Ga naar inhoud
GENEGEERD

Aanslagen in Canada

Dreutel
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik heb nog niets gehoord over de religie. Ik hoop dat het een keer dat er geen religieus motief achter zit. Met name islam is slecht in het nieuws. Dit veroorzaakt alleen maar maatschappelijke stress.

Tsja, ze spreken over een geradicaliseerde man...

Van een radicale breiclub? Boos dat hun favoriete wol deze week niet leverbaar is?

Begrijp me niet verkeerd, ik hoop het ook, maar helaas is het waarschijnlijk niet zo...

Link naar reactie

"It is always stunning when a country that has brought violence and military force to numerous countries acts shocked and bewildered when someone brings a tiny fraction of that violence back to that country"

"That’s the nature of war. A country doesn’t get to run around for years wallowing in war glory, invading, rendering and bombing others, without the risk of having violence brought back to it."

bron: Canada, At War For 13 Years, Shocked That ‘A Terrorist’ Attacked Its Soldiers

https://firstlook.org/theintercept/2014/10/22/canada-proclaiming-war-12-years-shocked-someone-attacked-soldiers/

algemeen zeer goed artikel, niet alleen toepasbaar op canada, maar ook bv op nederland en vele andere landen....

Link naar reactie

Ik ben benieuwd of we er hier nog wat van gaan merken maar als ik dan dit weer lees

Op advies van de Nationale Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid is de politie extra zichtbaar op drukke plaatsen, zoals stations

En ik denk aan de uitstraling die de gemiddelde Nederlandse agent heeft dan maak ik me licht zorgen. Zeker als Nederlandse militairen niet meer in uniform over straat mogen.

Zucht

3bb000c07bebd2ddd883460e7654ff70.jpg

Link naar reactie

Ik ben benieuwd of we er hier nog wat van gaan merken maar als ik dan dit weer lees

En ik denk aan de uitstraling die de gemiddelde Nederlandse agent heeft dan maak ik me licht zorgen. Zeker als Nederlandse militairen niet meer in uniform over straat mogen.

Zucht

De hoge kwalitatieve eisen die men 10-15 jaar geleden aan een agent stelde, heeft men lang en breed laten varen. Niet alleen omdat er anders te weinig nieuwe jonge agenten bij zouden komen, maar ook omdat we anders niet voldoende zouden scoren op de zgn. "lijstjes". Zoveel procent vrouwen, zoveel procent allochtonen etc. Nu hebben we dus een politiemacht met een stuk minder kwaliteit dan voorheen op verschillende vlakken. Daarnaast is de criminaliteit steeds harder geworden en onze agenten lopen er in verhouding redelijk onder bewapend bij (vergelijk maar eens met een agent in Canada of de VS of zelfs in Spanje). Dan hebben we ook nog eens tig regeltjes verzonnen, dus al met al hebben we de politie flink uitgehold. En zeg eens eerlijk, wie wil er nu nog voor 1500€ levensgevaarlijk werk doen met de kans dat je iets overkomt door een slechte visie en slecht beleid.

Agenten die we in deze tijd nodig zouden hebben? Ik denk van het type "Marinier\Commando", respect, rechtlijnig, rechtvaardig .... met verkeersregelaars winnen we deze oorlog nooit (overigens respect voor verkeersregelaars:rolleyes:).

on topic:

Overigens hoorde ik net op de radio wat fragmenten uit Canada en ze hebben behoorlijk lopen knallen in dat overheidsgebouw met semiautomatische wapens.:eek:

Link naar reactie

Dader

De dader is inmiddels geïdentificeerd als de 32-jarige geboren Canadees Michael Zehaf-Bibeau. Hij was recentelijk tot de islam bekeerd. Dat hebben functionarissen in Canada bevestigd, melden verscheidene media in het Noord-Amerikaanse land.

Volgens de Canadese tv-zender CTV News was zijn paspoort ingenomen omdat hij geradicaliseerd was en werd hij in de gaten gehouden door de Canadese inlichtingendiensten. Hij stond bekend als een 'high-risk-traveller' en had een strafblad, aldus CTV News. Zehaf-Bibeau werd na zijn daad doodgeschoten.

Volgens CBC News gaat zijn strafblad tien jaar terug en is hij onder meer veroordeeld voor drugsbezit, beroving en het uiten van bedreigingen. Hij ging in onder meer Quebec en Vancouver in de fout.

Naam

Zehaf-Bibeau werd na zijn daad doodgeschoten. Hij werd geboren in Quebec als Michael Joseph Hall, maar veranderde op enig moment zijn naam.

http://www.nu.nl/buitenland/3910160/canada-laat-zich-niet-intimideren-aanslagen.html

Link naar reactie

Zucht

3bb000c07bebd2ddd883460e7654ff70.jpg

Lijken me vier intelligente frisse meiden, niks mis mee. Zucht. Hoeveel eeuwen gaat het nog duren, voordat de laatste man is uitgestorven die maar niet kan begrijpen, dat vrouwen ook 'hun mannetje staan' als het moet.

Link naar reactie

Meningen mogen verschillen Dick

Ik ben ook overtuigd dat een iets stevigere aanpak wel op zijn plaats is onderhand.

Filmpje hieronder zie ik die meiden niet snel doen :cool:

[video=youtube_share;nmjecf0wgJ8]http://youtu.be/nmjecf0wgJ8

Helaas komen veel meningen uit de onderbuik. Ik ben reuze blij dat je de Nederlandse politie dingen zoals in dit filmpje niet gauw ziet doen. Verder heb ik het echt helemaal compleet gehad met het discrimineren van vrouwen. Zo aards primitief. En wat denk je, als je naast die vier meiden vier jochies van die leeftijd zet, maken die dan wel indruk met hun uiterlijk?? Je moest eens weten hoeveel melkmuilen ik bij de mariniers heb gezien. Maar al te vaak uitstekend opgeleide en goed functionerende kerels. We mogen blij wezen -zeker vanwege de vergrijzing die voor de deur staat- dat de politie nog dit soort jonge meiden weet te werven. En dat zal moeten als ze van school afkomen. Je kunt moeilijk tegen ze zeggen, ga eerst maar tien jaar in het magazijn liggen rijpen of zo. Denk nou toch eens na!!

Link naar reactie

Helaas komen veel meningen uit de onderbuik. Ik ben reuze blij dat je de Nederlandse politie dingen zoals in dit filmpje niet gauw ziet doen. Verder heb ik het echt helemaal compleet gehad met het discrimineren van vrouwen. Zo aards primitief. En wat denk je, als je naast die vier meiden vier jochies van die leeftijd zet, maken die dan wel indruk met hun uiterlijk?? Je moest eens weten hoeveel melkmuilen ik bij de mariniers heb gezien. Maar al te vaak uitstekend opgeleide en goed functionerende kerels. We mogen blij wezen -zeker vanwege de vergrijzing die voor de deur staat- dat de politie nog dit soort jonge meiden weet te werven. En dat zal moeten als ze van school afkomen. Je kunt moeilijk tegen ze zeggen, ga eerst maar tien jaar in het magazijn liggen rijpen of zo. Denk nou toch eens na!!

Mee eens dat vrouwen hun mannetje kunnen staan. Niet mee eens dat er door de politiek een percentage vrouwen en allochtonen wordt genoemd die zo nodig bij een organisatie moeten gaan werken. Ook dat is discriminatie. Neem gewoon de beste mensen die je kunt krijgen en als blijkt dat het 80% mannen zijn, dan neem je die want die zijn het beste voor het werk.:) Zo ook voor allochtone agenten in spe, als die gewoon niet voldoende de taal beheersen, de NL cultuur begrijpen of het niveau niet halen, dan neem je gewoon Hollandse kaaskoppen. We hebben allemaal die vrouwelijke Amsterdamse politiechef op TV wel gezien, die er niets van bakt en op alle fronten incapabel is. Hierdoor heeft een andere agent (man of vrouw) de functie niet gekregen en de politie is veel schade aangedaan.:mad:

Dus neem gewoon de beste mensen die het geschiktst zijn.:rolleyes:

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik ben het met jullie beide eens. Er zitten nu een aantal mensen bij de politie die er gewoon niet horen maar zijn aangenomen vanwege beleid (zoveel procent van dat etc..). Maar ze hoeven ook weer niet onderstaande uitstraling te gaan krijgen (foto uit NYC). Hang agenten vol met al die meuk en ze gaan zich er naar gedragen ook. Ik begrijp best dat politie agent een vreselijk moeilijk en vooral ondankbaar beroep is. Maar degenen die het van hogerhand allemaal verzinnen zouden toch beter moeten weten.

police.jpg.6c317e09a4ab65f9ebf31545d82e9a4f.jpg

Link naar reactie

Tuurlijk is het prima dat er vrouwen politie agente zijn! Net zoals ik groot respect heb voor de dames van de IDF

En bij het korps mogen geen vrouwen he? Vind je dat ook een slechte zaak?

• Leuk 1
Link naar reactie

Dader

De dader is inmiddels geïdentificeerd als de 32-jarige geboren Canadees Michael Zehaf-Bibeau. Hij was recentelijk tot de islam bekeerd. Dat hebben functionarissen in Canada bevestigd, melden verscheidene media in het Noord-Amerikaanse land.

Volgens de Canadese tv-zender CTV News was zijn paspoort ingenomen omdat hij geradicaliseerd was en werd hij in de gaten gehouden door de Canadese inlichtingendiensten. Hij stond bekend als een 'high-risk-traveller' en had een strafblad, aldus CTV News. Zehaf-Bibeau werd na zijn daad doodgeschoten.

Volgens CBC News gaat zijn strafblad tien jaar terug en is hij onder meer veroordeeld voor drugsbezit, beroving en het uiten van bedreigingen. Hij ging in onder meer Quebec en Vancouver in de fout.

Naam

Zehaf-Bibeau werd na zijn daad doodgeschoten. Hij werd geboren in Quebec als Michael Joseph Hall, maar veranderde op enig moment zijn naam.

http://www.nu.nl/buitenland/3910160/canada-laat-zich-niet-intimideren-aanslagen.html

Dat zijn de ergste, net een soort ex-rokers die andere rokers gaat bekeren. ;)

Recentelijk bekeerd (door wie?) en de kop vol rare ideeën. Dat soort volk heeft niets te maken met normale moslims.

Link naar reactie

En bij het korps mogen geen vrouwen he? Vind je dat ook een slechte zaak?

Vrouwen zijn prima geschikt om marinier of commando te worden. Helaas zijn veel mannen niet geschikt om met vrouwen te dienen. Dat leidt tot een groot aantal aan hormonen gerelateerde incidenten. Of je krijgt kerels die onder gevechtsomstandigheden zo nodig de galante ridder moet spelen en noem de ellende maar op. Ik heb er altijd voor gepleit, om alle functies binnen de krijgsmacht open te stellen voor mannen en vrouwen, maar ze wel in aparte eenheden in te delen. Dus gewoon een apart schip met vrouwen, en dan niet alleen een bevoorradingsschip maar rustig ook een fregat. En een apart bataljon met vrouwelijke mariniers.

Link naar reactie

Vrouwen zijn prima geschikt om marinier of commando te worden. Helaas is een groot aantal mannen niet geschikt om met vrouwen te dienen. Dat leidt tot een groot aantal aan hormonen gerelateerde incidenten. Of je krijgt kerels die onder gevechtsomstandigheden zo nodig de galante ridder moet spelen en noem de ellende maar op. Ik heb er altijd voor gepleit, om alle functies binnen de krijgsmacht open te stellen voor mannen en vrouwen, maar ze wel in aparte eenheden in te delen. Dus gewoon een apart schip met vrouwen, en dan niet alleen een bevoorradingsschip maar rustig ook een fregat. En een apart bataljon met vrouwelijke mariniers.

Kijk in die vorm zie ik er wel iets in.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...