Ga naar inhoud
GENEGEERD

Geld vs schulden

Kans
 Share

Recommended Posts

Ik ga dit plaatje nogmaals plaatsen :rolleyes:

Het geeft als beste weer waar Amerika, maar de rest van de wereld evengoed, mee bezig is: het vervangen van gezond geld door schulden en fiat:

image.jpg.b32f30a3ff376cf72399460f562b35c5.jpg

In 1940 bezat Amerika ruim 3.000.000.000.000 ounce, een ounce is 31,1 gram, zilver,.

De schulden waren toen zo'n 43.000.000.000 dollar

In die tijd bezat Amerika 20.000 ton goud, 72% van de totale monetaire wereld goud reserve.

Nu bezit Armika, geen typo, nog zo'n 7.000.000.000 ounce zilver een afname van ongeveer 99.99% tov van 1940....

De schuldenberg is gegroeid naar bijna 18.000.000.000.000 dollar.

Goud hebben ze volgens rapporten nog 8.000 ton maar of dat er echt is, en als het er is, door hoeveel partijen geclaimed kan worden, weet bijna niemand...

Volgens mij snapt iedereen dat dit niet houdbaar blijft.

Het is volgens mij ook niet normaal op te lossen en ik zie ook geen trendsverandering :(

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Al heb je evenveel producten van waarde als schulden. Schulden is en blijft gevaarlijk en moet je ten allen tijden voorkomen of als dat niet kan, zo snel mogelijk naar 0 zien te brengen. Al is de waarde van je producten daar tegenover het 10 voudige in mijn ogen.

Maarja, ik doe dan ook niet aan YOLO.

Link naar reactie

Het is volgens mij ook niet normaal op te lossen en ik zie ook geen trendsverandering :(

Prep ze,

K a n s

In Drenthe wordt gewerkt aan een oplossing. Indien er contact gemaakt wordt, is het eerste wat we ze sturen: derivaten met onze schuldenlast. :o

Een andere (pijnloze) oplossing zie ik niet.

Charlie

Link naar reactie

In Drenthe wordt gewerkt aan een oplossing. Indien er contact gemaakt wordt, is het eerste wat we ze sturen: derivaten met onze schuldenlast. :o

Een andere (pijnloze) oplossing zie ik niet.

Charlie

Eigen jezelf een mooi lappie land in US toe en neem een paar 'knechten' in dienst. Zolang ze niet terugschieten een best pijnloze oplossing toch :)?

Link naar reactie

Het mooiste is dat de Amerikanen hun schuldenlast "exporteren" naar de rest van de wereld (wereldreservemunt). China, Rusland, oliestaten en de Westerse wereld kopen massaal dollars\waardepapieren. Dus wanneer die papiertjes straks geen waarde meer hebben, dan krijgt de wereld een deel van de Amerikaanse problemen cadeau. Best slim van de VS.:confused:

Ik zou in ieder geval geen dollar meer willen bezitten (ja, en direct omzetten naar andere valuta\PM).:(

Link naar reactie

Goud hebben ze volgens rapporten nog 8.000 ton maar of dat er echt is, en als het er is, door hoeveel partijen geclaimed kan worden, weet bijna niemand...

Prep ze,

K a n s

Ik denk ook niet dat het nog normaal op te lossen is. Het failliete Europa heeft al zijn goud in Amerika liggen, en Amerika heeft dit goud al lang niet meer. Amerika heeft het goud gebruikt voor oorlogen te financieren.

Duitsland heeft aantal jaar geleden beroep gedaan op zijn goud dat in Amerika lag. Duurt nog ruim 20 jaar voordat het zogenaamde goud teruggestuurd kan worden. Mits er voor die tijd geen "oorlog" komt waardoor Europa weer meer schulden heeft bij Amerika.

Zolang je het spelletje goed mee kan spelen van de echte machtshebbers van de wereld (die wat de geld en goudkoers bepalen) kun je best wat geld verdienen.

Echter wordt in meerdere boeken geschreven dat als de SHTF komt, mensen het goud en geld op straat gooien. Dit kun je namelijk niet eten of drinken :p.

Link naar reactie

Prep ze,

K a n s

Ik denk ook niet dat het nog normaal op te lossen is. Het failliete Europa heeft al zijn goud in Amerika liggen, en Amerika heeft dit goud al lang niet meer. Amerika heeft het goud gebruikt voor oorlogen te financieren.

Duitsland heeft aantal jaar geleden beroep gedaan op zijn goud dat in Amerika lag. Duurt nog ruim 20 jaar voordat het zogenaamde goud teruggestuurd kan worden. Mits er voor die tijd geen "oorlog" komt waardoor Europa weer meer schulden heeft bij Amerika.

Zolang je het spelletje goed mee kan spelen van de echte machtshebbers van de wereld (die wat de geld en goudkoers bepalen) kun je best wat geld verdienen.

Echter wordt in meerdere boeken geschreven dat als de SHTF komt, mensen het goud en geld op straat gooien. Dit kun je namelijk niet eten of drinken :p.

Ze hebben ons goud ook nog en een heleboel van de Duitsers.:p

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...