Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

In een recente post beschreef ik hoe de moderne wereld van gezond geld is overgegeaan naar schulden en fiat geld:

http://preppers.nl/forum/threads/11248-Geld-vs-schulden

Maar zoals al gekscherend werd opgemerkt "het zijn toch maar getallen?"

En veel mensen denken daar echt zo over of snappen die getallen gewoon niet meer.

Een overzicht dat het begrijpbaarder maakt is de volgende waarin de schulden zijn uitgezet tegen de belastings inkomsten:

image.jpg.5f22c9bf0ebc3d587e26c764dd17cc3b.jpg

Het getal dat achter de landen staat is heel makkelijk begrijpbaar te maken:

Als de rente, die staat nu historisch laag, met een procent toeneemt dan moeten de belastingsinkomsten met het getal vermeld toenemen om de rente te betalen.

Dus als de rente op de Nederlandse schulden met 1% groter wordt dan moet Nederland 3,4% meer meer belastingsinkomsten gaan innen om de rente te kunnen blijven betalen.

In Amerika zou 1% rente stijging 9,2% meer belastingsdruk betekenen, oeps

Maar Japan is werkelijk onvoorstelbaar, als daar de rente op de overheidsschulden met 1% toeneemt dan wordt de belastingsdruk 19,4% hoger......

En dan lijkt 1% stijging al onhoudbaar de historisch gemiddelde rente is vele procenten hoger dun nu het geval is.... OEPSSSS...

Voor de duidelijkheid die belastingsdruk komt op onze conto.....

Maar gelukkig is dit niet het enige probleem :(

We hebben ook een demografisch probleem.

In de volgende grafiek staat de verhouding ouderen, mensen die normaal met pensioen zouden moeten gaan, uitgezet tegen elke 100 werkende mensen.

En helaas zijn dat 100 mensen die kunnen werken niet het aantal mensen dat ook echt werkt, dus met de huidige werkeloosheid is eea nog slechter.

image.jpg.ddae931a2b9428b42f5a016f0a228a7f.jpg

En ook Nederland zal zo rond 2020-2025 met elke 100 mensen die kunnen werken, 50 pensionarissen hebben, oeps :confused:

Gelukkig loopt Japan een paar jaar voor op ons dus we hoeven alleen Japan in de gaten te houden om te weten wat ons te wachten staat :(

Nou zijn er best oplossingen voor deze problemen maar hoe dan ook ik ken er geen een die niet redelijk rampzalig zal zijn voor op zijn minst een deel van onze wereldbevolking of groepen daarvan.

Het fiat systeem is dmv van moderne technieken tot in het extreme uitgebuit en misbruikt om welvaart uit de toekomst naar voren te halen (en helaas voor het grootste deel bij de happy few gekomen).

Aangezien er geen enkele sociaal geaccepteerde oplossing meer bestaat kunnen overheden niet anders dan doorgaan met het huidige schema dat weer een uitkomst kan hebben: een reset die onvoorstelbaar veel inpact zal hebben.

En zoals een gokker enkel zal kunnen stoppen totdat hij echt alles heeft geprobeert om maar te kunnen blijven gokken zullen onze overheden alles in net werk stellen om zichzelf in stand te houden, en dat zal ten koste gaan van de burgers.

Wat er zoal te gebeuren staat kunnen we al goed in Amerika zien.

De middenklassen zal gewoon verdwijnen, eerst zullen de inkomens dalen, gaan ze meer werken, langere dagen, met beide ouders, alle uitgaven worden afgeknepen, schulden nemen toe.

Steeds meer mensen worden afhankelijk van de staat dmv uitkeringen, voedselbonnen enz.

Overheden gaan steeds meer geld bijdrukken.

Alle potjes zullen gebruikt worden, of die nu privaat of niet zijn.

Uiteindelijk zal ofwel door inflatie of deflatie alle welvaart uit alle lagen weggetrokken worden tot op het moment dat het systeem zal instorten.

Grootschalige armoede, onrusten, opstanden tot aan oorlogen lijken kuchzijnkuch onvermijdelijk.

Dit zijn nog steeds goede tijden om je enigsinds voor te bereiden op komende zaken.

Zelfs als je denkt dat het systeem nog tientalle jaren kan doorgaan zou je die periode moeten aangrijpen om voor jezelf, kinderen, familie of vrienden de benodigde buffers te gaan opbouwen.

Werk aan zelfvoorziening, organiseer jezelf in groepen.

Er is niks moeilijks aan behalve het gewoon doen.

Prep ze,

K a n s

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Kans,

Ik weet dat je veelal dit soort posts schrijft. Ook vrij veel achter elkaar. Ik heb lange tijd getwijfeld of ik dit zal vermelden of niet maar ik doe het nu maar toch.

Ik kan uit mijn eigen bronnen (die letterlijk in het veld van deze ontwikkelingen staan) bevestigen dat wat je hier beschrijft (en ook in alle andere posts) gaat gebeuren. Die middenklasse gaat er uit. Welke vormen er terug komen is niet zeker maar een geloofwaardige (die ik aanhang) is het 'landheer/landvrouw' en 'personeel'. Maar het zal zeker in vele vormen te gieten zijn.

Ik hoop dat door dit nu te bevestigen dat @Kans is wat rust vind in zijn denken en doen en dat men weet wat er te wachten staat. Hier kun je fantastisch op preppen al zeg ik het zelf.

Voor wie nog in complotten gelooft, wat @Kans afgelopen tijd post, kan de komende tijd (en op grote schaal ook zal) gebeuren.

Prep ze!

Wat @Kans verteld klopt. Een aantal mensen begrijpt heel erg goed hoe je een massa moet bespelen. Die hebben goed door dat oorlogen eigenlijk niet nodig zijn, ( maar wel lekker, lijdt de aandacht af) Financieel uitknijpen en alle mogelijkheden beperken/afnemen om je uit deze situatie te kunnen redden. Men slaat elkaar de hersens in voor het welzijn van een heeeeeeeeeeel klein groepje. Mensen prep je te barsten !! Er komt een beroerde tijd aan en zoals nu de agenda loopt ziet het er naar uit dat het ook snel gaat gebeuren.

Ik denk meer aan de O...

Van OVERLEVEN

Prep ze,

K a n s

Hunger Games Light voor de niet-elite. 1984. De vraag is, wanneer is het genoeg voor de gewone man? Ik hoop toch echt op V for Vendetta als de tijd rijp is.

Ik woon in een land zonder midden klas,wat mischien Nog erger dan het gebrek aan geld is het absoluut gebrek aan kansen het meest vremd.waar jij Ben geboren bepaald je leven.het verschil in ontwikelling niveau is ook zo groot.de meeste mensen hier zal je nooit kunnen leren een pin automaat te gebruiken.mensen kunnen geen kart lezen, geen recept volgen.ze zijn veel zelf reedzaam en kunnen Hun degerlijk se leven goed aan. Trouwens mensen zijn hier blijer dan in Nederland. Maar wie slim geboren is,zal nooit studeren.

Ik woon in een land zonder midden klas,wat mischien Nog erger dan het gebrek aan geld is het absoluut gebrek aan kansen het meest vremd.waar jij Ben geboren bepaald je leven.het verschil in ontwikelling niveau is ook zo groot.de meeste mensen hier zal je nooit kunnen leren een pin automaat te gebruiken.mensen kunnen geen kart lezen, geen recept volgen.ze zijn veel zelf reedzaam en kunnen Hun degerlijk se leven goed aan. Trouwens mensen zijn hier blijer dan in Nederland. Maar wie slim geboren is,zal nooit studeren.

Ik woon in een land waar vanlieverlee iets van een middenklasse aan het ontstaan is. Het kleine rijke bovenlaagje, zo'n 800 families heb ik me laten vertellen, doet het al generaties goed. Deze zijn in staat zich te richten naar het regime wat op dat moment heerst, en weten de situatie, hoe die ook is, in hun voordeel te gebruiken. Het interessante is nu, dat met de crisis vanaf zeg 2008 in de westerse wereld, het er hier even op leek dat de groei af zou gaan zwakken, omdat er minder geld uit ontwikkelingshulp binnenkwam, en dat er minder westerse bedrijven waren die hier investeerden. Dit duurde zo'n anderhalf jaar, daarna werd er hier een nieuw momentum zichtbaar. Een heel aantal bedrijven wat op eigen kracht aan het groeien is, veel input van chinezen (zoals ongeveer overal in Afrika), turken doen hier ook vrij veel ondertussen. Al deze snel groeiende bedrijven hebben middenkader nodig, deze stijgen harder in salaris dan de mensen die het produktiewerk doen, er is dus een snel groeiende groep die zich enige luxe kan veroorloven, in een beter huis gaat wonen, regelmatig in een goed restaurant gaat eten, vakantietripjes gaat maken.

Voor mij erg interessant om te zien, en in zo'n samenleving te leven. Kansen overal, dorpen en steden die verschrikkelijk hard groeien, landbouw en industriele activiteiten die in sneltreinvaart aan het professionaliseren zijn (en daarmee steeds vaker serieuze concurrentie voor westerse bedrijven gaan vormen). Ik zie dit voorlopig niet gaan vertragen, we leven in een interessante tijd hier.

Overigens ook veel mensen hier zoals mrsjones beschrijft, maar zodra hun kinderen wat exposure hebben aan dingen zoals de pin automaat, onderwijs, zichzelf leren ontwikkelen kan het verschrikkelijk hard gaan. Denk bijvoorbeeld aan India: had een vrij beperkte welvaartsstatus, veel mensen waren afhankelijk van landbouw, onderwijs was redelijk georganiseerd, er waren veel hoger opgeleide mensen die onder hun niveua werkten. Toen er eenmaal meer middenkader nodig was stonden ze bij wijze van spreken in de rij te wachten, een van de redenen waarom ook daar de ontwikkelingen zo snel zijn gegaan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...