Ga naar inhoud
GENEGEERD

Pancirus trifoliata of wel wilde citroenen


calimero

Aanbevolen berichten

Even een vraag aan die preppers die weten wat te kunnen met wilde citroenen.

Bij ons in de buurt staat een flinke struik met wilde citroenen, nu kan ik daar niet veel vinden op het internet.

Ze zijn zo niet te eten, te bitter en vol met pitten en klein en gigantische doorns aan de takken.

 

Mijn vraag heeft er iemand een idee of heeft er al eens iets met wilde citroenen gemaakt en wil dat delen met mij en/of anderen!

Ja, marmelade kan maar ik bedoel iets anders dan jam.

Wie of wie kan mij hierin helpen!

 

 

Vriendelijke groet Calimero

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Lemon curd misschien? Het ligt er aan hoe oneetbaar/eetbaar ze zijn.

Eventueel citroenrasp, kan je gebruiken in recepten.

Citroenlimonade, een soort ranja, met veel suiker dus.

Drogen en gebruiken voor thee.

Zoute citroen, voor in Marokkaanse gerechten

Je kan er kruidnagels insteken en gebruiken als "frissegeur bol" in de wc of keuken.

 

F7RK1EL4AKEV2ZDGVS.SQUARE2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

\

Je kan er kruidnagels insteken en gebruiken als "frissegeur bol" in de wc of keuken.

F7RK1EL4AKEV2ZDGVS.SQUARE2.jpg

 

deze bol werkt ook zeer goed tegen vliegen en wespen verjagen, tenminste als ik mijn tante mag geloven die had ze altijd rond het huis hangen in de zomer en inderdaad hadden ze nooit last van vliegen of wespen (voor zover ik zag). na navraag vertelde ze me dat kruidnagel en citrus vruchten afzonderlijk redelijk werken maar gecombineerd sterker dan beide afzonderlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kun ook azijn van maken ,via wild fermentation.maak een pot schoon,vul het met de in stukjes gesneden Citroen,een 1/4 of 1/2 koopje suiker,giet lauwwarm water erop,liefs regen water,sluit het met een oude kous ofzo iets, er moet lucht bij maar geen stof of vuil. Na een mand op een vrij warme plek en een beetje geluk ,heb je azijn,filter het en doe in een fles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lemon curd misschien? Het ligt er aan hoe oneetbaar/eetbaar ze zijn.

Eventueel citroenrasp, kan je gebruiken in recepten.

Citroenlimonade, een soort ranja, met veel suiker dus.

Drogen en gebruiken voor thee.

Zoute citroen, voor in Marokkaanse gerechten

Je kan er kruidnagels insteken en gebruiken als "frissegeur bol" in de wc of keuken.

 

F7RK1EL4AKEV2ZDGVS.SQUARE2.jpg

 

Dit maken wij ook, met wilde sinasappel .is ook leuk om met kinderen te doen,je kun de kruiden angel in een patron in zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...