Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Mandy Lifeboats

[Brand Kampen 22-10-14] NL Alert & sirenes hier...

Recommended Posts

Er is hier op een paar km een grote brand op het industrieterrein (GRIP 3 inmiddels) bij een van de havens, via twitter van het plaatselijk nieuws kreeg ik al de waarschuwing om ramen en deuren te sluiten en de ventilatie uit te schakelen. Een paar minuten geleden kreeg ik een NL Alert en even later ging het luchtalarm af. Het systeem werk dus wel....

(Hoewel, voor mijn gevoel toch een beetje aan de late kant, de brand is al wel een uurtje gaande). Bleh, het stinkt hier flink, ook met dichte ramen en deuren :(

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=201517

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dankjewel Dick :) Kat & ik stellen het op prijs. Voorlopig ga ik toch eerst maar eens even ontbijten, ook belangrijk. Maar mocht ik verdwijnen dan weten jullie waar het aan ligt...

Het stinkt ECHT! Yuck....

Deze post delen

Maak je geen zorgen. Het stinkt wel maar is niet gevaarlijk voor de volksgezondheid. Dat maken ze zo bekend.

Deze post delen

Maak je geen zorgen. Het stinkt wel maar is niet gevaarlijk voor de volksgezondheid. Dat maken ze zo bekend.

Zit u dan dicht bij het "vuur" ?

Deze post delen

Gast DickBerts
Dankjewel Dick :) Kat & ik stellen het op prijs. Voorlopig ga ik toch eerst maar eens even ontbijten, ook belangrijk. Maar mocht ik verdwijnen dan weten jullie waar het aan ligt....

Ja, dan heeft de kat gerookte Mandy als ontbijt gehad.

Deze post delen

Dankjewel Dick :) Kat & ik stellen het op prijs. Voorlopig ga ik toch eerst maar eens even ontbijten, ook belangrijk. Maar mocht ik verdwijnen dan weten jullie waar het aan ligt...

Het stinkt ECHT! Yuck....

De dichtsbijzijnde woonwijk is toch wel een kilometer verder dacht ik? (greente). Maar welke kant trek de rook op, naar de stad las ik.

Deze post delen

Ach ja, dat staat op hun checklist he?

Inderdaad. Dat leren ze op de cursus "Effectieve voorlichting van de Pers" volgens mij is dat de eerste les. Als je kan zo ik mijn eigen plan trekken en naar een stek gaan waar je uit de rook zit.

Deze post delen

De dichtsbijzijnde woonwijk is toch wel een kilometer verder dacht ik? (greente). Maar welke kant trek de rook op, naar de stad las ik.

Ja klopt. Greente, en dan opzij het industrieterrein met daarachter (richting stad) de wijken waar mijn familie en ik zijn uitgespreid.

Deze post delen

Volgens insiders is het chemisch, kinderen moeten op school blijven.

stinkt als de pest is niet te harden bij de woonwijken aan de flevoweg

I.v.m. de melding van een grote brand bij de Haatlandhaven is er een NL alert uitgegaan.

We hebben de ramen en deuren dicht gedaan en de luchtverversingsinstallatie uitgeschakeld.

De kinderen blijven tot nader orde binnen.

Tegen 12 uur zullen we nog een mail sturen.

Vriendelijke groeten,

Het team van de xxxx(school)

Deze post delen

En de wijkagent houd de moed er ook goed in: KAMPEN • update brand - Sluit ramen en deuren, maar..... BLIJF OOK BINNEN!! Staat uw straat in de rook verkas dan naar elders buiten de stad

Deze post delen

Gast ghostwhiper

Lijkt wel een aluminium/magnesium Brand.

Het is metaal op de foto's te zien en de kleur van de rook lijkt veel op smeulend/brandend aluminium.

Zijn er al meer details?

Indien aluminium/magnesium Brand heb je niet veel aan een ffp2 maskertje @Mandy Lifeboats

Deze post delen

FF snel aanvullend bericht. Zit vlak bij de hotzone.

In Kampen word bedrijven en woningen ontruimt. Mensen moeten binnen blijven, Kinderen op scholen mogen niet naar buiten, worden geen lessen meer gegeven. Grip 3, afgekondt volg op twitter #brandkampen.

Deze post delen

Regelink is in 2011 veroordeeld voor fraude met de opslag van chemisch afval.

Oh fijn, natuurlijk. De thuiszorghulp die momenteel bij m'n moeder aan het werk is kreeg als berichten dat haar kinderen die nu op school zitten voorlopig niet naar huis mogen en het kind dat thuis is niet naar school. De gemeente heet een telefoonnummer geopend.

Deze post delen

Gast DickBerts

ZEER BELANGRIJK!!

@Mandy Lifeboats en anderen in en rond Kampen die in de rook zitten. Woon je in een flat of woonhuis met mechanische ventilatie (Hydrofoor) schakel die dan ogenblikkelijk uit!! De hydrofoor zorgt voor onderdruk waardoor "frisse" lucht -en nu dus rook- van buiten naar binnen wordt gezogen.

Bij flats zit de aan uit schakelaar in de centrale voorzieningenkast. Daarvan heeft het bestuur van de VVE of de woningbouwvereniging de sleutel.

Deze post delen

ZEER BELANGRIJK!!

@Mandy Lifeboats en anderen in en rond Kampen die in de rook zitten. Woon je in een flat of woonhuis met mechanische ventilatie (Hydrofoor) schakel die dan ogenblikkelijk uit!! De hydrofoor zorgt voor onderdruk waardoor "frisse" lucht -en nu dus rook- van buiten naar binnen wordt gezogen.

Bij flats zit de aan uit schakelaar in de centrale voorzieningenkast. Daarvan heeft het bestuur van de VVE of de woningbouwvereniging de sleutel.

Gelukkig een ding waar ik de stekker van uit kon trekken, bedankt voor de info, je weet maar nooit.

Deze post delen

Bericht van de scholen;

Geachte ouders/verzorgers,

We hebben net de melding gekregen, dat de kinderen om 12.15 uur naar huis mogen.

Ze moeten echter direct doorlopen en niet onnodig langer buiten blijven.

De kinderen van groep 1 en 2 moeten door de ouders uit het lokaal worden opgehaald.

Vriendelijke groeten,

Het team van de xxxxschool

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...