Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Dr.Prepper

Contactloze (infrarood) thermometer?

Recommended Posts

Beste medepreppers, ik ben (voor de prepshop) op zoek naar een goede contactloze thermometer. Het soort dat je nu op tv ziet bij "ebola screenings" dus dat je niet een ding in je oor of je kont hoeft te stoppen :)

Ik kan me hierbij voorstellen dat je goedkope shit hebt en te dure professionele gear, maar iets goeds, betrouwbaars, voor particulier gebruik ... iemand tips en/of ervaringen?

Deze post delen

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

dag @Dr.Prepper, ik zag de topic-title staan en ik dacht meteen aan de kruidvat

http://www.kruidvat.nl/ecomed-infrarood-thermometer/p/3008594

daar had ik namelijk in een krantje deze aanbieding gevonden en het leek mij wel handig maar ik weet niet of het is waar u aan dacht. misschien heeft u deze aanbieding al gezien maar ach ik heb hem toch al opgezocht ;)

Deze post delen

In gear aanbiedingen staat een link naar zo'n ding bij de Lidl. Die is bedoelt om warmte lekken op te sporen enzo dus of ie daar nauwkeurig genoeg voor is weet ik niet.

Hier is er eentje die bedoelt is voor wat jij wilt. Nog niet eens duur trouwens. Ook maar eens over denken. Maar... Let op dat je wel tot 5 cm afstand moet komen van de mogelijke patient met deze.

Deze post delen

zijn dat soort dingen wel precies?? ik kan me voorstellen dat de temperatuur van de huid lager is dan wat dieper in het lichaam.

Dat die dingen gebruikt worden bij de zogenaamde Ebola screenings zegt namelijk niet veel in mijn ogen, want dat wat ze op vliegvelden "screenen" noemen is gewoon de schapen een gevoel van veiligheid geven. het is tenslotte maar een moment opname. Mensen die tijdens de screening geen koorts hebben kunnen een half uur later wel koorts hebben. En koorts hoeft niet eens de eerste symptoom te zijn.

Deze post delen

zijn dat soort dingen wel precies?? ik kan me voorstellen dat de temperatuur van de huid lager is dan wat dieper in het lichaam.

Dat die dingen gebruikt worden bij de zogenaamde Ebola screenings zegt namelijk niet veel in mijn ogen, want dat wat ze op vliegvelden "screenen" noemen is gewoon de schapen een gevoel van veiligheid geven. het is tenslotte maar een moment opname. Mensen die tijdens de screening geen koorts hebben kunnen een half uur later wel koorts hebben. En koorts hoeft niet eens de eerste symptoom te zijn.

Volledig mee eens. Zegt eigenlijk weinig, want je weet de basis temperatuur niet (kan enkele tienden van een graad schelen), nog weet je of de persoon opgewonden is dan wel juist op een koud toilet heeft gezeten en het dus nog koud heeft. Het is een manier om te controleren die eigenlijk veel te grof mazig is... je haalt geen goed resultaat, maar het staat wel cool (en vindt Dr. Prepper misschien ook wel al leuk genoeg om zulks te kopen ;) )

Deze post delen

Wat wil je precies meten dan..

Als je koorts wil meten, waarop richt je dan zo'n thermometer, en welke waarde denk je dan af te lezen.. als je denkt 37 graden of meer af te lezen bij het richten op het voorhoofd, kom je wel erg bedrogen uit.

precies. Als je wilt screenen, zal je een warmtebeeld camera moeten gebruiken, met vooraf ingestelde kernwaardes. Maar dan moeten mensen niet al dik in de kleren zitten..

Deze post delen

Die argwaan heb ik ook, vandaar dit topic om te weten te komen of er mensen zijn die er ervaring mee hebben en weten in welke mate het betrouwbaar is. Misschien @Keyser Suze vanuit professioneel perspectief?

@Stuudje, die ken ik maar dit topic heet "contactloze" thermometer ... dussss .....

Deze post delen

Voor een tientje of vier heb je een betrouwbare contactloze thermometer:

http://faber-medical.nl/index.php?action=article&aid=6706&group_id=10000054&lang=NL

Specs:

Meetnauwkeurigheid: 0,2 °C, 36,0 - 39,0 °C

Meetbereik: Lichaams modus: 34,0-42,2 °C

Garantie: 5 jaar

http://www.microlife.com/products/fever/1second/nc-150/

en de Nederlandse handleiding op pagina 37 de pdf.

Deze post delen

Dit is er eentje die in de VS door de overheid gebruikt word (CDC etc.) : http://www.thermomedics.com/the-caregiver (+-250-300 euro)

Deze is 70 euro. Zou door de WHO goedgekeurd zijn. Heb idd paar foto's gevonden waar deze gebruikt werden. http://www.farlamedical.com/product_info.php/info/p2182_Thermometer-ThermoFlash-LX-26-Evolution.html

Ik heb er geen ervaring mee. (idd. welke prepper wel?) Reviews op internet zijn niet allemaal lovend maar de overheden zullen ze niet gaan gebruiken als het niet werkt (complottheorie modus uitgeschakeld)

Deze post delen

Die argwaan heb ik ook, vandaar dit topic om te weten te komen of er mensen zijn die er ervaring mee hebben en weten in welke mate het betrouwbaar is. Misschien @Keyser Suze vanuit professioneel perspectief?

@Stuudje, die ken ik maar dit topic heet "contactloze" thermometer ... dussss .....

Geen idee, nooit in verdiept. Wat is het doel?

Deze post delen

Geen idee, nooit in verdiept. Wat is het doel?

[a] zou ik er zelf eentje willen hebben (als ze goed genoeg zijn) voor gemak en hygiene en om iedereen aan onze deur te screenen voor ik ze binnen laat :) (smilie nu maar misschien tzt geen grap, als ebola hits the streets) en had ik het er met @Simurgh over of het interessant is om in het prepshop assortiment op te nemen. Misschien zijn er meer mensen die zoiets willen hebben.

Deze post delen

[a] zou ik er zelf eentje willen hebben (als ze goed genoeg zijn) voor gemak en hygiene en om iedereen aan onze deur te screenen voor ik ze binnen laat :) (smilie nu maar misschien tzt geen grap, als ebola hits the streets) en had ik het er met @Simurgh over of het interessant is om in het prepshop assortiment op te nemen. Misschien zijn er meer mensen die zoiets willen hebben.

We weten toch inmiddels dat je prima besmet kunt zijn met Ebola zonder koorts?

Ook moet je dan goed bepalen waar je grenzen liggen voordat je iemand binnen laat. Iemand die aanbelt die net z'n rondje aan 't joggen is zal een hogere temperatuur hebben en ook veel andere verhogingen zullen een andere oorzaak dan Ebola hebben.

Zelf zweer ik bij een ouderwetse thermometer zonder batterij, want iedere keer als ik die van mij nodig heb is het batterijtje overleden of zegt het ding alleen nog "Lo" (Low battery)

Deze post delen

Doe zoals ik, wees gewoon "niet thuis", kost geen drol, werkt altijd.

Deze post delen

Maak je weinig vrienden mee :p
Liever geen extra vriendjes, dan Ebola vriendjes, maar ieder zijn keuze ;)

Deze post delen

een vent op youtube gebruikt ze wel eens om te laten zien hoe heet een vuurtje blijft tijdens de nacht met tips erbij enzo maar voor ebola? klinkt misschien dommig maar wat nou als iemand net 5km heeft moeten hardlopen om bij jou aan te komen en ze moeten snel naar binnen? wacht maar even totdat je bent uitgerust en verstop je maar ergens voor de NWO patrouille wagen?

nu we het toch hebben over nieuwe producten voor de prepshop,

Voor de wat meer Frontier geïnteresseerden onder ons: http://www.thebushcraftstore.co.uk/pioneers-steel-firelighting-striker---standard-2264-p.asp

Deze post delen

Zoals al eerder gemeld : onze oor thermometer van ik geloof, blokker of kruidvat, kan ook gewoon contactloos meten.

Gewoon effen naar de winkel van keuze en dara op de verpakking eens lezen wat zo'n ding kan.

Deze post delen

ImageUploadedByTapatalk1413622108.261135.jpg.866837c3622aba6fa4f7a4535476437e.jpg deze is van de Lidl, werd al eerder genoemd.niet voor professioneel gebruikImageUploadedByTapatalk1413622276.523769.jpg.f1a80984c6254eb490b35e8826e8152c.jpggrappig voor thuis. Nadat ik wat kouds gedronken had stond hij op 33,4. Je zal eens voor de grap op het station moeten gaan staan wit pak en dan zon scanner.

Deze post delen

Ik heb regelmatig onderzoekjes bij onderkoelingstesten gedaan naar het gebruik van infrarood thermometers en oorthermometers,,

Belangrijke om te weten zijn de volgende zaken :

> is dat de waarde van meting hangt erg af van of de meting correct word gedaan.

> De oppervlakte van de huid, geeft altijd een andere waarde af, dan de een oormeting (temperatuur van de hersenen), dan temperaturen onder de oksels en oraal of anaal. Dit verschil is groter bij koudere temperaturen (kans op onderkoeling) dan bij warmere temperaturen.

> De meest betrouwbare meting over de kern-temperatuur is een sonde van 30 cm inbrengen in je anus.

> De grenswaarden of iemand koorts heeft (normaal boven de 37,5, is dus afhankelijk van welke meetmethode je gebruikt, of de meetmethode correct word uitgevoerd, Maar bij sommige thermometers is omgevingstemperatuur bij voorbeeld ook belangrijk, voor de temperatuur van de huid.

> Met elke contactloze meting, (infraroodtechniek), zit achter de meting, een stukje software voor de toepassing waarvoor het gebruikt word, en die de temperatuurwaardes vertaald voor de gebruiker. Als tijdens een herfstachtige dag, buiten, een meting met een infraroodthermometer, 37,5 graden aangeeft, op de voorhoofd of de slaap, dan heeft iemand dus of een enorme warme muts gedragen, of hij heeft een flinke temperatuur verhoging als dan niet door inspanning of door koorts (dat moet dan wel een flinke koorts zijn.)

De medische contactloze thermometers, ook infrarood techniek, hebben dus beperkingen in het gebruik, en de interne software is aangepast op een normaal waarde. Dat geld ook voor de voorhoofd-plak-koorts-indicator.

Daarnaast is afstand ook een factor bij contactloze infrarood thermometer..

De oppervlakte van de huid heeft dus nagenoeg altijd een afwijking, om dat deze afhankelijk van de omgevingstemperatuur.

Met een industriële infrarood thermometer is de gemiddelde huid/oppervlakte temperatuur ongeveer 33 tot 35 graden gemeten op de voorhoofd in Nederlandse binnen omstandigheden. Natuurlijk is er een relatie met de kerntemperatuur, maar de omgevingsfactoren en de meetwijze beïnvloeden de meeting enorm.

Ook bij de gekeurde medische vorm. De techniek en de nauwkeurigheid zijn exact het zelfde..

Deze post delen

deze is van de Lidl, werd al eerder genoemd.niet voor professioneel gebruik grappig voor thuis. Nadat ik wat kouds gedronken had stond hij op 33,4. Je zal eens voor de grap op het station moeten gaan staan wit pak en dan zon scanner.

Waar heb je gemeten?

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...