Ga naar inhoud
GENEGEERD

Selco, omgaan met dood, overleven tijdens SHTF


Preppie

Aanbevolen berichten

Het lijkt me geen ongefundeerde negatieve generalisatie dat bepaalde culturen in hun doen en laten agressiever zijn dan de Nederlandse cultuur. Ook grappig om te zien dat mensen hier vaak over vallen en vervolgens zelf melden dat 'alle ambtenaren lui zijn'.

 

Vrijwel alle culturen zijn agressiever dan de Nederlandse, dat is het punt niet. Mijn post ging over " iedereen uit Rusland, de VS en Latijns Amerika".

 

Dat hele concept van mensen uit cultuur X, land Y of geloof Z zijn per definitie *vul negatief stereotiepe in* is (imho) belachelijke racistische lulkoek.

 

Mensen die potentieel dodelijk kunnen zijn kan je niet indelen in hokjes,en zeker niet in etnische, religieuze of economische hokjes, en al zeker niet na SHTF...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Vrijwel alle culturen zijn agressiever dan de Nederlandse, dat is het punt niet. Mijn post ging over " iedereen uit Rusland, de VS en Latijns Amerika".

 

Dat hele concept van mensen uit cultuur X, land Y of geloof Z zijn per definitie *vul negatief stereotiepe in* is (imho) belachelijke racistische lulkoek.

 

Mensen die potentieel dodelijk kunnen zijn kan je niet indelen in hokjes,en zeker niet in etnische, religieuze of economische hokjes, en al zeker niet na SHTF...

 

 

 

Een stereotype is niet per definitie racisme maar het lijkt mij dat je dat zelf ook wel weet dus maak dat er dan ook niet van.

 

 

 

Natuurlijk gaat het om percentages en zal het niet opgaan voor elk persoon (definitie stereotype), maar over het algemeen hebben mensen uit Latijns Amerika in hun normale dagelijkse leven meer met gewelddadigheden te maken dan mensen uit Nederland.

 

 

 

Dit is gewoon een feit en het is dan ook te verwachten dat deze in een shtf situatie agressiever gaan handelen dan het merendeel uit Nederland.

 

 

 

Gewoon iets om rekening mee te houden zoals ook wordt aangegeven en dat doe ik ook,

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vladimir,

 

Ik citeer @LogicSix even zodat je precies weet hoe je mijn post kan gaan interperteren en er verder niks anders achter zoeken:

 

Natuurlijk gaat het om percentages en zal het niet opgaan voor elk persoon (definitie stereotype), maar over het algemeen hebben mensen uit Latijns Amerika in hun normale dagelijkse leven meer met gewelddadigheden te maken dan mensen uit Nederland.

@LogicSix, dankjewel voor de broodnodige 'vertaling', scheelt weer een :rolleyes:of 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe wat je doen moet om te overleven en je naaste met je mee te nemen of achterlaten of de duistere keuze ging het toch over?. ...

 

Maar iedergeval de wereld waar die mensen in overleven is veel harder dus zullen ze ook harder moeten zijn, Wat mij betreft. Zijn wij hier Veelste verwend en is hard zijn niet altijd te oplossing maar het gaat wel je kont redde in een shtf waar meer mensen gaan egotrippen bendes ontstaan die alles op alles gaan zette om hun eigen groepje van zoveel mogelijk voeding te voorzien , zulke situaties zullen altijd ontstaan en er zullen altijd mensen zijn die over lijken gaan . Dus wees of slimmer of sneller of allang weg of sterker , doet Den ieder wat hij niet laten kan de regels zullen toch niet meer gelden, zorg dat je overeind blijf zorg voor je geliefden en nageslacht. En eventueel diegene die je bent gaan respecteren en mee reizen, mits je een harde keuze moet gaan maken. Maak die dan ook hoe moeilijk het ook is. Neem die last op je als een ander die niet kan dragen , want de keuze die je maakt zal bepalen of je de rest naar een veilige plek of overleving kan brengen.

 

Daarom gaat mijn voorkeur uit aan alleen zijn, maar als er door omstandigheden ineens een vrouw en kinderen in me leven zullen zijn of een groep met kennise familie of.mensen die bekend zijn geworden, dan hoe hard het ook is en moeilijk ik het ook zou hebben, moet er een knoop door gehakt worden, dan moet dat gewoon gebeuren want laat je hem zitten. Vreet hij vast als.een strop en kost het je levens, dus doorhakke dat ding en zet je verstand op nul overleving op 100 procent. En ga voor overleving want diegene die achter gelaten ga worden of op sterven lig, zal heus niet willen dat je met zn alle omkomt, teminste als ik van me eigen uitga. En ik op sterven lig. Ga ik voor die dramatische scène van. Schat het ga je goed doe wat je moet doen om te overleven en vertel me kinders i loveyou ga nu. En overleeeeeeef. Ipv van. Jank jank laat me niet alleen ik ben zo bang jank.jank. Leuke na gedachte voor diegene die je nalaat. Mja. Mijn mening mijn zegje.. ben Je het er niet mee eens. I dont piep care en veel suc6 ermee dat is jou mening, dan nog.de gebruikelijke grammatica gezeur i dont piep care. Verwijs ik je door. Want mij doet het niks plus zit ik op een telefoon die eigen leven lijkt te leven en die 3 regels die ik per keer kan lezen om na te controleren is gewoon eeen een klein beetje rottig.. nou suc6 en fijne dag

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Wat ik altijd nog mis is informatie om op de prettigste manier eruit te stappen !

Voor als iemand een (straling) ziekte heeft en toch gegarandeerd doodgaat al dan niet na een lange of korte marteling. Of soort gelijke omstandigheden. Persoonlijk heb ik gekozen voor de hypoxie manier in een kleine ruimte met co2 absorber,dit om de adem impuls te onderdrukken die door het co2 gehalte word veroorzaakt. Door het lage co2 gehalte heb je ook het verstikking gevoel niet. En vergeet geen lijkzak als je ergens in een kelder of schuilplaats zit,een lijk lekt aardig en daarmee door de schuilplaats of de trap op moeten is vragen om besmetting. Of je bent zelf te zwak om te dragen en moet het overschot opslaan. Geen prettig onderwerp maar wel nodig om nu al over na te denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...