Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Inmiddels is Ebola in Europa gearriveerd.

Een Spaanse verpleegster heeft de ziekte opgelopen en is, terwijl ze al symptomen van Ebola vertoonde (en dus besmettelijk is), door het ziekenhuis naar huis gestuurd.

Pas nadat ze fikse koorts kreeg heeft het ziekenhuis waar ze werkzaam is haar in quarantaine geplaatst en Ebola geconstateerd.

Haar man is inmiddels ook in quarantaine geplaatst.

Maar misschien heeft ze in de tussentijd nog veel meer mensen geïnfecteerd die op hun beurt ook weer anderen hebben geïnfecteerd...

Europa is zeer dichtbevolkt en iedereen kan zich snel verplaatsen.

Veel mensen reizen binnen de diverse landen waardoor het virus zich volgens mij razendsnel kan verspreiden als er enkele besmettingsgevallen zijn.

Wanneer kies jij voor een definitieve Bug-in en ga je de ellende uitzitten?

Neem je vooraf nog extra maatregelen?

Zijn je huidige preps van een dusdanig niveau dat je compleet bent voorbereid of moet je nog het eea aankopen? (En wat is dat dan?)

Zelf ben ik van plan om, zodra het eerste ziektegeval dicht in de buurt komt (Nederland), mijn vrije dagen op te nemen danwel me ziek te melden en thuis te blijven.

Deur op slot en niet meer opendoen.

Het bad vol laten lopen en elke opgespaarde fles vullen met water.

Nog snel even de was draaien en huis aan de kant maken.

Ik heb een boodschappenlijst met zaken die we nog moeten kopen zoals meer hygiënische doekjes, verse groenten, fruit en aardappelen.

Verder prikkeldraad, draadgaas, krammen, meer jerrycans en nog meer batterijen.

Houdbare voorraad hebben we voldoende voor een aanzienlijke tijd.

Verder zou ik de auto nog even aftanken en de jerrycans vullen.

Hopelijk ben ik dan nog op tijd.

Of ben ik nu echt gewoon veel te paranoïde??

• Leuk 1

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Als een collega ziek blijkt ben ik weg.

Idem bij familie met dezelfde situatie.

Wellicht ook bij een buurman/vrouw?

Deze post delen

Ik heb een boodschappenlijst met zaken die we nog moeten kopen zoals meer hygiënische doekjes, verse groenten, fruit en aardappelen.

Verder prikkeldraad, draadgaas, krammen, meer jerrycans en nog meer batterijen.

Houdbare voorraad hebben we voldoende voor een aanzienlijke tijd.

Verder zou ik de auto nog even aftanken en de jerrycans vullen.

Hopelijk ben ik dan nog op tijd.

Of ben ik nu echt gewoon veel te paranoïde??

Nee je bent te laat........als je bovenstaande zaken nog moet regelen...... Geen idee waar je woont, maar prikkeldraad in een woonwijk lijkt mij een uitnodiging om juist naar binnen te gaan. Niet opvallen lijkt me zinvoller...

Het kan zo snel gaan dat je hier dus allemaal geen tijd meer voor hebt. Als je de lijst nu al hebt, waarom dan niet NU al je lijst compleet afvinken?

Deze post delen

te laat ben je niet, kwestie van een middagje boodschappen doen...

Ja, samen met de rest van Nederland.

Misschien toch een beetje te laat dan.

Deze post delen

te laat ben je niet, kwestie van een middagje boodschappen doen...

OK, probeer dat eens uit te leggen aub?

Deze post delen

Nee je bent te laat........als je bovenstaande zaken nog moet regelen...... Geen idee waar je woont, maar prikkeldraad in een woonwijk lijkt mij een uitnodiging om juist naar binnen te gaan. Niet opvallen lijkt me zinvoller...

Het kan zo snel gaan dat je hier dus allemaal geen tijd meer voor hebt. Als je de lijst nu al hebt, waarom dan niet NU al je lijst compleet afvinken?

Die boodschappenlijst heb ik gemaakt zodat dat deze week nog kan doen.

Ik wil inderdaad zo snel mogelijk alles van mijn to-do-lijst afvinken.

Deze post delen

Ik was eens in de stad aan het winkelen toen het luchtalarm afging.

Helemaal niemand kwam in actie iedereen ging vrolijk verder met winkelen.

Mensen gaan pas inslaan als wij allang alles hebben ingekocht, opgeruimd, archiveerd, het huis gebarricadeerd en al 2 weken lang van onze prep zijn het leven.

Deze post delen

Ik ga de slotgracht vast vullen en wat krokodillen bestellen. De ophaalbrug doe ik alvast omhoog behalve voor die vent van DHL die de krokodillen komt brengen. Verdere checklist:

* mijnenveld - check

* boobytraps - check

* Electric fence á la Jurassic Park - check

* bordje in tuin met pas op Ebola - check

* generator voor de DVD speler en TV en 4000 films om de tijd te doden - check

Deze post delen

Gast tom666

Als uw buurvrouw ebola heeft is het al te laat....

Als je nu nog een jerrycan moet gaan tanken ???? je bent toch prepper ??

Als je nu nog beetje eten moet gaan halen????

Je kan misschien nog maar net bezig zijn maar het is de bedoeling dat je NU zaken op orde brengt en niet als de pleuris uitbreekt want dan is het te laat....

Deze post delen

Als je dan nog steeds in bug in zit misschien niet nee. Maar als je dan pas voor een bug in gaat, dan zou de kans kunnen bestaan dat je te laat bent. Al helemaal als je dan nog last-minute dingen wil gaan preppen.

Deze post delen

Als je dan nog steeds in bug in zit misschien niet nee. Maar als je dan pas voor een bug in gaat, dan zou de kans kunnen bestaan dat je te laat bent. Al helemaal als je dan nog last-minute dingen wil gaan preppen.

Ik ben het helemaal met je eens dat de laatste preps eigenlijk nu al gedaan moeten worden en die laatste paar dingen komen er ook.

Maar wanneer moet je nu kiezen voor een bug in?

Om nu al de deuren te sluiten is waarschijnlijk te vroeg.

Uit voorzorg gaan we nu niet meer naar plaatsen waar veel mensen samenkomen (concerten, bioscoop, treinstation, luchthaven etc).

Maar wanneer is het wel verstandig om binnen te blijven?

Deze post delen

Ik ben het helemaal met je eens dat de laatste preps eigenlijk nu al gedaan moeten worden en die laatste paar dingen komen er ook.

Maar wanneer moet je nu kiezen voor een bug in?

Begrijp me niet verkeerd, ik heb echt geen flauw idee.

Voor nu vind ik het zelf iig ook nog te vroeg, maar wanneer dan wel? Voor mezelf heb ik nog geen harde grens gesteld.

Deze post delen

Ik kan zelf ook niet zomaar een bug-in houden, want ik moet ook nog naar school. Als ik besluit thuis te blijven komt de schoolinspectie langs en me ouders die sturen me toch meteen naar school. Het lijkt me een heel moeilijk om een goed moment te kiezen om niet meer naar buiten te gaan...

Waarschijnlijk ga ik me ziek melden van school als er in onze provincie meerdere mensen besmet zijn, hoewel dat dan ook weer te laat kan zijn...

Deze post delen

Ik heb eigenlijk nog een iets prangendere vraag.

Heeft een bug-in wel zin als bvb je buren ziek zijn, en 1 of andere openbare werknemer het doodleuk omzet in een fijne aerosol mist met een hogedrukspuit?

ben je nog wel iets met je moestuintje? etc...

je prepjes, een paar pakken enz.. die zijn toch maar voor eenmalig gebruik? hoeveel heb je er dan?

Deze post delen

Gast tom666

Tja...in de landen met veel ebola geld ook de avondklok...

Ebola is niet airborne..

Contact , zweet speeksel ed zijn wel gevaarlijk...

Preps op voorhand -------------zeker doen.

Ik mijd nu al plaatsen met veel volk.

Een aanslag is nakend en wil er liever niet bij zijn..thuis is het trouwens gezelliger.

Neem 50 liter of 100 liter diesel op stock ook...

Bij pleuris zal de storm naar de pomp groot zijn.

Basic voedsel preppen..bonen ed..voedzame voeding.

Compleet je wegsteken lukt niet...compleet bug in gaan lijkt me onmogelijk....toch niet voor lange tijd...we wonen nu eenmaal in dichtbevolkt gebied.

Velen zullen willen vluchten naar landelijke contreien dus daar blijft het ook niet veilig..

Maar we hopen dat de regeringen nu echt wakker worden..en juiste maatregelen gaan treffen.

Het is niet simpel he..dagelijks is er internationaal transport enz enz..dit stilleggen legt de economie compleet plat wat dan andere miserie gaat veroorzaken.

Het is echt helemaal niet zo simpel als zwart en wit.

Complete bug in???ok tot je ziek wordt of iets breekt of weet ik veel...

Het blijft zeker een heel erg delicate zaak.

Deze post delen

Ik heb eigenlijk nog een iets prangendere vraag.

je prepjes, een paar pakken enz.. die zijn toch maar voor eenmalig gebruik? hoeveel heb je er dan?

Da's voor mij ook een prangende vraag. Hoeveel beschermende kleding heb je nodig om een bug in veilig uit te zitten. In feite niks natuurlijk. Als je binnen kan blijven tot het virus weer weg is. Daarna zul je wel het een en ander nodig hebben om veilig naar buiten te kunnen. Pakken zijn inderdaad voor eenmalig gebruik, dus iedere keer naar buiten kost je een pak. Ik heb nu 20 overalls liggen. Wellicht kan ik er nog eens 20 bij kopen op hele korte termijn en dat is het dan wel vrees ik. Daar zal ik het mee moeten doen. Pakken alleen is niet voldoende. Mondkapjes, gezichtsscherm, handschoenen.

Even kort wat ik nu ongeveer heb liggen:

20 pakken

50 isolatieschorten

125 paar handschoenen

150 FFP3 mondkapjes

100 chirurgische maskers

900 chloortabletten

Daar zit nog niet een goede balans in als ik het zo lees. De handschoenen moeten verdubbeld worden. Als ik dan het aantal pakken weet uit te breiden naar 100 dan heb ik in ieder geval 100 complete sets liggen. Daar moet ik het wel even mee redden denk ik.

Ik ga nog niet voor een bug-in. Eerder een bug-out naar dunner bevolkt gebied. Alleen als het niet anders kan sluit ik me binnen op.

Deze post delen

Als er een geval is op onze eiland,dan gaan de poort van onze huis dicht.

Maar ik heb zoveel vragen, kunnen muggen het over brengen,wij zitten nu midden in een chikungunya uitbraak.honden kunnen drager zijn,kunnen ze je ook besmet.er is nu sprak van besmetelijk zijn bij symptoms, by honden hebben geen symptoms. Kortom heel veel vragen.....en twijfels....of een bug inn voldoende is.

Deze post delen

Gast tom666

@FKAGB

Je mag nu wel zoveel pakken of handschoen ed hebben...als je terug thuis komt doe je het pak uit...heb je een onsmettingsdouche?

Heb je een speciale plaats waar je je pak weggooit ed....

Het is zeker niet enkel het pak maar zeker en nog meer de nabehandeling...en niet te vergeten...dat pak doe je thuis uit dus bij eventuele besmetting van jouw pak...mondmasker ed heb je een zwaar probleem...

@Mrsjones

http://www.rivm.nl/Onderwerpen/E/Ebola

Deze post delen

@ FKAGB even een vraagje; hoe zit je in de laarzen en/of laarshoezen????

Da's een goeie. Ik heb wel 50 paar overschoenen liggen, maar geen laarshoezen. Wel goede laarzen die ik zou kunnen ontsmetten met chloor. Pff zoveel aan te denken.

• Leuk 1

Deze post delen

@FKAGB

Je mag nu wel zoveel pakken of handschoen ed hebben...als je terug thuis komt doe je het pak uit...heb je een onsmettingsdouche?

Heb je een speciale plaats waar je je pak weggooit ed....

Het is zeker niet enkel het pak maar zeker en nog meer de nabehandeling...en niet te vergeten...dat pak doe je thuis uit dus bij eventuele besmetting van jouw pak...mondmasker ed heb je een zwaar probleem...

@Mrsjones

http://www.rivm.nl/Onderwerpen/E/Ebola

Helemaal waterdicht ga je het nooit krijgen natuurlijk. Maar als dat de insteek is dan is preppen in zijn geheel niet relevant. Het doel is om de kans om te overleven zo groot mogelijk te maken. Als het morgen misgaat zal ik moeten improviseren met chloor om zo goed mogelijk te ontsmetten. Als het volgende maand misgaat heb ik weer iets meer kans om te overleven. Heb een ideetje voor een soort van ontsmettingsdouche.

En ja, als je thuis je pak uit gaat doen neem je de besmetting mee naar binnen. Dat doe ik dus niet.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...