Ga naar inhoud
GENEGEERD

[reviewer gezocht] voor het boek 'Hoe overleef ik een crisis?'


Dr.Prepper

Aanbevolen berichten

Namens schrijver Dick Berts (hier graag geziene member op het forum ook) mogen we 2 exemplaren van zijn boek 'Hoe overleef ik een crisis?' weggeven, dus wil dat graag doen aan de boekenwurmpreppers die het bovendien leuk vinden om er vervolgens een review van te plaatsen.

 

Geïnteresseerden kunnen het mij laten weten, hieronder of via een PM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Dick Berts

Ik ben de laatste die zich hoort te bemoeien met de review van mijn boek en dat ga ik dan ook niet doen. Wel wil ik er op wijzen, dat mijn uitgever, de inhoudsopgave, de inleiding en het eerste hoofdstuk van mijn boek op internet heeft gezet. Klik op de kopjes vlak onder de foto van de boekomslag.

 

http://www.papierentijger.org/index.php?topic=actueel&style_id=0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk stukje van het einde van het eerste hoofdstuk (diagonaal gelezen):

Bovendien zou ik de dijkgraaf

het volgende hebben gevraagd: „Meneer, stelt u zich eens voor, u bent

kapitein van een zeegaand vaartuig zonder compartimentering. U loopt

met vier gouden gallons, een indrukwekkende pet en uiteraard een baard

door uw schip. Vol trots vertelt u de passagiers midden op de oceaan:

„Negentig procent van dit schip onder de waterlijn is waterdicht”.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik zal eerlijk bekennen dat ik altijd een voorstander van kernenergie ben geweest. Maar sinds ik dit boekje heb gelezen heb ik mijn mening drastisch veranderd. Er kan gewoonwg te veel fout gaan met zo'n ding. En we zien aan relatief kleine gebeurtenissen zoals die gifbrand in Waalwijk vorig jaar en nu aan die asbest-soap in Utrecht dat onze geachte overheid er maar steeds niet in slaagt zoiets goed en adequaat af te handelen. Het boek heeft mijn opvatting dat je voor jezelf dient te zorgen omdat er anders niets gebeurt, drastisch versterkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen dinsdag ontvangen, besteld via de papieren tijger (blijkbaar hebben zij momenteel geen voorraadprobleem), en in 1x uitgelezen. Nu vind ik 14 euro vrij prijzig voor 2 uur leesvermaak maar voor de doelgroep is, denk ik, juist belangrijk om een vlot leesbaar en redelijk kort (+/- 120p) boek te hebben. Uitstekend cadeau dus want de kans dat het boek daadwerkelijk uitgelezen wordt is een stuk groter dan bij een boekwerk van honderden pagina's.

 

Over de inhoud: goed en begrijpbaar geschreven, leest vlot weg en komt niet over als geitenwollensokken/doemdenken/conspiracy. Paar spelfoutjes en sommige alinea's had ik weggelaten of aangepast, maar storend is dat niet (als Dick wil weten welke pagina's: stuur gerust een pm). Ik had het niet verwacht maar vond toch wat bruikbare ideeën zoals die petroleum kookstellen :)

 

Wat mij betreft een aanrader, leuk om zelf te lezen en daarna cadeau geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn mening al eerder geventileerd over Hoe overleef je een crisis?. Ik denk dat het een must have is voor alle preppers, maar voor de beginnende preppers in het bijzonder, want met dit boekje als lijdraad, sta je direct al een stuk zekerder in het leven. Wij hebben onlangs nog aan de hand van de boodschappenlijst inkopen gedaan. Vooral zeep, kaarsen, tandenborstels, batterijen e.d., daar hadden we nog niet veel van.

 

Dus een ieder die begint met preppen en vol met vragen zit: lees eerst dit boek, kom daarna maar terug met vragen!

 

Ik heb gezegd.

 

Charlie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen dinsdag ontvangen, besteld via de papieren tijger (blijkbaar hebben zij momenteel geen voorraadprobleem), en in 1x uitgelezen. Nu vind ik 14 euro vrij prijzig voor 2 uur leesvermaak maar voor de doelgroep is, denk ik, juist belangrijk om een vlot leesbaar en redelijk kort (+/- 120p) boek te hebben. Uitstekend cadeau dus want de kans dat het boek daadwerkelijk uitgelezen wordt is een stuk groter dan bij een boekwerk van honderden pagina's.

 

Over de inhoud: goed en begrijpbaar geschreven, leest vlot weg en komt niet over als geitenwollensokken/doemdenken/conspiracy. Paar spelfoutjes en sommige alinea's had ik weggelaten of aangepast, maar storend is dat niet (als Dick wil weten welke pagina's: stuur gerust een pm). Ik had het niet verwacht maar vond toch wat bruikbare ideeën zoals die petroleum kookstellen :)

 

Wat mij betreft een aanrader, leuk om zelf te lezen en daarna cadeau geven.

 

voor een gevorderde prepper is het misschien een beetje overbodige aanschaf, die weten al wat er in staat en veel meer

 

maar voor een startende prepper een must reed

 

voor de vergevorderde prepper is het ook een musthave, waarom? om Dickie Bertus te steunen, voor een evt 2e druk of nog liever een vervolg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het boek ook besteld en inmiddels gelezen, alleen maar lof voor de schrijver. Eigenlijk een bevestiging wat ik al min of meer wist. een aanrader, zeker voor diegene die nog niks weet van 'preppen'.

Die 150 man/vrouw in de 2e kamer, hebben die al een exemplaar? Ze zouden het verplicht moeten lezen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er eindelijk de tijd voor "gekregen" om te lezen, en werkelijk in 1x uit, de beloofde review komt op zeer korte termijn. ik wacht wel nog even mijn vader af welke ik heb boek ter leen heb gegeven, en zal zijn reactie als niet prepper ook mee nemen.. ik denk dat dit soort boeken meestal door de mensen word gekocht welke er ook al in geintereseerd zijn, daarom vond ik het boek ook goed omdat er diep op de stof in werd gegaan. word vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...