Ga naar inhoud
GENEGEERD

Eerste BUG IN test


imq101

Aanbevolen berichten

Leuk, ga meelezen. Wie weet kom ik nog iets tegen dat mij helpt bij m'n eigen test in januari :)

 

Edit, mijn eerste testje kun je hier lezen als je met die van jou klaar bent. Ik was begonnen toen het lekker weer was om eerst eens te zien waar ik dan tegenaan liep. Hopelijk gaat het in januari vriezen, dan heb ik een goede tweede test.

 

ga ik zeker even doorspitten,zo snel gezien is het verschil al wel dat ik zelf delen van mijn meterkast benut(niet dat dat moet maar het kan))om het hele of een gedeelte van mijn huis met stroom kan voorzien .Voor deze test heb ik dus de wifi onder stroom staan(niet letterlijk) gewoon omdat ik gelijk een hoop info tot mijn beschikking heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Volgens mij,en ik heb al wel tig jaren ervaring met het verstoken van hout.

Wanneer de rook gassen door de pijp gaan ze afkoelen,dan komt er roetafzetting in die pijp.

Ik denk dat je beter af bent door raad te vragen bij een kachelwinkel.Neem hier geen risico.

 

ja klopt eerst nog veel over lezen,ook straks even gaan bellen.

maar er moet hiermee iets gebeuren anders gaat dit nix worden,Alleen al dat ik in de verre omtrek te ruiken ben (de kachel dan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las van de aanpassingen in en om je huis. Zo nu en dan zal de woningbouw in je huis moeten zijn, voor onderhoud bijvoorbeeld. De werknemers moeten ongeregeldheden melden. Geen idee hoe je huis er nu uit ziet, maar je kan er een hoop problemen mee krijgen.

Er is een documentaire "De regels van Mathijs" die gaat over iemand die erg bezig was met eigen aanpassingen in zijn huurhuis...hij werd uiteindelijk uit huis gezet.

Met andere woorden, let je een beetje op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las van de aanpassingen in en om je huis. Zo nu en dan zal de woningbouw in je huis moeten zijn, voor onderhoud bijvoorbeeld. De werknemers moeten ongeregeldheden melden. Geen idee hoe je huis er nu uit ziet, maar je kan er een hoop problemen mee krijgen.

Er is een documentaire "De regels van Mathijs" die gaat over iemand die erg bezig was met eigen aanpassingen in zijn huurhuis...hij werd uiteindelijk uit huis gezet.

Met andere woorden, let je een beetje op?

 

ja klopt verder dan dit kan ik echt niet gaan zonder problemen te krijgen en da doe ik ook niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een petroleumkacheltje is prima te doen zonder veel reuk.

 

ben nog steeds bij hout en kolen,omdat hout zo in het bos voor het oprapen ligt mocht het zover komen.

Petroleum raakt een keer op,zelfde geld trouwens voor mijn aggregaat volgens mijn gedachte is dit ding ook puur om de omschakeling wat te verzachten zeg maar

 

hoe zien jullie het gegeven, petroleum vs hout

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zibro brand 4 uur op een liter. Dus als je 100 liter hebt staan kun je 400 uur branden. 6 maanden stoken per jaar. 180 dagen. Iets meer dan 2 uur per dav. Dan ben je de winter door en als je dan nog in je bug in zit heb je andere problemen dan geroken kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt aan de situatie.

Je wilt niet geroken worden.

Je hebt hout.

 

(hier: geen hout beschikbaar, appartement, weinig opslagmogelijkheden, petroleum ook voor andere doelen bruikbaar)

 

Ok,mag ik je vragen hoeveel petroleum je opgeslagen hebt?En wat is je plan als je er doorheen bent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok,mag ik je vragen hoeveel petroleum je opgeslagen hebt?En wat is je plan als je er doorheen bent?

Voldoende petroleum om de auto comfortabel door de winter te helpen en voor een paar weken koken.

En ja, dat is geen oneindige energiebron zoals uitgelegd.

Dit komt mede door de situatie: geen voordelig hout, geen opslag.

 

Plan B is dan naar elders vertrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je er weleens aan gedacht onder je valluik aangescherpte bamboe stokken te zetten? Als je de punten insmeert met fecaliën genezen de wonden slecht.

 

In de tuin kun je ook valluiken kwijt. Helpt ook tegen katten.

 

nee nee is meer om tijd te winnen als ik pleite zou moeten, het ding is zo ontworpen zodat ik ongeveer 5 minuten meer tijd heb.Zelf getest baat het niet dan schaad het ook niet

maar inderdaad ik snap het wel denk ik.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee nee is meer om tijd te winnen als ik pleite zou moeten, het ding is zo ontworpen zodat ik ongeveer 5 minuten meer tijd heb.Zelf getest baat het niet dan schaad het ook niet

maar inderdaad ik snap het wel denk ik.......

 

Mij doe je vaag aan een andere superpreppert denken. Maar die zocht het meer in techniek zoals onderzeeërs en straaljagers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een kleine update,

Gisteren best druk geweest,regenton erbij gehaald, 2 kuup kolen opgehaald en een goed droog plekje gegeven.Nog even rond gebeld over hoe en wat met de kachel,Ik heb er nog geen oplossing voor gevonden.

verder begin ik duidelijk te merken dat ik eigenlijk absoluut geen stroom nodig heb,tis pure luxe.(maar wel lekker)

de woon kamer heb ik met dikke overgordijnen door de helft gedeeld, hierdoor is de ruimte aanzienlijk kleiner geworden en makkelijker warm te stoken.

vanochtend lekker ontbeten, vers eitje van de kippen gekregen.nix te klagen

net een handwasje gedaan met een eigen bouwsel ala de Mobile Breathing wasmachine, geen vuiltje aan de lucht werkt prima kosten nog geen 5euro.

nu ben ik aan het lezen over een waterput lijkt me best handig,we zullen zien.

Wordt vervolgd................................

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben nog steeds bij hout en kolen,omdat hout zo in het bos voor het oprapen ligt mocht het zover komen.

Petroleum raakt een keer op,zelfde geld trouwens voor mijn aggregaat volgens mijn gedachte is dit ding ook puur om de omschakeling wat te verzachten zeg maar

 

hoe zien jullie het gegeven, petroleum vs hout

 

Beide hebben zo hun voordelen en nadelen.

 

Voor velen is het echter een houtkachel niet mogelijk. Appartement, huurhuis, regelgeving. Vaak wordt de keus daardoor bepaald.

 

Net als petroleum is ook hout natuurlijk eindig, dat werd in WOII zo schaars dat heel wat antieke meubeltjes zijn omgezet in rook.

 

Als het even mogelijk is, gewoon beide doen, EN EN, het aloude prepper motto.

 

Voor licht en een klein beetje warmte, vind ik petroleumlampen erg handig. Ik gebruik ze dagelijks op dit moment en daardoor is het ipv 12 graden 16 graden in de woonkamer zonder de kachel te hoeven gebruiken, nog sfeervolle verlichting ook. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een kleine update, ....Wordt vervolgd................................

 

Ik ken je situatie niet maar is het een idee om 1000ltr IBC containers te gebruiken voor regenwater ?

Wij hebben er twee om de tuin te bewateren. Maar ik overweeg ook om een bron te pulsen voor grondwater. Ben daar nog niet helemaal uit, hoe en wat.

 

Kachel en schoorsteen. Kijk daar goed mee uit. Als het fout gaat, dan gaat het meestal goed fout.

Ik zou zeker het rookkanaal niet langer, andere vorm geven of er iets tussen zetten om rook/reuk te neutraliseren.

 

Een schoorsteen werkt op temperatuur verschil, warme hete lucht stijgt op. Wordt je kanaal te lang of de luchtweerstand te groot dan werkt je schoorsteen niet en heb je een probleem. Wat sommige mensen doen is een elektrische ventilator op de schoorsteen zetten zodat je altijd trek hebt (zo lang je stroom hebt)

Als je je rookkanaal zo afkoelt dat de trek verdwijnt dan slaat ook alle troep in de rookgassen neer, bv roet maar ook alle andere meuk, waaronder waterdamp.

 

Daarnaast heeft het weer ook invloed op de werking en met name ruiken van je schoorsteen. Berucht waren de smokdagen in grote steden vroeger bij windstil vochtig weer. En wanneer wil je de kachel aandoen ? Juist bij koud en vochtig weer.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons land gaat kapot aan regelgeving en heeft dringend behoefte aan prepperts zoals jij die hun huurhuizen met schoorsteenpijpen doorbóren en hun huurschuren uitgraven totdat ze gestut moeten worden. Geef mij maar echte mannen

 

 

i5yvk3.jpg

anonieme preppert

 

 

die latrines in hun tuin bouwen en valluiken bij hun voordeur, in plaats van grijze vroegkalende boekhoudertjes die anderen vertellen hoe ze moeten leven.

 

mkb491.jpg

staatssecretaris Wiebes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel interessant wat je aan het doen bent, maar ik mis nog wel een ding. ook heb ik daar in de diverse topics niets over gelezen. Misschien ook wel overheen gelezen, in dat geval, sorry.

Maar wat gaan jullie met je afval doen, de meeste producten zijn natuurlijk wel verpakt. Als je een houtkachel gebruikt kun je dingen als papier en karton wel mee verbranden.

Maar dingen als plastic en zo niet. Rook en aankoeken van de rookgasafvoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel interessant wat je aan het doen bent, maar ik mis nog wel een ding. ook heb ik daar in de diverse topics niets over gelezen. Misschien ook wel overheen gelezen, in dat geval, sorry.

Maar wat gaan jullie met je afval doen, de meeste producten zijn natuurlijk wel verpakt. Als je een houtkachel gebruikt kun je dingen als papier en karton wel mee verbranden.

Maar dingen als plastic en zo niet. Rook en aankoeken van de rookgasafvoer.

Een hele goede Marcov. Ik heb het al een aangehaald, maar mensen reageren er niet echt op. Zeker al die blikken bonen geven nogal wat afval.

 

Zelf heb ik een tijd geleden een afvaltest gedaan naar aanleiding van het boek "No impact man" en Green Evelien's blogspot..

Daarbij heb ik gewogen hoeveel afval ik produceer. Ongeveer 250 gram per week. Dit door op te letten wat ik koop(zonder meteen in een kramp te moeten leven) Ik kocht geen blik maar glas(herbruikbaar) groenten en fruit in eigen tas, kaas in herbruikbaar kaaspapier, eieren in eigen eierdoos bij de eierboer. Meel in grootverpakking (papier) Wasmiddel,en andere verzorgings en schoonmaakmiddelen zelf maken. Deodorant uit de winkel heeft nare en dure verpakkingen, zelfgemaakt past het gewoon in een hersluitbaar weckpotje. Tandpasta idem.

Sausjes als mayonaise en andere dingen zelf maken. Veel van deze verpakkingen zijn plastic.

Kruiden los kopen en zelf kruidenmengsels leren maken, scheelt blik en glazen potjes.

Melk bij de boer halen (in eigen herbruikbare glazen flessen) en zelf vla en yoghurt maken.

 

Als je de supermarkt weet te ontwijken heb je al heel wat afval ontlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel interessant wat je aan het doen bent, maar ik mis nog wel een ding. ook heb ik daar in de diverse topics niets over gelezen. Misschien ook wel overheen gelezen, in dat geval, sorry.

Maar wat gaan jullie met je afval doen, de meeste producten zijn natuurlijk wel verpakt. Als je een houtkachel gebruikt kun je dingen als papier en karton wel mee verbranden.

Maar dingen als plastic en zo niet. Rook en aankoeken van de rookgasafvoer.

 

Hoi, ja das inderdaad een hele goeie, dit alles doe ik om dat als de SHTF gaat komen ik een kansje maak dit te overleven.Jammer genoeg houd dit in dat ik dan geen rekening meer ga, en kan houden, met het vraagstuk ''milieu'' dus vanaf dat moment gaat alles gewoon de grond in. Jammer maar het is niet anders.

hopelijk stoot ik hier niet teveel mensen mee voor het hoofd,maar het is wat het is.

als het zover is lijkt het me verstandig daar niet meer zoveel mee bezig te zijn,tuurlijk zal ik zoveel mogelijk aan recycling doen,al is dat alleen maar zodat ik langer met spullen/verpakkingen en dergelijke kan kan doen .

maar verder tja

 

imq101

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat mij, tijdens een SHTF situatie, niet direct om het milieu. Maar meer om hoe raak je je afval kwijt zonder dat het de omgeving opvalt.

We doen ons best om het preppen een beetje geheim te houden, en dan zit je uiteindelijk met je afval.

 

Als je een tuin hebt, hoeft dat niet zo moeilijk te zijn. Begraven is inderdaad een optie. Evt in grote zakken zodat je het, na de SHTF situatie, weer makkelijk op kunt ruimen.

 

Voor mij, ik woon in een appartement, ligt het wat moeilijker. Alles wat ik buiten de deur doe, kan en zal worden gezien.

Zelfs voorraden uit de berging halen zou een probleem kunnen zijn, dus afval afvoeren al helemaal.

 

Binnen opslaan is al helemaal geen optie, ivm stank en dergelijke.

 

Ik ga daar toch maar eens mijn hoofd over breken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga daar toch maar eens mijn hoofd over breken.
Dat was dus voor mij een van de redenen om van blikvoer over te gaan op weckpotten. (Andere reden was smaak)

Verder kan je rekening houden met wat je inslaat. Afwasborstels zijn van plastic, dat moet je weg zien te werken...gelukkig zijn er ook houten afwasborstels, die zijn te verbranden. Zo zijn er heel wat dingen die ik bij aanschaf nu anders insla dan een paar jaar geleden. Wattenstaafjes(tja je zal ze maar nodig hebben) van hout ipv plastic.

Zoals ik noemde, ga ook eens wat dingen zelf maken. Mijn backing soda, die ik veel gebruik voor het maken van deo, tandpasta maar ook als schoonmaakmiddel, zit in een kartonnen pak, dat is te verbranden. De plastic flessen met schoonmaakmiddel niet, tandpasta is ook enkel nog in plastic tubes te koop.

Er blijven lastige dingen over hoor...azijn zit in plastic fles, chloor ook, maar met opletten wat je hebt en of er ook een andere verpakking moeilijk is, kom je een eind. Spul in glazen potten kan je ook kopen als je niet wilt of kan wecken, de potten kan je afwassen en zo nodig hergebruiken, maar in elk geval is het af te wassen en stinkt het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat mij, tijdens een SHTF situatie, niet direct om het milieu. Maar meer om hoe raak je je afval kwijt zonder dat het de omgeving opvalt.

We doen ons best om het preppen een beetje geheim te houden, en dan zit je uiteindelijk met je afval.

 

Als je een tuin hebt, hoeft dat niet zo moeilijk te zijn. Begraven is inderdaad een optie. Evt in grote zakken zodat je het, na de SHTF situatie, weer makkelijk op kunt ruimen.

 

Voor mij, ik woon in een appartement, ligt het wat moeilijker. Alles wat ik buiten de deur doe, kan en zal worden gezien.

Zelfs voorraden uit de berging halen zou een probleem kunnen zijn, dus afval afvoeren al helemaal.

 

Binnen opslaan is al helemaal geen optie, ivm stank en dergelijke.

 

Ik ga daar toch maar eens mijn hoofd over breken.

als het zover is

Zal je zal elke dag/nacht even naar buiten moeten om je afval te dumpen,persoonlijk ga ik elke dag/nacht eropuit om te kijken of ik iets nuttigs kan vinden,

ook is het erg verstandig om iedergeval je eigen plek scherp in de gaten te houden dat gaat alleen maar als je op verkenning gaat,ook is het zo dat als je dit niet zou doen de kans dat je overlopen wordt groter is.maak je plek ook zo groot mogelijk zodat je weet wat er gaande is let op sporen van mensen voor je eigen veiligheid let zeker ook op dieren om evt te eten

als je begrijpt wat ik bedoel

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het zover is

Zal je zal elke dag/nacht even naar buiten moeten om je afval te dumpen,persoonlijk ga ik elke dag/nacht eropuit om te kijken of ik iets nuttigs kan vinden,

ook is het erg verstandig om iedergeval je eigen plek scherp in de gaten te houden dat gaat alleen maar als je op verkenning gaat,ook is het zo dat als je dit niet zou doen de kans dat je overlopen wordt groter is.maak je plek ook zo groot mogelijk zodat je weet wat er gaande is let op sporen van mensen voor je eigen veiligheid let zeker ook op dieren om evt te eten

als je begrijpt wat ik bedoel

 

Dit is precies waarom ik een mede prepper in de buurt probeer over te halen om als ie niet meer naar z'n familie kan in geval van... dat ie dan hier komt. Zo is er altijd iemand om de voorraad te bewaken en kun je ook nog eens een oogje dicht doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...