Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ideale BOL


Nienke91

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
ik zou het liefst tijdens een shtf.

in een mooi groot stuk bos.

in zweden zitten en dan een lange termijn SC zouden houden met de zelfde sfeer. (i have a dream)

 

maar nu voor het echie

 

ik zou het liefst (realistisch gezien)

een mooie blokhut willen hebben in zweden met ook een stromend beekje en een groot meer(vis!!!!)

en veel bergen. en ook graag als het kan met een stelletje gelijkgestemde preppers. en natuurlijk (onrealistische)

bear grylls als buurman

en dan wel helemaal off the grid

 

:):):):):):):)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is in ieder geval genoeg bos in Zweden. :D

 

Afgelopen zomer naar Zweden geweest omdat mij het een mooi land leek (is het ook wel trouwens), maar

omdat het vooral uit bos bestaat (in het zuiden tenminste), werd het op een gegeven moment erg eentonig

en ben ik eerder teruggegaan.

 

In een SHTF situatie zou ik het in ieder geval niet erg vinden om te moeten verblijven. ;)

 

Voor vakantiedoelenzou ik eerder kiezen voor Schotland (links van ons), Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk

en verder die kant op (rechts van ons) of Frankrijk, Noorden van Spanje (onder ons).

 

De afgelopen jaren heb ik al die gebieden tijdens de zomervakantie "Onderzocht" en voor dat doel prefereer

ik dat boven Scandinavië, maar als een bug-out is het heel mooi, weids en "Leeg" genoeg.

 

Groeten,

 

QF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen heeft een andere focus, en sommige zijn "light" preppers (bijv. zelf voorzienend worden), andere die-hard "preppers" die op zombies voorbereid willen zijn, en dat heeft ook zijn invloed op je BOL keuze. Mijn voorkeur is een combinatie van (a) zelfvoorzienend zijn en (b) rustige omgeving (qua mensen en regels). Mocht W3 uitbreken, dan kan je beter op een klein eiland ergens in the middle of nowhere zijn ... dus niet echt realistisch. Voor de meeste scenario's die min of meer gematigd zijn (zoals melt-down van financiele systeem), dan kan je beter wat land hebben, met solar-power, niet te veel mensen per km2, je eigen voedsel verbouwen, genoeg hout voor extra energie (naast solar power), enz... Velen zullen zeggen, dat alleen de "rijke" preppers zich dit kunnen veroorloven, maar dat hoeft niet. Als je grotendeels zelfvoorzienend bent (geheel is moeilijk), kan je van minder dan 1000 euro per maand (per koppel) leven in goedkope landen met niet veel mensen, laten we zeggen 10k euro per jaar, dan hoef je niet veel te sparen om die stap te zetten. Natuurlijk zal je het deels in goud moeten omzetten indien het financiele stelsel mocht inzakken, deels kan je het omzetten in land, voedsel en zaden-voorraden en energie-voorraad. Al met al niet zo moeilijk, zolang je het ook maar echt wil. Ik ken veel mensen die niet in een rustig landelijk gebied zouden willen leven (ze zouden zich vervelen), of ze sparen te weinig om de stap echt te zetten, of ze hebben gewoon het lef niet. En ergens ook maar goed ook, als teveel mensen op hetzelfde idee komen, dan kan het nog wel eens druk worden op die BOL lokaties ;-)

Zoals met veel dingen in het leven, leer jezelf goed kennen en heb een duidelijke strategie voor ogen, en wees flexibel in de uitvoering (om teleurstellingen te voorkomen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...