Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Vraag] Leger/munitie-kist


Driesje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

1e bericht na mijn voorstelling...ben al wat aan het verzamelen en gaat rustig maar gestaag. Heb echter een vraag waar ik een poosje mee loop en dacht waarom het prepperforum niet..die weten denk ik nog wel wat.

 

Ik heb thuis een munitiekist (voor rookgranaten) die enorm handig is. Is van ijzer, waterdicht, goede sluiting en met fijne handvatten. Nu de vraag, ik zoek precies dezelfde gezien je ze kunt stapelen. Als ik verschillende soorten heb dan wordt het (in mijn ogen) een zooitje...wie weet waar je die dingen kunt krijgen en dan alle soorten?

 

Ik heb google al afgezocht maar kan nergens een 2e vinden.

 

Groetjes Driesje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Hallo allemaal,

 

1e bericht na mijn voorstelling...ben al wat aan het verzamelen en gaat rustig maar gestaag. Heb echter een vraag waar ik een poosje mee loop en dacht waarom het prepperforum niet..die weten denk ik nog wel wat.

 

Ik heb thuis een munitiekist (voor rookgranaten) die enorm handig is. Is van ijzer, waterdicht, goede sluiting en met fijne handvatten. Nu de vraag, ik zoek precies dezelfde gezien je ze kunt stapelen. Als ik verschillende soorten heb dan wordt het (in mijn ogen) een zooitje...wie weet waar je die dingen kunt krijgen en dan alle soorten?

 

Ik heb google al afgezocht maar kan nergens een 2e vinden.

 

Groetjes Driesje

 

Toon dan ook even een foto en geef de afmetingen en eventuele andere details, dat maakt het makkelijker om met je mee te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om deze kist, afm. 61 cm lang, 35 cm breed en 25,5 cm hoog. Smoke pot staat erop.

 

Heb me alsnog voorgesteld op het forum....snap er niks van, heb idd. 1 bericht ipv. 2....

 

Ben wezen zoeken en op marktplaats heb ik nu 1 gevonden, nu nog kijken of ik het bij een handelaar kan vinden die er meer van heeft. Amerikaans stockhuis LIER ga ik eens opzoeken op google en rondneuzen, bedankt voor de tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ze ergens vind voor weinig, en er zijn er genoeg, laat ff weten :) Ik heb een paar van die .50 cal kistjes (met zo'n klepje) voor m'n luchtdruk kogeltjes, co2 patroontjes en andere meuk. Maar deze zijn mooi voor ander spul. Zou er twee of zo kopen om m'n overgebleven vuurwerk in te douwen. Ligt het tenminste goed afgesloten en droog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zhowww...dat is slim explosieve stoffen in een goed afgesloten container stoppen....... ? Bedenk nog eens voor jezelf of dit echt wel verstandig is?

 

Zou er twee of zo kopen om m'n overgebleven vuurwerk in te douwen. Ligt het tenminste goed afgesloten en droog.

 

mod : forumregels wapens en munitie - post aangepast

Link naar reactie
Delen op andere sites

zhowww...dat is slim explosieve stoffen in een goed afgesloten container stoppen.......? Bedenk nog eens voor jezelf of dit echt wel verstandig is?

Kan geen kwaad. Gebeurd niets mee. Google eerst voordat je slim commentaar geeft.

 

mod : forumregels wapens en munitie - post aangepast

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi, ik ben benieuwd waar jij je info op het interwebs vandaan haalt. Educate me!

Oh, probeer eens zelf te zoeken op het intotheweb. Duurt niet lang.

Misschien in het engellands proberen.

 

mod : forumregels wapens en munitie - post aangepast

 

De kisten zijn zo ontworpen dat de inhoud tegen een flinke stoot en vuur kan.

 

Al dit is gewoon te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zhowww...dat is slim explosieve stoffen in een goed afgesloten container stoppen.......? Bedenk nog eens voor jezelf of dit echt wel verstandig is? mod : forumregels wapens en munitie - post aangepast

 

Denk eens eerst zelf goed na voordat je zulke opmerkingen geeft... Dat is misschien ook verstandig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@phaelin kluis voor vuurwerk staat voor een ruimte met zware sterke wanden en een dun dak zodat de luchtdruk bij een eventueel ongeluk ''vrij''

naar boven weg kan .Overigens gaan jullie over naar een munitie kist terwijl de kist op de foto bedoelt is voor rookpotten , dit zijn dingen die

branden en rook geven en niet exploderen dus in hoeverre je deze kist qua sterkte met een munitiekist kunt vergelijken ????

Tevens er wordt hier gesproken over brandende lucifers maar waar jullie niet aan denken is dat vuurwerk gevoelig is voor statische elektriciteit

( zowel buskruit als flitspoeders ed ) en munitie niet .en metalen behuizingen en statische elektriciteit is geen slimme combinatie :)

ik geef toe dat de kans dat zoiets gebeurd relatief klein is doch wel aanwezig :rolleyes: en een metalen kist gevuld vuurwerk is geen slim idee :)

ik zou maar een houten kistje ervoor nemen en die metalen kist gebruiken om iets waterdicht op te bergen of emp vrij te maken :D

wat @prepass schrijft is helemaal nog niet zo dom als jullie denken :rolleyes:

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@phaelin kluis voor vuurwerk staat voor een ruimte met zware sterke wanden en een dun dak zodat de luchtdruk bij een eventueel ongeluk ''vrij''

naar boven weg kan .Overigens gaan jullie over naar een munitie kist terwijl de kist op de foto bedoelt is voor rookpotten , dit zijn dingen die

branden en rook geven en niet exploderen dus in hoeverre je deze kist qua sterkte met een munitiekist kunt vergelijken ????

Tevens er wordt hier gesproken over brandende lucifers maar waar jullie niet aan denken is dat vuurwerk gevoelig is voor statische elektriciteit

( zowel buskruit als flitspoeders ed ) en munitie niet .en metalen behuizingen en statische elektriciteit is geen slimme combinatie :)

ik geef toe dat de kans dat zoiets gebeurd relatief klein is doch wel aanwezig :rolleyes: en een metalen kist gevuld vuurwerk is geen slim idee :)

ik zou maar een houten kistje ervoor nemen en die metalen kist gebruiken om iets waterdicht op te bergen of emp vrij te maken :D

wat @prepass schrijft is helemaal nog niet zo dom als jullie denken :rolleyes:

gr will

 

Ik zeg ook niet dat het dom is. Maar het vuurwerk is nog in de originele verpakking (papier, karton en plastic). Bovendien is het vuurwerk hier dermate zwak dat ik me daar geen zorgen over maak. Ik stop met oud en nieuw vaak een paar sloffen kanonslagen in een kartonnen doos en gooi er een fonteintje bij. Met niet al te indrukwekkende resultaten overigens. Beetje gepruttel en een hoop rook.

Modbreak Zin verwijderd vanwege forumregels

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Geweldig dat ik op zoek ben naar een kistje en dat die er allemaal achteraan komt.....:rolleyes:...heb er i.i.g. 1 kunnen vinden en kunnen bemachtigen voor €25,-. Heb er nu 2 (1e gekocht voor een tientje...KOOPJE!). We zoeken verder maar dumpshops is geen succes...marktplaats afzoeken is het beste toe nu toe in mijn ogen.

 

Zit flink te denken wat nou wijsheid is (is wel een ander onderwerp)....kijk...ik begin te prepperen maar wat moet je doen en hoe?

 

Je kunt dit bijv. meenemen in de auto e.d. maar als er nou echt wat mis is?...we zien wel...we doen ons best :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

jezus, 25 euro voor zo`n kist !

 

ik werk bij de landmacht en kom elke week wel een paar keer bij het munitiecomplex. de regels zijn verandert. alle metalen munitiekisten worden nu na gebruik ingeleverd bij het munitiecomplex

om verschroot te worden. voorheen moesten ze worden ingeleverd voor hergebruik.

betekent dat ik nu wel eens vraag of ik er 1 mee kan nemen en dat is vaak geen probleem zolang als dat de gevarensticker er maar af word gehaald.

helaas is het type kist wat je op de foto laat zien niet echt vaak meer te vinden. voorheen zat daar b.v. de .223 munitie in voor de SLA-wapens (schutter lange afstand)

nu zit bijna alles in de bekende .50 kistjes.

ik denk wel dat de kistjes die jij wilt hebben te koop zijn bij een mede-lid van mij bij de munitieverzamelvereniging. waarschijnlijk voor een stuk minder dan 25 euro.

als je interesse hebt kan ik wel zijn E-mailadres zien te achterhalen.

stuur me maar een mailtje als je interesse hebt.

 

groeten, odessa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...