Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Joylent


Amero

Aanbevolen berichten

In het pakketje zitten vijf pakken poeder, vijf potjes met (olijf)olie, en een drinkbeker waarin je het poeder aangelengd met water, kan shaken.

 

Wat mij opviel is dat er geen gebruiksaanwijzing bij zit. Welke verhoudingen water/ poeder je moest nemen heb ik opgezocht op de site van Joylent. Wat ook opviel was het ontbreken van een tht datum. Is dat niet verplicht in Nederland?

En als laatste kon ik op de site nergens vinden hoelang het poeder houdbaar is en hoelang het houdbaar is in drankvorm.

 

Dan heb ik nog vragen, bijvoorbeeld of er genetisch gemodificeerde soja in zit, en of de tot poeder gemaakte vitaminenpillen hun werking verliezen.

 

Ik heb een derde poeder genomen en de drinkfles net niet helemaal vol gedaan met water. Schudden maar!

De olie heb ik er niet doorheen gedaan. Het drankje smaakt een beetje bloemig maar verder niet slecht. Het is voldoende om geen leeg honger gevoel meer te hebben.

 

Het is m.i. een goede aanvulling in de bob. Zeker niet iets wat je dag in dag uit zal eten. Je kan de grote zakken ompakken in kleinere zakken zodat je al een afgemeten hoeveelheid per keer hebt.

 

(Het komt door de naam maar als ik Joylent zie of hoor moet ik denken aan de film Soylent Green)

 

Hier zie je wat in een zak Joylent zit: http://diy.soylent.me/recipes/wwwjoylenteu-bestel-per-tien-dagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Over de houdbaarheid zou ik mij geen zorgen maken.

 

Het is in ieder geval geen vermageringsdieet. Maltodextrine is een product uit aardappelmeel dat veel in zoetstoffen wordt gebruikt als goedkope tegenhanger van Stevia. Is dus zoet maar calorisch rijk. Daarnaast zie ik wat tegenstrijdige zouten. Kalium is vocht afdrijvend en natrium vocht vasthoudend. De olie werkt laxerend. Dan is er nog de prijs.

 

Als je dagelijkse multi-vitamine slikt en dit product (7,45/245 gr) neemt: http://www.bodyenfitshop.nl/superfood/superfoods/body-en-fit-superfoods/premium-superfood-blend/?sqr=super& (1 maatschepje + 150 ml water/melk) en je mengt het met een goedkope eiwitshake (aldi 7,00 per bus). Dan heb je hetzelfde en ben je goedkoper uit.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb nu een aantal dagen Joylent gegeten. Het is wel even wennen om een shake i.p.v een maaltijd te nemen.

 

Joylent smaakt een beetje naar zoete havermout en is goed te eten. Na een maand zijn er geen kleurveranderingen of bijsmaken.

Het lijkt erop dat Joylent (gezien de ingrediënten) wel een aantal maanden houdbaar is.

 

Wat echt een pluspunt van @Joylent is dat ze bij elke bestelling een BPA vrije shake fles geven.

 

De voedingswaarden:

 

[ATTACH=CONFIG]14787[/ATTACH]

 

Het is wel oppassen met de hoeveelheid van 200% vitamine B6 die in Joylent zit.

 

"Een teveel kan leiden tot gezondheidsklachten, zoals gevoelloosheid, tintelingen of ernstige zenuwpijn in de handen en voeten. "

Bron: http://www.voedingscentrum.nl/nl/nieuws/te-veel-vitamine-b6-in-vitaminesupplementen.aspx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij nou niet duidelijk is over die voedingswaarden, is dat per maaltijd, of per dag als je er 3 per dag eet? Als 1 maaltijd al 100% of meer van alles bevat krijg je per dag dus veel te veel van alles binnen als je meer dan 1 maaltijd per dag eet... (dat kan dus ook 1 zo'n joylent maaltijd + twee gewone maaltijden zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...