Ga naar inhoud

WIE ZOU ER WEL OF NIET EEN APP GEBRUIKEN OM DE VOORRAAD (ZOWEL VAN FOOD ALS NONFOOD)  

25 leden hebben gestemd

  1. 1. WIE ZOU ER WEL OF NIET EEN APP GEBRUIKEN OM DE VOORRAAD (ZOWEL VAN FOOD ALS NONFOOD)



Aanbevolen berichten

Poll t.b.v. dit draadje: http://preppers.nl/forum/threads/11262-Van-plan-te-maken-APP-voor-smartphones-(android-en-Iphone)-voorraad-beheer?p=299777#post299777

 

Wie zou er wel of niet een app gebruiken om de voorraad (zowel van food als nonfood) bij te houden?

De app zal w.s. te gebruiken zijn voor zowel smartphone als tablet (Windows8, Android en iPhone)

Ook online in elke browser te gebruiken. Handig als je geen smartphone of tablet hebt.

 

Heb je suggesties en wensen over wat de app moet kunnen, plaats ze dan in dit draadje over de inhoudelijke kant van de app: http://preppers.nl/forum/threads/11262-Van-plan-te-maken-APP-voor-smartphones-(android-en-Iphone)-voorraad-beheer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Poll t.b.v. dit draadje: http://preppers.nl/forum/threads/11262-Van-plan-te-maken-APP-voor-smartphones-(android-en-Iphone)-voorraad-beheer?p=299777#post299777

 

Wie zou er wel of niet een app gebruiken om de voorraad (zowel van food als nonfood) bij te houden?

 

Er zijn al een heleboel draadjes over voorraadbeheer en enkele mensen hebben al een systeem voor zichzelf geschreven. Ik zou graag een database zien i.p.v. excelsheets en dergelijke.

 

http://preppers.nl/forum/search.php?searchid=2626156

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn al een heleboel draadjes over voorraadbeheer en enkele mensen hebben al een systeem voor zichzelf geschreven. Ik zou graag een database zien i.p.v. excelsheets en dergelijke.

 

http://preppers.nl/forum/search.php?searchid=2626156

 

Wil je een database die je op je smartphone kunt beheren (middels een app dus)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een programma op de PC heb ik eventueel nog wel een interessante ontwikkelingstool beschikbaar. FileMaker Pro 8.5 Advanced (met licentie) en het boek Filemaker Pro 8.5 Bible.

 

Dit is een programma waarmee je relatief eenvoudig Database beheerssystemen kunt bouwen, oorspronkelijk bedoeld voor bv. winkeliers, voorraadbeheer, etc, die hun eigen programma willen maken.

 

Ik heb kort samengewerkt met de absolute topper op dit gebied, die heeft er dingen mee gebouwd die de makers van Filemaker voor schier onmogelijk hielden. Hij heeft diverse systemen gebouwd en in beheer die bv. gebruikt worden bij universiteiten.

 

Het programma en boek wil ik wel ter beschikking stellen mocht hier belang bij zijn en iemand een nieuwe hobby zoekt.

 

De nieuwe versie van deze ontwikkelingstool ondersteunen ook de moderne gadgets als smartphones en tablets waardoor het wellicht handig is hier naar op zoek te gaan.

Mijn boek en programma zijn dan wellicht nog nuttig om de principes te leren.

 

http://www.filemaker.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een programma op de PC heb ik eventueel nog wel een interessante ontwikkelingstool beschikbaar. FileMaker Pro 8.5 Advanced (met licentie) en het boek Filemaker Pro 8.5 Bible.

 

Dit is een programma waarmee je relatief eenvoudig Database beheerssystemen kunt bouwen, oorspronkelijk bedoeld voor bv. winkeliers, voorraadbeheer, etc, die hun eigen programma willen maken.

 

Ik heb kort samengewerkt met de absolute topper op dit gebied, die heeft er dingen mee gebouwd die de makers van Filemaker voor schier onmogelijk hielden. Hij heeft diverse systemen gebouwd en in beheer die bv. gebruikt worden bij universiteiten.

 

Het programma en boek wil ik wel ter beschikking stellen mocht hier belang bij zijn en iemand een nieuwe hobby zoekt.

 

De nieuwe versie van deze ontwikkelingstool ondersteunen ook de moderne gadgets als smartphones en tablets waardoor het wellicht handig is hier naar op zoek te gaan.

Mijn boek en programma zijn dan wellicht nog nuttig om de principes te leren.

 

http://www.filemaker.com/

 

Dan moet je dus wel tijd en enige handigheid in deze materie hebben om zoiets op te bouwen. Zoals je zegt: "een nieuwe hobby" ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je dus wel tijd en enige handigheid in deze materie hebben om zoiets op te bouwen. Zoals je zegt: "een nieuwe hobby" ;)

 

Dat is zo'n app bouwen ook, vergis je daar niet in. :p

 

De een heeft een oude of juist nieuwste android versie, windows Phone, 't eigen platform van Samsung, Chinese afwijkende meuk, tig verschillende browsers, een Apple, ouderwets klein scherm, te weinig geheugen, diverse Linux versies, etc.

 

't Is nog nooit zo complex geweest om alleen al "Hello World" leesbaar op het scherm te krijgen. En dan werkt het eindelijk voor iedereen en komt er weer wat nieuws op de markt. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, daar had/heb ik geen weet van. :)

 

Ik wil graag een app om mijn voorraad-database overal en altijd te kunnen beheren.

Mijn man ontwikkelt apps, dus gevraagd aan mijn man.

 

Hiermee begon ik de topic :D

http://preppers.nl/forum/threads/11262-Van-plan-te-maken-APP-voor-smartphones-(android-en-Iphone)-voorraad-beheer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil graag een app om mijn voorraad-database overal en altijd te kunnen beheren.

Mijn man ontwikkelt apps, dus gevraagd aan mijn man.

 

Hiermee begon ik de topic :D

http://preppers.nl/forum/threads/11262-Van-plan-te-maken-APP-voor-smartphones-(android-en-Iphone)-voorraad-beheer

 

Ben bang dat ik meer iemand ben die alleen naar computers grijp indien dit echt voordelen oplevert, pen en papier is erg flexibel en altijd beschikbaar.

 

Laatst nog even goed gemerkt hoe alle internet/computer toestanden in elkaar hangen, door problemen met overgang naar andere gsm provider kon ik meteen ook geen tancodes meer ontvangen dus internet bankieren en daardoor geen ander voordelig GSM abbo afsluiten! ;) Probeer dat via 't internet/email maar eens op te lossen, want ik had geen backup telefoon. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben bang dat ik meer iemand ben die alleen naar computers grijp indien dit echt voordelen oplevert, pen en papier is erg flexibel en altijd beschikbaar.

 

Laatst nog even goed gemerkt hoe alle internet/computer toestanden in elkaar hangen, door problemen met overgang naar andere gsm provider kon ik meteen ook geen tancodes meer ontvangen dus internet bankieren en daardoor geen ander voordelig GSM abbo afsluiten! ;) Probeer dat via 't internet/email maar eens op te lossen, want ik had geen backup telefoon. :(

 

Automatisch backup via draadloos naar de eigen pc tekkelt het probleem met verloren of nietwerkende mobieltjes wel denk ik.

Ik raak juist steeds notitiepapiertjes kwijt. En al het geschrevene neemt ook steeds meer ruimte in. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Automatisch backup via draadloos naar de eigen pc tekkelt het probleem met verloren of nietwerkende mobieltjes wel denk ik.

Ik raak juist steeds notitiepapiertjes kwijt. En al het geschrevene neemt ook steeds meer ruimte in. :)

 

Draadloos snapt mijn ouderwetse gsm'tje niet (geen smartphone)

 

Ik zit al sinds 1987 op de PC en wordt knettergek van alle bestandsformaten en veranderingen. Zelfs bij het lang bestaande Excel gaan conversies naar nieuwere versies vaak fout en zit je weer uren handmatig te editen.

Als 't effe kan gebruik ik het TXT formaat (en punt komma separated files), want dat kan ik nog steeds lezen, importeren en exporteren met de huidige PC. Structuur ontstaat door slimme folder indeling, ook dat blijft werken.

 

M'n oude Word Perfect bestanden bv. zijn door de vele conversies een zooi geworden. Eerst naar hogere WP versies, toen naar Word en hogere Word versies.

Ze beloven altijd dat het probleemloos gaat, maar die belofte is zowel persoonlijk als professioneel nog nooit waar gemaakt.

 

Als je iets wilt hebben dat over tien jaar nog werkt moet je erg goed nadenken wat je kiest. Hoe complexer het formaat en de mogelijkheden, des te meer kans dat het misloopt.

 

K.I.S.S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draadloos snapt mijn ouderwetse gsm'tje niet (geen smartphone)

 

Ik zit al sinds 1987 op de PC en wordt knettergek van alle bestandsformaten en veranderingen. Zelfs bij het lang bestaande Excel gaan conversies naar nieuwere versies vaak fout en zit je weer uren handmatig te editen.

Als 't effe kan gebruik ik het TXT formaat (en punt komma separated files), want dat kan ik nog steeds lezen, importeren en exporteren met de huidige PC. Structuur ontstaat door slimme folder indeling, ook dat blijft werken.

 

M'n oude Word Perfect bestanden bv. zijn door de vele conversies een zooi geworden. Eerst naar hogere WP versies, toen naar Word en hogere Word versies.

Ze beloven altijd dat het probleemloos gaat, maar die belofte is zowel persoonlijk als professioneel nog nooit waar gemaakt.

 

Als je iets wilt hebben dat over tien jaar nog werkt moet je erg goed nadenken wat je kiest. Hoe complexer het formaat en de mogelijkheden, des te meer kans dat het misloopt.

 

K.I.S.S.

 

Ik kan .doc van jaren 90 nog probleemloos openen, lezen en editen. Mijn wordperfect files ben ik kwijtgeraakt (dat scheelt wel werk, haha). Vroeger ook op Amiga gewerkt, ook die files kwijtgeraakt, achja.

Mijn oplossing: de meeste files zijn op den duur alleen om te lezen nog van belang, niet om aan te passen. Ik print wat ik wil bewaren om ooit nog es te lezen en stop dat in een ordner. Veel doe ik dat niet want veel informatie raakt toch gedateerd.

Een update van een app zou geen problemen mogen geven voor het lezen van bestanden, gemaakt in een oudere versie. Dat zou zwaar k*t zijn!

Ik heb natuurlijk wel veel vertrouwen in het werk van mijn man :D

 

In een schrift vind ik waardeloos omdat je aan het strepen en tipexen blijft.

Wat ik eerst deed (maar voorraad was toen niet immens groot - zie mijn post over mijn doel voor 3-5 jaar voedselvoorraad aan te leggen), was het verschuiven van de voorraad van achteraan tot vooraan, waarbij achteraan de meest recent gekochte producten staan en vooraan de producten die het oudst zijn. Maar dit werkt alleen bij voorraad die je gebruikt en aanvult. (ik verbouw en weck/droog/rook zelf mijn eten en gebruik die ook.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan .doc van jaren 90 nog probleemloos openen, lezen en editen. Mijn wordperfect files ben ik kwijtgeraakt (dat scheelt wel werk, haha). Vroeger ook op Amiga gewerkt, ook die files kwijtgeraakt, achja.

Mijn oplossing: de meeste files zijn op den duur alleen om te lezen nog van belang, niet om aan te passen. Ik print wat ik wil bewaren om ooit nog es te lezen en stop dat in een ordner. Veel doe ik dat niet want veel informatie raakt toch gedateerd.

Een update van een app zou geen problemen mogen geven voor het lezen van bestanden, gemaakt in een oudere versie. Dat zou zwaar k*t zijn!

Ik heb natuurlijk wel veel vertrouwen in het werk van mijn man :D

 

In een schrift vind ik waardeloos omdat je aan het strepen en tipexen blijft.

Wat ik eerst deed (maar voorraad was toen niet immens groot - zie mijn post over mijn doel voor 3-5 jaar voedselvoorraad aan te leggen), was het verschuiven van de voorraad van achteraan tot vooraan, waarbij achteraan de meest recent gekochte producten staan en vooraan de producten die het oudst zijn. Maar dit werkt alleen bij voorraad die je gebruikt en aanvult. (ik verbouw en weck/droog/rook zelf mijn eten en gebruik die ook.)

 

Ik heb veel pech gehad kennelijk, veel oude uittreksels, dagboeken, schrijfsels en technische ontwerpen/tekeningen zijn verloren gegaan. :(

 

Veel info over hoe je een tafel bouwt, welke plantjes waarvoor nuttig zijn, hoe je een bijl slijpt, raken nooit verouderd. Hoe modernere technieken je gebruikt, des te vergankelijker de informatie. Blijf daarom dol op boeken. Laatste gekochte boek is een studieboek over houteigenschappen en houtsoorten, ook niet iets dat verouderd. Verbazingwekkend soms zelfs dat veel informatie simpelweg op het internet niet te vinden is, omdat het sinds de jaren 90 geen rol meer speelt. Tenzij het een hobby van iemand is (petroleum apparatuur bv.) is dat soort info daar niet te vinden. (zelfs info over zuurpercentages bij inmaken was niet te vinden, wel in een boekje van me)

 

Maar ja, alleen papier heeft inderdaad ook z'n beperkingen. Gelukkig is copy/paste vrij makkelijk om een versie te herzien. Beetje kennis hoe men vroeger informatie ordende is wel handig als je met beperkte functionaliteit werkt, want in een txt file kan je niets meer dan met het geschreven woord, alleen makkelijker aanpassen. (uitprinten optioneel)

 

FIFO uiteraard! (first in first out)

 

Ik zou ook veel vertrouwen in m'n partner hebben, dat scheelt een stuk 's nachts in bed. :p ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst vaststellen wat de app moet gaan doen en kunnen.

Dan pas over welk besturingssyteem, database en/of ontwikkelsoftware gaan bomen.

 

Wat moet de app toevoegen aan waarde tov een word/excel/acces etc.

 

Wat wel handig kan zijn is een scan functie, barcode reader. Dan kan je een product scannen, je krijgt dan autm. alle rinformatie over het product in je systeen en uiteindelijk hoef je alleen het aantal in te vullen en de locatie in je magazijn.

 

Wij doen dagelijks dit soort exercities en geloof me je valt snel in de modus van maken ipv nadenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst vaststellen wat de app moet gaan doen en kunnen.

Dan pas over welk besturingssyteem, database en/of ontwikkelsoftware gaan bomen.

 

Wat moet de app toevoegen aan waarde tov een word/excel/acces etc.

 

Wat wel handig kan zijn is een scan functie, barcode reader. Dan kan je een product scannen, je krijgt dan autm. alle rinformatie over het product in je systeen en uiteindelijk hoef je alleen het aantal in te vullen en de locatie in je magazijn.

 

Wij doen dagelijks dit soort exercities en geloof me je valt snel in de modus van maken ipv nadenken.

 

Bij dit draadje wordt de app enigszins beschreven o.b.v. mijn eigen behoeften. Met de uitnodiging tips en aanvullingen te geven. http://preppers.nl/forum/threads/11262-Van-plan-te-maken-APP-voor-smartphones-(android-en-Iphone)-voorraad-beheer

 

Een summier overzichtje tot nu toe van de reacties:

scanmogelijkheid van barcode

Kcal

Plaats (rij, plank, doos)

Aangeven van grootte gezin en berekening hoe veel maanden je toe kunt met de voorraad van dat moment.

De app zou een bepaalde periode (zelf in te stellen) van te voren kunnen aangeven welk product in de voorraad de THT datum nadert.

 

De tips over functies van de app kunnen het beste in bovengenoemd draadje gegeven worden.

 

Mijn man ontwikkelt apps. Hij en zijn team werken volgens bepaalde planning. Het is ook hun dagelijkse exercitie :)

 

De reden waarom ik deze polls en topic heb geplaatst is dat IK graag zo'n app wil en wil kijken of er meer draagvlak is zodat mijn man het gaat maken. :D

 

Jij doet dagelijks dit soort exercities? Wat maken jullie dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn een technisch adviesbureau.

Onder andere in het verwerken en aan elkaar kopplen van data(stromen).

De valkuil is dat je snel gaat denken in oplossingen en dus uit het oog verliest waar het om gaat of wat het werkelijke probleem is.

 

In dit topic wordt al snel over besturingssytemen, platforms ed gesproken en minder over de behoeftes of beter wat moet de app kunnen.

Mijn eerste gedachte was eerlijk : heeft Albert Heijn zoiets nog niet ?

 

Je moet ook je voorraad gaan beheren. Pakken markeren of op volgorde van houdbaarheid zetten. Voor op gesteld dat je een levende voorraad hebt. Dus er gebruik van maakt en weer aanvuld. Dat is nameleijk een andere voorraad dan een statsiche die je gewoon ergens verborgen hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn een technisch adviesbureau.

Onder andere in het verwerken en aan elkaar kopplen van data(stromen).

De valkuil is dat je snel gaat denken in oplossingen en dus uit het oog verliest waar het om gaat of wat het werkelijke probleem is.

 

In dit topic wordt al snel over besturingssytemen, platforms ed gesproken en minder over de behoeftes of beter wat moet de app kunnen.

Mijn eerste gedachte was eerlijk : heeft Albert Heijn zoiets nog niet ?

 

Je moet ook je voorraad gaan beheren. Pakken markeren of op volgorde van houdbaarheid zetten. Voor op gesteld dat je een levende voorraad hebt. Dus er gebruik van maakt en weer aanvuld. Dat is nameleijk een andere voorraad dan een statsiche die je gewoon ergens verborgen hebt.

 

Ja, klopt natuurlijk. Dat was mijn vraag ook: wat zijn de behoeftes (wat zouden jullie in de app willen zien, wat moet het kunnen).

 

Als je in de app wilt coderen, dan moeten die uiteraard overeen komen met de codes die je gebruikt in de voorraadkamer (dus rijnummer, planknummer, doosnummer bijv.)

Heb je een levende voorraad, waarbij je de producten naar voren schuift, dan verandert misschien het rijnummer of planknummer, maar dat hoeft niet persé. Het is voor het gebruikersgemak beter dat te voorkomen. Of je nu alles bijhoudt in een excelsheet of in een app. Verplaatsing veroorzaakt werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit topic wordt al snel over besturingssytemen, platforms ed gesproken en minder over de behoeftes of beter wat moet de app kunnen.

Mijn eerste gedachte was eerlijk : heeft Albert Heijn zoiets nog niet ?

.

 

ja gek he? Dat denken wij nou ook zo vaak "dat nou niemand al een dergelijke app gemaakt heeft". Het is toch een opkomend iets en veel bedrijven denken nog niet aan een app als marketingtool.

Maargoed, heb je zelf suggesties? wat deze app zou moeten kunnen? Wat vind jij handig?

Suggesties kun je het beste doen bij de draad over dit onderwerp (dit draadje is alleen een poll): http://preppers.nl/forum/threads/11262-Van-plan-te-maken-APP-voor-smartphones-(android-en-Iphone)-voorraad-beheer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...