Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nederland krijgt naheffing van 648 miljoen(!)euro

Nonkel Jones
 Share

Recommended Posts

Als Nederland de Europese naheffing van 642 miljoen euro betaalt, zal de PVV een motie van wantrouwen tegen het kabinet indienen.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3777481/2014/10/28/PVV-Motie-van-wantrouwen-als-EU-heffing-wordt-betaald.dhtml

Waarschijnlijk zal de PVV, zoals gewoonlijk, weer de enige zijn.

PVV zal zo'n motie inderdaad indienen, ook al weten ze van te voren hoe kansloos dat is. Puur voor de aandacht.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 66
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Zeg me dat ik droom!

"We kunnen geen onderliggende cijfers geven, omdat lidstaten die niet met ons hebben gedeeld", zei de woordvoerder van eurocommissaris Jacek Dominik, verantwoordelijk voor begrotingszaken.

http://www.nu.nl/politiek/3914656/brussel-heeft-cijfers-naheffing-niet.html

Dus ik moet bij alles wat ik doe een complete verantwoording afleggen als het gaat om het aanleveren van cijfers.

Maar als het gaat om de wat grotere bedragen is dan ineens niet meer van toepassing.

bonk,bonk.bonk (Martin die zijn hoofd tegen de tafel aan bonkt)

Ok, het was "part of the deal" maar dit kan toch geen waar zijn.

Hoe meer je de zaak loopt te manipuleren (zie cijfers Frankrijk) hoe meer geld je terugkrijg.

Hoe eerlijker (dommer) je bent, hoe meer je moet bij betalen.

Dit gaat denk ik nog een staartje krijgen.

Link naar reactie

Zeg me dat ik droom!

http://www.nu.nl/politiek/3914656/brussel-heeft-cijfers-naheffing-niet.html

Dus ik moet bij alles wat ik doe een complete verantwoording afleggen als het gaat om het aanleveren van cijfers.

Maar als het gaat om de wat grotere bedragen is dan ineens niet meer van toepassing.

bonk,bonk.bonk (Martin die zijn hoofd tegen de tafel aan bonkt)

Ok, het was "part of the deal" maar dit kan toch geen waar zijn.

Hoe meer je de zaak loopt te manipuleren (zie cijfers Frankrijk) hoe meer geld je terugkrijg.

Hoe eerlijker (dommer) je bent, hoe meer je moet bij betalen.

Dit gaat denk ik nog een staartje krijgen.

Als NL dus een beetje slimmer (oneerlijker) is volgend jaar, kunnen we fiks besparen op de EU afdracht.

Ik ben erg benieuwd wat ze in Engeland gaan doen.

Link naar reactie

@Changing the mindset,

Ja ik heb wel wat voor je.

Ten eerste is een vorm van hierachië altijd nodig, besluiteloosheid of iedereen een gelijke stem en gelijk eindigen maakt ook geen vooruitgang. Toen je wereld nog een stuk kleineer was hadden je beslissingen directe impact op de omgeving en dus ook op waar je zelf woont, werkt en een groot deel van je tijd verblijft. Kortom een desastreuze beslissing maken in je directe omgeving zou je dubbel en dwars terug krijgen.

Ten tweede komt er schaalvergroting en op één of andere manier heeft iemand uit Europa met regelmaat de voorkeur aan 'groter is beter'. Ik denk dat Nederland hier in het ergst is opdat zij zowat in lijn met Amerika loopt waar dit enorm op gaat. Nu krijg je dus dat je beslissingen gaat nemen over gebieden waar jijzelf niet hoeft te zijn. In deze fase is het dus al mogelijk om fratsen uit te halen die duizenden kunnen duperen behalve jijzelf.

Ten derde wat doet een persoon van de politiek nou eigenlijk? Hij of zij komt op voor de belangen van een groep die in dat gebied woont in origine van het woord. Een volksvertegenwoordiger. Echter door de schaalvergroting zijn veel te veel 'volksvertegenwoordigers' helemaal niet meer zo dicht met het volk maar eerder een apart (half onschendbaar) clubje an sich.

Ten vierde komt nu het leuke. Volksvertegenwoordiger over volksvertegenwoordiger. Zie het maar als twee keer de emmer doen overlopen en zeggen dat hij 'overloopt'. Ja dat gebeurde bij de eerste keer al... Dit is een onhoudbare manier van werken.

Ten vijfde komt kwaliteit daar waar jij je reputatie tegenaan moet gooien (elke dag). Een bakker die ook maar één beschimmeld brood verkoopt kan een flinke klap krijgen als dit bekend wordt in de omgeving ook al heb je een goede naam. In tegenstelling tot 'tafeltje dekje' beroepen waarbij het niet uitmaakt of je uit je neus vreet of werkelijk op de 'buhne' staat om groepen die hulp nodig hebben concreet en correct te ondersteunen omdat je toch aan het eind van de maand je salaris krijgt. Voor sommige beroepen is het niet veel maar het is nog altijd wel veilig. En tja.. als je niet wordt gepakt met 'nietsdoen' dan is een ietwat 'lager' salaris in ruil daarvoor toch ook niet zo erg?

Ten zesde zitten er zulke diep gewortelde cultuur verschillen dat van 'saamhorigheid' of gelijkgetrokken 'regels' amper sprake van kan zijn. Dat wat in dat gebied kan, kan in een ander gebied niet. De focus ligt heel erg op het 'homogeen' maken als 'Europeaan' terwijl ik liever zou zien dat elke groep of cultuur zijn of haar identiteit kan behouden en de EU zich inspant om de onderlinge communicatie en verschillen in het daglicht (en dus voor iedereen bereikbaar) kan maken.

Ten zevende denk ik dat niemand er meer zin in heeft daar en op kosten van de hardwerkende zit te teren gewoon omdat het kan. Geen enkel plan komt er door en het is allemaal lood om oud ijzer. Het ene jaar is dit doorgevoerd en in het volgende jaar gaat het weer teruggedraaid worden voordat het überhaupt zijn effect heeft. Teveel meningen, teveel gezeur, teveel gedoe, teveel tegen worden gewerkt dus dan ga ik maar doen zoals het stukje van 'ten vijfde'

Ten achtste heeft Nederland een groot probleem met dode letters en groot fetisjisme op 'wurgcontracten' die eveneens niet van deze tijd zijn. Het is niet alleen dat plannen (al dan nietopzettelijk) worden tegengehouden maar ook dat de oplossingen die er komen zo enorm van het kaliber 'half-werk' zijn dat we nóg verder van huis waren dan dat we al waren in eerste instantie.

Ten negende is er een ronduit vervelende 'regenten' mentaliteit aan de gang die zich profileert als 'ik weet het en jij niet dus kop dicht' maar ondertussen er alles aan doen om de positie van 'macht' in de hand te houden ook al is het een eerste klas incompetent persoon.

Ten tiende en laatste een quote van een ambtenaar: 'De enige manier om een ambtenaar uit te spelen is om een andere ambtenaar er tegenover te zetten'. Dit zal vast ook wel voor de politiek zo gelden. Wat ik hier uit opmaak is dat waar de politici of ambtenaar zich op kan beroepen of gebruik van kan maken gigantisch onplezierig is voor de tegenoverstaande partij die dat niet gebruiken. Bottom line, dat zijn vieze, vuile, oneerlijke en ronduit arm en rijk kloof vergrotende 'voordeeltjes'.

Oplossing?

Zo min mogelijk geld op de bank en zoveel mogelijk spullen! Het liefst zoveel mogelijk dat je zelfvoorzienend zal vergroten. Dijsselbloem kan die 648 miljoen aan geld makkelijk overmaken maar als het 648 miljoen waarde aan spullen wordt dan zal het toch een tikkeltje lastig worden. Daarbij hebben we genoeg fora en kunnen we bellen en kunnen we op Marktplaats via via heel veel verhandelen.

Doen doen doen!

Link naar reactie

En dat in dezelfde week waarin ik te horen kreeg dat de gemeente waar mijn moeder woont de huishoudelijke hulp over laat aan de "particuliere markt". Ambtenaren geleuter voor "zoek het zelf maar uit".

Dikke pech voor o.a. mijn bejaarde moeder die al 10 jaar lang een zware indicatie heeft voor huishoudelijke hulp hetgeen neerkomt komt op anderhalve ochtend hulp in de week. Geen overdreven luxe voor iemand die zelfstandig woont, goed bij haar verstand is maar die nog geen 2 kilo kan en mag tillen.

En in dezelfde week waarin me ook duidelijk wordt dat de werknemers die de slachting in de zorgsector overleefd hebben genadeloos uitgebuit worden door de gemeentes die zich uitleven bij het "scherp" inkopen van het resterende beetje zorg. Kortingen van wel 25% die bedongen worden. Driemaal raden over wiens rug dat gaat in een bedrijfstak waarbij nagenoeg alle kosten/omzet gaat zitten in mensuren.

Reken eens uit hoeveel zorg en hulp je kan verlenen voor 642 miljoen !

Gelukkig ook nog goed nieuws in deze week want de VVD zet zich te vuur en te zwaard in voor een uiterst kwetsbare groep in de samenleving die tussen wal en schip dreigt te raken.

De stakkers uit de eerste twee alinea's van deze post zijn niet meer te redden maar onze liberalen met een hart van goud gaan er wel voor zorgen dat de leaserijders niks overkomt. De groep die voor half geld een nieuwe auto rijdt en waarbij vervolgens dit halve bedrag ook ook nog uit het brutoloon betaald mag worden moeten we beslist ontzien :)

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik lees net een mooi stuk op nujij.nl dat ik met jullie wilde delen!

Dijsselbloems positie.

Of Dijsselbloem loyaal is aan Nederland of aan de EU vanwege zijn functie als voorzitter van de Eurogroep laat prevaleren is moeilijk te beoordelen.

De Nederlandse staat en de EU zijn abstracties.

Een veel indringender vraag is, of de Minister van Financiën wel een democraat is en of hij de burgerlijke vrijheden en de rechtsstaat wel eerbiedigt.

Er liggen nu 2 ijzersterke argumenten om die vraag met "Nee" te beantwoorden.

1. Om de de staatsschuld als percentage van het BNP te drukken en begrotingsruimte vrij te maken voor wensen van de PvdA, VVD, D66, CU en SGP , heeft Financiën, onder verantwoordelijkheid van Dijsselbloem, de Nederlandse economie 7,6% groter verklaard. Ex-topambtenaar van Financiën, Laura van Geest, thans opvolgster van Teulings bij CPB/CBS, heeft de rekenexercitie op papier gezet. Voortaan zijn geldstromen en inkomsten uit prostitutie, drugshandel en andere vormen van georganiseerde criminaliteit meegerekend. Het resulteert in een naheffing van Brussel van 642 miljoen en een ca. 600 miljoen hogere jaarlijkse afdracht van 2014 af. Daarnaast werd langs deze weg 375 miljoen "gevonden" voor de opvang van asielzoekers en 500 miljoen, jaarlijks, voor ontwikkelingshulp. Zeer tot tevredenheid van PvdA-VVD en "de constructieve 3".

Maar: omzetten en inkomsten, in de wereld van de criminaliteit zijn vrijwel geheel illegaal en belastingen erover worden praktisch niet afgedragen. Dat verklaart waarom de economie "zoveel groter was dan gedacht", terwijl daar in de belastinginkomsten niets van bleek. Maar hoe kan een Minister van Financiën illegale, zwarte, omzetten en inkomsten witwassen voor de officiële, bovengrondse economie? Belangrijker nog: hoe kan een Minister van Financiën de eerlijke, belastingplichtige burger er nu toe dwingen jaarlijks aan Brussel belastinggelden af te dragen? 642 miljoen eenmalig plus 600 miljoen jaarlijks, over zwarte inkomsten van de onderwereld?

Dit is onrechtvaardig en willekeur. Het is een schending van de ambtelijke plicht van de Minister om de burger zo veel mogelijk te vrijwaren van de gevolgen van criminaliteit. Burgers worden aangeslagen en collectief gestraft voor het criminele gedrag van anderen.

2. Gisteren, 28.10.2014, toonde nieuwsrubriek Eenvandaag dat Dijsselbloems Belastingdienst en de Politie, een geheim convenant hebben gesloten, waarvan het bestaan vorige week is ontdekt.

Het convenant komt er op neer dat de Belastingdienst beschikking krijgt over alle miljoenen foto's die de ANPR-camera's van de Politie dagelijks schieten.

ANPR = Automatic NumberPlate Recognition.

Voordeel voor de Fiscus: hij weet van miljoenen Nederlanders waar zij dagelijks geweest zijn, zonder onderliggende wettelijke grond.

Voordeel voor de Politie: gegevens die de Politie bij wet na een dag moet vernietigen, kan zij nu 7 jaar doen bewaren bij de Fiscus.

Onder verantwoordelijkheid van de Ministers Dijsselbloem, Opstelten en Plasterk worden hier de wetten en de Grondwet ontdoken. Het geheime convenant is in strijd met de vrijheid van verkeer en in die zin met de vrijheid van vergadering.

Bovenal is het in strijd met de verplichtingen van een rechtvaardige en democratische overheid om onschuldige burgers te vrijwaren van rechtsvervolging, zolang er geen redelijke verdenkingsgrond bestaat. In plaats daarvan maakt de Belastingdienst, onder verantwoordelijkheid van Dijsselbloem, en Wiebes, van iedere burger een verdachte. De Politie, paramilitaire beschermer van de burger, met wapen en geweldsmonopolie, wordt door Dijsselbloem ingezet als aangever tegen de burger. Dat is een totale omkering van onze maatschappelijke en sociale ordening. Gangen nagaan en via foto's bewijsmiddelen vergaren zijn zware opsporingsmethoden. Voor het gebruik daarvan moeten Opstelten en Dijsselbloem in ieder individueel geval voorafgaand toestemming vragen aan de rechter.

Dijsselbloem en zijn collega's handelen ook in strijd met Internationale Verdragen, waaronder Mensenrechtenverdragen, die onschuldigen eveneens vrijwaren van vervolging en opsporingsmethoden die vervolging initiëren. Let wel: Dijsselbloem, Wiebes, Opstelten en Plasterk hebben in de Nederlandse Constitutie een nieuw element ingevoerd: iedere burger is een verdachte, omdat hij een burger is. Dat nieuwe element is ingevoerd zonder openbare kennisgeving, zonder toestemming van Eerste en Tweede Kamer, zonder officieel besluit, zonder verkiezingen of referendum. Zonder Grondwetswijziging. Het bestuurlijke middel was een geheim convenant tussen overheidsdiensten. De gevolgen zijn verstrekkend!

Wat is het volgende? Dat Dijsselbloem en zijn collega's van Rutte II van burgers verantwoording eisen vanwege anomalieën in hun verplaatsingen?

Conclusies.

Minister Dijsselbloem verplicht Nederlandse belastingplichtigen belastingen af te dragen over illegale omzetten en inkomsten van criminelen. In plaats van dat de bewindsman de burger vrijwaart van de invloed van de economie van de onderwereld op de bovenwereld.

Minister Dijsselbloem beschouwt iedere burger als verdachte, omdat hij burger is. De Minister laat zware opsporingsmethoden los op iedere onschuldige burger en schendt diens rechtsstatelijke en democratische burgerrechten. De Minister verandert eigenmachtig de Constitutie via een geheim convenant.

In een democratische rechtsstaat is Dijsselbloems positie (en die van Wiebes, Opstelten en Plasterk) onhoudbaar...

• Leuk 1
Link naar reactie

@Flow helemaal mee eens met je verhaal. Sterker nog, de democratie is al lang geleden om zeep geholpen door de heren en dames politici. Zij zouden strafrechtelijk vervolgd moeten worden wegens landverraad\hoogverraad maar dat gaat nooit gebeuren zolang zij zelf aan de Justitionele touwtjes van de poppetjes trekken. Er gebeuren momenteel dingen in de politiek die het daglicht niet kunnen verdragen. De vraag is hoe lang pikken we dit nog en wat voor idioten krijgen we er voor terug als we ze aanpakken en opbergen.:mad:

Link naar reactie

@Flow

dank voor deze info, ongelofelijk wat een gajes.....als ik dat lees dan weet ik zeker dat er de komende verkiezingen geen hond meer op pvda en vvd zal gaan stemmen....maar ja, dat dacht bij ik de laatste verkiezingen ook al....en die daarvoor...en die daarvoor......"we" hebben er gewoon zelf voor gekozen om compleet genaaid te worden door dat tuig, "wij" geven dat tuig de kans om dat de doen, niet één keer, maar keer op keer......daarom heb ik tegenwoordig ook met bijna helemaal niemand medelijden.....allemaal zelf voor gekozen.....

Link naar reactie

@Flow

dank voor deze info, ongelofelijk wat een gajes.....als ik dat lees dan weet ik zeker dat er de komende verkiezingen geen hond meer op pvda en vvd zal gaan stemmen....maar ja, dat dacht bij ik de laatste verkiezingen ook al....en die daarvoor...en die daarvoor......"we" hebben er gewoon zelf voor gekozen om compleet genaaid te worden door dat tuig, "wij" geven dat tuig de kans om dat de doen, niet één keer, maar keer op keer......daarom heb ik tegenwoordig ook met bijna helemaal niemand medelijden.....allemaal zelf voor gekozen.....

Geen dank,

In principe maakt het niet uit op wat voor partij je stemt, of op welke partij je niet stemt... politica tuig word iedere 4 jaar vervangen door andere politica criminelen. Zelfverrijking gaat door... Het word tijd dat iedereen beseft dat de volksvertegenwoordiger allang niet meer bestaat! Dus waar stem je dan op?? Je stemt op word ik genaaid, of word ik superhard genaaid... En niet op de leuke manier zoals JB zou bedoelen:)

http://www.volontegenerale.nl/artikelen/de-terugkeer-van-het-communisme/

http://www.vanbelangpartners.eu/2013/10/drijft-brussel-op-lobbyisten/

Vooral het onderste linkje is een interessante over lobbyisten, bizar hoeveel hierover terug is te vinden op google. Terwijl je daar normaal gesproken totaal niet bij stil staat, ik tot voor kort niet in ieder geval...

Link naar reactie

@Flow, dankjewel, ga ik uitprinten en ophangen.

@phaelin, geld uitgeven aan spullen is een goed idee maar niet aan onzin.

Een paar (mogelijk nuttige) aanschaffingen:

Kas:

http://www.koopjetuinkas.nl/tuinkas-rhodos-6-mm-beglazing.html#.VFLMcfmG9hh

Spork:

http://prepshop.nl/lmf-titanium-spork

Plastic bakken (Deze komen bij de Action vandaan):

http://www.cosmopinie.nl/files/image/forum-thumb/500x500/url/http://img40.imageshack.us/img40/7905/bak2.jpg

Stellingkasten (Bijv. deze van de Ikea gebruik ik zelf ook)

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00278578/

Wecken (universeel handig):

http://www.weckenonline.com/

Cultiveringsbakken waarbij je niet hoeft te bukken:

http://www.koopjetuinkas.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/r/w/rw2292_fresh_table_4_.jpg

Dekens (van wol of welk materiaal je dan ook maar wilt)

Basis kleding zoals ondershirts waar je nooit genoeg van hebt.

Allemaal producten die hun waarde door de tijd heen zullen behouden.

En dan vergeet ik ongetwijfeld nog onmundig veel :)!

Al met al kun je met deze opsomming al gemakkelijk 2 tot 5.000 euro verder zijn. Niet slecht voor een eerste investering hé :)?

• Leuk 1
Link naar reactie

Jaren terug zag je mensen heel snel anderen voor gek uitmaken, aluhoedjes noemen. Ik merk nu dat nogal wat van die mensen bijgedraaid zijn, vooral na 2008 is het snel gegaan. Bedoel trouwens niet de mensen die denken dat een grote ruimteschip hun komt redden en dat ze in hun dromen met aliens communiceren :-)

Link naar reactie

@Flow, dankjewel, ga ik uitprinten en ophangen.

@phaelin, geld uitgeven aan spullen is een goed idee maar niet aan onzin.

Een paar (mogelijk nuttige) aanschaffingen:

Kas:

http://www.koopjetuinkas.nl/tuinkas-rhodos-6-mm-beglazing.html#.VFLMcfmG9hh

Zo'n kas zou ik niet nemen. Het is zo'n zelfbouw ding en de ramen van polycarbonaat klapperen bij een beetje wind of waaien er zelfs uit bij een harde wind. Daarnaast zijn ze absoluut niet waterdicht en de deur, zelfde laken en pak. Ik heb er een gehad en van alles geprobeerd zelfs de ramen dichtkitten.

Wil je een kas neem dan een "echte" ouderwets gemaakt of bouw een tunnel kas met goede folie.

PS ik begrijp eigenlijk niet wat dit te maken heeft met de naheffing, maar waarschijnlijk moeten we allemaal aan de volkstuin (Klijnsma;)).

Link naar reactie

Geenstijl komt met een hele subtiele vorm van burgerlijk verzet: het afplakken van de EU sticker op je kenteken met de Nederlandse vlag. Ik dacht eerst dat het een grap was dat je dat € 147 kost, maar nu ik begrijp dat het echt niet mag, heb ik prompt 6 stickers besteld.

Voor mooie verhalen:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/10/fuck_the_eu.html

Bestellen kan na 10 schermen door te klikken op https://www.uwonvrede.nl.

• Leuk 1
Link naar reactie

@FincaInSpanje,

Ik bedoel dan ook eerder een 'kas' in het algemeen dan specifiek dit type (materiaal)

Wat is een 'echte ouderwetse' kas?

Ik opper de suggesties opmdat @phaelin soms de neiging had al zijn geld op te maken aan onzin dingen. Dan kunnen ze geen geld bij hem vandaan halen want hij heeft niks dan.

Echter leek het mij dan een goed plan om een paar producten aan te geven die een investering altijd waard zijn.

Link naar reactie

Geenstijl komt met een hele subtiele vorm van burgerlijk verzet: het afplakken van de EU sticker op je kenteken met de Nederlandse vlag. Ik dacht eerst dat het een grap was dat je dat € 147 kost, maar nu ik begrijp dat het echt niet mag, heb ik prompt 6 stickers besteld.

Voor mooie verhalen:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/10/fuck_the_eu.html

Bestellen kan na 10 schermen door te klikken op https://www.uwonvrede.nl.

Zouden mijn bekeuringen uit Frankrijk niet meer doorgestuurd worden als ik de NL af plak met een EU sticker? En waarom is het eigenlijk verboden?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...