Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vraag over het verkrijgen van uitrusting..


Dinand

Aanbevolen berichten

Dat is toch ook niet nodig als je gewoon om raad en tips vraagt.

 

Je hebt het over "opgaan in de omgeving" welke omgeving bedoel jij? En hoe kom je daar?

Als je een stuk door de stad moet om in een bos te komen, zijn de neutralere kleuren handiger, in een bos kan je een camo poncho om je neutrale rugzak doen.

Maar ook in een bos, heb je niet altijd voordeel van camo. Swinters niet bijvoorbeeld, en elk jaargetijde heeft zo wel zijn eigen camo-versie, ga je die allemaal aanschaffen? En wat ga je in het bos doen? En is het in het bos wat jij op het oog hebt dan niet al heel druk met andere gasten die het bos opzoeken(zo groot zijn de meeste bossen niet in Nederland)

Dat zeg ik gewoon ter overdenking he, niet omdat je een broekkie bent (vette knipoog) Er zijn hier meer jonge en budgetpreppers, die kunnen je ook van nuttige tips voorzien.

 

Ga vooral lekker op het forum rondstruinen om een goed beeld te krijgen van wat handig, nuttig en raadzaam is in jouw situatie. Daarna een lijst maken en dingen aanschaffen. En zoals je ziet, als je aangeeft waar rekening mee te houden komen er ook tips, ook voor de budgetpreppers. Goede tip was al gegeven, de regenponcho vanwege de ventilatie, die regenponcho kan je ook als tarp om onder te slapen gebruiken. In de Prepshop in twee soorten camo en neutraal te koop. Kost minder dan het regenpak wat je op het oog hebt.

 

 

Is dit een goede poncho?, de KL uitvoering of is een fostex, staat er niet bij

Ik moet er namelijk ook nog een hebben hij, hij wordt zoal als poncho en als mini tarp gebruikt , op marktplaats is het niet veel met de poncho's, bijna net zo duur als in de prepshop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Is dit een goede poncho?, de KL uitvoering of is een fostex, staat er niet bij

Ik moet er namelijk ook nog een hebben hij, hij wordt zoal als poncho en als mini tarp gebruikt , op marktplaats is het niet veel met de poncho's, bijna net zo duur als in de prepshop.

Ik heb zelf die poncho niet. Dat kan je dus beter aan iemand anders vragen, of aan Prepshop beheer zelf vragen. Er staat wel een mailadres op de Prepshopsite.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop het liefst ex-KL spul omdat je dan zeker weet dat een team van experts met vele tests deze gekozen hebben.

 

Dan wil ik dat team van 'experts' wel eens ontmoeten, want sommige spullen van de baas...... Betrokken experts waren óf infanterist en zwaar bezopen, óf geen infanterist en hadden dus ook totaal geen beeld van het nut en belang van goede spullen. Sorry kon het even niet laten, moest even haten...

 

(gloednieuwe gevechtsbroek na 2x wassen totaal versleten.... #meestgoedkope knakechinees levert materiaal terwijl de beste producent ter wereld uit nederland komt....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat je ook besluit te kopen voor kleding neem het advies van katoen niet ter harte :

 

"Why does Cotton Kill?"

 

Have you ever wondered why people say Cotton Kills? Do you understand exactly why? Here’s an in-depth explanation as well as a list of other fabrics that you should avoid when shopping for hiking clothes.

 

nsulation

 

Clothing keeps you warm by trapping warm air near your skin. When cotton gets wet, it ceases to insulate you because all of the air pockets in the fabric fill up with water. When you hike, you perspire, and any cotton clothing touching your skin will absorb your sweat like a sponge.

 

If the air is colder than your body temperature , you’ll feel cold because your cotton clothing is saturated and no longer providing any insulation. This can lead to disorientation, hypothermia, and potentially death if you become too chilled. Remember, hypothermia can occur in temperatures well above freezing and become serious if you get wet and chilled.,

 

Wicking and Layering

 

In addition, wet cotton does not wick water away from your skin. Wicking fabrics move water from wet areas to dry ones using a process called capilary action. For example, a wicking baselayer shirt made out of Patagonia Capilene will move moisture from the surface of your skin to the outer layers of your shirt leaving the part of the fabric touching your skin dry. This is why layering is such an effective clothing strategy for hiking, because wicking fabrics move water away from your skin and up through your layers one after another, enabling the fabric near your skin to trap insulating air and retain your body’s warmth.

 

Wool

 

Wool does not wick as well as synthetic garments and will absorb up to 36% of its weight in water. Unlike cotton, it does insulate when wet and is considered an acceptable fabric for hiking clothes.

 

Other Forms of Cotton

 

Avoid wearing garments that are labelled as corduroy, denim, flannel, or duck. These are all made with cotton. In addition, steer clear of cotton-polyester blends, for example 50/50. They’ll still kill you, although it may take a little longer.

 

Other Fabrics to Avoid

 

Modal, rayon, viscose, tencel and lyocell are all manufactured fabrics made from cellulose fiber. They absorb water even faster than cotton and lose all of their insulation value when wet. You should also be very careful with clothing made from Bamboo, which is often advertised as being a green product having characteristics comparable to wool. Many bamboo fabrics are actually just a type of rayon and share all of its pitfalls.

 

Silk is also very absorbent and loses its insulation value when wet.

 

ik was op zoek naar een nederlandse vertaling maar dat wil je niet lezen XD ......

 

succes ......

Link naar reactie
Delen op andere sites

moest even haten...

Hahaha, ik kom nog uit de tijd dat de dienstplicht nog niet opgeschort was en de (lekkere!) koeken van Verkade waren. ;)

 

Ik heb nog een aantal complete BDU's ("Prof BV, Ommen" en "Wahler") en accesoires van (ongeveer) mijn lichting op de kop kunnen tikken, jaren geleden toen alles massaal in de verkoop ging (begin jaren '90). :cool:

Mijn poncho doet het ook nog uitstekend.

 

Groeten,

 

QF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment zou ik ver uit de buurt blijven van Camo-kleding. Zelf ben ik er nooit een voorstander van geweest, want als je tijdens een SHTF rondloopt over straat dan weet je gewoon dat je opvalt en dat ze je in de gaten gaan houden of controleren. Ben je in de stad draag gewone kleren en geen leger of camo spul. Voor in de bossen is genoeg goede degelijke survival kleding te koop, het hoeft geen camo te zijn.

 

Zelfs militairen en opsporing ambtenaren wordt geadviseerd niet hun uniform te dragen buiten diensttijden, dit om geen doelwit van ze te maken als het niet nodig is, dus waarom zou jij het wel doen??

 

ik maak er nu een statement van door juist NU met camo over straat te gaan

terreur werkt pas als mensen bang worden en zich zo gedragen

je mag als militair trots zijn om je land te dienen

nu ben ik geen militair of pretendeer ik er een te zijn (ik ben zelf helaas af gekeurd)

je mag best vaderlandslievend zijn en dit tonen

om de dooie dood dat ik me bang laat maken door een paar kamelenneukendemoederverkrachteapenkoppen

wees trots op je land en durf dat te laten zien daar is echt niks mis mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik maak er nu een statement van door juist NU met camo over straat te gaan

terreur werkt pas als mensen bang worden en zich zo gedragen

je mag als militair trots zijn om je land te dienen

nu ben ik geen militair of pretendeer ik er een te zijn (ik ben zelf helaas af gekeurd)

je mag best vaderlandslievend zijn en dit tonen

om de dooie dood dat ik me bang laat maken door een paar kamelenneukendemoederverkrachteapenkoppen

wees trots op je land en durf dat te laten zien daar is echt niks mis mee

 

een statement maken is 1 ding, je kop eraf gehakt krijgen is weer iets anders. Tijdens een SHTF wil je jezelf geen doelwit maken, waarom dan wel nu??

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Lee_Rigby

 

Een militair is tenslotte nog getraind in zelfverdediging en en handgevechten dat zijn de meeste preppers/ mensen niet. Daarom lijkt het mij NIET verstandig om in legerkleding te lopen terwijl ECHTE soldaten geadviseerd worden om buiten dienst GEEN legerkleding te dragen. Een statement is maken is oke, maar niet vermoord worden door een mafkees die ook een statement wil maken lijkt mij beter.

 

wil je laten zien trots te zijn om nederlander te zijn? draag een shirt met Nederlandse vlag erop, maar ga niet rond paraderen als iets wat je niet bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een statement maken is 1 ding, je kop eraf gehakt krijgen is weer iets anders. Tijdens een SHTF wil je jezelf geen doelwit maken, waarom dan wel nu??

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Lee_Rigby

 

Een militair is tenslotte nog getraind in zelfverdediging en en handgevechten dat zijn de meeste preppers/ mensen niet. Daarom lijkt het mij NIET verstandig om in legerkleding te lopen terwijl ECHTE soldaten geadviseerd worden om buiten dienst GEEN legerkleding te dragen. Een statement is maken is oke, maar niet vermoord worden door een mafkees die ook een statement wil maken lijkt mij beter.

 

dat bedoel ik met bangmakerij

straks mag je uit veiligheidsoverwegingen geen nederlandse vlag meer uithangen met bevrijdingsdag, zulke shit zijn altijd een hellend vlak

je bang laten maken moet je niet laten doen, dit is het zelfde als alle andere zogenaamde "veiligheidsmaatregelen" die wel vrijheidsbeperkend zijn en niks tegenhouden of voorkomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat bedoel ik met bangmakerij

straks mag je uit veiligheidsoverwegingen geen nederlandse vlag meer uithangen met bevrijdingsdag, zulke shit zijn altijd een hellend vlak

je bang laten maken moet je niet laten doen, dit is het zelfde als alle andere zogenaamde "veiligheidsmaatregelen" die wel vrijheidsbeperkend zijn en niks tegenhouden of voorkomen

 

dat heeft niets met bangmakerij te maken, gewoon logisch nadenken. Wat voor nut heeft het om gekleed in camo kleding door de straat te lopen of naar de winkel te gaan. Camo helpt je daar echt nergens mee, dus totaal geen nut om het te dragen. het enigste wat je er mee bereikt is dat je een doel van jezelf maakt. Je ziet mij toch ook niet in een politie uniform lopen alleen omdat ik meer blauw op straat wil. Het is gewoon niet logisch om camo kleding te dragen op straat, stel je bent een militair en je komt net van de basis af en onderweg naar huis ga je naar de winkel. Dan kan ik het me voorstellen dat je camo draagt, maar als burger? Nee, dan vind ik het gewoon dom. Zelfs al wil je een statement maken.

Het is geen wet ofzo, maar een advies het heeft niets met vrijheidsbeperking te maken. Het is een advies, je hoeft het niet te volgen, maar vaak zijn adviezen wel gebaseerd op iets. het is nog maar een anderhalf jaar geleden dat die soldaat werd vermoord, gewoon op straat door een paar mafkezen, de enigste reden dat ze hem kozen... Zijn legerkleding. Daarom lijkt het mij gewoon verstandig om dergelijke kleding NIET te dragen als burger zijnde, het is vragen om problemen. Iets wat ik als prepper zijnde liever uit de weg ga, ik wil een SHTF kunnen overleven, dat gaat niet als ik een doelwit op mijn rug schilder.

 

Het is mijn perspectief, ik probeer geen statement te maken of iets dergelijks. Het enigste wat ik zeg, ik zou uit de buurt blijven van legerkleding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat heeft niets met bangmakerij te maken, gewoon logisch nadenken. Wat voor nut heeft het om gekleed in camo kleding door de straat te lopen of naar de winkel te gaan. Camo helpt je daar echt nergens mee, dus totaal geen nut om het te dragen. het enigste wat je er mee bereikt is dat je een doel van jezelf maakt. Je ziet mij toch ook niet in een politie uniform lopen alleen omdat ik meer blauw op straat wil. Het is gewoon niet logisch om camo kleding te dragen op straat, stel je bent een militair en je komt net van de basis af en onderweg naar huis ga je naar de winkel. Dan kan ik het me voorstellen dat je camo draagt, maar als burger? Nee, dan vind ik het gewoon dom. Zelfs al wil je een statement maken.

Het is geen wet ofzo, maar een advies het heeft niets met vrijheidsbeperking te maken. Het is een advies, je hoeft het niet te volgen, maar vaak zijn adviezen wel gebaseerd op iets. het is nog maar een anderhalf jaar geleden dat die soldaat werd vermoord, gewoon op straat door een paar mafkezen, de enigste reden dat ze hem kozen... Zijn legerkleding. Daarom lijkt het mij gewoon verstandig om dergelijke kleding NIET te dragen als burger zijnde, het is vragen om problemen. Iets wat ik als prepper zijnde liever uit de weg ga, ik wil een SHTF kunnen overleven, dat gaat niet als ik een doelwit op mijn rug schilder.

 

Het is mijn perspectief, ik probeer geen statement te maken of iets dergelijks. Het enigste wat ik zeg, ik zou uit de buurt blijven van legerkleding.

 

 

 

 

Moet je zeker doen maar mag de rest gewoon dragen wat ze zelf willen? Je maakt geen statement maar het is wel gewoon dom?

 

 

 

 

 

Sorry hoor, maar ik vind dit hetzelfde als advies geven aan vrouwen om geen uitdagende kleding te dragen omdat ze anders aangerand worden.

 

 

 

Ik ben zelf ook een prepper maar dat betekent voor mij niet dat ik elke situatie uit de weg ga of me laat beperken in mijn doen en laten. Soms moet je ook gewoon ergens voor staan..

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry hoor, maar ik vind dit hetzelfde als advies geven aan vrouwen om geen uitdagende kleding te dragen omdat ze anders aangerand worden.

 

'De legerleiding heeft militairen verboden in uniform te reizen in het openbaar vervoer. Daarmee heeft de legertop het advies van het ministerie van Defensie overgenomen om voorlopig niet meer het uniform in het openbaar vervoer te dragen.' http://nos.nl/artikel/702463-bevel-legertop-geen-uniform-in-ov.html

 

Heel verstandig van je je van dat soort adviezen niets aan te trekken. We leven tenslotte in een vrij land. En wie weet: misschien haal je de krant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'De legerleiding heeft militairen verboden in uniform te reizen in het openbaar vervoer. Daarmee heeft de legertop het advies van het ministerie van Defensie overgenomen om voorlopig niet meer het uniform in het openbaar vervoer te dragen.' http://nos.nl/artikel/702463-bevel-legertop-geen-uniform-in-ov.html

 

 

 

 

 

Heel verstandig van je je van dat soort adviezen niets aan te trekken. We leven tenslotte in een vrij land. En wie weet: misschien haal je de krant.

 

 

 

Iets met 'vrijheid inleveren voor veiligheid': Hoe ver wil je angst laten regeren? Zometeen allemaal in een spijkerbroek naar de SC want je weet het maar niet?

 

 

 

Nederlandse vlag (joodse hebben we al gehad) is ook niet meer verstandig, net als Nederlands spreken. Beetje ruggengraat kan echt geen kwaad hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

op sommige reacties weet ik inmiddels helemaal niet meer hoe ik daar op moet reageren dus dan doe ik het ook maar niet meer. Ik blijf bij mijn standpunt, ik zal nooit iemand vertellen wat ze mogen en niet mogen. Ik laat slechts mijn mening horen over camo kleding en dat ik er nu niet in zou lopen. Hoe we vanaf dat punt helemaal tot aan kinderaanranding( als ik de hints goed heb opgepikt) en inlevering van vrijheid... ik weet daar al niet eens meer de connectie te leggen, mijn excuses voor het uiten van mijn mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat heeft niets met bangmakerij te maken, gewoon logisch nadenken. Wat voor nut heeft het om gekleed in camo kleding door de straat te lopen of naar de winkel te gaan. Camo helpt je daar echt nergens mee, dus totaal geen nut om het te dragen. het enigste wat je er mee bereikt is dat je een doel van jezelf maakt. Je ziet mij toch ook niet in een politie uniform lopen alleen omdat ik meer blauw op straat wil. Het is gewoon niet logisch om camo kleding te dragen op straat, stel je bent een militair en je komt net van de basis af en onderweg naar huis ga je naar de winkel. Dan kan ik het me voorstellen dat je camo draagt, maar als burger? Nee, dan vind ik het gewoon dom. Zelfs al wil je een statement maken.

Het is geen wet ofzo, maar een advies het heeft niets met vrijheidsbeperking te maken. Het is een advies, je hoeft het niet te volgen, maar vaak zijn adviezen wel gebaseerd op iets. het is nog maar een anderhalf jaar geleden dat die soldaat werd vermoord, gewoon op straat door een paar mafkezen, de enigste reden dat ze hem kozen... Zijn legerkleding. Daarom lijkt het mij gewoon verstandig om dergelijke kleding NIET te dragen als burger zijnde, het is vragen om problemen. Iets wat ik als prepper zijnde liever uit de weg ga, ik wil een SHTF kunnen overleven, dat gaat niet als ik een doelwit op mijn rug schilder.

 

Het is mijn perspectief, ik probeer geen statement te maken of iets dergelijks. Het enigste wat ik zeg, ik zou uit de buurt blijven van legerkleding.

 

ER zijn genoeg Defensie spullen die je rustig kunt gebruiken zonder DAT.....

Geheel gekleed gaan in Camo met vele Uitrustingstukken.Daar ben ik ook anders over gaan denken.

Waarom koop je Camo ?Of anders gezegt ; Dat Camo neem ik op de Koop toe:

En dan bedoel ik vooral de Kwaliteit/prijs verhouding.Dat is volgens mij bij genoeg mensen een gedachte achteraf.

Je krijgt Hufterproof spul voor een Lachertje.Die prijzen slaan nergens op en iedereen kan het kopen zonder nog armer te worden.

Defensie heeft zich scheel betaald aan dat spul.

En jij mag dat voor een Prikkie kopen.Als ik de aanschafwaarde(Defensie kostprijs) ga berekenen van de spullen die ik hier thuis heb dan kiep je achterover.

Dat zijn Heeeeeeel veeeeel Euries.Nu koop je dat voor heel weinig EURO'S.

 

Helaas zijn Spullen van

 

Fostex Garments

 

Op zoek naar Fostex Garments? Fostex kleding - Alles van Fostex Garments online verkrijgbaar.

Fostex garments is een Nederlands merk met militaire producten. Fostex Garments biedt reproducties van militaire spullen van hoge kwaliteit. Fostex Garments kleding en spullen staan bekend om een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. Fostex is namelijk zeer betaalbaar.

 

En dat geld ook voor Mil Tec enz enz. REPRODUCTIES.

Ik heb onlangs een Pilotenjack gekocht 45P uitvoering in Aramide(Brandwerend).Het Imitatie jack van Fostex is gewoon van Nylon.En Brandbaar.De Echte Jacks zijn tien keer zo duur in productie kosten.

 

Ik vind de meest dingen van Fostex en oa Mil Tec gewoon goedkope Rommel gelijkend op ..De kwaliteit van, bezit het niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Student defensie in uniform bedreigd'

Een student van een zogenoemde VeVa-opleiding, een defensieopleiding, is eind september bedreigd op het station in Boxtel. De politie doet onderzoek naar de bedreiging, toen de student in een herkenbaar uniform van de school liep.

 

De woordvoerder reageerde daarmee donderdagmiddag op een screenshot van een interne mail binnen defensie. In die mail wordt de bedreiging, waarbij de student een mes op de keel werd gezet, beschreven.

Het is niet duidelijk of het incident verband houdt met het feit dat de student een herkenbaar uniform droeg.

http://www.nu.nl/binnenland/3899564/student-defensie-in-uniform-bedreigd-.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...