Ga naar inhoud
GENEGEERD

Poll wel of niet investeren in APP


sunnysuzanna

zou je willen investeren in de ontwikkeling van een APP voor voorraadbeheer, lijsten?  

24 leden hebben gestemd

  1. 1. zou je willen investeren in de ontwikkeling van een APP voor voorraadbeheer, lijsten?

    • nee
      16
    • 1 euro
      0
    • 2-5 euro
      3
    • 6-10 euro
      0
    • 11-20 euro
      0
    • 21-50 euro
      0
    • 51-100 euro
      1
    • Aanleveren inhoud; lijsten, info, links, tips
      4


Aanbevolen berichten

Poll t.b.v. dit draadje: HTTP://PREPPERS.NL/FORUM/THREADS/11262-VAN-PLAN-TE-MAKEN-APP-VOOR-SMARTPHONES-(ANDROID-EN-IPHONE)-VOORRAAD-BEHEER?P=299777#POST299777

Zou je er in willen investeren om de ontwikkeling van deze app (http://preppers.nl/forum/threads/11262-Van-plan-te-maken-APP-voor-smartphones-(android-en-Iphone)-voorraad-beheer) van de grond te krijgen? En zo ja, hoeveel of waarmee?

 

Heb je suggesties en wensen over wat de app moet kunnen, plaats ze dan in dit draadje over de inhoudelijke kant van de app: http://preppers.nl/forum/threads/11262-Van-plan-te-maken-APP-voor-smartphones-(android-en-Iphone)-voorraad-beheer

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hulp bij het programmeren is niet nodig want die expertise heeft mijn man in huis. Ook hulp voor de vormgeving van de app, functionaliteitsontwerp en database opbouw is niet nodig.

 

WEL nodig is mensen die de inhoud kunnen bieden: lijst voor BOB, lijst voor voorraad, lijst voor beschermingsmiddelen, etc. EN links naar extra informatie om de app functie te verdiepen.

@FincalnSpanje, jij hebt al veel kennis en ervaring op gebied van preppen, zou fantastisch zijn als je kan helpen met de inhoud. :)

 

Ook ideeën over wat er in de app aanwezig moet zijn, welke functionaliteit het (nog meer) moet bieden zijn zeer welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hulp bij het programmeren is niet nodig want die expertise heeft mijn man in huis. Ook hulp voor de vormgeving van de app, functionaliteitsontwerp en database opbouw is niet nodig.

 

WEL nodig is mensen die de inhoud kunnen bieden: lijst voor BOB, lijst voor voorraad, lijst voor beschermingsmiddelen, etc. EN links naar extra informatie om de app functie te verdiepen.

@FincalnSpanje, jij hebt al veel kennis en ervaring op gebied van preppen, zou fantastisch zijn als je kan helpen met de inhoud. :)

 

Ook ideeën over wat er in de app aanwezig moet zijn, welke functionaliteit het (nog meer) moet bieden zijn zeer welkom.

 

Ik heb even gezocht naar een oude PM van iemand op het forum die al iets dergelijks heeft, maar kon het helaas niet meer vinden.:( Dan hoeven we voor veel zaken het wiel niet opnieuw uit te zoeken.

 

Mijn voorkeur zou wel uitgaan dat meerdere forum leden de App bouwen, beheren en updaten en dat de source ook bij Preppers.nl in beheer blijft. Niet vervelend bedoeld, maar als er iets gebeurd met je man of je gaat scheiden, wat gebeurt er dan met de App?:confused:

 

Daarnaast is er volgens mij een heleboel automatiseringskennis op het forum, ik noem even een paar mensen uit het hoofd: @Dr.Prepper, @Enki, @Shadow, @wodan, @phaelin, @f150, @Raycoupe maar vast nog veel meer. Dus dat maakt de App ook beter.

 

Ik kwam nog een oude draadje tegen van bestaande software. Ook Bill Gates heeft gewoon bestaande producten "gejat en verbetert".

 

http://preppers.nl/forum/threads/5073-Software-voor-inventarisatie?highlight=foto+voorraad

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gezocht naar een oude PM van iemand op het forum die al iets dergelijks heeft, maar kon het helaas niet meer vinden.:( Dan hoeven we voor veel zaken het wiel niet opnieuw uit te zoeken.

 

Mijn voorkeur zou wel uitgaan dat meerdere forum leden de App bouwen, beheren en updaten en dat de source ook bij Preppers.nl in beheer blijft. Niet vervelend bedoeld, maar als er iets gebeurd met je man of je gaat scheiden, wat gebeurt er dan met de App?:confused:

 

Daarnaast is er volgens mij een heleboel automatiseringskennis op het forum, ik noem even een paar mensen uit het hoofd: @Dr.Prepper, @Enki, @Shadow, @wodan, @phaelin, @f150, @Raycoupe maar vast nog veel meer. Dus dat maakt de App ook beter.

 

Ik kwam nog een oude draadje tegen van bestaande software. Ook Bill Gates heeft gewoon bestaande producten "gejat en verbetert".

 

http://preppers.nl/forum/threads/5073-Software-voor-inventarisatie?highlight=foto+voorraad

 

De prep docs die ik verzameld heb bedoel je? Die staan Hier

 

Ik ben oud-systeem beheerder, microsoft. Das meer dan tien jaar geleden alweer. Ik weet redelijk de weg rond de computer en er ook wel een beetje in (zou moeten bijleren wat betreft nieuwere dingen zoals raid dmm ssd en SLI bridges enzo) Ben er al een tijd niet meer zo mee bezig geweest, ik hoop me deze winter wat meer in linux te gaan verdiepen. Ook ivm met de veiligheid (Tor e.d.). Of ik hiermee veel zou kunnen helpen weet ik niet maar proberen wil ik 't altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voorkeur zou wel uitgaan dat meerdere forum leden de App bouwen, beheren en updaten en dat de source ook bij Preppers.nl in beheer blijft. Niet vervelend bedoeld, maar als er iets gebeurd met je man of je gaat scheiden, wat gebeurt er dan met de App?:confused:

 

Een app is een zelfstandig programma, dat je kunt downloaden voor smartphone, tablet of windows 8. Eenmaal gedownload dan kun je het blijven gebruiken, al je werk wordt op jouw eigen toestel opgeslagen. Of ik nou gescheiden ben of niet of mijn man of ik nou blijven leven of niet. Het staat op jouw apparaat en je kunt het blijven gebruiken zolang je wilt.

 

De app, zoals ik die aan mijn man gevraagd heb te maken, heeft niet de potentie een database van allerlei prepper-zaken te zijn, daar hebben we dit forum al voor. Het is een programma waarmee je je voorraad kunt beheren (database met gebruiksvriendelijke schil (=uiterlijk), zodat ook de mensen die geen specifieke kennis hebben en niet zelf een database kunnen bouwen, er gemakkelijk en intuïtief gebruik van kunnen maken.

 

Ik wil zo'n app omdat ik met mijn boodschappen, staande in mijn opslagruimte, direct de producten wil kunnen invoeren (mét alle gegevens zoals THT, hoeveelheden, Kcal, plaats (locatie/rij/plank/doos), etc.

Want mijn pc staat op een heel andere plek, dus wil ik ter plekke, voor mijn part in de winkel, in mijn database kunnen, om de prijzen te noteren, lijsten aan te vullen, controleren of ik iets al voldoende heb, kortom: de app gebruiken. Dat is nou juist de kracht van een smartphone: Overal en altijd inzage, invoeren, aanpassen.

 

Wanneer de app in een browser wordt gebruikt, bijvoorneeld door mensen zonder smartphone/talet/windows8, dan kan dit alleen als je online bent (dus internet hebt). Jouw lijsten en ingevoerde gegevens worden dan op een server opgeslagen. ik kan me wel voorstellen dat in dat geval de voorkeur wordt gegeven om dan het beheer en de server bij preppers.nl te leggen, zij zijn tenslotte onze gewaardeerde en vertrouwde prepper-partners. :)

 

De app op je smartphone, tablet of windows8 werkt OOK als je offline bent! Dus ook wanneer je geen internet hebt kun je beschikken over je database met al je lijsten en ingevoerde gegevens. Deze zijn op je eigen apparaat opgeslagen.

 

Kopie maken en printen is ook mogelijk, dus een back-up op andere computers thuis of in je BOP of geprint in je huishoudmap, o.i.d.

 

UPDATES betreffen alleen technische aanpassingen aan nieuwe smartphones en tablets die op de markt komen, zodat de app ook op nieuwe versies kan werken.

Dus geen updates met informatie over preppen of lijsten, daar is -nogmaals- dit forum voor.

 

In de app wil ik een aantal standaard lijsten zetten (voor voedselvoorraad, BOB, geneeskundige lijsten, veiligheid, bushkraft benodigdheden, etc.). Deze lijsten zijn door jezelf aan te passen: items kunnen eruit gehaald worden of nieuwe items kunnen toegevoegd worden. Om in de app wel zo goed en zo volledig mogelijke lijsten te kunnen plaatsen heb ik in deze topic (http://preppers.nl/forum/threads/11262-Van-plan-te-maken-APP-voor-smartphones-(android-en-Iphone)-voorraad-beheer) gevraagd wat je eventueel in de app zou willen zien, wat je er mee zou kunnen doen en wie er uitgebreide lijsten zou willen delen.

  • Niet leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

.................... Jouw lijsten en ingevoerde gegevens worden dan op een server opgeslagen. ik kan me wel voorstellen dat in dat geval de voorkeur wordt gegeven om dan het beheer en de server bij preppers.nl te leggen, zij zijn tenslotte onze gewaardeerde en vertrouwde prepper-partners. :)

 

Zou het niet mogelijk zijn om deze op je eigen PC op te slaan?! Laat je die aanstaan als je gaat shoppen.

 

Ergens een database op een online server met wat je in de kast hebt staan zal bij veel preppers echt een no-go zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het niet mogelijk zijn om deze op je eigen PC op te slaan?! Laat je die aanstaan als je gaat shoppen.

 

Ergens een database op een online server met wat je in de kast hebt staan zal bij veel preppers echt een no-go zijn!

 

Precíes wat ik zojuist tegen mijn man zei toen hij ff broodje kwam eten. :D

Ik zit er ook niet op te wachten dat een slimmerik inzage krijgt in mijn voorraad!

Daarom zou ik voor een app gaan, die slaat mijn database plaatselijk, dus niet online, op.

 

Wanneer iemand geen smartphone of tablet heeft en ook bezwaren heeft tegen online gebruik maken van het programma, kan veel beter de vele andere oplossingen die hier op dit forum zijn aangedragen kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precíes wat ik zojuist tegen mijn man zei toen hij ff broodje kwam eten. :D

Ik zit er ook niet op te wachten dat een slimmerik inzage krijgt in mijn voorraad!

Daarom zou ik voor een app gaan, die slaat mijn database plaatselijk, dus niet online, op.

 

Wanneer iemand geen smartphone of tablet heeft en ook bezwaren heeft tegen online gebruik maken van het programma, kan veel beter de vele andere oplossingen die hier op dit forum zijn aangedragen kiezen.

 

Ah, gelukkig! Slim van je. :cool:

 

KISS werkt het beste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil graag de voorraad beheren in een app. Nou is er een afschuwelijke amerikaanse app, wat er niet uitziet, onduidelijk is en erg basic is. Dus ik vond dat geen optie.

 

Mijn man ontwikkelt apps, dus gevraagd aan mijn man! :D

Hij zou daar tijd en geld in moeten steken, dus wil ik bij deze graag eerst een onderzoekje doen.

 

Wie zou er wel of niet een app gebruiken om de voorraad (zowel van food als nonfood) bij te houden?

(Zie poll in volgende bericht)

 

Wat zou de app allemaal moeten kunnen?

(Misschien handig om in reacties het nummer te noemen uit deze lijst?)

  1. Zowel food als non food?
  2. Invoeren en sorteren gekochte voedselproducten inclusief notitie van houdbaarheidsdatum en doos waarin het zich bevindt. (dan kun je het gemakkelijk terugvinden als de houdbaarheidsdatum bijna bereikt is om het te gebruiken of weg te gooien). En welke opslagplaats (denk aan thuis of BOP of...).
  3. Invoeren producten en notitie toevoegen over functie, hoeveelheid, welke doos en welke opslagplaats.
  4. Sorteerfunctie:

    sorteren op:


    1. voedselsoort/productsoort,

    2. THT datum,

    3. hoeveelheden,

    4. op gekocht en nog te kopen,

    5. opslagplaats,

    6. etc.

    7. [*]Zoekfunctie. Om te kijken of je een bepaald product hebt, hoeveel je ervan hebt en waar het zich bevindt (doosnummer, opslagplaats)

      [*]Wishlist met de mogelijkheid om prijs en (web)winkel waar het te koop is en/of URL waar meer info erover te vinden is, toe te voegen.

      [*]Informatie: Lijsten met aanbevolen producten (food en non food). Eventueel specifiek voor een bepaalde SHTF situatie (bijv jodium alleen nodig bij nucleaire ramp). Met links naar het forum over het betreffende onderwerp en websites die nieuws of extra informatie geven over een bepaald SHTF situatie en stand van zaken.

      [*]Informatie: Lijst met aanbevolen producten voor BOB

      [*]Zelf maken van lijsten (voorraadlijsten, to-do lijsten, e.d.)

      [*]Invoeren planning voor bijv. een Bug Out, taakverdelingen? (wordt misschien te uitgebreid)

      [*]Links naar relevante websites, forum topics

       

      Tags.

      Je zou de ingevoerde producten tags kunnen geven, t.b.v. het sorteren en de zoekfunctie.

      Voorbeelden van tags: voedselvoorziening, watervoorziening, geneesmiddelen, onderdak/warmte/beschutting, voedselbereiding/kookgerei, veiligheid, BOB

      Wie vult aan?

       

      Hulp nodig.

      Voor de inhoud van de app zoals lijsten, informatie, links, tips hebben we jullie hulp nodig. Zodat we complete lijsten en goede info in de app hebben.

       

      Zou je er in willen investeren? Om de ontwikkeling van deze app van de grond te krijgen? En zoja, hoeveel?

      (Zie poll in hiernavolgend bericht.)

       

      Zoals gezegd, ik wil dit graag, dus gooi ik een balletje op. Of het uiteindelijk tot uitvoering komt hangt af van meerdere factoren.

       

      Probeer gewoon met Kickstarter geld ervoor te verzamelen.

      De hulp is gewoon prepper forums doorzoeken / een topic aanmaken daarvoor.

      Overgens zie ik niet hoe deze app functies heeft die veel tijd kosten om in elkaar te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer gewoon met Kickstarter geld ervoor te verzamelen.

Kijk of een programeer studentje het wilt maken.

 

Ik weet niet wat de app inhoud die u in gedachten heeft, want er staat Pagina niet Gevonden.

Kijk wel even of hij niet al bestaat ;P

https://www.pinterest.com/marahuty/survival-apps/

 

Doet de link het nu wel? http://preppers.nl/forum/threads/11262-Van-plan-te-maken-APP-voor-smartphones-(android-en-Iphone)-voorraad-beheer

 

Mijn man ontwikkelt apps. Dit doet hij niet in zijn eentje, dus de productie zit wel snor. Maar er wordt al hard en fulltime gewerkt aan diverse apps, dus sponsoring helpt om iemand extra er op te kunnen zetten. Aangezien het doel is een professionele, functionele, gebruiksvriendelijke en uitgebreide app te maken, denk ik niet dat mijn man het werk door een "programmeer-studentje" laat doen. Ook een stagiaire moet nog veel leren, dat kost ook veel inzet en tijd en aandacht.

 

Maar ook zonder sponsors is de kans groot dat mijn man de app wel gaat ontwikkelen, alleen pas wanneer daar tijd voor is...En ik wil hem nu! hahaha.

 

Deze poll is om te polsen hoeveel interesse er überhaupt is voor een dergelijke app en of/wat geïnteresseerden erin willen investeren. daarom ook de optie "Aanleveren inhoud; lijsten, info, links, tips". Met dergelijke informatie kan een betere en functionele app worden gemaakt. Dat is wellicht meer waard nog dan een financiële bijdrage!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij werkt nu wel :)

 

Ach anders kijkt u of u alvast de informatie bij elkaar kunt vergaren, tekent u vast hoe u wilt dat elk type pagina van de app er uit ziet. Welk kleuren schema etc etc.

Dan is het een stuk vlotter voor uw man om inelkaar te zetten ;)

 

Daarom. :) Ben nu bezig met functioneel ontwerp, met hulp van de tips die hier gegeven zijn en hopelijk nog meer van binnenkomen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...