Ga naar inhoud
GENEGEERD

Geen eten of drinken, wél belangrijk


Roel

Aanbevolen berichten

Misschien is dit allang ergens vermeld, maar ik mis in alle "verzameltopics" vaak belangrijke zaken.

Het gaat over voedsel en water, maar wat dan met de secundaire zaken?

Toiletpapier. Er zijn alternatieven, maar ik ken er geen die net zo fijn en makkelijk zijn als het rolletje papier. Zorg voor véél..

Tandpasta + borstel; Je staat er versteld van hoe snel een tube tandpasta op is. Zorg voor een flinke voorraad en doe dat keer vijf. Of vijftig.

Tandenborstels, neem de merkborstels, ik heb gemerkt dat ze echt langer mee gaan.

Zeep in welke vorm dan ook. Je kunt het allemaal zelf maken, maar tijdens het leren hoe dat moet is het fijn om schoon te kunnen blijven, geldt evenzeer voor je was/afwas.

Plakband in diverse kwaliteiten.

Plastic zakken, latex handschoenen.

Touw, veel touw dik en dun.

Een voorraad petroleum zullen mensen wel hebben, om hun lampen en petroleumstellen mee te voeden, maar denk dan ook aan de kousjes van de lampen en stellen.

Heb je beugelzagen, zorg voor een ruime voorraad reservebladen.

Je hebt gereedschap, neem zagen zonder geharde punten, die kun je namelijk scherpen.

Beitels etc. Zorg voor een handbediende slijpsteen.

Heb je een smidse? Zorg dat deze (ook) zonder elektra kan werken.

Nou ja, jullie snappen het nu wel, zegt het voort en vul het aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@Raycoupe, dankjewel, maar weet je ook hoeveel items er op het forum staan? Grijns....

@Zanshin, bedankt voor de tip!

 

Onderwerpen: 10.288 Berichten 290.641

 

En de zoekfunctie is ook best lastig, naarmate het aantal onderwerpen/berichten steeds groter wordt is het steeds lastiger het juiste te vinden.

 

Zomaar even wat geprobeerd:

 

Toilet: http://preppers.nl/forum/search.php?searchid=2589906

Tandpasta: http://preppers.nl/forum/search.php?searchid=2589908

Zeep: http://preppers.nl/forum/search.php?searchid=2589909

 

(Ben even benieuwd of die links werken van zoek id's)

 

Wat ik meestal doe is een zoekwoord intypen en de optie "Zoek alleen in Titels" aanklikken.

 

Ook deze tips van @f150 zijn bijzonder nuttig: http://preppers.nl/forum/threads/10947-Zoeken-naar-berichten-op-het-forum?p=288885&viewfull=1#post288885

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat dat hier nu over wat belangrijk is naast eten en drinken of hoe je het forum gebruikt ?

Dat alles is al meerdere malen vertelt .

Van mij mag hier een slot op .

 

Omdat Roel e.e.a. kennelijk niet kan vinden en ik ook het niet nodig vind opnieuw een topic hiermee te vullen, probeer ik wat uit te leggen over hoe je moet zoeken op het forum.

Ik snap best dat het voor nieuwe gebruikers best lastig is om zaken te vinden.

 

Ik krijg; sorry geen resultaten, op toilet, tandpasta en zeep.

Die links werken hier wel, maar kan me voorstellen dat het beperkt is tot mijn PC.

 

Zelf in het search veld rechtsboven die woorden intikken en de optie "Zoek alleen in Titels" levert echter hetzelfde resultaat.

Probeer het eens, wat het is vooralsnog sneller dan alle 10289 topics door te lezen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem niemand in welk ootje dan ook, ik heb me ergens in 2012 aangemeld en er eerlijk gezegd weinig mee gedaan.

Ik zat met tussenpozen op Engelse, Amerikaanse en Zweedse site's, maar vond dat het tijd werd om me maar eens op het eigen gebied te richten. Dasal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan allemaal best zijn, maar met zoveel topics raak je de boel soms wel eens ff kwijt.

Ik vind het een heel goed onderwerp, en als de muggenzifters ff ergens anders gaan zitten te vervelen, mag dit van mij gewoon doorgaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...