Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Ebola-besmetting voorkomen

Recommended Posts

Ons ebola-topic kent inmiddels 177 pagina's.

Daarin staan nieuws, discussies, hersenspinsels en adviezen.

Voor ons als preppers zijn adviezen van levensbelang.

Om die te clusteren heb ik dit topic geopend. (indien de mods dit niet willen, dan leg ik mij daarbij neer)

Met 1 of 2 pagina's kunnen we er wel zijn:

-hoe kun je een besmetting voorkomen? (in de trein, bij de bakker, bij de AH, in de wachtkamer, op je werk, in contact met klanten/collega's/patiënten)

-wat doe je na contact met risicovolle personen? (handen ontsmetten voldoende? of ook de deurkruk? thuis douchen?)

You name it!

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 89
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Om die te clusteren heb ik dit topic geopend. (indien de mods dit niet willen, dan leg ik mij daarbij neer)

-hoe kun je een besmetting voorkomen? (in de trein, bij de bakker, bij de AH, in de wachtkamer)

-wat doe je na contact met risicovolle personen?

Wat mij betreft: Er niet komen, en dat niet hebben. Risico is te groot. 't Is niet de mazelen.

Wat mij betreft: Er niet komen, en dat niet hebben. Risico is te groot. 't Is niet de mazelen.

Voor alle anderen; ik wil dit geen discussietopic laten worden, maar een infotopic wat je wèl kan doen. Want 99% van de mensen komt in de door mij genoemde situaties terecht. De aanwijzingen gelden al in stadium 0 (uitleg hierover in @Keyser Suze zijn post: http://preppers.nl/forum/threads/10406-Ebola-Virus?p=295271&viewfull=1#post295271

In omgang met mensen.. De vroegere hindu krijgers waren in hun klassen systeem erg bang om geïnfecteerd te raken door mensen van een lagere klasse.

Ze hadden een manier van bewegen ontworpen wat ze nooit in contact bracht met iemand van een lage klasse. Ze hoefden nooit iemand vast te pakken, door juist voeten werk.

Tja niet iedereen meer een hand geven, deurklinken open doen met je elleboog ipv handen, of een tikje met je voet.

Kijken niet aanraken.

In geval dat je je MOET verplaatsen buiten je huis tijdens een verhoogd risico op Ebola besmetting:

1. Vermijd elke vorm van lichamelijk contact;

2. Vermijd elke vorm van contact met lichaamsvloeistoffen van anderen (ontlasting, bloed, urine, zweet, etc.);

3. Vermijd drukke gebieden waar (ongewenst) lichamelijk contact kan ontstaan (trein, bakker, een rij voor de kassa);

4. Vermijd contact van uw huisdieren met andere personen i.v.m. mogelijke besmetting (kruis besmetting);

5. Vermijd contact met dieren in het algemeen waar andere individuen/personen in contact mee kunnen zijn geweest (katten, honden, vee, etc);

6. Vermijd elk medisch instituut, het is een episch centrum van bacteriën de meest waarschijnlijke plaats om een besmetting op te lopen;

7. BLIJF THUIS.

-hoe kun je een besmetting voorkomen? (in de trein, bij de bakker, bij de AH, in de wachtkamer, op je werk, in contact met klanten/collega's/patiënten)

-wat doe je na contact met risicovolle personen? (handen ontsmetten voldoende? of ook de deurkruk? thuis douchen?)

You name it!

Goed topic. Houdt het andere draadje hopelijk ook zuiverder voor nieuws, hier wellicht wat meer discussie en achtergronden.

Het zitten in een bomvolle metro in Amsterdam met een kleurrijk gemengd publiek, mijn handen die leuningen, stoelen, deur knoppen aanraken, eerlijk gezegd schrok ik er van welke implicaties dat heeft, bezien vanuit een micro organisme. Even later zit ik een appel te eten en peuter in mijn neus.

En ik ben van plaats gewisseld toen de persoon achter mij in de metro, land van origine ergens in Afrika, meest waarschijnlijk Suriname, flink zat te hoesten. Ik ben natuurlijk het haasje als het niet een banale griep is.

Ebola is slechts één van de virussen die ons gaat teisteren in de komende jaren.

helpt "de deurklink openen met je elleboog" dan wel zo goed als je denkt?

(gezien de manier waarop de spaanse verpleegster besmet raakte.. een enkele veeg was genoeg, en je kleren dat je aan hebt zijn volgens mij niet microbiologisch "waterdicht")

dieren zou ik binnen houden indien mogelijk, die hebben namelijk geen schoenen dat uit kunnen aan de deur. (normaal doe ik dat dus niet, maar een mens kan veranderen! :) )

ook bij de hygienische handgels dat ik nu zie in de EDC kits heb ik vragen.

a) doden ze het ebola virus wel? Meestal zijn die gels vrij zwakke ontsmetters in vergelijking met "the real deal", zeker als het op virussen aan komt..

De meeste hebben slechts 4 log reductie op normale bacteriën, dat haal je al door je handen met gewoon kraantjeswater te wassen zelfs zonder zeep....

b) eenmaal je in aanraking geweest bent, is het dan niet al te laat?

c) je hebt je besmette handen nodig om het flesje te openen, alles dat je dan aangeraakt hebt om dat flesje uit te halen en te openen is dus ook potentieel besmet.

Je kunt thuis een emmer en/of teiltje met goede ontsmettingsvloeistof klaarzetten. Dakin's of zo. Daar dan je schoenen en handen in dopen als je thuiskomt. Net zoals we toen moesten bij de varkensgriep als je naar een veevoerbedrijf wilde.

Dan ben je iig van het probleem af, hoe open ik m'n flesje ontsmettingsvloeistof? Als je dat niet hebt dan open je dat flesje gewoon en ontsmet het flesje met je handen terwijl je je handen ontsmet (gewoon het flesje ook insmeren?)

Natuurlijk heb je handschoenen aan ten overvloede die je daarna verbrand, evenals van die overschoentjes (hoewel je daar als het een beetje sneeuwt mee op je plaat gaat denk ik), en maskertje en een veiligheidsbril.

Dat besmet worden, tot daaraan toe, dat ziek worden, dat is minder. Naast dus zorgen dat je niet gecontamineerd geraakt, is je weerstand op peil houden op alle vlakken gezond.

Dus gevarieerd eten, zorgen voor goede vitamine, mineralen en spoorelementen inname enz... en niet volledig direct gaan induffelen wanneer het buiten een graadje kouder wordt.

Dit is wel een goede instructiefilm van Mythbusters, hoe te voorkomen dat je besmet raakt en vooral om te voorkomen dat je anderen besmet (weliswaar over een gewoon griepvirusje, maar wel illustratief): http://www.discovery.com/tv-shows/mythbusters/videos/flu-fiction-minimyth.htm

(Misschien is ie al eens voorbij gekomen, maar kan me dat niet herinneren)

en.. @Keyser Suze : justmy2cents... het wordt al weer herfstweer, wat let je om in een metro in elk geval een paar stevige (leren) handschoenen aan te doen?

Maar zou je leer ook goed kunnen ontsmetten?

Stoffen handschoenen laten vocht door, maar misschien helpt inspuiten met impregneerspray? Stof kun je wel in 60 graden wassen en daar kan een virusje vast ook niet tegen? Hoe doe je ze dan echter zonder besmet te raken in de wasmachine? enz.

• Leuk 1

Stoffen handschoenen laten vocht door, maar misschien helpt inspuiten met impregneerspray? Stof kun je wel in 60 graden wassen en daar kan een virusje vast ook niet tegen? Hoe doe je ze dan echter zonder besmet te raken in de wasmachine? enz.

http://www.phac-aspc.gc.ca/lab-bio/res/psds-ftss/ebola-eng.php

PHYSICAL INACTIVATION: Ebola are moderately thermolabile and can be inactivated by heating for 30 minutes to 60 minutes at 60°C, boiling for 5 minutes

Gans dat No Touch heb ik nooit begrepen, wat maakt het uit dat je het zaakje 'besmet' vastneemt, zolang dat je maar je handen wast met het goedje en ze veilig droogt...

Dat de Dettol zelf vol bacteriën zit, maakt dan toch niet uit aangezien je met desinfecteren eindigt?

Is het mogelijk bij preventie/advies hier ook enkele goede sites te plaatsen of social media welke gebruikt kunnen worden om de zaak te monitoren? Ik denk dat DAT op dit moment voor sommigen het belangrijkste is. JA, er is een dreiging maar mijn inziens nog niet zo dramatisch dat ik voor een heel gezin direct NBC-pakketten ga aanschaffen. Wellicht ben ik daar persoonlijk fout in maar genoeg budgetpreppers hier die zo'n grote uitgave niet snel zullen doen en die liever de zaak nog even monitoren (kat uit de boom kijken) voor ze zulke drastische maatregelen nemen bovenop hetgeen wat ze nu al (kunnen) doen zoals extra zeep/voedsel/waterfilter etc.

Ikzelf had deze: http://healthmap.org/ebola/#timeline + voorgeschiedenis van dit hele gebeuren (om beter beeld te krijgen van de serieusheid): http://www.cdc.gov/vhf/ebola/outbreaks/history/distribution-map.html

Uiteraard de website van de World Health Organization goed monitoren. Maar wellicht heeft iemand nog betere bronnen?

Er zijn tal van huishoudmiddelen waarmee je kunt sproeien zoals je dat met een bloemenspuit doet. Voorbeeld: Glassex. Een leeg spuitflesje niet weggooien maar deze indien opportuun vullen met 1/10 verdund dunne bleek of zelfs Dakin's solution + 1 druppeltje vaatwasmiddel, bv. Dubro. Dit druppeltje is belangrijk, het draagt bij tot een fijne nevel als je er mee spuit.

doden ze het ebola virus wel? Meestal zijn die gels vrij zwakke ontsmetters in vergelijking met "the real deal", zeker als het op virussen aan komt..

De meeste hebben slechts 4 log reductie op normale bacteriën, dat haal je al door je handen met gewoon kraantjeswater te wassen zelfs zonder zeep....

ehhh.. mischien een hele domme vraag maar is dit echt waar? ik heb heel weinig medische kennis maar desinfecterende hand gells moeten toch beter hun best doen dan een beetje water.

En sorry als ik een beetje afdwaal van het draadje

Hoe doe je ze dan echter zonder besmet te raken in de wasmachine? enz.

Ik zou denken: bij het uitkleden de spullen in een (goeie) waszak stoppen en de zak in de wasmachine leegduwen (bodem vd zak naar binnen duwen zodat de zak binnenste buiten komt en de kleren in de machine liggen) en dan de zak erbij en wassen maar.

Of zie ik dit te nonchalant? Allicht een apparte wasmachine in de omkleedruimte?

En ik ben van plaats gewisseld toen de persoon achter mij in de metro, land van origine ergens in Afrika, meest waarschijnlijk Suriname, flink zat te hoesten..

Cool Keyser, ligt Suriname op jouw wereldkaart echt in Afrika?

Je lijkt bijna wel een Amerikaan die denkt dat Frankrijk de hoofdstad van Europa is of zoiets, had ik niet van je verwacht.

Gans dat No Touch heb ik nooit begrepen, wat maakt het uit dat je het zaakje 'besmet' vastneemt, zolang dat je maar je handen wast met het goedje en ze veilig droogt...

Dat de Dettol zelf vol bacteriën zit, maakt dan toch niet uit aangezien je met desinfecteren eindigt?

ik had vroeger zo'n ding, ben je meer bezig met de batterijen te vervangen dan je handen te wassen :D

NIET DOEN !

Kost je een vermogen aan batterijen.

En is duur > navullingen

Ga naar je bouwmarkt van keuze en koop daar ene goedkopere en universelere versie van zo'n ding. Als je al zo'n ding wilt hebben.

Cool Keyser, ligt Suriname op jouw wereldkaart echt in Afrika?

Je lijkt bijna wel een Amerikaan die denkt dat Frankrijk de hoofdstad van Europa is of zoiets, had ik niet van je verwacht.

Nou ik ga je verklappen, dat er 600 jaar geleden GEEN EEN NEGER in Suriname woonde. Die werden daarna geroofd en als slaven naar Amerika en Caraïbisch gebied gebracht. Dus om aan te geven dat ik sprak over een negroïde dame (die dus per definitie uit Afrika afkomstig is) gaf ik dit aan. Zo komen Chinezen ook uit het oosten, ook al wonen ze al drie generaties in Litouwen. Wijsneus.

Er gebeurd iets in Nederland. Ik had een bestelling voor een aantal Microgard overalls uitstaan. Ik kreeg net onderstaande mail binnen van de leverancier:

"Er is nog een klein probleempje, vanwege het Ebola virus zijn de disposable overalls volledig op van Microgard."

Hij is nu aan het zoeken of hij nog ergens wat op de kop kan tikken. Ben benieuwd.

Er gebeurd iets in Nederland. Ik had een bestelling voor een aantal Microgard overalls uitstaan. Ik kreeg net onderstaande mail binnen van de leverancier:

"Er is nog een klein probleempje, vanwege het Ebola virus zijn de disposable overalls volledig op van Microgard."

Hij is nu aan het zoeken of hij nog ergens wat op de kop kan tikken. Ben benieuwd.

Je bent welkom hoor!

Je bent welkom hoor!

Ik weet het :-D

Heb momenteel bij verschillende winkels bestellingen uitstaan in het kader van niet op een paard wedden. Dit is de eerste winkel die aangeeft wegens Ebola niet te kunnen leveren. Overigens was een maat groter wel nog te krijgen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...