Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Nonkel Jones

Nederland krijgt naheffing van 648 miljoen(!)euro

Recommended Posts

In verband met het hanteren van een nieuwe rekenmethode krijgt Nederland - volgens het gezaghebbende edoch mainstream Financial Times - een naheffing van 642 miljoen euro.

http://www.bnr.nl/feeds/anp/BIN/461804-1410/nederland-krijgt-naheffing-op-eu-afdracht

Dat is te gek voor woorden, maar wat zei die gluiper van een Dijsselbloem eerder? Nou? Wat zei die rat samen met die premier met zijn veel te grote hoofd en imitatie Gerrit Zalm-glimlach eerder? Et voila:

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3640090/2014/04/23/Dijsselbloem-Geen-naheffing-EU-afdracht-door-Brussel.dhtml

Benieuwd wat beforeitsnews.com ervan vindt...

• Leuk 1

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Deze kwestie zal het nieuws nog wel een tijdje domineren.

Lidstaten en EU-parlement moeten er nog mee instemmen en ook de Britten zijn 'not amused' (die krijgen 2,1 miljard extra voor hun kiezen). Zelfs de juridische weg wordt onderzocht.

Handig, zo'n andere rekenmethode van de EU, creatief een gat dichten in de begroting van 2014. :mad:

Maar ja, 't is wel MSM he! 't Zal dus wel onzin zijn. :rolleyes: :p (iets zegt me dat dergelijk MSM nieuws veel sneller gelooft wordt......)

Deze post delen

Het zijn toch ook wel een stel zwijnen, daar in Brussel. Terwijl alle lidstaten zuchten en steuenen onder de gevolgen van de crisis, terwijl een aantal banken de stresstest wederom niet hebben doorstaan, terwijl een nieuwe crisis gloort aan de horizon, zullen zij het beetje groei dat er is geweest nog even afromen.

Onbegrijpelijk.

Deze post delen

Mooi moment om tegen brussel te zeggen, dikke lul, drie bier, geen duppie meer. Uit de EU stappen. Engeland doet mee, Frankrijk ook, die zitten ook tegen het hele zooitje aan te hikken. Einde van een mislukt experiment. Gewoon weer terug naar vroeger, ieder land zijn eigen besonjes, en onderling handelen zonder dat boevencircus, met die achterlijke regeldrang en geldverslindend gedrag.

Deze post delen

Dat is het begin van het feestje. Nu ruim een half miljard. Misschien komt Nederland daardoor wel over de 3% norm voor de begrotingstekorten en kunnen we rekenen de volgende naheffing. Daarna komt de ECB tot de conclusie dat ze na de Asset Quality Review een nieuwe 'Capital Raising' nodig hebben. Brussel is verworden tot een ontembaar geldverslindend machtswellustig monster, met dank aan het stemgedrag van de burger.

• Leuk 1

Deze post delen

Rutte wist bij de NOS te vertellen onaangenaam verrast te zijn en de zaak tot op de bodem uit te zoeken.

Hoe kan dat, als je mijn eerdere linkjes leest? Hij zal toch niet jokkebrokken? Of weet hij niet wat de PVV vroeg en wat Dijsselbloem antwoordde?

Deze post delen

In verband met het hanteren van een nieuwe rekenmethode krijgt Nederland - volgens het gezaghebbende edoch mainstream Financial Times - een naheffing van 642 miljoen euro.

http://www.bnr.nl/feeds/anp/BIN/461804-1410/nederland-krijgt-naheffing-op-eu-afdracht

Dat is te gek voor woorden, maar wat zei die gluiper van een Dijsselbloem eerder? Nou? Wat zei die rat samen met die premier met zijn veel te grote hoofd en imitatie Gerrit Zalm-glimlach eerder? Et voila:

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3640090/2014/04/23/Dijsselbloem-Geen-naheffing-EU-afdracht-door-Brussel.dhtml

Benieuwd wat beforeitsnews.com ervan vindt...

Nu lees ik op de msm de volgende quotes:

''Naheffing EU-afdracht verkeerde boodschap op verkeerd moment. Raar verhaal. Kabinet opheldering gevraagd. Lijkt op straf voor goed presteren'', twitterde het VVD-Tweede Kamerlid Mark Verheijen.

Zijn CDA-collega Eddy van Hijum gebruikte hetzelfde medium om zijn ongenoegen kenbaar te makken. ''Het moet niet gekker worden.''

Wat ik niet begrijp is hoe men verbaasd kan zijn over deze ontwikkeling.

Stel dat je met 9 vrienden afspreek dat je 1 week gezamenlijk op vakantie gaat en gezamenlijk alle kosten naar ratio van inkomen gaat betalen.

En stel dat de totale kosten 10.000 euro zijn, en dat de inkomstenverhouding tussen de rijkste en de armste persoon zijn: (even makkelijk rekenen)

10,20,30,40,50,60,70,80,90,100

Hoe kan je dan verbaasd zijn dat de rijkste in verhouding (afgerond) 3 keer meer moet betalen dan de armste!

Dat was toch “part of the deal” waar iedereen op woensdag 1 juni 2005 volmondig ja op heeft gestemd?

Oh, das waar ook, we stemden met 61,6% voor nee, en kregen vervolgens de figuurlijke middelvinger.

Dat men in Brussel “ons” moet vertellen dat we het financieel niet op orde hebben, terwijl ze hun eigen boekhouding zelf niet op orde hebben, is wel erg alarmerend te noemen.

Dat ze hun tekort oplossen door “de spelregels” te veranderen is niet meer dan logisch.

Nu zou ik redelijk pissed zijn als ik met mijn figuurlijke 9 vrienden reken op 10.000 euro, maar door obscure vage projecten / declaraties / subsidies ineens te horen krijg dat het op 15.000 euro uitkom, maar dan nog was de afspraak dat we het “samen” zouden betalen, dus moet ik achteraf niet janken.

Wat ik wil zeggen is dat men dit VOORAF had kunnen bedenken en dat we niet ACHTERAF verontwaardig moeten zijn.

• Leuk 2

Deze post delen

Niet alleen Nederland hoor. Engeland moet er ook aan geloven (en waarschijnlijk de rest van de EU ook).

EU makes Britain pay for recovery

David Cameron is fighting to stop Britain being forced to pay an extra £1.7billion to the European Union due to the success of the British economy. “It’s going to be a stormy few weeks for Mr Cameron. This news could not be worse,” said a loyalist Conservative backbench MP.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/eu/11184044/EU-makes-Britain-pay-for-recovery.html

Deze post delen

Niet alleen Nederland hoor. Engeland moet er ook aan geloven (en waarschijnlijk de rest van de EU ook).

EU makes Britain pay for recovery

David Cameron is fighting to stop Britain being forced to pay an extra £1.7billion to the European Union due to the success of the British economy.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/eu/11184044/EU-makes-Britain-pay-for-recovery.html

Ik las al een bedrag van ruim 2125 milj. voor GB:

25tf4go.jpg

Vraag me af of ze dat in Engeland zullen pikken.

Deze post delen

Het zijn gewoon een stelletje dieven en zakkenvullers daar(Brussel). En dan te bedenken dat onze regering daar achterstaat (walgelijk).

Deze post delen

Soms heb ik de illusie dat we op dit forum elkaar scherp kunnen houden doordat iedereen vanuit zijn perspectief bepaalde zaken probeert te belichten.

Eens zijn met elkaar is niet eens een voorwaarde.

En dan schrik ik wakker en merk dat de botsende ego’s het toch weer niet konden laten.

Actie/reactie, weet je wel

“Ja, maar hij begon hoor juffrouw”

zucht, ik ga pitten.

• Leuk 1

Deze post delen

Ik verbaas me over de verbazing alhier...

Precies, ik neem aan dat lulletje Rutte ook kan rekenen en dat zijn ambtenaren de nieuwe rekenmethode hem lang en breed hebben voorgerekend. Anders zou hij helemaal moeten opstappen en ben je niet geschikt voor je werk.:confused:

Ze hadden gewoon geld nodig bij de EU en dat konden politici in tijden van crisis niet verkopen aan de achterban. Dus stelde men een andere rekenmethode voor, zodat ze het geld alsnog binnen weten te harken.:mad:

Deze post delen

zéér duidelijk:

"De minister sprak tegen dat de naheffing komt doordat er een nieuwe rekenmethode wordt gebruikt om de economie van een land in te schalen. De afdracht van een land aan de EU is een percentage van het bruto binnenlands product en omdat de Nederlandse economie groter is door de nieuwe rekenmethode stijgt ook de afdracht."

wie kan me dit even uitleggen...??

Deze post delen

Die lul die zijn mooie baantje is misgelopen moet niet zo kletsen met 'ik ben onaangenaam verrast...'! Hij wist er op 23 april al vanaf: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3640090/2014/04/23/Dijsselbloem-Geen-naheffing-EU-afdracht-door-Brussel.dhtml , godverdegodgodverdomme! Met andermans geld is het makkelijk smijten.

Deze post delen

Ja, de grijze en zwarte economie gaat ineens meetellen.

'En het verhaal is nog vreemder. Want om te bepalen hoeveel een land moet betalen aan Brussel, wordt nu ook de geschatte omvang van de 'schaduweconomie' meegerekend. Dat is het zwarte circuit van prostitutie, sigarettensmokkel en drugshandel. In bijvoorbeeld de Verenigde Staten gebeurt dit al langer. Maar het blijft bizar. Criminaliteit die aan de ene kant wordt bestreden, wordt aan de andere kant gezien als toegevoegde waarde aan de economie', aldus de AD-chef.'

Benieuwd wat dat voor een effect op de Spaanse, Italiaanse en Griekse bijdrage gaat hebben, of de EU ook daar geld gaat binnenharken...

• Leuk 1

Deze post delen

Jammer dat de EU er niet voor de normale man / vrouw is anders was ik voor. Nu zijn het vooral banksters and puppets die aan de top staan met af en toe een bot naar de burger gooien om ze rustig te houden. Verwacht eigenlijk dat de fransen de eerste zullen zijn die Brussel de deur uit gooien.

Deze post delen

Het vak 'regentje spelen' is alleen leuk als je het zelf bent.

Vroeger pestte de politici de burger met allerlei belastingen, tegenwoordig pest internationale politici de nationale politici.

Ach ja, die goeie oude tijd hé :)?

Rutte, gooi die portomonnee open en doe eens even gezellig en betaal dit rondje is even uit eigen zak. Na alle heffingen, loze belofte van kortingen, 18 miljard aan bezuinigingen en ander soort 'oplichterij' zijn we wel klaar met 'rondjes geven'.

Non dieu et Merde! Fransen, grijp je kans en werp jezelf uit de EU! Waar is het chauvinisme als je het nodig hebt?

Deze post delen

Nu lees ik op de msm de volgende quotes:

Wat ik niet begrijp is hoe men verbaasd kan zijn over deze ontwikkeling.

Stel dat je met 9 vrienden afspreek dat je 1 week gezamenlijk op vakantie gaat en gezamenlijk alle kosten naar ratio van inkomen gaat betalen.

En stel dat de totale kosten 10.000 euro zijn, en dat de inkomstenverhouding tussen de rijkste en de armste persoon zijn: (even makkelijk rekenen)

10,20,30,40,50,60,70,80,90,100

Hoe kan je dan verbaasd zijn dat de rijkste in verhouding (afgerond) 3 keer meer moet betalen dan de armste!

Dat was toch “part of the deal” waar iedereen op woensdag 1 juni 2005 volmondig ja op heeft gestemd?

Oh, das waar ook, we stemden met 61,6% voor nee, en kregen vervolgens de figuurlijke middelvinger.

Dat men in Brussel “ons” moet vertellen dat we het financieel niet op orde hebben, terwijl ze hun eigen boekhouding zelf niet op orde hebben, is wel erg alarmerend te noemen.

Dat ze hun tekort oplossen door “de spelregels” te veranderen is niet meer dan logisch.

Nu zou ik redelijk pissed zijn als ik met mijn figuurlijke 9 vrienden reken op 10.000 euro, maar door obscure vage projecten / declaraties / subsidies ineens te horen krijg dat het op 15.000 euro uitkom, maar dan nog was de afspraak dat we het “samen” zouden betalen, dus moet ik achteraf niet janken.

Wat ik wil zeggen is dat men dit VOORAF had kunnen bedenken en dat we niet ACHTERAF verontwaardig moeten zijn.

Wat ik werkelijk niet snap en ook nooit heb begrepen is dat we via Brussel ons huishoudboekje delen. Ik zou zeggen, probeer dat eerst eens met één hele straat en kijk dan eens wat er gebeurt. Hoe wil je dit in godsnaam regelen in heel Europa. Nogmaals, de basis van de EU is in de jaren 50 opgericht door de halve administratie van Hitler om op die manier te proberen alsnog Eén Rijk te krijgen.

Deze post delen

Ze gaan dus gewoon dokken, misschien een paar miljoen eraf maar dokken gaan ze.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3776357/2014/10/26/Als-feiten-kloppen-betaalt-kabinet-naheffing.dhtml

Da's toch meestal het spel? Eerst een waanzinnig hoog bedrag roepen, wachten op het protest. Dan wat eraf halen, wij denken dat we wat bereikt hebben en zij krijgen precies wat ze origineel in gedachten hadden. Misschien nog wel meer :mad:

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...