Ga naar inhoud
GENEGEERD

IS(IS) in Nederland/Belgie

prepper053
 Share

Recommended Posts

IS of ISIS, er gaat geen dag meer voorbij of het niet in het nieuws. We hebben al een onderwerp ervoor in het Internationale gedeelte, maar het is mij opgevallen dat er ook steeds meer berichten over IS(IS) uit Nederland en Belgie komen. Vandaar dat ik dit onderwerp ben gestart, zodat we iets meer een overzicht hebben over IS(IS) in het buitenland en hier in Nederland en Belgie.

'Eerste binnenlandse aanslagen op militairen gemeld'

http://www.ad.nl

De Marechaussee en de Nederlandse Landmacht (NL) meldden 9 oktober jl. in de middaguren de eerste twee serieuze aanslagen op binnenlandse, militaire persoonsdoelen. Volgens de Marechaussee gaat het om twee aanslagen '[...] door personen met een Arabisch uiterlijk'. Zowel de Marechaussee als Defensie bestempelen de aanslagen als 'zeer serieus' en 'poging tot doodslag'.

http://www.nujij.nl/algemeen/eerste-binnenlandse-aanslagen-op-militairen.29801625.lynkx

'Defensiestudent in uniform bedreigd en aangevallen'

Een student van een zogenoemde VeVa-opleiding, een defensieopleiding, is eind september bedreigd op het station in Boxtel. De politie doet onderzoek naar de bedreiging, toen de student in een herkenbaar uniform van de school liep.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3765151/2014/10/09/Defensiestudent-in-uniform-bedreigd-en-aangevallen.dhtml

INTERNE MAIL DEFENSIE: AUTOMOBILIST PROBEERDE IN TE RIJDEN OP STUDENTEN IN UNIFORM IN DEURNINGEN

In Deurningen probeerde een automobilist vorige week in te rijden op studenten in uniform. Ze sprongen in de berm en bleven ongedeerd. Het incident staat beschreven op een screenshot van een interne mail van defensie.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=200539&cat=1

Politie: 'aanval' Deurningen verkeersongelukje

DEURNINGEN (ANP) - De 'aanval' op een groepje studenten van een militaire opleiding van ROC Twente in Deurningen is volgens de informatie waarover de politie nu beschikt een verkeersincident.

http://www.gelderlander.nl/algemeen/binnenland/politie-aanval-deurningen-verkeersongelukje-1.4573199

Verbazingwekkend politie speurwerk, zonder enige aanwijzing van wie de auto was of wie er achter het stuur zat heeft de politie kunnen concluderen dat het op een verkeersincident.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

IS(IS) in Nederland/Belgie

@prepper053

Maar ja, zo komen we toch ook in Duitsland terecht! (als je de aangrenzende landen bedoeld)

http://www.nu.nl/buitenland/3899873/duitse-geheime-dienst-waarschuwt-dreiging-jihad.html

Het geweld in Syrië en Irak tussen extremistische soennieten en Koerden dreigt zich uit te breiden naar Duitse steden.

Will

(indien hier niet gewenst kan het verplaatst worden)

Link naar reactie

Verbazingwekkend politie speurwerk, zonder enige aanwijzing van wie de auto was of wie er achter het stuur zat heeft de politie kunnen concluderen dat het op een verkeersincident.

No offence, maar gelukkig is een verdachte (ook al is deze onbekend) onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Er hoeft niet altijd fysiek bewijs te zijn om tot een conclusie te komen: ooggetuigenverklaringen en reconstructies kunnen de politie een bepaald beeld geven van wat voorgevallen is.

Als de uitkomst van dit onderzoek meer naar "Ongeluk" wijst, dan naar "Opzet", dan kun je er van uitgaan dat het geen aanslag was.

Mocht, na bijkomend bewijsmateriaal, toch blijken dat de eerder genomen conclusie niet juist *lijkt* te zijn, dan wordt automatisch opnieuw aanvullend onderzoek gedaan naar de toedracht.

Voor zover ik weet waren jij en ik er niet bij, dus moeten we afgaan op de berichtgevingen hierover, zonder zelf conclusies te trekken; de benodigde details ontbreken immers voor ons.

Groeten,

QF

Link naar reactie

No offence, maar gelukkig is een verdachte (ook al is deze onbekend) onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Er hoeft niet altijd fysiek bewijs te zijn om tot een conclusie te komen: ooggetuigenverklaringen en reconstructies kunnen de politie een bepaald beeld geven van wat voorgevallen is.

Als de uitkomst van dit onderzoek meer naar "Ongeluk" wijst, dan naar "Opzet", dan kun je er van uitgaan dat het geen aanslag was.

Mocht, na bijkomend bewijsmateriaal, toch blijken dat de eerder genomen conclusie niet juist *lijkt* te zijn, dan wordt automatisch opnieuw aanvullend onderzoek gedaan naar de toedracht.

Voor zover ik weet waren jij en ik er niet bij, dus moeten we afgaan op de berichtgevingen hierover, zonder zelf conclusies te trekken; de benodigde details ontbreken immers voor ons.

Groeten,

QF

even een quote uit de mail van defensie:

"Donderdagmiddag in Deurningen is een personenauto ingereden op een groep studenten van het ROC. De studenten liepen onder aanvoering van een onderofficier van defensie en allen in militair tenue gekleed langs de weg. Doordat allen in de berm zijn gedoken is een aanrijden voorkomen. De auto met daarin twee inzittenden, een man en een vrouw, beiden met een Arabisch uiterlijk zijn verder gereden. De onderofficier heeft de auto nog proberen te stoppen, maar zag dat de bestuurder hierop gas gaf terwijl deze een grijns op zijn gezicht had."

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=200549&cat=1

In mijn ogen was de intentie om de mensen te raken of een gigantische schrik te geven, het feit dat ze op het laatste moment het stuur bij gedraaid hebben kan betekenen dat ze op het laatste moment het niet meer durfden. Maar feit blijft dat ze opzettelijk mensenlevens op het spel hebben gezet en daarna de plaats zijn ontvlucht.

Link naar reactie

mensen maak jullie absoluut geen illusies ....I.S.I.S /I.S is alang in nederland en met meer cellen dan wij kunnen voorstellen,

als I.S het wil nemen ze nederland gewoon over en daar kunnen wij boeren jongens geen boterham tegen doen.

we hebben de wet en de staat tegen ons werken , het kabinet wat de andere kant op kijkt en steeds meer peronen naar nederland

haalt die zomaar kunnen ontsporen.

het is geen vraag hoe lang het duurt maar eerder wanneer het gebeurt.

zolang wij als bevolking van Nederland dit toelaten zal de overheid niets doen.

ik heb geloof ik nog heel veel te preppen .........en zo weinig tijd !!!

Link naar reactie

mensen maak jullie absoluut geen illusies ....I.S.I.S /I.S is alang in nederland en met meer cellen dan wij kunnen voorstellen,

als I.S het wil nemen ze nederland gewoon over en daar kunnen wij boeren jongens geen boterham tegen doen.

we hebben de wet en de staat tegen ons werken , het kabinet wat de andere kant op kijkt en steeds meer peronen naar nederland

haalt die zomaar kunnen ontsporen.

het is geen vraag hoe lang het duurt maar eerder wanneer het gebeurt.

zolang wij als bevolking van Nederland dit toelaten zal de overheid niets doen.

ik heb geloof ik nog heel veel te preppen .........en zo weinig tijd !!!

Kun je het vetgedrukte gedeelte onderbouwen?

Link naar reactie

@ RayCoupe

het is een theorie die ik heb en die wordt steeds meer bekrachtigd door de nieuwsbeelden / berichtgevingen

neem een stad als rotterdam / den haag/ brussel hoeveel radicalen zitten daar ??? er zit genoeg opstandige jeugd die

zo maar als martelaar zullen willen sterven ......stel isis wandelt Nederland binnen (open grenzen en geen controle)

op het moment dat isis aan de rand van rotterdam gaat strijden tegen onze verdediging staan de cellen in de stad op en vallen de verdedigings troepen in de rug aan en nu moet onze verdediging al op 2 fronten gaan vechten (tang beweging) isis wint de strijd de troepen uit Rotterdam sluiten zich aan en trekken verder ,

aangekomen bij den haag gebeurt hetzelfde , de paar dienst kloppende agenten is geen partij voor de strijd op 2 fronten en zo zal isis stad na stad gaan overnemen, en wie weet hoe lang ze al kalasjnikovs hebben meegesmokkeld in de kofferbakken van die oude 180 D waar de mensen mee op vakantie gaan.....

ik denk persoonlijk dat de regering ze heel erg onderschat .........en dat gaat heel erg gevaarlijk worden .

Link naar reactie

@ RayCoupe

het is een theorie die ik heb en die wordt steeds meer bekrachtigd door de nieuwsbeelden / berichtgevingen

neem een stad als rotterdam / den haag/ brussel hoeveel radicalen zitten daar ??? er zit genoeg opstandige jeugd die

zo maar als martelaar zullen willen sterven ......stel isis wandelt Nederland binnen (open grenzen en geen controle)

op het moment dat isis aan de rand van rotterdam gaat strijden tegen onze verdediging staan de cellen in de stad op en vallen de verdedigings troepen in de rug aan en nu moet onze verdediging al op 2 fronten gaan vechten (tang beweging) isis wint de strijd de troepen uit Rotterdam sluiten zich aan en trekken verder ,

aangekomen bij den haag gebeurt hetzelfde , de paar dienst kloppende agenten is geen partij voor de strijd op 2 fronten en zo zal isis stad na stad gaan overnemen, en wie weet hoe lang ze al kalasjnikovs hebben meegesmokkeld in de kofferbakken van die oude 180 D waar de mensen mee op vakantie gaan.....

ik denk persoonlijk dat de regering ze heel erg onderschat .........en dat gaat heel erg gevaarlijk worden .

Bedankt voor de verduidelijking van je statement.

Ik ben het er echter wel mee oneens. Als er een paar duizend ISIS strijders NL zouden binnen rijden in oude Mercedes diesels gaat dat echt niet onopgemerkt. (al was het maar vanwege de rookpluimen :p)

Die zouden dan ook eerst door een heleboel andere landen onopgemerkt moet reizen. Bovendien zijn er naast het NL leger zelf ook nog de buurlanden (Duitse leger bv.) die geen zin hebben in een ISIS staatje aan de Noordzee en natuurlijk de complete NAVO.

Wat is de huidige grote van de ISIS strijdmacht? 't Laatste wat ik hoorde zo'n 30.000. Al zouden het er tien keer zoveel zijn, dan schiet het voor hun nog niet op om die mensen te verspreiden over zo'n groot gebied.

En zelfs de meeste wilde plannen van die organisatie gaan nog niet zo ver dat ze heel Europa willen veroveren. Hun geilste plannetjes zijn het veroveren van de gebieden waar in het verleden ooit moslims hebben gezeten, dus het Midden-Oosten, geheel Noord Afrika, tot in Spanje aan toe.

Volgens mij ben je nodeloos bang.

Link naar reactie

ik ben niet bang eerder bezorgd

assumption is the Mother of all fuck ups ......rotterdam was maar een voobeeld en inderdaad ze zullen eerst de grens nog over moeten maar

als alleen al die cellen in de stad met kalasjnikovs gaat ratelen dan krijg je dus een echte Urban warfare die vele slachtoffers zal eisen .

aannemen dat dit wel weer over zal waaien .........

Link naar reactie

Bedankt voor de verduidelijking van je statement.

Ik ben het er echter wel mee oneens. Als er een paar duizend ISIS strijders NL zouden binnen rijden in oude Mercedes diesels gaat dat echt niet onopgemerkt. (al was het maar vanwege de rookpluimen :p)

Die zouden dan ook eerst door een heleboel andere landen onopgemerkt moet reizen. Bovendien zijn er naast het NL leger zelf ook nog de buurlanden (Duitse leger bv.) die geen zin hebben in een ISIS staatje aan de Noordzee en natuurlijk de complete NAVO.

Wat is de huidige grote van de ISIS strijdmacht? 't Laatste wat ik hoorde zo'n 30.000. Al zouden het er tien keer zoveel zijn, dan schiet het voor hun nog niet op om die mensen te verspreiden over zo'n groot gebied.

En zelfs de meeste wilde plannen van die organisatie gaan nog niet zo ver dat ze heel Europa willen veroveren. Hun geilste plannetjes zijn het veroveren van de gebieden waar in het verleden ooit moslims hebben gezeten, dus het Midden-Oosten, geheel Noord Afrika, tot in Spanje aan toe.

Volgens mij ben je nodeloos bang.

Maar zeg nu zelf, ISIS heeft toch geen duizenden strijders nodig om Nederland op zijn knieen te dwingen. Jij en ik weten allebei dat een paar wel geplaatste "pakketjes" al voldoende zouden zijn om de complete infrastructuur naar de knoppen te helpen en het land in staat van onrust, angst en paniek te brengen. Oftewel 1 rokend Mercedes busje met een groepje ISIS mafketels zou voldoende zijn. Wat betreft ISIS aanhangers in Nederland, ik gok dat er enkele honderden zijn, maar dat betekend niet dat ze het lef hebben om de wapens op te pakken en te sterven voor een paar Trekkies (Star Trekkies= Maagden) in het hiernamaals. Mocht ISIS iets doen in Nederland, dan zijn het wel meelopers.

Wat betreft de plannen van ISIS, geen idee maar ik weet wel dat ze de oorlog hebben verklaard aan de landen die hen aanvallen en daar zijn wij er 1 van. Nederland veroveren, dat doen ze niet, maar bestraffen... tja zeg nu zelf, als jou familie zou omkomen door een luchtaanval van Nederland, zou jij geen wraak willen?

Link naar reactie

Maar zeg nu zelf, ISIS heeft toch geen duizenden strijders nodig om Nederland op zijn knieen te dwingen. Jij en ik weten allebei dat een paar wel geplaatste "pakketjes" al voldoende zouden zijn om de complete infrastructuur naar de knoppen te helpen en het land in staat van onrust, angst en paniek te brengen. Oftewel 1 rokend Mercedes busje met een groepje ISIS mafketels zou voldoende zijn. Wat betreft ISIS aanhangers in Nederland, ik gok dat er enkele honderden zijn, maar dat betekend niet dat ze het lef hebben om de wapens op te pakken en te sterven voor een paar Trekkies (Star Trekkies= Maagden) in het hiernamaals. Mocht ISIS iets doen in Nederland, dan zijn het wel meelopers.

Dat weet ik helemaal niet! Een paar bommetjes zouden voor een hoop onrust en paniek zorgen maar NL op z'n knieën is echt wel meer voor nodig. Bovendien zijn die lui daar simpelweg niet slim genoeg voor. Het laatste wat je wilt is dat Amerika zich ermee gaat bemoeien maar wat doen die gekkies? Juist, Amerikaanse journalisten onthoofden zodat ipv 25% van de Amerikaanse bevolking plotseling 75% voor militair ingrijpen is en de VS onder de eigen bevolking voldoende steun heeft om militair ingrijpen te rechtvaardigen.

PS, Ik ben trekkie en geen maagd.

Link naar reactie

Dat weet ik helemaal niet! Een paar bommetjes zouden voor een hoop onrust en paniek zorgen maar NL op z'n knieën is echt wel meer voor nodig. Bovendien zijn die lui daar simpelweg niet slim genoeg voor. Het laatste wat je wilt is dat Amerika zich ermee gaat bemoeien maar wat doen die gekkies? Juist, Amerikaanse journalisten onthoofden zodat ipv 25% van de Amerikaanse bevolking plotseling 75% voor militair ingrijpen is en de VS onder de eigen bevolking voldoende steun heeft om militair ingrijpen te rechtvaardigen.

PS, Ik ben trekkie en geen maagd.

weet je dat niet?? goh, ik dacht dat de meesten hier wel een beetje had gesnuffeld als het ging om de infrastructuur en de kwetsbaarheid daarvan. My bad. Jij een trekkie?? dat had ik dus niet zien aankomen, bewijst maar weer je kan niet op alles voorbereiden hahahaha:p

Link naar reactie

weet je dat niet?? goh, ik dacht dat de meesten hier wel een beetje had gesnuffeld als het ging om de infrastructuur en de kwetsbaarheid daarvan. My bad.

Ik heb alleen andere conclusies getrokken. Heb overigens gewerkt in 't hart van de meest cruciale infrastructuur betreffende maatschappelijke ontwrichting, de financiële infrastructuur.

Jij een trekkie?? dat had ik dus niet zien aankomen, bewijst maar weer je kan niet op alles voorbereiden hahahaha:p

Ouwe jeugdzonde, guilty pleasure en ach verrek het, vind het nog steeds leuk! :p (Als 't maar NG is)

Link naar reactie

Ik heb alleen andere conclusies getrokken. Heb overigens gewerkt in 't hart van de meest cruciale infrastructuur betreffende maatschappelijke ontwrichting, de financiële infrastructuur.

Ouwe jeugdzonde, guilty pleasure en ach verrek het, vind het nog steeds leuk! :p (Als 't maar NG is)

goh, ik dacht dat de stroomvoorziening de belangrijkste infrastructuur was, tenslotte kunnen we zonder stroom niet eens gebruik maken van de meeste basis noodzakelijkheden. Je hebt voor alles stroom nodig, zoals waterzuivering installaties, verkeerslichten, waterpompen, computernetwerken, koelingen, betalingen enzovoort. Aggregaten kunnen maar beperkt dingen opvangen, niet op grote schaal of op langere termijn.

NG was inderdaad leuk, maar Voyager had Seven of Nine ;)

Link naar reactie

goh, ik dacht dat de stroomvoorziening de belangrijkste infrastructuur was, tenslotte kunnen we zonder stroom niet eens gebruik maken van de meeste basis noodzakelijkheden. Je hebt voor alles stroom nodig, zoals waterzuivering installaties, verkeerslichten, waterpompen, computernetwerken, koelingen, betalingen enzovoort. Aggregaten kunnen maar beperkt dingen opvangen, niet op grote schaal of op langere termijn.

Dan moet je inderdaad heel NL in één keer op dat gebied plat leggen, geen kleine opgave. Noodstroom houdt het maximaal twee weken uit (heeft simpelweg met de dieselvoorraad te maken).

Bv. Banken zijn verplicht om meerdere locaties te onderhouden op flinke afstand van elkaar. Alleen heel de provincie Utrecht qua stroom platleggen zal niet voldoende zijn, al zijn daar een aantal cruciale zaken gevestigd.

Hierdoor kunnen financiële instellingen bv. een atoombom op de stad Utrecht overleven, bv Equens ('t voormalige Interpay) en Rabofacet. (Mijn voormalige salaris betalers)

Stroomvoorziening is zeker een hekel punt. De grootste prioriteit voor de regering ligt echter bij de commando infrastructuur (Regering, Leger, Politie). Alles wat de bevolking nodig heeft komt pas vele punten later, nadat ook de financiële infrastructuur is gewaarborgd en alles wat daar voor nodig is. Jammer genoeg ligt mijn uitnodiging om in de atoombunker plaats te nemen al lang bij 't oud papier. ;)

Zorg daarom dat je voor jezelf kunt zorgen, de overheid heeft dan namelijk wat anders te doen.

Link naar reactie

Voyager was inderdaad leuk maar TNG had Deanna Troi :)

Verder ben ik van mening dat isis figuren talrijk en gevaarlijk genoeg zijn om te zorgen voor terreur, doden en veel paniek. Maar onder de voet gelopen worden zit er echt niet in.

Zodra de eerste baardmannen te voorschijn zijn gekomen zal blijken dat de inlichtingendiensten slecht op korte afstand zitten en kunnen bijzondere eenheden van politie en krijgsmacht het met twee vingers in de neus af.

Link naar reactie

het verbaasd me als ik zie hoe makkelijk er gedacht wordt over die haatbaarden , dat met die 2 vingers in een deel van het gezicht is wel grappig :)

als ik kijk naar wat ze nu al veroverd hebben in syrie en irak en dat voor een stel hill billy haatbaarden......

okay wordt een makkie mensen geen zorgen :)

Link naar reactie

@Abaddon, verbaasd me dat je na een paar signalen, tot een conclusie komt, dat er makkelijk over nagedacht word.

Iedereen professioneel die iets met terrorismebestrijding te maken heeft, denkt dat juist niet makkelijk over, want net als de alleengaande terrorist, als kleine groepen zijn lastig te signaleren. tegelijkertijd is er een overmaat aan overdreven reacties en signalen, die feitelijk nergens op gebaseerd zijn.

Als je kijkt naar bevolkingsgroepen in Nederland, zijn er in islamitische omgeving, ook veel mensen, die signalen geven over de domme eikels de IS aanhangen, en die allemaal gecheckt worden. En ook van uit die groepen word er actief tegen extremisten gewerkt.

Daarnaast zijn er vele domme (triggerhappy) mensen die iedereen over een kam scheren, en graag paniek organiseren om ook weer haat te zaaien.

Met iets meer kennis over gedrag van mensen, maar ook met scherpte over signalen word er veel gedaan aan preventie.. En veel meer dan iedereen in de Mainstream media herkent,

Een 100% veilige maatschappij, willen we niet, want we willen geen politiestaat, of onze vrijheden opgeven.

De aanslagen op kritische infrastructuur, zijn zeker een punt van zorg.. Maar zelfs met de juiste kennis van zaken, is het niet zo simpel om Nederland plat te leggen. Zelfs als een Isis Cel, zo dom is op rotterdam centraal, zou beginnen, is het binnen een twee tot vier uur einde incident, (worse case scenario).,

stel even dat 10 cellen gelijktijdig op 10 verschillende plekken het zelfde zou doen, dan kost het ongeveer 16 tot 32 uur.. om het staande te brengen.

Denk nu niet dat Nederland helemaal een tandeloze maatschappij is, en zo snel hun hoofd op het hakblok legt..

Link naar reactie

@AbaddonDenk nu niet dat Nederland helemaal een tandeloze maatschappij is, en zo snel hun hoofd op het hakblok legt..

Ik geloof best (en hoop van harte) dat de overheid dit gevaar op de korrel heeft en kan anticiperen op een eventele dreiging.

Mijns inziens past hier alleen een Dirty Harry mentaliteit. Helaas, want ik ben helemaal geen voorstander van geweld.

Maar bij extremisten met idealen van 500 jaar geleden is dat echter de enige taal die ze spreken.

Link naar reactie

Aanhouding in Amsterdam om plannen terreurdaad

De politie heeft woensdagmiddag in Amsterdam een 26-jarige man aangehouden omdat hij een "terroristisch misdrijf" zou voorbereiden.

Aanhouding in Amsterdam om plannen terreurdaad

Dat meldt het Openbaar Ministerie vrijdag.

De man heeft de Marokkaanse nationaliteit en verblijft illegaal in Nederland. Hij zou een aanslag op politieagenten voorbereiden.

http://www.nu.nl/amsterdam/3906331/aanhouding-in-amsterdam-plannen-terreurdaad.html

Link naar reactie

Een Jihadronselaar wordt maar 2 weken vastgehouden en loopt nu alweer gewoon vrij buiten:

JihaatJordi mag van rechter weer buiten spelen

Uit bron:

Eind september werd hij opgepakt omdat hij een ronselaar van jihadi's zou zijn en terrorismetraining heeft gevolgd in Syrië.

Een rechter heeft Jordi nu, net iets meer dan twee weken later, vrij gelaten. Want hij is nog zo jong. En hij heeft twee kindjes. Hij heeft het al zo zwaar. Het is tenslotte essentieel dat een voormalige Syriëganger met een terreurdiploma op zak zijn twee kinderen kan zien.
Link naar reactie

Een Jihadronselaar wordt maar 2 weken vastgehouden en loopt nu alweer gewoon vrij buiten:

JihaatJordi mag van rechter weer buiten spelen

Uit bron:

Dat heeft niet zozeer met de gegeven reden te maken, dan wel met hoe het Nederlandse rechtsysteem werkt. Om iemand twee weken vast te houden moet hij al iets gedaan hebben waarvoor meer dan 4 jaar gevangenis straf staat (uitzonderingen daar gelaten).

Na veertien dagen eindigt de inbewaringstelling. Vindt de officier van justitie dat de verdachte langer in voorlopige hechtenis moet blijven, dan zal hij de raadkamer van de rechtbank om een bevel tot gevangenhouding vragen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hechtenis

Dit uiteraard om te voorkomen dat een burger zomaar lang kan worden vastgezet zonder toetsing van een rechter, dus om willekeur te voorkomen. In dit geval is het maar de vraag om er meer dan 4 jaar op jihadronseling staat, dit is behoorlijk onbekend terrein, dus men loopt het risico dat als men hem langer vast houdt deze man weg komt met z'n jihadronseling door vormfouten en nog een schadeclaim kan indienen ook!

[TABLE=class: wikitable, width: 100%]

[TR]

[TD]Ophouding voor onderzoek

[/TD]

[TD]6 uur (de nacht (00:00-09:00 uur) wordt hierin niet meegeteld)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Eventuele verlenging van ophouden voor onderzoek

(uitsluitend ter vaststelling van de identiteit)

[/TD]

[TD]6 uur (de nacht (00:00-09:00 uur) wordt hierin niet meegeteld)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Inverzekeringstelling

[/TD]

[TD]maximaal 6 dagen (in twee termijnen van 3 dagen)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bewaring

[/TD]

[TD]maximaal 14 dagen

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Gevangenhouding

[/TD]

[TD]maximaal 90 dagen (in drie termijnen van 30 dagen)

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...