Ga naar inhoud
GENEGEERD

Verlichting voor in een kleine kas


Range

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Voor de kleine kas waar ik groenten in verbouw ben ik op zoek naar (groei)verlichting. Vragen waarom ik geen zonlicht gebruik etc. is even out of the question (en een lang verhaal ook).

 

Hoe dan ook weet ik al het volgende:

- Groeilicht kan in de vorm van TL lampen

- Ongeveer 6000 kelvin is de aanbevolen kleurtemperatuur voor praktische alle gewassen die ik in de kas heb of daar in zou verbouwen.

- Er zal gebruik gemaakt gaan worden van een timer om de dag en nacht cyclus te behouden.

- Wat T5 doet weet ik niet precies, maar ik kom het vaak tegen.

 

Vragen:

- Kan iemand mij een bepaald merk en of type van deze lampen aanbevelen en zo ja met een link?

- Zijn lampen die zonlicht benaderen verkrijgbaar bij de reguliere bouwmarkten (zoals bijv. Praxis)?

- Zijn er kasproducten die absoluut niet tegen deze vorm van 'belichting' kunnen?

 

Ik hoor het graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Hallo iedereen,

 

Voor de kleine kas waar ik groenten in verbouw ben ik op zoek naar (groei)verlichting. Vragen waarom ik geen zonlicht gebruik etc. is even out of the question (en een lang verhaal ook).

 

Hoe dan ook weet ik al het volgende:

- Groeilicht kan in de vorm van TL lampen

- Ongeveer 6000 kelvin is de aanbevolen kleurtemperatuur voor praktische alle gewassen die ik in de kas heb of daar in zou verbouwen.

- Er zal gebruik gemaakt gaan worden van een timer om de dag en nacht cyclus te behouden.

- Wat T5 doet weet ik niet precies, maar ik kom het vaak tegen.

 

Vragen:

- Kan iemand mij een bepaald merk en of type van deze lampen aanbevelen en zo ja met een link?

- Zijn lampen die zonlicht benaderen verkrijgbaar bij de reguliere bouwmarkten (zoals bijv. Praxis)?

- Zijn er kasproducten die absoluut niet tegen deze vorm van 'belichting' kunnen?

 

Ik hoor het graag!

 

veel "kwekers" stappen tegenwoordig over op LED groeilampen. Het voordeel van deze lampen:

-ze gaan langer mee.

-verbruiken minder stroom.

-minder warmte van de lampen, waardoor er minder ventilatie nodig is.

 

[video=youtube_share;f_2vUWJ7f4s]http://youtu.be/f_2vUWJ7f4s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb je ruime keus en goed advies:http://www.eugrowshop.eu/nl/verlichting/

 

Probleem met het kweken onder lampen is dat het al snel duurder is dan de opbrengst, tenzij het gaat om het verboden te kweken plantje wat je kunt roken.

Of de lampen zijn gruwelijk duur, of ze gebruiken gruwelijk veel stroom (de traditionele HPS lampen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb je ruime keus en goed advies:http://www.eugrowshop.eu/nl/verlichting/

 

Probleem met het kweken onder lampen is dat het al snel duurder is dan de opbrengst, tenzij het gaat om het verboden te kweken plantje wat je kunt roken.

Of de lampen zijn gruwelijk duur, of ze gebruiken gruwelijk veel stroom (de traditionele HPS lampen).

 

dat led lampje wat ik net hier vermelde op marktplaats is slechts 14 watt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel iedereen voor het advies.

 

Wat @Raycoupe al weet te vermelden, daar loop ik nu ook tegenaan. Wat een prijzen zeg...

 

Nogmaals, ik ben groot fan als ik het met zonlicht af kan. Echter kom ik dan in conflict.

 

Voor mijn dagelijkse bezigheden is het handiger als de schaduw er op blijft staan maar de kas dient volledig in het zonlicht te staan. Gelukkig staat alles wel uit de wind.

 

Hoewel ik er op dit moment een oplossing voor heb, vind ik het er niet echt uitzien.

 

Afijn kort gezegd, als de lampen niet zo'n enorme prijs p.s. zou hebben dan was het een uitkomst geweest. Dat is het nu helaas niet.

 

Draadje kan wat mij betreft gesloten worden, vraag is beantwoord.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kweek heel veel voor in het voorjaar.

Ga gewoon naar de bouwmarkt en koop TL verlichting.

6000k is goed. Persoonlijk heb ik betere ervaring met 6500k.

Ik heb alle soorten verlichting eigenlijk wel geprobeerd en TL blijft voor mij het beste en gemakkelijkste.

Zorg er alleen voor dat de buizen niet verder dan 5 cm verwijderd zijn van het bladerdek en je zal schrikken van het resultaat.

Combineer dit met een breed spectrum bladvoeding en youre good to go.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...