Ga naar inhoud
GENEGEERD

Heel Holland ongezond van Peijnenburg


Rodin

Aanbevolen berichten

Heel Holland ongezond van Peijnenburg

 

Peijnenburg-cover-gr.jpg

 

Overgenomen van Zapruder:

 

'Lekker, de ontbijtkoek van Peijnenburg! En gezond. Moet je eens kijken, je kunt kiezen uit naturel, volkoren en minder suiker. Weinig calorieën. 4% van de dagelijkse voedingsrichtlijn. Minder dan 2% vet. Ook nog. Dat moet wel goed voor je zijn.'

 

http://zapruder.nl/portal/artikel/heel_holland_ongezond_van_peijnenburg/

 

Hoe denken we hierover?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nog meer teringzooi in ons voedsel;

 

De 10 gevaarlijkste E-nummers die je beter vermijdt

 

Volgens de autoriteiten kunnen de e-stoffen geen enkele kwaad. Ik denk dat dit waar is, als het bij één kleine consumptie blijft. Maar wat doet het bij een regelmatige aanvoer van e-stoffen zoals bij kinderen vaak het geval is. Wat doen de stoffen als ze gezamenlijk gecombineerd worden? Op deze vraag hebben de meeste voedingsexperts geen antwoord.

 

Het toevoegen van hulpstoffen aan voedsel geeft aan dat het zwaar bewerkt is en eigenlijk sowieso het best vermeden kan worden. Bewerkt voedsel gedraagt zich in het lichaam niet natuurlijk en kan daardoor processen beschadigen omdat het lichaam niet is ingesteld op kunstmatige voeding. Van de meer dan 1000 e-stoffen hebben we er 10 geselecteerd die je beter kunt mijden:

 

Klik op de link voor de rest van de 10 e-stoffen die je beter kunt mijden.

 

En op de vraag van rodin terug te komen, ik weet ook niet meer wat je nog wel kunt eten, dank ook aan al mijn blikvoer:mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En op de vraag van rodin terug te komen, ik weet ook niet meer wat je nog wel kunt eten, dank ook aan al mijn blikvoer:mad:

 

Eh... over blikvoer gesproken. Ik las gisteren het volgende stuk:

 

Why Healthy People Avoid These Dangerous Foods: How canned tomatoes can harm you

 

Medical study after study show that tomatoes have significant health benefits. The fruit is especially beneficial for men as it contains high amounts of lycopene that research reveals may reduce the risk of prostate cancer. But beware of some canned tomatoes. Why? They can be contaminated with poison. Because of the high acidic content every variety of tomato has, when steel cans are used the inside of the cans are lined with a protective sleeve that stops the acid from eating into the metal. That lining contains a chemical resin called bisphenol-A (BPA), a synthetic estrogen. BPA’s been positively linked to illnesses that run the gamut from heart disease and obesity to diabetes and reproductive disorders.

 

Hele artikel: http://www.pakalertpress.com/2012/07/05/why-healthy-people-avoid-these-dangerous-foods/

 

Het zet je wel aan het denken over onze voedingsindustrie. Laatst las ik ook iets over hoe ze mandarijntjes van hun vervelende witte velletjes ontdoen om ze vervolgens in te blikken.

 

'De mandarijntjes krijgen een chemisch bad en worden daarna gewassen. Vervolgens lost het velletje op. Dit chemisch bad heet in vaktermen "logen". En in een laboratorium liet men voor de camera zien wat dat inhoud. Logen die je door aan gootsteenontstopper zoutzuur toe te voegen. De mandarijn moet een poosje in dat loogbad liggen, waarna er meer zoutzuur aan wordt toegevoegd, zodat het zonder problemen geconsumeerd kan worden. Afspoelen en klaar.'

 

Bron: http://kudtjochie.punt.nl/?gr=765691

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is belachelijk dat de fabrikant mag zeggen dat deze producten verantwoord, gezond, uitgebalanceerd, compleet, rijk aan vezels en ga zo maar door zijn. Of het nu gaat om frisdrank met toegevoegde vitaminen, twee stuks fruit in een flesje, magarine ''tegen'' hartkwalen of ontbijtkoek met minder vet. Dat het voedingscentrum de voedingsmiddelenindustrie nabauwt en zegt dat aspartaam niet schadelijk is en je het best aan je corpulente kleuter kan geven is helemaal om te janken.

 

Doordat bedrijfsleven en politiek zo met elkaar verweven zijn, hebben grote bedrijven als Nestle en Unilever een vreselijk grote vinger in de pap bij de totstandkoming van allerlei wet- en regelgeving. Daarom zie je ook op de grootste troep ''ik kies bewust'' logootjes staan en niet op onbewerkte, onbespoten producten. Door de dag-in-dag-uit indoctrinatie via reclame, tijdschriften en televisieprogramma's zijn mensen gaan denken dat ze gezond bezig zijn als ze ontbijten met hero drinkontbijt en een plakje ''magere'' koek, tussendoor een gezonde sultana, tussen de middag een witwaarvolkoreninzit-boterham met magere leverworst, om vier uur een cupasoepje en 's avonds witte pasta met echte italiaanse saus van bertolli. 's Avonds nog een lekkere zak light chips en vergeet de zoetjes in de koffie niet, want je zou eens een schepje suiker eten. En dan afvragen waarom mensen en te vet zijn, en vreetbuien hebben, ze zijn gewoon feitelijk ondervoed omdat er geen fatsoenlijk stuk eten meer naar binnen gaat.

 

En die mensen komen dan bij de dokter met de meest gekke klachten, die nergens vandaan lijken te komen. Slechte huid, altijd hoofdpijn, maagzuur, depressies... en de dokter schrijft wel voor hoor. Een hormoonzalfje tegen de eczeem, die misschien wel komt van de kleurstoffen. Maagzuurremmers terwijl er een half witbrood wordt gegeten op een dag, weggespoeld met een fles cola. Depressies, daar heb je allerlei nogwattepam voor, terwijl mensen vaak al geholpen zouden zijn met aanvulling van mineralen via een supplement. En zo houden de grootste criminelen elkaar lekker bezig, over de hoofden van de nietsvermoedende, tot consument gereduceerde mensen heen.

 

En ja, dat is allemaal de schuld van de ontbijtkoek! Dus. :o

 

oh ja, BPA zit ook in het thermisch papier waarop veel kassabonnen worden geprint. Het zat in babyflesjes, maar dat is gelukkig verboden nu. Ook in waterflessen van watercoolers zit bpa. Eigenlijk in bijna alle soorten hard doorzichtig plastic. Ook wordt het gebruikt als coating bij frisdrankblikjes. Is ook meteen de reden dat ik hier nauwelijks blikvoer in huis heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door dit soort posts wordt ik wel meer geinformeerd en merk ook dat ik hier op reageer met ons voedingspatroon. Het boek van http://www.amberalbarda.nl/ "Wat je eet ben je zelf" ligt bij ons op de keukentafel en halen we regelmatig tips uit die we toepassen (bv langer kauwen op je eten) :)

 

We halen nu zelfs veel groenten en eieren bij de boeren in de buurt en dit komt allemaal omdat ik geinformeerd wordt door jullie en mijn omgeving. Kom maar door met zulke posts Rodin, wordt erg gewaardeerd en zullen mensen hun ogen doen openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loop eens op een doordeweekse ochtend de apotheek binnen en er staat geheid een flinke rij. En let ook eens op waar al die mensen mee weglopen: papieren zakken vol geneesmiddelen. Elk geneesmiddel heeft bijwerkingen en veel van die zooi dient om de bijwerkingen van de andere zooi te neutraliseren. Gaat niet werken, natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan afvragen waarom mensen en te vet zijn, en vreetbuien hebben, ze zijn gewoon feitelijk ondervoed omdat er geen fatsoenlijk stuk eten meer naar binnen gaat.

 

Er is toch ooit eens een test uitgevoerd met twee groepjes witte ratten. De ene groep kreeg uitsluitend light voedsel te eten en de andere groep normaal voedsel. Groep 1 kreeg niet de juiste 'vol=vol' signalen door en werd veel te dik, terwijl groep 2 gezond bleef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het zet je wel aan het denken over onze voedingsindustrie. Laatst las ik ook iets over hoe ze mandarijntjes van hun vervelende witte velletjes ontdoen om ze vervolgens in te blikken.

 

'De mandarijntjes krijgen een chemisch bad en worden daarna gewassen. Vervolgens lost het velletje op. Dit chemisch bad heet in vaktermen "logen". En in een laboratorium liet men voor de camera zien wat dat inhoud. Logen die je door aan gootsteenontstopper zoutzuur toe te voegen. De mandarijn moet een poosje in dat loogbad liggen, waarna er meer zoutzuur aan wordt toegevoegd, zodat het zonder problemen geconsumeerd kan worden. Afspoelen en klaar.'

 

Dit was te zien bij de Keuringsdienst van Waarde: http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/seizoenen/2009/afleveringen/08-01-2009

Schitterende aflevering. Zoals bijna allen van KvW.

 

Het boek van http://www.amberalbarda.nl/ "Wat je eet ben je zelf" ligt bij ons op de keukentafel en halen we regelmatig tips uit die we toepassen (bv langer kauwen op je eten) :)

 

Correctie, het boek (wij zijn thuis ook grote fan) heet Eet jezelf mooi, slank en gelukkig. Afgrijselijke titel maar supergoed boek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van bisphenol-A (BPA) is al heel lang bekend...

 

Ja, net als dat parabenen en SLS in cosmetica slecht zijn bijvoorbeeld. Als je naar informatie over de producten zoekt, dan kom je er wel achter. Maar je moet wel eerst de geest krijgen er meer over te willen weten. Want op je blikje tomatenpuree of het flesje voor de baby staat niet ''pas op, bevat BPA'' ofzo. Het overgrote deel van de bevolking denkt nog steeds dat alles waar ''gezond'' op staat verantwoord is, dat ''dermatologisch getest'' betekent dat je er geen enge uitslag van krijgt en dat alles wat je hier in de winkel kan kopen, zeker te weten geen giftige stoffen bevat, want we hebben toch de VWA om ons hier tegen te beschermen...

 

Gelukkig komen steeds meer mensen achter de waarheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit was te zien bij de Keuringsdienst van Waarde: http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/seizoenen/2009/afleveringen/08-01-2009

Schitterende aflevering. Zoals bijna allen van KvW.

 

Stukken autowrak in je cornflakes vond ik nog wel het sterkst c.q. schokkendst (ook hoe dat in Amerika van overheidswege uit is geregeld).

 

http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/search?q=ijzer&r=2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anoniem
Heel Holland ongezond van Peijnenburg

 

..

 

Hoe denken we hierover?

 

 

Ik denk dat ik tijdens een SHTF me met andere zaken bezig zal houden dan dit soort details.

 

Ik geloof je gelijk dat het minder gezond is dan men beweerd.

Maar is dat nu zo verrassend?

Dat is toch ook zo met alle andere producten ?

 

En dat een commercieel bedrijf zoals Peijnenburg het wat anders probeert te verkopen dan de werkelijkheid is ook niet verrassend

Deed becel dit ook niet? (en nog een stuk of 100 andere bedrijven)

 

Maar zolang er nog ouders zijn die hun kinderen tijdens een verjaardagsfeestje trakteren op eten bij mcdonalds zou ik me hier echt niet druk in kunnen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast de banken worden we nu ook al genaaid door de voedingsmiddelenindustrie :)

 

Nee alle gekheid op een stokje, dit wisten we toch al lang?

Als je gewoon logisch nadenkt weten we allemaal diep van binnen zelf wel dat veel van de spullen van de supermarkt rotzooi is.

 

Greener (Die straks rustig op de moestuin verse aardbeien gaat plukken die geen wasbadje en een schep suiker behoeven...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Greener (Die straks rustig op de moestuin verse aardbeien gaat plukken die geen wasbadje en een schep suiker behoeven...)

 

Rechtstreeks van de pluk onder het water zo het mondje in, liefst met een handvol tegelijk. Dat is zo godsgruwelijk lekker.

 

(Bijna lekkerder dan sex - ik zei bijna...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat? Sex tijdens het aardbeien plukken? Hebben we geprobeerd, maar toen zijn we met handboeien om afgevoerd naar het bureau. Was trouwens ook wel kinky. :p

 

Tja, je moet alles een keer geprobeerd hebben in je leven he ;) Maar tis wel duidelijk dat die agenten niet van aarbeien hielden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het zet je wel aan het denken over onze voedingsindustrie. Laatst las ik ook iets over hoe ze mandarijntjes van hun vervelende witte velletjes ontdoen om ze vervolgens in te blikken.

 

'De mandarijntjes krijgen een chemisch bad en worden daarna gewassen. Vervolgens lost het velletje op. Dit chemisch bad heet in vaktermen "logen". En in een laboratorium liet men voor de camera zien wat dat inhoud. Logen die je door aan gootsteenontstopper zoutzuur toe te voegen. De mandarijn moet een poosje in dat loogbad liggen, waarna er meer zoutzuur aan wordt toegevoegd, zodat het zonder problemen geconsumeerd kan worden. Afspoelen en klaar.'

 

Bron: http://kudtjochie.punt.nl/?gr=765691

 

Over het ontvellen van mandarijn partjes heeft de 'keuringsdienst van waarde' ook eens een uitzending gewijd. Hier in de Nederlandse fabriek was men compleet panisch om te vertellen hoe ze dit proces uitvoerden, terwijl de filmploeg in een Chinese fabriek direct welkom was.

 

Het probleem is dat zodra het woord 'chemisch proces' ter sprake komt de gemiddelde Nederlander helemaal paranoide wordt. Onzin natuurlijk want elke vorm van voedselbereiding leidt tot een aaneenschakeling van chemische processen.

 

Nu m.b.t. de mandarijnpartjes, met behulp van natriumhydroxide (NaOH) beter gekend als natronloog (ook wel 'loog', caustic soda of gootsteenontstopper genoemd) lost men de velletjes op.

Omdat natriumhydroxide een zeer sterke base is moet deze geneutraliseerd worden naar een neutrale zuursterkte, om base kan je neutraliseren m.b.v. een zuur, in dit geval gebruikt men waterstofchloride, beter bekend als zoutzuur. Zodra je loog neutraliseert met zoutzuur ontstaat er naast ordinair water een substantie waar je dagelijks zo'n 6 gram van nodig hebt nl. natriumchloride beter bekend als keukenzout.

 

Zo zien we maar weer dat het ontvellen van mandarijntjes met de nodige chemische processen compleet onschuldig is en geen enkel risico vorm voor de gezondheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op zich wel oogopenend (voorzover ik al niet wist dat veel E nrs gewoon slecht voor je zijn)

Dat blikvoer slecht is wist ik ook maaaar wat kies je liever, geen eten wshtf of eten wara je op den duur kanker van krijgt..

tsjah..

Zolang het kan probeer ik gezond te eten, al moet ik zeggen dat ik veel Light producten gebruik... En als het niet anders kan gaan de slechte producten open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...