Ga naar inhoud
GENEGEERD

Alarmsysteem voor je huis


prepper053

Aanbevolen berichten

Zoals sommigen al wel hebben gelezen ben ik onlangs verhuist van een flatje naar een eengezinswoning. In mijn vorige woning was alles gelijkvloers, de ingang was makkelijk te controleren en de nooduitgang was slechts van binnen te openen. Maar nu komt het ik heb nu een woning met 3 verdiepingen en ook 3 toegangsdeuren (garage,voordeur en achterdeur), alles op de begane grond terwijl ik mijn meeste tijd doorbreng op de 2e verdieping. Totaal geen zicht op de toegangsdeuren dus en daardoor toch wel een onveilig gevoel in mijn eigen huis, ik ben daarom gaan kijken naar camera en bewakingssystemen.

Natuurlijk is er veel op de markt als je genoeg geld hebt, heb je minder te besteden dan wordt het lastiger.

 

Onlangs heb ik een camera systeem gekocht en aangesloten, het was draadloos en uit te bereiden tot 4 camera's! het minpuntje? Het signaal wat werd beloofd op de doos was een beetje aangedikt. Op het moment dat ik het beeldscherm aan sloot op mijn computerkamer, was het signaal praktisch nul en kon ik geen beeld krijgen. De volgende dag alles ingepakt en weer terug gebracht. Dus, dat was een behoorlijke miskoop.

Nu heb ik een alarmsysteem gezien bij de Blokker webshop, het gaat om de Alecto DA-200.

http://www.blokker.nl/nl/blknl/wonen-en-vrije-tijd/preventie-en-beveiliging/alecto-da-200-draadloos-alarmsysteem

Lijkt me een leuk simpel systeem, waar je diverse sensoren en extra's bij kan bestellen en aansluiten. 1 van de dingen die mij wel aanstaat dat is het feit dat het een noodvoeding heeft in geval van stroomstoring.

 

Nu is mijn vraag een eigenlijk heeft iemand ervaring met dit systeem en lijkt het jullie wat??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Geen ervaring met dit systeem. Ik kan je wel vertellen dat als een verkoper je wijsmaakt dat als je huisdieren hebt hij infraroodsensors zo kan afstellen dat ze niet afgaan bij iets kleins zoals een kat dat dat niet gaat werken. Ik heb nu dan ook alleen open en sluit sensoren op de ramen en deuren, een aantal daarvan zijn trilgevoelig, raambreeksensortjes en brandmelders die op m'n alarmsysteem zijn aangesloten.

Camera's heb ik niet, wel lampen op beide balkons van 500 watt die aanfloepen als er iemand op het balkon komt.

 

Je kunt je diverse webcams als je die hebt ook inzetten als beveiliging. Je kunt via je smartphone dan kijken wat er thuis gebeurt. Zijn diverse gratis apps en software voor te vinden voor zowel Apple als Android. Dat werkt dan natuurlijk wel via internet dus als tshtf dan valt dat weg. Of althans daar moet je van uitgaan voor de zekerheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een boerderij van alarm voorzien zal wellicht kunnen, maar je hebt dan wel veel sensoren nodig. Wij hebben een balk in haken achter de baanderdeuren liggen, die verankerd kan worden, daar gaat niemand naar binnen. Kleine zijdeur van de deel van hetzelfde laken een pak, zware balk in haken.

Voordeur sluit op vijf punten, deur tussen het voor-en het achterhuis grendels aan de woonkant. Deuren tussen koegang, paardestal en deel, grendels.

Achterdeur, grendels. Deur van de daar achterliggende serre, grendels plus een cilinderslot.

Deur naar onze voorraadruimte, vijfpuntssluiting als de voordeur, want daar wil ik al helemaal geen ongenode gasten...;)

Dus als er al iemand naar binnen wil zorgt het geweld waar dat dan mee zal moeten gebeuren vanzelf voor alarm...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen ervaring met dit systeem. Ik kan je wel vertellen dat als een verkoper je wijsmaakt dat als je huisdieren hebt hij infraroodsensors zo kan afstellen dat ze niet afgaan bij iets kleins zoals een kat dat dat niet gaat werken. Ik heb nu dan ook alleen open en sluit sensoren op de ramen en deuren, een aantal daarvan zijn trilgevoelig, raambreeksensortjes en brandmelders die op m'n alarmsysteem zijn aangesloten.

Camera's heb ik niet, wel lampen op beide balkons van 500 watt die aanfloepen als er iemand op het balkon komt.

 

Je kunt je diverse webcams als je die hebt ook inzetten als beveiliging. Je kunt via je smartphone dan kijken wat er thuis gebeurt. Zijn diverse gratis apps en software voor te vinden voor zowel Apple als Android. Dat werkt dan natuurlijk wel via internet dus als tshtf dan valt dat weg. Of althans daar moet je van uitgaan voor de zekerheid.

 

op infrarood zat ik ook niet te wachten, dat heeft alleen maar nadelen als je een huisdier hebt. mijn hond die zou dat ding regelmatig af laten gaan. Zelf zat ik te denken aan magneetsensoren voor de deuren en een extra geluid en licht alarm voor buiten. Mocht iemand het alarm "triggeren" dan zien en horen ze het buiten ook meteen. Ook ideaal voor hulpdiensten in geval van nood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zonet een bericht gestuurd naar Alecto met een aantal vragen waar ik geen antwoord op kon vinden op hun website.

 

hallo, ik heb een aantal vragen over het draadloze alarm DA-200/220. Ik zit zelf te denken om het systeem aan te schaffen maar heb nog enkele vragen.

 

1. Het alarmsysteem is vertraagd om het te kunnen deactiveren bij binnenkomst. Tevens word het in de nabijheid van de voordeur geplaatst. Nu is mijn vraag:

Stel een inbreker krijgt de voordeur open dan heeft hij een bepaalde periode om het alarm te stoppen. Als hij het centrale gedeelte vernield, werkt het alarm dan nog???

Tip: zo niet, is het geen idee om een bescherming kastje ervoor te maken.

2. Het alarmsysteem kan men aansluiten op de ouderwetse telefoonlijn, maar zelf heb ik alles via de kabel. Kan ik het systeem aansluiten op mijn Ziggo modem??

3. Wat is het bereik van de extra aan te sluiten sensoren en afstandbediening?

 

Hopelijk kunt U mij deze vragen beantwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hing in mijn boswachter woning altijd een koeien bel aan de achter deur, heel simpel maar effectief.

Hier in mijn huis, hangen aan alle ramen en deuren winggongen. Je kan geen deur of raam bewegen zonder dat die geluid maken.

Heel af en toe hoor ik ze snachts ook, als het stormt, zo gevoelig zijn ze "afgesteld".

 

gregorian_chimes_alto_gas_art_nr_671797.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zonet een bericht gestuurd naar Alecto met een aantal vragen waar ik geen antwoord op kon vinden op hun website.

 

hallo, ik heb een aantal vragen over het draadloze alarm DA-200/220. Ik zit zelf te denken om het systeem aan te schaffen maar heb nog enkele vragen.

 

1. Het alarmsysteem is vertraagd om het te kunnen deactiveren bij binnenkomst. Tevens word het in de nabijheid van de voordeur geplaatst. Nu is mijn vraag:

Stel een inbreker krijgt de voordeur open dan heeft hij een bepaalde periode om het alarm te stoppen. Als hij het centrale gedeelte vernield, werkt het alarm dan nog???

Tip: zo niet, is het geen idee om een bescherming kastje ervoor te maken.

2. Het alarmsysteem kan men aansluiten op de ouderwetse telefoonlijn, maar zelf heb ik alles via de kabel. Kan ik het systeem aansluiten op mijn Ziggo modem??

3. Wat is het bereik van de extra aan te sluiten sensoren en afstandbediening?

 

Hopelijk kunt U mij deze vragen beantwoorden.

 

Werkt het ding op batterijen of heeft het een nood accu? Voor 't geval de stroom uitvalt?

 

Anders is het retesimpel te omzeilen zo'n alarm, gewoon even bij de buitenlamp of in de schuur bij een stopcontact met een draadje de aardlekschakelaar eruit laten knallen. Dat is makkelijker dan het verdeelkastje in de straat open te breken en de schakelaar om te zetten.

 

Indien noodaccu/batterijen, hoelang gaan die mee? (ook als je hem al drie jaar hebt) Werkt dat nog als je drie weken op vakantie gaat en iemand de stroom er af haalt?

 

Hoe complexer de oplossing, des te makkelijker deze is te saboteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt het ding op batterijen of heeft het een nood accu? Voor 't geval de stroom uitvalt?

 

Anders is het retesimpel te omzeilen zo'n alarm, gewoon even bij de buitenlamp of in de schuur bij een stopcontact met een draadje de aardlekschakelaar eruit laten knallen. Dat is makkelijker dan het verdeelkastje in de straat open te breken en de schakelaar om te zetten.

 

Indien noodaccu/batterijen, hoelang gaan die mee? (ook als je hem al drie jaar hebt) Werkt dat nog als je drie weken op vakantie gaat en iemand de stroom er af haalt?

 

Hoe complexer de oplossing, des te makkelijker deze is te saboteren.

 

Het systeem heeft 3 AAA batterijen als noodvoeding, verder werkt het met een adapter op het gewone stroomnet. Tevens kan men op het display zien of de Batt. vervangen dien te worden, dit geldt voor het alarmsysteem zelf en de sensoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het systeem heeft 3 AAA batterijen als noodvoeding, verder werkt het met een adapter op het gewone stroomnet. Tevens kan men op het display zien of de Batt. vervangen dien te worden, dit geldt voor het alarmsysteem zelf en de sensoren.

 

3 AAA batterijen zegt me niet zo veel, hoelang houdt hij het zonder stroom uit?

 

Zelf heb ik een aantal 130dB gillers, met trekkoordjes en drukplaat, inzetbaar waar ik het nodig vind of de situatie om vraagt. Die houden het met gemak een jaartje uit op een 9 volt batterij, met temperaturen onder nul zal dat wel gehalveerd worden. Uiteraard meer 9 volt batterijen geprept. Ik ga en kan niet veel geld besteden aan alarminstallaties, bovendien ga ik er van uit dat als ik zelf niet reageer op het geluid niemand anders het voor me gaat doen. Helemaal igv SHTF. Dan zullen gillende alarmen overal wel te horen zijn voor zover die het nog doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 AAA batterijen zegt me niet zo veel, hoelang houdt hij het zonder stroom uit?

 

Zelf heb ik een aantal 130dB gillers, met trekkoordjes en drukplaat, inzetbaar waar ik het nodig vind of de situatie om vraagt. Die houden het met gemak een jaartje uit op een 9 volt batterij, met temperaturen onder nul zal dat wel gehalveerd worden. Uiteraard meer 9 volt batterijen geprept. Ik ga en kan niet veel geld besteden aan alarminstallaties, bovendien ga ik er van uit dat als ik zelf niet reageer op het geluid niemand anders het voor me gaat doen. Helemaal igv SHTF. Dan zullen gillende alarmen overal wel te horen zijn voor zover die het nog doen.

 

ik gok enkele dagen, mits hij niet constant afgaat. Als er meerdere dagen geen stroom is dan zit ik toch al in SHTF-mode, dat betekend dat er niemand binnenkomt (hoop ik).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gok enkele dagen, mits hij niet constant afgaat. Als er meerdere dagen geen stroom is dan zit ik toch al in SHTF-mode, dat betekend dat er niemand binnenkomt (hoop ik).

 

Ik denk nog wel langer dan een paar dagen, dat is dus één van de vragen die ik aan de leverancier zou stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...