Ga naar inhoud
GENEGEERD

Markten krijgen een flinke tik

Kans
 Share

Recommended Posts

De markten krijgen momenteel een flinke tik:

http://www.kitco.com/finance/

Al is 1 of iets meer % niet veel het lijkt een trend breuk.

Ook de Dollar heeft zijn opgaande trend los gelaten.

Als de plunge protection teams niet ingrijpen dan kan dit heel snel gaan.

Het vertrouwen is laag/ angst groot:

image.jpg.65ce88cbe11b6e564e88bbb0e74011de.jpg

Iets om de komende dagen goed in de gaten te houden !

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het heeft allemaal met vertrouwen te maken. Iedereen verwacht eigenlijk deze week al een flinke correctie, maar de grootste correcties of een beurskrach is lastig te voorspellen. Hier waag ik me dus niet meer aan.

Het zou zomaar kunnen zijn dat de landing zacht zal zijn. I.p.v. diepe rode cijfers binnen enkele dagen dat de beurs 30-40% verliest over een periode va enkele weken\maanden. Al met al voorspeld het weinig goeds, omdat de beurs voorloopt op de reële economie. De klap oor burgers zal een tijdje later komen en harder dan ooit is mijn vermoeden.

Link naar reactie

De prijzen zijn in dollars, dus ook de stad van de Euro-Dollar speelt mee in edelmetalen.:o

Dat begrijp ik even niet. Welke prijzen zijn in dollars? :confused: Ik snap niet waarom goud en platina wel stijgt maar zilver niet. Ik weet zeer weinig van koersen en economie, alleen dat het destijds slim was om m'n erfenis in goud te beleggen ipv op de bank te zetten. Heb toen vooral goud gekocht voor Euro 25,30/gram. En nu verkoop ik af en toe wat als er geld nodig is voor iets. Tot nu nog steeds meer rente dan de bank me geeft.

Link naar reactie

Dat begrijp ik even niet. Welke prijzen zijn in dollars? :confused: Ik snap niet waarom goud en platina wel stijgt maar zilver niet. Ik weet zeer weinig van koersen en economie, alleen dat het destijds slim was om m'n erfenis in goud te beleggen ipv op de bank te zetten. Heb toen vooral goud gekocht voor Euro 25,30/gram. En nu verkoop ik af en toe wat als er geld nodig is voor iets. Tot nu nog steeds meer rente dan de bank me geeft.

Alle edelmetalen staan aan de beurs genoteerd in dollars. Dus even gek gezegd wanneer de goudprijs stijgt en de dollar daalt, dan kan het in euros nog steeds gelijk blijven dan wel zelfs dalen.

Zilver is een apart verhaal en is als metaal nodig in de industrie. Bijv. in mijn zonnepanelen in Spanje zit 1 ounce zilver per paneel heeft Kans me verteld. ook in andere apparaten zit zilver. Dus wanneer de pijs van zilver dreigt aan te trekken (vraag een aanbod), zullen grote partijen dat direct inkopen van de markt.

Link naar reactie

Alle edelmetalen staan aan de beurs genoteerd in dollars. Dus even gek gezegd wanneer de goudprijs stijgt en de dollar daalt, dan kan het in euros nog steeds gelijk blijven dan wel zelfs dalen.

Zilver is een apart verhaal en is als metaal nodig in de industrie. Bijv. in mijn zonnepanelen in Spanje zit 1 ounce zilver per paneel heeft Kans me verteld. ook in andere apparaten zit zilver. Dus wanneer de pijs van zilver dreigt aan te trekken (vraag een aanbod), zullen grote partijen dat direct inkopen van de markt.

Oh, op zo'n manier. Helemaal duidelijk. Dank!

Link naar reactie

We zakken rustig verder, sommige beurzen zijn nu al bijna 10% onder hun recente top gekomen:

http://www.kitco.com/finance/

Pm lijkt uit hun dal te klimmen:

image.jpg.4aaf19598f2388a252bb034726439287.jpg

image.jpg.5c0a38c701939b6eab179bed45b3973a.jpg

En maken weer eens een kortstondige rally:

image.jpg.962552250f1f901cfbc749dc6cad290f.jpg

image.jpg.a93e209d126a90394060b6bf4683f99d.jpg

Nog te klein ~5% maar zodra die bewegingen de 10% gaan halen wordt het wel interessant.

Onze AEX doet ook mee:

image.jpg.7ee85c1ccf4512041d56b505c9a6f7bf.jpg

En maakt het grootste verlies in drie jaar:

http://www.nuzakelijk.nl/beurs/3903663/aex-boekt-grootste-verlies-in-bijna-drie-jaar.html

Griekenland, Spanje, Italie lijken het toch minder goed te doen dan ons lang werd verteld.

Olie zakt zonder duidelijke reden in.

Japan blijkt ook weer niet gered.

En we staan er nog veel slechter voor dan in 2008..

Al denk ik dat de markt er nog niet klaar voor is, dit zijn weer duidelijke signalen dat alles niet ok is.

Als de bodem onder de markt valt dan zal 2008 slechts een kleine dip blijken.

Prep ze,

K a n s

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...