Ga naar inhoud
GENEGEERD

Yes, ik heb een TESLA gekocht

Kans
 Share

Recommended Posts

Na lang twijfelen hebben we een Tesla besteld.

Het is wel even slikken geweest om zo'n enorm bedrag af te zien tikken voor een stom vervoersmiddel, maar laat me eea uitleggen.

Normaal zou ik aan mijn conventionele auto ~ 20.000 euro spenderen en ik heb me voor genomen dat een eventuele nieuwe, vanwegen de garantie, geen zorgen enz, ongeveer 10.000 extra zou mogen kosten, dus buget was max 30.000 euri.

Met mijn huidige auto heb ik 300.000 km gereden en dus aan brandstof kosten 45.000 gespendeerd.

Dus heb ik het budget verhoogt met de brandstof kosten en kwam ik op 75.000 euro uit.

Ik had al naar electrische auto's gekeken maar was altijd afgehaakt omdat de te rijden afstand op een acculading te kort was~ 150km, de auto te klein, je de accu leased, enz enz.

Maar door het rekenen aan deze electrische auto's kwam ik dus wel op de voordelen uit:

Minder onderhoud, veel minder brandstof kosten, onafhankelijk van brandstof ( als het echt eng wordt kan ik voor 15.000 zonnepanelen op mijn dak leggen en geheel autonoom auto rijden) enz.

Met mijn nieuwe auto heb ik 500km bereik op een acculading en 1000 oplaadcyclus garantie op de accu dus dat is 500.000 km.

Geen onderhoud die je standaard aan de motor kwijt bent wat dus ongeveer samen met de besparing op de wegenbelasting de oplaadkosten van het rijden ruim afdekt

Dus als je de rekensom maakt kom je al heel snel tot de conclusie dat je geld gaat overhouden.

Dus ben ik vandaag naar de dealer gegaan.

Ik maakte bij de dealer duidelijk dat ik serieus in de markt was voor een goede electrische auto en het was meteen raak.

De verkoopsters, ik schat ongeveer 26 jaar en bloedmooi, had me meteen door en het begon met een echte mok herlijke cappuccino, waar ze ook nog eens als een ervaren baristo zo'n mooi motiefje op de schuimlaag wist te maken, daar had ik na de reis naar de dealer precies zin in, een croissant met kaas maakte het helemaal af.

Eerst door de showroom.

Man man zo'n Tesla is in het echt toch nog een stuk imposanter dan op de plaatjes, mooi lijnen spel, sportieve look, en helemaal een sportief karakter maar dat kwam pas wat later aan de orde.

Ik heb voor een diepblauwe gekozen, precies de kleur waar ik al heel lang naar opzoek was.

Het display is een enorm gaaf tft scherm waar alle functie's echt mooi duidelijk en overzichtelijk op te zien zijn.

De autotechniek heeft toch echt wel een flinke sprong gemaakt de laatse jaren.

Na ongeveer een half uurtje door de opties gegaan te zijn ben ik wel wat boven het budget uitgekomen, maar omdat dit mijn eertste echt nieuwe auto wordt had ik daar niet zo veel moeite mee. Ik verwacht dit jaar ook weer een leuke winstuitkering dus die is aan een goed doel besteedt...

De verkoopster stelde voor om een proefrit te maken, ik was er van uitgegaan dat dat niet kon en was dus best verrast en binnen 20 minuten zaten we in een sportieve uitvoering, zoals ik dus besteld heb, om die eens even aan de tand te voelen.

Shit, ik wist dat hij snel moest zijn maar dit was echt onvoorstelbaar in 5 seconden zit je aan de honderd, zonder lawaai zonder schakelen,.. het was een rare gewaarwording, electrisch rijden is niet de toekomst het is er gewoon en super.

We hebben na een halfuurtje rijden even een koffiepauze gedaan en Natalie bleek ook nog aardig wat van de techniek te weten, gewicht accucapaciteit, oplaadtijden dat was geen domme meid.

Na 10 minuten vroeg ze waarom ik eigenlijk voor electrisch had gekozen, en zonder er echt bij na te denken vertelde ik dat ik de economie zag verslechteren de energieprijzen omhoog zag gaan, en dus minder afhangkelijk van het systeem wilde zijn.

Ik legde haar uit dat ik dus eigenlijk 10 jaar zekerheid kocht voor een vaste prijs en onafhankelijk zou worden van eventueel stijgende bezine of zelfs een nieuwe energiecrisis en dat ik er desnoods over dacht om zelf de benodigde zonnepanelen op het dak te leggen.

Blijkbaar was ik dus iets te makkelijk te lezen wat ze zij, " jij bent ook een prepper?"

Shit dacht ik, dat was niet handig..

Ze zag blijkbaar meteen dat ik me 'betrapt' voelde en zij op iets gedemte toon " niks raars hoor ik prep zelf ook en herken je verhaal gewoon perfect".

Tja soms kom je dus preppers tegen op plaatsen waar je het nooit zou verwachten.

We reden terug naar de showroom en hadden nogal wat te vertellen omdat we dus aardig op een lijn zaten.

Na 10 minuten zaten we op het kantoor en maakte Natalie de bestelling op de computer in orde.

Nadat we alle opties nog eens hadden doorgenomen, tja ik zat dus wel wat veel boven budget maar ja het geld is er dus vooruit, na de laatste handelingen begon ineens een groene balk te knipperen..

Ik denk wat nu weer?

Blijkt dat ik de 500.000 ste tesla heb gekocht...,wtf.

En nou heb ik normaal nooit eens mazzel wat blijkt ik krijg 50% korting...,holyshit 50%

En als toetje op de taart mag ik 5 jaar lang gratis gebruik maken van alle tesla snellaad punten binnen europa....

Ik kon het echt niet geloven.

Ik omhelsde Natalie spontaan en gaf haar een kus op de wang en bedankte haar, shit wat een mazzel dacht ik wel tien keer.

Ondertussen was de filiaalmanager binnen gekomen en was er ook nog wat papierwerk, altijd hetzelfde natuurlijk.

Ik moest tekenen dat ik accoord ging met publicatie van de actie en dat mijn oplaadbedrag geregistreerd zou worden en nog wat van die saaie zaken.

Na een half uur was ook dat gezeik achter de rug en wilde ik de terugreis anvangen.

Natalie zie dat ze toevallig tegen de belgische grens aan woonde en dat ze me wel wilde brengen dan kon ik ook nog een stuk in haar Tesla rijden . Dat sloeg ik natuurlijk niet af.

Ze had al redelijk wat overuren dus ze stelde voor om meteen te vertrekken.

Wow wat rijd zo'n wage toch geweldig, een uurtje rijden kost echt totaal geen moeite of energie, het zal er ook wel mee te maken hebben dat het meeste geluid wat je hoort de banden op het wegdek zijn en niet de motor geluiden.

We hebben echt goed over preppen kunnen praten, raar dat je meteen een soort klik hebt met een andere prepper.

Ze stelde voor om bij haar thuis langs te gaan en ik zag in haar blik dat ze wat voor me voelde.........

En als je dit verhaal dus het zitten lezen zonder je af te vragen wtf, dit is wel te mooi om waar te zijn, dan ben je echt te goedgelovig!

Als je dit verhaal hebt zitten lezen en vroeg je een paar keer af wtf, dan neem ik aan dat je dat ook denkt als je de mooie verhalen over de beurzen, de economie, de schulden, de derivaten, en onze toekomst hoort?

Nou laat ik je vertellen dat gevoel is geheel terrecht, dit verhaal is net als wat onze overheden en msm ons proberen voor te houden gewoon te mooi om waar te zijn.

Prep ze,

K a n s

• Leuk 7
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Veel mensen vergelijken de CO2 uitstoot van opgewekte elektriciteit per kilometer in een energiecentrale met het equivalent van benzine in de tank van een auto.

Daarbij vergeten ze dat het minimaal zo'n 300 gram CO2/km kost om die benzine bij de pomp te krijgen. :p

Elektrisch rijden wint het qua CO2 uitstoot altijd van de meest zuinige benzine auto.

Voor een niet prepper goede keus dus.

Link naar reactie

De topic titel was al een wtf momentje maar goed, Tesla maakt zeker mooie auto's en als je er het budget voor hebt, waarom niet :) Verder redelijk geloofwaardig verhaal tot de vraag of je ook prepper bent, toen begon ie weer met wtfjes te gooien :p en tegen het einde vroeg ik me af wanneer de ontknoping zou komen dat het toch allemaal net niet zo is gegaan...

Link naar reactie

De berekening is er een die ik echt gedaan heb in een ongoing overweging een electrische auto aan te schaffen.

Ik zat te lezen dat Mercedes, DB, hun Tesla positie heeft verkocht 10%, en toen kwam dit idee spontaan naar boven.

Als die 50% korting er komt zou die Tesla er ook nog komen ook.....

K a n s

Link naar reactie

Whaha, geweldig genoten hier.

In m'n hoofd zag ik je al die dingen uitvoeren:p.

Kans, zoenend met een 26jarige bloedg.... ehm, bloedmooie Nathalie die niet dom is ook nog...

Neuh....Kans lijkt mij zo'n type van eeuwige trouw enzo.

Maar je had me bijna tuk hoor Kans...meer door de berekening in het begin dan door het mooie verhaal wat erna kwam.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...