Ga naar inhoud
GENEGEERD

Oude wasmachine & droger


luna1988

Aanbevolen berichten

@Geert

Achteraan de trommel zit een schijf voor een riem . Als die van jou machine voor een v snaar is ben in wel kandidaat ik zoek al maanden naar grote schijven voor v snaren . ( of hoe noemen jullie die dingen )

 

heb ook een oude wasmachine gedemonteerd, wil enkel de trommel gebruiken, de rest mag weg,

is het zoiets dat je zoekt?

 

001.jpg.8a53764da76907ac85abf634a9780adf.jpg

PICT8569.jpg.d42f79759cc346eef806a060e17a722f.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Na @phaelen zijn ook wij het zakje.

De wasmachine stopt constant ergens in het programma dus ergens zal er wel een defect zitten in een printplaat.

Inmiddels al een nieuwe besteld.

De droger was ook oud en energie slurpende dus die word ook meteen vervangen.

Op zich is de oude machine en droger mechanisch nog helemaal in orde.

Zonde om alles zomaar weg te gooien.

 

Zelf zat ik te denken om met de oude motor een zaagtafel te maken of met de rvs trommel een vuurkorf?

Wellicht hebben jullie nog andere goede ideeën die je met de oude onderdelen van een wasmachine en droger kunt maken?

 

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën en reacties

 

de motor kunt u ook gebruiken om uw eigen generator te maken, gewoon een fiets in een speciale standaard zetten, die dingen die ze verkopen bij de lidl of iets, om zo van je eigen fiets een hometrainer te maken, maar ipv de magneten die dan voor de weerstand zorgen plaatst u gewoon de dynamo op het wiel en voila . . .

 

en het stoffilter van de droger ( alleen bij bepaalde modellen ) is geschikt als lekbak om uw eigen papier mee te recyclen en dan daarin te gieten zodat u weer nieuw papier krijgt. de trommel heeft zowiezo 1001 mogelijkheden :rolleyes: ( niet letterlijk was gewoon metaforisch bedoelt . . . )en de hele behuizing is gewoon goed metaal, dat kunt u inleveren en er nog wat voor terugkrijgen ook ( misschien een paar euro maar toch! ) en de draden wil een koperhandelaar wel overnemen denk ik.

 

natuurlijk is het zonde om die dingen volledig uit elkaar te halen maar ach, soms is het niet anders. als de apparaten nog veel gebruikte modellen zijn kunt u w=misschien de onderdelen verkopen, want als men die moet vervangen is dat behoorlijk prijzig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet zo goed als niets van elektra. Ik kan me nog wel herinneren dat er vroeger met de oude televisies gewaarschuwd werd voor een condensator die veilig ontladen moest worden bij het ontmantelen. Zit er ook iets dergelijks in een wasdroger?

 

Van stroom heb ik ook geen kaas gegeten een stopcontactje aansluiten lukt nog wel maar dan houd het ook ver op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet zo goed als niets van elektra. Ik kan me nog wel herinneren dat er vroeger met de oude televisies gewaarschuwd werd voor een condensator die veilig ontladen moest worden bij het ontmantelen. Zit er ook iets dergelijks in een wasdroger?

 

Er kan een zogenaamde ontstoringscondensator inzitten. Die herken je omdat het een redelijk groot component is. De oude zijn 5 tot 15 cm lang en cylindervormig (vaak aluminium behuizing), maar er bestaan ook vierkante blokken/blokjes. Ook in boormachines en alles met flinke elektromotor kun je die tegen komen. Des te kleiner, hoe minder gevaarlijk (minder capaciteit)

 

Even met een geisoleerde(!) schroevendraaier de pennetjes kortsluiten en klaar. Zo'n ding ontlaadt met de tijd ook, dus lange tijd zonder stekker laten staan moet ook helpen.

 

Bij oude TV's was het gevaar groter, omdat hierin ook met flinke hoogspanning gewerkt werd.

 

't Kan best zijn dat er tegenwoordig andere oplossingen worden gebruikt, in een tien jaar oude droger die ik een half jaartje terug sloopte, zat er geen hele grote cylindervormige condensator meer in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er kan een zogenaamde ontstoringscondensator inzitten. Die herken je omdat het een redelijk groot component is. De oude zijn 5 tot 15 cm lang en cylindervormig (vaak aluminium behuizing), maar er bestaan ook vierkante blokken/blokjes. Ook in boormachines en alles met flinke elektromotor kun je die tegen komen. Des te kleiner, hoe minder gevaarlijk (minder capaciteit)

 

Even met een geisoleerde(!) schroevendraaier de pennetjes kortsluiten en klaar. Zo'n ding ontlaadt met de tijd ook, dus lange tijd zonder stekker laten staan moet ook helpen.

 

Bij oude TV's was het gevaar groter, omdat hierin ook met flinke hoogspanning gewerkt werd.

 

't Kan best zijn dat er tegenwoordig andere oplossingen worden gebruikt, in een tien jaar oude droger die ik een half jaartje terug sloopte, zat er geen hele grote cylindervormige condensator meer in.

 

Ok, dank. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

klinklare onzin

mijn oma had 8 kinderen en inwonende ouders en die redde het zonder droger

toen waren luiers nog van katoen en moest je die wassen

 

mijn moeder had toen ik net uit de luiers was mn broertje en zusje nog in luiers

ook van katoen

alles ging gewoon aan de waslijn ook met -10 droogt je was buiten

 

het is niet alsof jij de eerste moeder bent met een eigen leven en 3 kinderen en het zonder droger af moet doen

het is een heel eind makkelijker dat klopt maar doe alsjeblieft niet of je zielig bent

het is een kwestie van plannen en vooruit denken meer niet

 

tijden zijn verandert hé, in die tijd had men ook minder kleren dus had je ook minder om op te hangen, bovendien word er tegenwoordig meer gewassen als toen ( mede vanwege dat men meer kleren heeft nu )

 

het kan ook weer onzin zijn hoor maar met drie kinderen heeft men hoogstwaarschijnlijk ook een kleiner huis en dus ook minder ruimte voor die waslijn. tenminste ik stel me zo voor dat uw oma een redelijk huis had. vroeger was er gewoon meer ruimte, toen de ruimte verdween was daar de wasdroger. Tuurlijk is het ergens wel absurd dat ons huidige bestaan gegrond is op allemaal elektronica.

 

ik begrijp het best dat u trots bent op uw oma, dat ben ik ook op mijn oma die met een gezin van 10 kinderen in een gewone simpele eengezinswoning moest leven. Trots op uw oma, oké, respect, maar daarom gaan radicaliseren dat een vrouw met drie kinderen, waarvan u de persoonlijke omstandigheden niet kent en ook niet weet met welke intentie is gezegd dat ze het lastig vind om zich in te beelden hoe het is zonder technologie, want dat vinden we immers allemaal moeilijk. kom op zeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan ook weer onzin zijn hoor maar met drie kinderen heeft men hoogstwaarschijnlijk ook een kleiner huis en dus ook minder ruimte voor die waslijn. tenminste ik stel me zo voor dat uw oma een redelijk huis had. vroeger was er gewoon meer ruimte, toen de ruimte verdween was daar de wasdroger. Tuurlijk is het ergens wel absurd dat ons huidige bestaan gegrond is op allemaal elektronica.
Ik raad je aan een keer naar het Arnhems openluchtmuseum te gaan. Dan zie je dat de huizen vroeger zeker de helft kleiner waren, én eerst zelfs geen bovenverdieping hadden, men slipe in bedstedes die uitkwamen in de huiskamer...een baby sliep vaak in een lade.

Die oma's van vroeger hingen vroeger de was gewoon in de huiskamer, boven de kachel of op een wasrek voor de kachel.

v30_3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raad je aan een keer naar het Arnhems openluchtmuseum te gaan. Dan zie je dat de huizen vroeger zeker de helft kleiner waren, én eerst zelfs geen bovenverdieping hadden, men slipe in bedstedes die uitkwamen in de huiskamer...een baby sliep vaak in een lade.

Die oma's van vroeger hingen vroeger de was gewoon in de huiskamer, boven de kachel of op een wasrek voor de kachel.

 

ja das waar,, ik denk dat ik me iets te veel liet meeslepen door het romantische denkbeeld van een idyllisch boerderijtje op de hei, maar ja de huizen waren toen wel kleiner ja, sorry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raad je aan een keer naar het Arnhems openluchtmuseum te gaan. Dan zie je dat de huizen vroeger zeker de helft kleiner waren, én eerst zelfs geen bovenverdieping hadden, men slipe in bedstedes die uitkwamen in de huiskamer...een baby sliep vaak in een lade.

Die oma's van vroeger hingen vroeger de was gewoon in de huiskamer, boven de kachel of op een wasrek voor de kachel.

v30_3.jpg

Stuudje nog kleiner?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
Hallo @FincaInSpanje,

 

Volgens mij is dit een centrifuge of op z'n Belgisch een droogzwierder.

Er gaat nat wasgoed in en komt er druipdroog maar niet kurkdroog weer uit.

 

Met vriendelijke groet, Popeye.

 

Klopt, ouderwets en niet te verslijten. Roestvrijstalen trommel die je als die echt kapot gaat nog voor veel andere zaken kunt gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...