Ga naar inhoud
GENEGEERD

Van plan te maken: APP voor smartphones (android en Iphone), voorraad beheer


sunnysuzanna

Aanbevolen berichten

Ik wil graag de voorraad beheren in een app. Nou is er een afschuwelijke amerikaanse app, wat er niet uitziet, onduidelijk is en erg basic is. Dus ik vond dat geen optie.

 

Mijn man ontwikkelt apps, dus gevraagd aan mijn man! :D

Hij zou daar tijd en geld in moeten steken, dus wil ik bij deze graag eerst een onderzoekje doen.

 

Wie zou er wel of niet een app gebruiken om de voorraad (zowel van food als nonfood) bij te houden?

(Zie poll in volgende bericht)

 

Wat zou de app allemaal moeten kunnen?

(Misschien handig om in reacties het nummer te noemen uit deze lijst?)

  1. Zowel food als non food?
  2. Invoeren en sorteren gekochte voedselproducten inclusief notitie van houdbaarheidsdatum en doos waarin het zich bevindt. (dan kun je het gemakkelijk terugvinden als de houdbaarheidsdatum bijna bereikt is om het te gebruiken of weg te gooien). En welke opslagplaats (denk aan thuis of BOP of...).
  3. Invoeren producten en notitie toevoegen over functie, hoeveelheid, welke doos en welke opslagplaats.
  4. Sorteerfunctie:

    sorteren op:


    1. voedselsoort/productsoort,

    2. THT datum,

    3. hoeveelheden,

    4. op gekocht en nog te kopen,

    5. opslagplaats,

    6. etc.

    7. [*]Zoekfunctie. Om te kijken of je een bepaald product hebt, hoeveel je ervan hebt en waar het zich bevindt (doosnummer, opslagplaats)

      [*]Wishlist met de mogelijkheid om prijs en (web)winkel waar het te koop is en/of URL waar meer info erover te vinden is, toe te voegen.

      [*]Informatie: Lijsten met aanbevolen producten (food en non food). Eventueel specifiek voor een bepaalde SHTF situatie (bijv jodium alleen nodig bij nucleaire ramp). Met links naar het forum over het betreffende onderwerp en websites die nieuws of extra informatie geven over een bepaald SHTF situatie en stand van zaken.

      [*]Informatie: Lijst met aanbevolen producten voor BOB

      [*]Zelf maken van lijsten (voorraadlijsten, to-do lijsten, e.d.)

      [*]Invoeren planning voor bijv. een Bug Out, taakverdelingen? (wordt misschien te uitgebreid)

      [*]Links naar relevante websites, forum topics

       

      Tags.

      Je zou de ingevoerde producten tags kunnen geven, t.b.v. het sorteren en de zoekfunctie.

      Voorbeelden van tags: voedselvoorziening, watervoorziening, geneesmiddelen, onderdak/warmte/beschutting, voedselbereiding/kookgerei, veiligheid, BOB

      Wie vult aan?

       

      Hulp nodig.

      Voor de inhoud van de app zoals lijsten, informatie, links, tips hebben we jullie hulp nodig. Zodat we complete lijsten en goede info in de app hebben.

       

      Zou je er in willen investeren? Om de ontwikkeling van deze app van de grond te krijgen? En zoja, hoeveel?

      (Zie poll in hiernavolgend bericht.)

       

      Zoals gezegd, ik wil dit graag, dus gooi ik een balletje op. Of het uiteindelijk tot uitvoering komt hangt af van meerdere factoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De bedoeling is een app met grote functionaliteit te ontwikkelen, dit kost meer dan een eenvoudige app (die er al is, een amerikaanse), maar dan kún je er tenminste mee wat je wilt.

De kosten zijn afhankelijk van meerdere factoren (hoe uitgebreid en divers de functionaliteit is, in welke en hoeveel talen het geprogrammeerd wordt, de bouwtijd, ontwerp, eigen personeel of uitbesteden, etc.) Het kan tussen de 1500 en de 10.000 euro liggen.

Vooralsnog is het plan de app voor Android en iPhone te ontwikkelen (smartphone en tablet).

 

Kcal is een goed idee @Simurgh

Link naar reactie
Delen op andere sites

. Eventueel specifiek voor een bepaalde SHTF situatie (bijv jodium alleen nodig bij nucleaire ramp).
Even een aanvulling...Jodium is niet alleen nodig bij kernramp, maar ook handig om water mee te ontsmetten...http://preppers.nl/forum/threads/10403-Mijn-GHOBOB?p=269046&viewfull=1#post269046

 

@FincaInSpanje, je link doet het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een aanvulling...Jodium is niet alleen nodig bij kernramp, maar ook handig om water mee te ontsmetten...http://preppers.nl/forum/threads/10403-Mijn-GHOBOB?p=269046&viewfull=1#post269046

 

@FincaInSpanje, je link doet het niet.

 

Mensen zien de I (i) vaak als een L (l) in mijn naam. Dus FInca In Spanje en dan aan elkaar.:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen zien de I (i) vaak als een L (l) in mijn naam. Dus FInca In Spanje en dan aan elkaar.:o
Ik weet het, maar aangezien je mijn alert wel krijgt, en je naam ook blauw wordt, doe ik het goed.

Je link die je postte: http://preppers.nl/forum/search.php?searchid=2626156 doet het niet...krijg enkel melding dat er andere zoekterm gebruikt meot worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het, maar aangezien je mijn alert wel krijgt, en je naam ook blauw wordt, doe ik het goed.

Je link die je postte: http://preppers.nl/forum/search.php?searchid=2626156 doet het niet...krijg enkel melding dat er andere zoekterm gebruikt meot worden.

 

Ja het search id is verdwenen. Zoek op "voorraad beheer" en je komt een paar pagina's met oude topic tegen. Sorry.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam nog wat handige dingen tegen in oude posten:

 

Artikel + ean-code ("Friesche vlag gecondenseerde melk" ,"8716200601634")

Als de EAN code nog niet bestaat, dan aanvullen met verdere gegevens.

 

teminste houdbaar tot

Van 1 artikel kunnen er dus meerdere tht entries zijn.

Voedselgroep (Soep, complete maaltijd, Groente, Vlees, fruit, aardappelen, pasta, drinken etc.)

aantal aanwezig (misschien ook een minimaal vereist)

Kastnummer, planknummer, rijnummer (Waar vindt ik het terug)

 

 

 

Optioneel:

 

Aanschafdatum (om zo de houdbaarheidstijd te kunnen berekenen)

Uitlek gewicht/ liters (om te kunnen bepalen hoeveel personen hiervan kunnen eten/drinken)

leverancier (Aldi, AH, Jumbo etc.)

prijs (waar was het goedkoopst)

 

en dit als voorbeeld:

product: Mais

prijs/eenheid: 0,99

Eenheden: 8

subtotaal: 7,82

hoeveelheid gram/eenheid: 285

Totaal in gram: 2280

kCal/100gram: 116

Totaal aantal kCal: 26448

 

En de sheet van @Communicator:

http://preppers.nl/forum/threads/2185-Excel-Prepper-voorraad-beheer?highlight=Voorraad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam nog wat handige dingen tegen in oude posten:

 

Artikel + ean-code ("Friesche vlag gecondenseerde melk" ,"8716200601634")

Als de EAN code nog niet bestaat, dan aanvullen met verdere gegevens.

 

teminste houdbaar tot

Van 1 artikel kunnen er dus meerdere tht entries zijn.

Voedselgroep (Soep, complete maaltijd, Groente, Vlees, fruit, aardappelen, pasta, drinken etc.)

aantal aanwezig (misschien ook een minimaal vereist)

Kastnummer, planknummer, rijnummer (Waar vindt ik het terug)

 

 

 

Optioneel:

 

Aanschafdatum (om zo de houdbaarheidstijd te kunnen berekenen)

Uitlek gewicht/ liters (om te kunnen bepalen hoeveel personen hiervan kunnen eten/drinken)

leverancier (Aldi, AH, Jumbo etc.)

prijs (waar was het goedkoopst)

 

en dit als voorbeeld:

product: Mais

prijs/eenheid: 0,99

Eenheden: 8

subtotaal: 7,82

hoeveelheid gram/eenheid: 285

Totaal in gram: 2280

kCal/100gram: 116

Totaal aantal kCal: 26448

 

En de sheet van @Communicator:

http://preppers.nl/forum/threads/2185-Excel-Prepper-voorraad-beheer?highlight=Voorraad

 

Super, dat is belangrijk om te weten zulke details, handig om ook dit soort gegevens te kunnen invoeren. THX voor deze input. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de duidelijkheid.

 

Een app is een zelfstandig programma, dat je kunt downloaden voor smartphone, tablet of windows 8 (systeem Windows8, Android en iPhone). Eenmaal gedownload dan kun je het blijven gebruiken, al je werk wordt op jouw eigen toestel opgeslagen. Zowel het programma (de app) als je opgeslagen werk staan op jouw apparaat en je kunt het blijven gebruiken zolang je wilt, waar je ook bent. Ook als je geen internet hebt.

 

De app, zoals ik die aan mijn man gevraagd heb te maken, heeft niet de potentie een database van allerlei prepper-zaken te zijn, daar hebben we dit forum al voor. Het is een programma waarmee je je voorraad kunt beheren (database met gebruiksvriendelijke schil (=uiterlijk), zodat ook de mensen die geen specifieke kennis hebben en niet zelf een database kunnen bouwen, er gemakkelijk en intuïtief gebruik van kunnen maken.

 

Ik wil zo'n app omdat ik met mijn boodschappen, staande in mijn opslagruimte, direct de producten wil kunnen invoeren (mét alle gegevens zoals THT, hoeveelheden, Kcal, plaats (locatie/rij/plank/doos), etc.

Want mijn pc staat op een heel andere plek, dus wil ik ter plekke, voor mijn part in de winkel, in mijn database kunnen, om de prijzen te noteren, lijsten aan te vullen, controleren of ik iets al voldoende heb, kortom: de app gebruiken. Dat is nou juist de kracht van een smartphone: Overal en altijd inzage, invoeren, aanpassen.

 

Voor mensen met een pc met een ouder besturingssysteem dan windows8:

De app kan online in een browser gebruikt worden. Wanneer de app in een browser wordt gebruikt, dan kan dit alleen als je online bent (dus internet hebt).

Jouw lijsten en ingevoerde gegevens worden dan op een server opgeslagen. Ik kan me wel voorstellen dat in dat geval de voorkeur wordt gegeven om dan het beheer en de server bij preppers.nl te leggen, zij zijn tenslotte onze gewaardeerde en vertrouwde prepper-partners.

 

De app op je smartphone, tablet of windows8 werkt OOK als je offline bent! Dus ook wanneer je geen internet hebt kun je beschikken over je database met al je lijsten en ingevoerde gegevens. Deze zijn op je eigen apparaat opgeslagen.

 

Kopie maken en printen is ook mogelijk, dus een back-up op andere computers thuis of in je BOP of geprint in je huishoudmap, o.i.d.

 

UPDATES betreffen alleen technische aanpassingen aan nieuwe smartphones en tablets die op de markt komen, zodat de app ook op nieuwe versies kan werken.

Dus geen updates met informatie over preppen of lijsten. Lijsten kun je zelf invoeren, uitbreiden en aanpassen.

 

In de app wil ik een aantal standaard lijsten zetten (voor voedselvoorraad, BOB, geneeskundige lijsten, veiligheid, bushkraft benodigdheden, etc.). Deze lijsten zijn door jezelf aan te passen: items kunnen eruit gehaald worden of nieuwe items kunnen toegevoegd worden. Om in de app wel zo goed en zo volledig mogelijke lijsten te kunnen plaatsen heb ik in dit topic gevraagd wat je eventueel in de app zou willen zien, wat je er mee zou kunnen doen en wie er uitgebreide lijsten zou willen delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zelf deze app -->

„Home Food Storage“ von Long Term Glass Wares, LLC

https://appsto.re/de/nZ2Nx.i

 

In de app kun je instellen met hoeveel man.

En aan de hand van de ingestelde porties per dag berekent de app hoelang je met de voorraad doet.

 

Ik vind de app niet slecht, maar is niet gratis.

 

Bekeken!

Jammer dat het geld kost, maar gezien de mogelijkheid de barcodes te scannen zodat ze automatisch opgeteld worden bij het zelfde product (en als het product nog niet in de database staat, kun je deze toevoegen), wel begrijpelijk. Het is ingewikkelder/duurder te maken. Ik snap wel dat een goede app met grote functionaliteit flink tijd, onderzoek en geld kost, dan is 1,80 dollar niet eens echt veel...

Wat leuk is: Aantal personen van je huishouden in te voeren en de app rekent uit hoelang je met je huidige voorraad je gezin van eten kunt voorzien. dat wil ik er ook in!

Jammer is weer dat het alleen voor iphone is en toch niet in de appstore staat.

 

iig THX voor deze link.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...