Ga naar inhoud
GENEGEERD

Water fles


Gast lonely wolf

Aanbevolen berichten

Gast lonely wolf

Iedereen kent ze wel, die grote 18 liter flessen water die je op z'n kop op zo'n dispender zet.

Ze staan heel vaak op de werkvloer of op het kantoor.Lekker gekoeld fris water als je dorst hebt.

Nu heb ik zón fles leeg thuis staan en wil een kraan op de dop zetten. Heeft iemand op het forum dit wel eens geprobeerd ?

Of heeft iemand hier een idee of oplossing voor?

Momenteel zit de dop ( met een (door)druk membraam) er op , maar deze is er simpel af te halen. (geen schroefdraaD)

images.jpg.ba3ad7630a64346f87cca4b7d63d94ac.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Vraag 1: Wil je de fles op de kop hebben staan of niet?

 

Afhankelijk van je antwoord opper ik een druppelaar (die als je ver genoeg open draait ook als kraan kan gebruiken) of een pompje zoals dat op zeep dat je in de supermarkt koopt zit.

 

Er is vast nog meer mogelijk, maar hier kwam ik op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lonely wolf

De bedoeling is zoals die op de foto staat, maar gewoon staand is ook een goede optie, dan zat te denken aan een schroef kraantje maar daar is het materiaal te dun voor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel je niet precies vertelt wat je er mee wil gaan doen is het aannemelijk dat je er water uit wilt tappen.

Als je de standaard dop verwijderd dan zul je een alternatief moeten bedenken / maken dat de druk aankan maar nog meer gedoseerd lucht in de tank laat komen anders werkt het niet. Sterker nog als je hem vol omdraaid met een stuk papier er op dan blijft ie gewoon dicht. (buiten uitproberen)

 

Als je hem gewoon laat staan, koop dan zo'n camping kraantje. Dan hem je een normale kraan die een klein waterpompje aanzet. Enige nadeel kan zijn dat je ook 12v in de buurt moet hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lonely wolf
Natuurlijk ook mogelijk met een voetpompje met terugslagklep aan het einde van de slang. Zo'n systeem heb ik in mijn bus gebouwd waar ik gewoon een jerryycan water 20l onder zet (wel even dichtdoen bij rijden :-)

 

GreetZ,

Pjotr78

 

Heb je daar een fotootje van zodat ik mij er iets van kan voorstellen?

 

gr L.W.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lonely wolf,

 

Ik ken die dingen maar al te goed heb vroeger in het magazijn van Aqua Systems (nu Nestle water) gewerkt waar we deze dingen vulden. Wij stonden toen ook vaak langs de kant van sportevenementen met een hele simpele houder die de fles op zijn plek hield en een aftapkraan die op de opening past van die flessen. Ik zou even met Nestle water te Zoetermeer contact opnemen of die kraantjes nog bestaan er zijn namelijk diverse accesoires ervoor te krijgen.

 

Greetz

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de kraan van dit filter: http://www.basicwaterfilter.com/nl/outdoor-waterfilters/74-british-berkefeld-rvs-supersterasyl.html

 

Het waterfilter is ook rond en dun. De kraan heeft een schroefdraad met plastic moer, met daartussen twee rubber ringetjes voor de afdichting, dus een binnen en een buiten. Ik heb hem toevallig net zelf gekocht omdat mijn kraantje er in de opslag afgebroken was.

 

Het is wel handig om de fles rechtop te zetten en niet op de kop. Kraantje in de onderkant.

 

image.jpg.592d929b14fd69544fe5a11746b096f5.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de kraan van dit filter...:

Het waterfilter is ook rond en dun. De kraan heeft een schroefdraad met plastic moer, met daartussen twee rubber ringetjes voor de afdichting, dus een binnen en een buiten. Ik heb hem toevallig net zelf gekocht omdat mijn kraantje er in de opslag afgebroken was.

Het is wel handig om de fles rechtop te zetten en niet op de kop. Kraantje in de onderkant.

 

En hoe ga je die moer aan de binnenkant van die fles vastzetten/vasthouden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe ga je die moer aan de binnenkant van die fles vastzetten/vasthouden ?

 

Je maakt een gat waar de schroefdraad van het kraantje precies doorheen past. Je doet een rubber ring om de schroefdraad, steekt hem door het gat, nog een rubber ring er om heen en draait de moer er op. En de kraan zit vast.

 

Ik beschrijf het en zie nu het probleem. Je kunt niet met je hand in de fles :). Dan moet je de hals er af snijden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is te simpel ;-))

 

Niet doen dan :p

 

Wij gebruiken voor buiten water containers van Igloo. Na vullen een nacht in de koelcel en de volgende dag de hele dag vers koud water. Vullen gaat via een deksel, tappen via een druk kraan. Makkelijk schoon te houden. Kraan kan simpel vervangen worden.

 

[ATTACH=CONFIG]13678[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]13679[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lonely wolf
Dat is te simpel ;-))

 

Ja eigelijk wel, maar ik heb het ding nu eenmaal liggen en je kan zien hoeveel er in zit, en de helderheid van het water, wat je dus in een jerrycan niet kan zien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...