Ga naar inhoud
GENEGEERD

Een wandeling van 1000 km...schoenen en kledij


chrisprep

Aanbevolen berichten

1 van de belangrijkste dingen op een lange tocht zijn natuurlijk je schoenen,

ik koos voor de meindl island MFS,

 

Voor het soort wegen waar je voornamelijk over wandelt zijn deze misschien een beetje te zwaar, maar mijn keuze werd ook bepaald door mijn voet die nog niet lang uit het gips was, ik wilde dan ook schoenen die extra steun gaven.

 

Ik vind dit heel comfortabele schoenen, en op 1000 km heb ik slechts 1 maal een blaar op de hiel gehad, wat reuze meevalt.

 

In combinatie met wandelsokken van decathlon had ik geen last van zweetvoeten, dus blijkbaar is het ademende effect van de schoenen zeer goed.

De schoenen waren splinternieuw als ik vertrok, voor in te lopen was geen tijd, maar van dag 1²zaten ze als gegoten.

 

Enig minpunt, voor een schoen die zeker niet goedkoop is heb ik de indruk dat de zolen toch al redelijk afgesleten zijn,

misschien moet ik de tocht nogmaals doen met andere schoenen om een vergelijkende test te maken :):):)

 

PICT8565.jpg.c97c0aadff93cecc320cf862faa470b6.jpg

 

PICT8567.jpg.4c355500b161156637d8e271f5c21e2c.jpg

 

Al de kledij die ik mee had komt van decathlon,

 

wandelbroek met afritsbare pijpen, sneldrogende stof,

voldeed volledig aan de verwachtingen, snel uit te wassen, snel droog

 

lichte trui en 2 t-shirts in merinowol

bleek goede keus te zijn, merinowol is zeer aangenaam om te dragen, zowel als het warm is of wat frisser,

je kan het idd enkele dagen dragen zonder wassen en zonder te stinken

gemakkelijk uit te wassen en snel droog

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Als ik de foto's zo zie, vind ik de slijtage best meevallen. Ik heb erger gezien/gehad.

Zo heb ik Hanwag's gehad, waar na 3 weken trails lopen in de USA, zo goed als geen profiel meer op zat.

Zal de volgende keer beter mijn voeten optillen. :p

 

Deze Meindle's hebben een vibram zool, van een niet al te harde rubbersoort. Dat komt de grip wel ten goede, maar het kan iets harder slijten.

Zelf heb ik Meindle Island Pro en een wandelschoen van Meindle. (type weet ik zo even niet) Maar die laatste heeft een nog wat zachtere zool, wel comfortabel maar slijt iets sneller dan de Island pro.

 

Als de zolen op zijn kun je ze goed laten verzolen, meestal incl. tussen zool. Maar dan moet je wel naar een goede zaak gaan en niet naar de hakkenbar op de hoek. :)

 

Maar die wandeling lijkt me wel een hele ervaring, ga je nog meer LAW's doen?

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meindl Island pro. Al 7 jaar mijn lievelingsschoen. Ik loop er dagelijks op en ik woon erin. Ik kan me geen betere schoen wensen. Heb een paar net ingelopen, en een paar op reserve, aangezien mijn voet niet meer groeit maar de prijzen wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...