Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoeveel heb ik nodig


Mrsjones

Aanbevolen berichten

Omdat er steeds nieuw mensen bij komen.

Het berekenen van hoeveel voor hoelang.

Je beginen met voor iedereen in het gezin hetzelfde te gebruiken,shampoo, tand pasta, zeep.koop een van ieder,doe het in de badkamer,schrijf met een sharpie de datum.als het op is weet je precies hoelang je er me doe en kan jij beginen met 3 manden aan hygiene spullen in te kopen.

Wc papier,doe 6 rol in ieder badkamer op mandag ochtend, kijk hoeveel er over is na een week,Koop nu voor 3 manden.

Die doe je met alles wat noodzakelijk is voor jouw.

Eten, schrijf 4 week lang alles op wat gekocht en gegeten word.nu zoek je een houdbaar verwanging,bvb melk poeder en boter in bilk.koop eten in voor 3 manden.

Die is een makkelijk manier om te beginen met preppen en weten dat jij echt genoeg heb.

Als je dit en een water filter of 2 Koop, Ben jij al een Hele einde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Volgens mij heb je nooit genoeg. Ik hoorde van @Geert dat hij al ruim 1100 weckpotten met voedsel heeft geweckt maar voorlopig is hij nog niet klaar. Dit kun je heel lang bewaren, dus waarom niet als er regelmatig spullen van je "eigen" land komt die je kunt verwerken. Zolang je de ruimte hebt en het geld, zul je moeten doorgaan met voorraden aanleggen, denk ik.

 

Ik ben de afgelopen maanden flink wat voorraad kwijtgeraakt en een deel heb ik aan een arme buurman gegeven. Nu merk ik dat ik eigenlijk teveel heb weggegeven, dus moet ik de komende periode flink aanvullen voordat de ellende gaat uitbreken. Vergis je niet in Ebola. Dat kan de halve wereld een paar maanden of langer plat gaan leggen. Dus misschien geen grote SHTF maar een medium of kleine die eraan gaat komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik loop er ook iedere keer weer tegenaan..zo van ''heb ik genoeg?'

Ik prep nu voor 6 maanden maar gisteren telling gedaan maar ik zal vanmiddag echt wat bij moeten halen.

Wat gaat het hard!

En vooral wcpapier en op dit moment tisseus(jippie eerste verkoudheid van het seizoen:p).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FincaInSpanje klopt maar ik heb al dikwijls zitten rekenen en tellen . Als je weet dat ik soms 3 of 4 potten per dag open zal trekken voor de groep waarvoor ik prep in een shtf situatie als er echt niets anders te halen is . Dan gaat het echt snel gaan .

 

Ik kijk ook regelmatig naar redelijk eetbaar blikvoer. Zo hebben wij merken als Unox, Struik met hele redelijke maaltijden dus in de aanbieding koop ik het.Ook zoek ik vaak naar Coertjens stoofvlees (jou misschien wel bekend), maar dat is niet zo vaak in de aanbieding. Omdat bij ons de Makro (waar ik bijna nooit meer kom overigens) 50 jaar bestaat hebben ze regelmatig aanbiedingen. Vaak van hun eigen merk. Deze week hebben ze Horeca Select Stoofvlees 2675 gram voor 10,59€. Dat is een hoop eetbaar spul voor weinig geld. Ik overweeg dus een paar groot verpakkingen aan te schaffen, omdat ik ook voor een groep prep.

 

http://catalogues.metro-group.com/makro-nederland/horeca-24-2014/page/16-17?icid=verwijzing_business-selector:Folders:2014-24

 

Het is wel geen zelfgemaakt stoofvlees, maar voor die prijs kan een Hollander het vaak niet laten liggen.:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me wel goed om, als je blikvoer in de aanbieding wilt gaan kopen, eerst een blik te proberen voordat je een pallet aanschaft.

 

Ik weet: het is niet culinair, maar een tijdje terug zag ik bij de Lidl knak- en andere worsten voor heel weinig.

Niet dat ik die per se wilde preppen, maar even een blikje geprobeerd: nou... niet te hachelen; het was net karton! :eek:

Normaal gooi ik nooit vlees weg, maar dit was toch die ene unieke uitzondering, dus proberen voordat je groot inkoopt.

 

Groeten,

 

QF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf voor langere Tijd.1 jaar in omloop ,dus spullen die je steeds eet en gebruik. En 5 jaren in diep suply,dus meer erg lang houdbaar en in tonnen opgeslaag ,ook een paar dozen nood rantsoen,je weet wel die 3600 calorie bar.plus ik heb een Hele Plantage voor de deur vaarvan wij prima eten.

maar die was voor mensen die beginen ,en het moeilijk vinden om te weten hoelang je met iets doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij HOEVEEL is het misschien ook handig rekening te houden met mensen die langskomen.

Ik heb altijd wel genoeg voor een jaar ongeveer in huis, in elk geval tot het volgende moestuinseizoen en dan verder altijd mais, meel, olie, rijst, suiker en zout. Veel meer hebben we in nood niet nodig.

 

Nu heb ik dit jaar dus zo verschrikkelijk veel en lang visite gehad dat mijn voorraad, berekend op de 2 personen waaruit ons gezin bestaat, opeens wel heeeeel erg snel er doorheen ging.

 

Wat ik maar wil zeggen is: bereken wat je gebruikt zoals @Mrsjones al zei maar hou er rekening mee dat er evt ook anderen bij je aankomen zoals familie, vrienden, buren etc.

 

Of je moet echt iedereen de deur wijzen WTSHTF, in dat geval kan je je bij je familieberekeningen houden.

 

Ik ga er inmiddels vanuit dat we wel een zoete inval krijgen van dierbaren hier in nood, dus daar prep ik nu ook maar voor, anders krijg je zo het idee dat ze JOUW voorraad opmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo mede preppers, normaal reageer ik niet op dingen, ben niet zo actief op het forum, maar nu moet ik wel ff.....kijk we zijn aan het peppen, laat ik het zo zeggen...maar doen we dat voor ons zelf, gezin... of doen we het voor de hele buurt?? kunnen we ook wel een buurt super beginnen?

 

Als ik er op moet rekenen dat ik fam. / "vrienden" aan de deur krijg voor voedsel, dan heb ik iets, of zei iets fout gedaan.

 

Wij zorgen er voor dat we iets hebben als het mis gaat en zeggen tegen iedereen die het wil horen om het ook te doen, en dan als het zo ver is gaan we voor sinterklaas spelen???

 

Ze leven er nu op los, en als het mis gaat komen ze bij ons ff boodschappen doen???

 

kijk ik moet het doen van wat ik kan uit sparen, soms tegen de kinderen zeggen ff niet deze maand, dus we sparen uit onze mond, we staan er allen achter..... maar ik ga geen rekenschap houden met die mensen,

 

kijk nu kan ik wel als een aso klinken, maar mijn gezin gaat voor alles, en vrienden en fam. en kennissen die nu nog geen voorraad hebben aangelegd, na dat we ze talloze malen hebben gewaarschuwd kunnen we wat.

 

met de vriendelijke groeten

 

Deerhunter

Link naar reactie
Delen op andere sites

@deerhunter dat is een keuze die ieder voor zich maakt.

Zelf heb ik niet de illusie dat ik in mijn eentje alles kan, dus als ik de mogelijkheid heb mijn voedsel te kunnen delen met mensen die weer hun eigen kwaliteiten in kunnen brengen zal ik dat zeker doen. Als ik met mijn kids een enorme voorraad eten heb en na 1 dag mijn voorraad al geplunderd wordt omdat ik als vrouw alleen met twee kinderen een vrij makkelijke prooi ben, tja dan ben ik er ook vrij weinig mee opgeschoten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk nu kan ik wel als een aso klinken, maar mijn gezin gaat voor alles, en vrienden en fam. en kennissen die nu nog geen voorraad hebben aangelegd, na dat we ze talloze malen hebben gewaarschuwd kunnen we wat.
Ik vind dat niet zo aso hoor. Je hebt je ingezet(uit je mond gespaard) voor je gezin...dus die gaan voor. Zorg wel dat je je voorraad goed verstopt enzo, niet vertelt dat je voorraad hebt. Scheelt bedelaars in nood.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo mede preppers, normaal reageer ik niet op dingen, ben niet zo actief op het forum, maar nu moet ik wel ff.....kijk we zijn aan het peppen, laat ik het zo zeggen...maar doen we dat voor ons zelf, gezin... of doen we het voor de hele buurt?? kunnen we ook wel een buurt super beginnen?

 

Als ik er op moet rekenen dat ik fam. / "vrienden" aan de deur krijg voor voedsel, dan heb ik iets, of zei iets fout gedaan.

 

Wij zorgen er voor dat we iets hebben als het mis gaat en zeggen tegen iedereen die het wil horen om het ook te doen, en dan als het zo ver is gaan we voor sinterklaas spelen???

 

Ze leven er nu op los, en als het mis gaat komen ze bij ons ff boodschappen doen???

 

kijk ik moet het doen van wat ik kan uit sparen, soms tegen de kinderen zeggen ff niet deze maand, dus we sparen uit onze mond, we staan er allen achter..... maar ik ga geen rekenschap houden met die mensen,

 

kijk nu kan ik wel als een aso klinken, maar mijn gezin gaat voor alles, en vrienden en fam. en kennissen die nu nog geen voorraad hebben aangelegd, na dat we ze talloze malen hebben gewaarschuwd kunnen we wat.

 

met de vriendelijke groeten

 

Deerhunter

 

Dat is dus de reden dat veel preppers hun voorbereiding voor zichzelf houden en er niet over praten... heet OPSEC.

 

Als je eenmaal begonnen bent met het overhalen van je vrienden en familie is die OPSEC weg en heb je grote kans om voor buurtsuper te moeten gaan spelen als het zover is. Bezint eer ge begint.

Want hoe ga je ze straks weghouden? Onbegonnen werk, helemaal als ze met tien of meer man voor je deur staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je tien keer meer nodig hebt dan je denkt.

Wees er van overtuigd dat als er mensen voor je deur staan soebatten om voer, je nee kunt zeggen, je hebt immers niks.

Maar als het de jonge moeder van een paar huizen verder op is, tja, zo'n ukkie laat je niet verhongeren toch?

En dan is de kans groot dat die eerste groep terug komt, in een niet zo'n goed humeur want je hebt gelogen, je had wél eten....

Zorg voor genoeg en zorg voor samenwerken met de buurt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus de reden dat veel preppers hun voorbereiding voor zichzelf houden en er niet over praten... heet OPSEC.

 

Als je eenmaal begonnen bent met het overhalen van je vrienden en familie is die OPSEC weg en heb je grote kans om voor buurtsuper te moeten gaan spelen als het zover is. Bezint eer ge begint.

Want hoe ga je ze straks weghouden? Onbegonnen werk, helemaal als ze met tien of meer man voor je deur staan.

En denk er om dat OPSEC niet alleen van belang is in de voorbereiding maar zeker ook na de SHTF.

Houd het lekker voor je als je er warmpjes bijzit en nog genoeg te eten hebt, laat niet merken dat je het beter hebt dan een ander omdat je voorbereid bent geweest.

 

(geleerd van mijn vader en grootmoeder op basis van een verhaal uit WOII, zie http://preppers.nl/forum/threads/756-Preppers-tijdens-de-Tweede-Wereldoorlog?p=191016#post191016)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit gedrag zie je overigens ook nu regelmatig, nu de poep nog niet aan de ventilator zit.

 

Hoeveel families en vriendenkringen zijn er niet gesneuveld nadat iemand de hoofdprijs in de loterij heeft gewonnen? :rolleyes:

 

Tegenwoordig krijgen mensen, bij de Staatsloterij althans, er een adviseur bij om met "Scheve ogen"-scenario's om te kunnn leren gaan.

Meestal krijgen ze dan ook het advies om van een relatief klein bedrag lekker even te genieten en de rest muurvast te zetten, zodat er voor "Aasgieren" weinig te halen valt (...want ineens is iedereen je "Vriend"). :eek:

 

Groeten,

 

QF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...