me focussen op 't zo snel mogelijk aflossen van m'n andere (prive) lening.

Heb nu ook een paar leuke projecten lopen waarvan er in ieder geval 1 zo goed als zeker voor langdurige, iedere maand groeiende inkomsten gaat zorgen.

Ook zoveel mogelijk verder met preppen, binnenkort een kas aanschaffen zodat dat geregeld is en ik zelf wat tomaten, komkommers e.d. kan kweken.

Al met al ga ik uit van een beter jaar dan de afgelopen jaren, al was 2014 al duidelijk veel beter dan de jaren ervoor. Voor mij een duidelijke positieve ontwikkeling. Er komt wat rust in m'n kop! En wie weet kom ik in 2015 ook weer eens een leuke jongedame tegen! :)

Als het even mee zit, woon ik in 2015 in een nieuw (huur)huis :)

Dat zou betekenen dat ik een grotere tuin heb voor mijn moes, meer ruimte voor mijn voorraad, een veiliger, beter geïsoleerd en meer solide gebouw en een veiligere omgeving dichtbij vrienden en familie :D Ik wacht er al bijna een jaar op en verheug me ontzettend! Help me duimen dat het goedgekeurd word!!

• Leuk 1

Omdat voor ons het jaar 2014 al het jaar is geweest van de grote veranderingen ;) hoop ik een beetje dat het jaar 2015 voor ons wat rustiger verloopt en dat we voornamelijk de dingen kunnen doen die we leuk vinden :o

Ik hoop toch wel mijn studie [food design] succesvol af te ronden, ben een eetbaar product aan het ontwerpen in blik! Verder hoop ik iets te kunnen verzinnen om mijn voedselvoorraad mobiel te maken, aangezien ik wshtf niet in mijn studentenkamer/huis kan blijven :-)

Owja, en vrede.

tja 2015.

ik denk dat het wel het jaar wordt van een grote shtf.

maar als ik naar de positieve kant kijk komt er ook weer SC spanje aan (:))

steeds dichter bij mijn eind examen. eerlijk gezegd heb ik er niet zoveel verwachtingen bij mar toch een erg slecht gevoel in mijn buik(kan ook van de gevulde koek zijn die ik nu eet :p)

EDIT:

ik hoop natuurlijk ook op extreem veel SC,s en dat ik veel ga kamperen.

en dat ik mag promoveren van BOB naar inch.

en elke dag is dichter van school af :) (ik verheug me erop)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...